Muzeum Mazdy w Augsburgu
Czy byli by zainteresowani?
Moderatorzy: nick.es, Moderatorzy
Od kilku lat przymierzamy się / ekipa znajomych/ do wyjazdu do muzeum Mazdy w Augsburgu. Czy ktoś jest zainteresowany. Termin - połowa czerwca. Spróbuję znaleźć nocleg w okolicach Norymbergi. Po śniadaniu pojechalibyśmy do Augsburga, to tylko 150 km. Dlaczego Norymberga ? ponieważ mam tam przyjaciół którzy mogliby poradzić , znaleźć nocleg w dobrych warunkach i dobrej cenie. Piszcie co o tym myślicie. Pozdrawiam
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Muzeum polecam, najlepszym dowodem jest to, że byłem dwa razy 
Co do planów - zależy co chcesz od takiego wyjazdu, ale jak chce Ci się zainwestować trochę więcej czasu, to rozważyłbym łącznie lub alternatywnie:
- muzeum BMW w Monachium, fajne, ciekawa ekspozycja, rzut kamieniem od Augsburga
- poklejenie ze Stuttgartem i wizytę w muzeach Mercedesa i Porsche (bilet łączony jest tańszy), mi oba mega podeszły, do przejechania chyba 160km od A.
- po drodze jest Ingolstadt i muzeum Audi - samo muzeum średnie, ale można załapać oprowadzenie po fabryce
- powrót przez austriackie Alpy i wyjezdzenie się na Grossglocknerze - ok. 3h od A. i warte tej pętelki.
Co do noclegu, to w zależności od konfiguracji szukałbym raczej czegoś w samym Augsburgu lub okolicy, jeśli cokolwiek z powyższej listy Cię przekonuje

Co do planów - zależy co chcesz od takiego wyjazdu, ale jak chce Ci się zainwestować trochę więcej czasu, to rozważyłbym łącznie lub alternatywnie:
- muzeum BMW w Monachium, fajne, ciekawa ekspozycja, rzut kamieniem od Augsburga
- poklejenie ze Stuttgartem i wizytę w muzeach Mercedesa i Porsche (bilet łączony jest tańszy), mi oba mega podeszły, do przejechania chyba 160km od A.
- po drodze jest Ingolstadt i muzeum Audi - samo muzeum średnie, ale można załapać oprowadzenie po fabryce
- powrót przez austriackie Alpy i wyjezdzenie się na Grossglocknerze - ok. 3h od A. i warte tej pętelki.
Co do noclegu, to w zależności od konfiguracji szukałbym raczej czegoś w samym Augsburgu lub okolicy, jeśli cokolwiek z powyższej listy Cię przekonuje

