[K] kupię ND

Ogłoszenia dotyczące kupna samochodów MX-5

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

20 gru 2022, 16:39

Najlepszym rozwiązaniem jakie znam jest przepuszczenie skrzyni przez ręce Grzesia, który poprawia fabryczne fuckupy.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 gru 2022, 17:50

latar pisze:
20 gru 2022, 15:53
Tak poważnie Panowie to o czym mowa?
Ktoś się orientuje po ile chodzą użytki z ND2? Jest jakiś problem z takim swapem?
uzytek w dobrym stanie ND2 to jakies 4000-6000zl + robocizna. o ile juz sie taki gdzies trafi.
pelna renowacja twojej zepsutej ND1 to jakies 9000zl + robocizna za montaz.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2022, 18:08

latar pisze:
20 gru 2022, 15:53
Tak poważnie Panowie to o czym mowa?
Ktoś się orientuje po ile chodzą użytki z ND2? Jest jakiś problem z takim swapem?
Żaden
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 gru 2022, 19:09

flatline pisze:
20 gru 2022, 16:39
Najlepszym rozwiązaniem jakie znam jest przepuszczenie skrzyni przez ręce Grzesia, który poprawia fabryczne fuckupy.
A ktos juz w ogole przeszedl taka rewitalizacje, ujezdzal pozniej skrzynie na torze wielokrotnie i nie mial ponownie problemow?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2022, 20:34

bjorm pisze:
20 gru 2022, 17:50
latar pisze:
20 gru 2022, 15:53
Tak poważnie Panowie to o czym mowa?
Ktoś się orientuje po ile chodzą użytki z ND2? Jest jakiś problem z takim swapem?
uzytek w dobrym stanie ND2 to jakies 4000-6000zl + robocizna. o ile juz sie taki gdzies trafi.
pelna renowacja twojej zepsutej ND1 to jakies 9000zl + robocizna za montaz.
o w mordę - serio to takie koszty? To tym bardziej unikałbym ND z lat 15 - 16...
Ubi bene, ibi patria
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

20 gru 2022, 21:03

waran pisze:
20 gru 2022, 20:34
bjorm pisze:
20 gru 2022, 17:50
latar pisze:
20 gru 2022, 15:53
Tak poważnie Panowie to o czym mowa?
Ktoś się orientuje po ile chodzą użytki z ND2? Jest jakiś problem z takim swapem?
uzytek w dobrym stanie ND2 to jakies 4000-6000zl + robocizna. o ile juz sie taki gdzies trafi.
pelna renowacja twojej zepsutej ND1 to jakies 9000zl + robocizna za montaz.
o w mordę - serio to takie koszty? To tym bardziej unikałbym ND z lat 15 - 16...
no serio, nie siej paniki.
tak samo skrzynie V1 padaja jak przedliftowe 1.8 NC a jakos ludzie jezdza.
Gdzie wymiana 1.8 na 2.5 czy remont to tez jest od 5 do 10kPLN. Wiec tyle co 2 chodzone sprawne skrzynie w V1.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

20 gru 2022, 21:13

No jednal swap zajechanego 1.8 na 2.5 to upgrade. I to duży.
A wymiana zajechanej skrzyni v1, choćby z ND2, to naprawa.

Koszt znaczny. Trzeba wkalkulować. Większość tu to jednak upalacze 😉

A ta czerwona z linku wcześniej to dosyć atrakcyjna opcja.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

21 gru 2022, 6:01

W przypadku wymiany padnietej V1 na sprawną V2 czy wyższą, to też jest upgrade. Przynajmniej dla kogoś kto cokolwiek kuma z tematyki ND.

I pomimo że 2.5 jeździ dużo lepiej niż 1.8, to takie auta nie sprzedają się łatwo. Raczej tylko na forum, o ile znane jest forumowiczom. Większość ludzi nie kupi ci auta z silnikiem którego nie było w serii bo nie wiedzą później gdzie i jak je serwisować.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

21 gru 2022, 7:08

bjorm pisze:
flatline pisze:
20 gru 2022, 16:39
Najlepszym rozwiązaniem jakie znam jest przepuszczenie skrzyni przez ręce Grzesia, który poprawia fabryczne fuckupy.
A ktos juz w ogole przeszedl taka rewitalizacje, ujezdzal pozniej skrzynie na torze wielokrotnie i nie mial ponownie problemow?
Z głowy na przykład Tiburon
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

21 gru 2022, 9:26

Wojtek Wawa pisze:
20 gru 2022, 15:26
Oj bjorn, nie zgodzę się z Tobą. Jeśli ktoś lubi zamiatać tyłem, albo choćby korzysta z pełnej mocy (choćby tych 160 KM ND1 2.0), to skrzynia mu padnie. Nie znam ani jednego właściciela ND1, któremu skrzynia nie padła, fakt że każdy poza mną jeździ po torze. Wyjątki od tej reguły to osoby, które zrobiły kilka tysięcy km i sprzedały, bo fakt, nie padają od pierwszego kilometra.
Oj, przesadzasz trochę. Pamiętaj, że ND1 to skrzynie od V1 do V5 bodajże, więc dość spory rozrzut.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