[NA] [połączony] Low Profile Headlights w NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 lut 2011, 15:54

majk pisze:http://cgi.ebay.com/MAZDA-MX5-MIATA-ROADSTER-MK1-Sleepy-Lazy-Eye-Lights-Kit-/170523095309?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27b3f7f10d#ht_967wt_932


To jest pewnie tylko "mod" bezpiecznika.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

17 lut 2011, 18:08

jakby byl ktos jeszcze chetny to bym sie skusil na taki zaestawik. w sumie za 100 mozna poeksperymentowac.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 lut 2011, 21:21

rafal pisze:bym sie skusil na taki zaestawik

A co tam jest ? Te cięgna ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

18 lut 2011, 9:58

gotowy kit do MX5....tylko gdzie to kupić?
Załączniki
Goda_parts39605_1.jpg
Goda_parts39605_1.jpg (36.94 KiB) Przejrzano 1793 razy
Goda_Kit_01.jpg
Goda_Kit_01.jpg (58.14 KiB) Przejrzano 1792 razy
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 lut 2011, 13:20

rafik14 pisze:gotowy kit do MX5....tylko gdzie to kupić?


Samemu zmontować.
Światła 6x4" kupujesz bez żadnego problemu w IC, masa samochodów z takimi jeździ. Przykręcasz je do uciętej ramki z OEM lamp (trzeba sobie wymierzyć), a regulowane ramię wyjmujesz z eclipse'a z początku lat 90', albo dopasowujesz śrubę rzymską. Już o tym wszystkim myślałem nie raz, tylko funduszy brakuje :wink:

majkel_c, nie licz na to.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 mar 2011, 20:48

gdzieś za górami, lasami itd...czyli w USA parę osób zastosowało ori obudowy reflektorów do 'low profile' ....postanowiłem przymierzyć i sam nie wiem :???:
Załączniki
lowp1.JPG
lowp1.JPG (212.72 KiB) Przejrzano 1797 razy
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

11 mar 2011, 21:47

Zdecydowanie NIE! Lepiej to chyba wygląda bez :wink: Dlaczego nie zastosujesz swojej własnej twórczości?
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2011, 7:02

w temacie "zrób to sam'-lazy eye:
tak naprawdę to banalne i tanie rozwiązanie :mrgreen:
http://www.astinagt.com/forums/showthread.php?t=6069
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 mar 2011, 12:39

chodzi Ci o to podłączenie się pod bezpieczniki? Niestety, nie jest tak fajnie. Miata.net mówi :cool: że w przypadku zastosowania jedynie elektrycznego ogranicznika przy większych prędkościach światła mają zwyczaj się podnosić.
Potrzebne jest krótsze ramię, takie jak zastosowałeś z eclipse'a. A przynajmniej ja bym nie ryzykował.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2011, 12:58

jedno ramię to nie wszystko :razz:
To krótsze przykręcane do silniczka takze trzeba przerobić a tu bez spawania się nie obejdzie( no chyba ze wykona sie zupełnie nowe). Ori zarówno z Mx5 jak i eclipsa nie wykona swojego obrotu (silnik zamknie lampe ale dalej będzie chciał ja dociągnąć) po skróceniu dłuższego cięgna (u mnie zastąpione rzymskimi z eclipsa)...tak więc troche dłubania przy tym jest...Ale finał najważniejszy :winner:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 mar 2011, 14:58

Wydawało mi się, że to krótsze ramię też pasuje z eclipsa, ale to tylko moje przypuszczenia - w rękach tego nie miałem. Albo będzie chciał zamknąć, albo otworzyć, zależy jak się ustawi ramię pewnie w stosunku do położenia silniczka.
Pewnie najlepszym rozwiązaniem jest połączenie modzonego bezpiecznika z ramieniem :smile:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2011, 19:23

krótkie ramię z eclipsa i mazdy to to samo :smile: Duuuuzo czytałem...bez skrócenia nie da rady (wiem z autopsji) :wink: Jak zmienisz położenie to odwrócisz sytuację i wtedy silnik będzie dociągał przy zamykaniu albo nie otworzy reflektora bo położenie osi obrotu na to nie pozwoli...nie da się tego pogodzić...a przynajmniej w przypadku lamp 4x6' bez nieodwracalnej dewastacji ori mocowań kloszów.
na tym bazowałem : http://diymiata.net/lowpro.htm
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 mar 2011, 9:44

No tak, w tym poradniku (świetnym swoją drogą) jasno widać, że mocowanie jest ucięte. A tak w zasadzie to co to zmienia w praktyce w temacie otwierania/zamykania? Chyba niewiele.
Problem zdaje się być rozwiązany przez te blaszki w kształcie litery Z (whatever). Nawet mają podane wymiaru otworów :smile:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

16 mar 2011, 10:13

Kitson pisze:Problem zdaje się być rozwiązany przez te blaszki w kształcie litery Z