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Kawałek dalej ale warte zobaczenia są jeszcze dwa muzea:
1. Muzeum Techniki i Samochodów w Sinsheim
https://sinsheim.technik-museum.de/
i bliźniacze
2. Muzeum Techniki w Spirze
https://speyer.technik-museum.de/pl/
Szczerze polecam, byłem już kilka razy i zawsze jak po drodze mam to wjeżdżam.
1. Muzeum Techniki i Samochodów w Sinsheim
https://sinsheim.technik-museum.de/
Technik Museum Sinsheim
Otwarte w 1981 r. Muzeum Techniki i Samochodów w Sinsheim dzisiaj stanowi jedną z największych prywatnych kolekcji m. in. historycznych aut marki Maybach, Kompressor-Mercedes i Bugatti w Niemczech; kilku setek motorów, samolotów, pojazdów bijących rekordy, wyścigowych i sportowych, lokomotyw, pojazdów użytkowych i wojskowych, silników o dużej średnicy cylindrów i wielu innych eksponatów. W 1999 r. udało się pozyskać rosyjski ponaddźwiękowy samolot pasażerski Tupolew TU-144. Po spektakularnym transporcie drogą lądową i morską z Moskwy do Sinsheim , wiosną 2001 r. został on umieszczony w pozycji startowej na dachu muzeum. Już po czterech kolejnych latach zbiory wzbogaciły się o oryginalnego CONCORDA Air France. Muzeum Techniki i Samochodów w Sinheim jest jedynym miejscem na świecie, gdzie można obok siebie zobaczyć oba niegdyś regularnie latające pasażerskie samoloty ponaddźwiękowe.
i bliźniacze
2. Muzeum Techniki w Spirze
https://speyer.technik-museum.de/pl/
https://youtu.be/QcUar7TmbpAMuzeum Techniki w Spirze ma swoje korzenie w placówce z Sinsheim. Początkowo jako hala wystawowa wykorzystywana była „Liller Halle”, zabytkowe pomieszczenie fabryczne z 1913 r., w którym dzisiaj prezentowane są wyjątkowe antyki, motocykle, samoloty i historyczne wozy strażackie. Obecnie muzeum dysponuje ponad 25 000 m/2 zadaszonej powierzchni ekspozycyjnej oraz 150 000 m/2 terenu na wolnym powietrzu. Ta ogromna wolna przestrzeń daje szansę zaprezentowania odwiedzającym eksponatów o szczególnie dużych rozmiarach. Na początku była to łódź podwodna niemieckiej marynarki wojennej U9 o długości 46 merów i wadze 466 ton. W 1999 r. przybył Antonow 22, do dnia dzisiejszego największy seryjny turbośmigłowy samolot świata o rozpiętości skrzydeł 64 m i długości 58 m. Muzeum weszło do historii pozyskując w 2003 r. Boeinga 747 „Jumbo Jet” Lufthansy, który umieszczono na ogromnym stalowym rusztowaniu. „Jumbo Jet” w Muzeum Techniki w Spirze jest do dzisiaj jedynym samolotem tego typu, który rozmontowano, dostarczono na miejsce poza lotniskiem i ponownie złożono w całość.
Jak do tej pory kulminacyjnym punktem w historii muzeum było sprowadzenie rosyjskiego szybowca kosmicznego BURAN odpowiednika amerykańskiego wahadłowca. Transport rosyjskiego statku kosmicznego wiosną 2008 r. z Bahrajnu przez otwarte morze do Rotterdamu a stamtąd Renem na pontonie do Spiry był wydarzeniem medialnym pierwszej klasy. Oprócz wahadłowca BURAN muzeum prezentuje w nowej hali wystawę poświęconą podbojowi kosmosu „Apollo and Beyond”. Dzięki wyjątkowym eksponatom dokumentuje ona fascynującą ścieżkę rozwoju ludzkich lotów kosmicznych. Od kombinezonów kosmicznych poprzez żywność dla kosmonautów po toaletę, która działa w stanie nieważkości i wiele innych pozycji związanych z podróżami kosmicznymi.
Szczerze polecam, byłem już kilka razy i zawsze jak po drodze mam to wjeżdżam.
- Żółwik
- Donator
- Posty: 476
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
- Model: NA
- Wersja: 1.6 i NC 2.5
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Sinsheim i Speyer zdecydowanie polecam, można spędzić po całym dniu i się nie nudzić. Jak już się jest w południowo-zachodnich Niemczech, to warto rozważyć wypad do Mulhouse żeby zobaczyć słynną kolekcję braci Schlumpf (obecnie muzeum narodowe Francji) - jest tam m. in. 3 spośród 6 wyprodukowanych Bugatti Royale. Piękna, ogromna kolekcja i bardzo fajnie wyeksponowana.
- niezalogowany
- Posty: 274
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
+1 !!!
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
To jak już lądujecie na południowym zachodzie Niemiec, to polecam podjechać do muzeum Unimoga. Samo muzeum małe, ale w bilecie jest też przejazd po torze przeszkód - i to robi największe wrażenie.
Jeśli chodzi o całą eskapadę to też jestem zainteresowany
Jeśli chodzi o całą eskapadę to też jestem zainteresowany

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.