Tak własnie facet poradzil sobie z krótszymi ciegnami. Mi znajomy przerobił ori z eclipsa (uciete i zespawane: 25mm w osi miedzy otworem a przrgubem)

[ Dodano: 16-03-2011, 11:18 ]
Kitson pisze:co to zmienia w praktyce w temacie otwierania/zamykania? Chyba niewiele.


zmienia baaardzo wiele :wink: Jak sam się z tym nie zmierzysz to sie nie przekonasz :razz:
BTW podstawy mechaniki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2018
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 mar 2011, 12:01

rafik14 pisze:Jak sam się z tym nie zmierzysz to sie nie przekonasz


Przyjdzie i na to czas :wink:

rafik14 pisze:podstawy mechaniki


od tego mam forum :mrgreen:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

16 mar 2011, 12:16

hiena :turbogej:
jestem pewien że z naszej współpracy urodzi się jasno zdefiniowany sposób na low profile :mrgreen: ...a co tam ....dla potomnych będzie :mrgreen:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2011, 20:57

pracy ciąg dalszy :kciuk:
this is not the end .... :arrow: :winner:
Załączniki
2.jpg
2.jpg (133.4 KiB) Przejrzano 1767 razy
1.jpg
1.jpg (115.79 KiB) Przejrzano 1764 razy
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

18 mar 2011, 20:59

widać efekty :winner: jak dla mnie git
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4682
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 mar 2011, 22:02

:kciuk:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

21 mar 2011, 19:33

powielam zdjęcia ze swojego tematu co by to porządek zachować w tematyce :wink:
w weekend zamykam tema zamykania reflektorów...nowe cięgna już czekają na montaż :winner:
Załączniki
2.JPG
2.JPG (210.44 KiB) Przejrzano 1774 razy
1.JPG
1.JPG (217.22 KiB) Przejrzano 1765 razy
5.JPG
3.JPG
3.JPG (194.81 KiB) Przejrzano 1770 razy
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

23 maja 2011, 20:14

na il moto pojawił się nowy gotowy kit Hella:
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4367&oid=4&depth=0&page=0&count=7&PHPSESSID=64de1f12020bcd851f816be413d061ba
całkiem fajnie może to wyglądać

Obrazek

The new rectangle low profile headlight kit from I.L.Motorsport is supplied with H4 rectangle headlights. The housing is made from stainless steel and very stable even at high speeds. Just like our round low profile kit the headlights only come out 50% of the regular height. Because of this the front of the car looks totally different. Installing the kit is relatively easy and can be done by any skilled mechanic. One of the advantages of this kit is that no changes to original components have to be made, even the wiring loom is untouched!

- complete stainless steel housing
- Hella H4 rectangle headlight
- Black powdercoated


450 ojro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
torzech
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 18 kwie 2011, 12:38
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 maja 2011, 21:32

A ten nie lepszy? ;)

Obrazek

http://goo.gl/6HRTc
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

23 maja 2011, 21:44

trochę nie w temat udeżam, ale ja tam lubię te żabie oldschool'owe oczęta :grraauu:
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 maja 2011, 21:54

torzech pisze:A ten nie lepszy?

nie
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2011, 22:51

ravestation,

+1 :mrgreen:
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

24 maja 2011, 5:51

Dizajer pisze:na il moto pojawił się nowy gotowy kit Hella:

-1 cena...za tą kasę zrobię 3lub 4 zestawy jak u siebie
-2 brak obudowy...śruby i zaczepy pokrywy wybebeszone
-3 brak przyjemnosci z tworzenie czegoś z niczego samemu
nota łączna -3... :wink:
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

24 maja 2011, 8:49

jak patrze na cenę tego IL moto to zdecydowanie wolał bym sobie zrobić swapa na 1.8 silnik i spróbować zrobić coś takiego jak rafik14
krzych31
Posty: 154
Rejestracja: 01 lut 2008, 23:03
Lokalizacja: Gdańsk

24 maja 2011, 15:16

Dizajer pisze:na il moto pojawił się nowy gotowy kit Hella:
http://www.ilmotorsport.d...f816be413d061ba
całkiem fajnie może to wyglądać


to właśnie ten kit udało mi się trafić na allegro zapłaciłem chba 250zł zakomplet z podstawami lamp i silnikami
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 maja 2011, 9:42

Dizajer pisze:na il moto pojawił się nowy gotowy kit Hella:
http://www.ilmotorsport.d...f816be413d061ba


Jak dla mnie masakra... to co zrobil rafik14, bije na glowe ten kit Helli, lampa wydaje sie byc wieksza i lepiej wypelnia miejsce. :winner:

Choc i tak nie jestem fanem tej konwersji... ale o gustach sie nie dyskutuje.
Obrazek
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 sie 2014, 13:39

Chciałbym zrobić u siebie low profile headlight. Lampy wesem to koszt 100 zl gorzej z mocowaniem i osłonami. Ktoś kto ma takie światła mógłby dokładnie obfocić to i zwymiarować. A może ktoś ma na handel?
ODPOWIEDZ