(ZG) Adapter skrzyni BMW z zamachem do BP/B6

Moderator: Moderatorzy

DiegoPL
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:32
Model: NB FL
Wersja: Nardi

07 lis 2022, 13:48

Temat słabej skrzyni biegów jest znany każdemu kto ma turbo lub kompresor w mx5 na/nb. Rozwiązuje się tu też problem sensownego sprzęgła, seryjne 210mm to się nie nadaje pod nic sensownego.
Jak ktoś ma już 6b to po sprzedaży skrzyni i sprzegła przy aktualnej wartości tego zestaw wychodzi kilkaset złotych.

Wstępnie temat obgadałem z Poweride, chciałbym się zorientować czy ktoś tutaj konkretnie byłby zainteresowany takim mniej więcej zestawem jak oferuje Kpower tutaj:

https://kpower.industries/collections/t ... ie19HXGJ4Y


czyli najważniejsze:
-adapter skrzyni biegów BMW 5b czy 6biegów obojętne jest tego mnóstwo
-koło zamachowe lekkie alu pod sprzegło 240mm(czyli tarcza sprzegła pod wieloklin skrzyni, docisk np. 3.0d)

Taki zestaw na tarczy kevlar z doświadczenia przenosi bez problemu 450hp/600nm co w zupełności wystarczy raczej każdemu. Skrzynia najtaniej od 150pln 5biegów, lub 250pln 6biegów. Wytrzymałość raczej nie do zabicia przy mx5, osobiscie mam 650hp e36 z najmniejszą skrzyni 5b zf i semislicki 265 na 4 biegu przenosi w drifcie.

Pod silnik B6(1.6) lub BP(1.8)

Teraz najważniejsze koszt:
Dla minimum 5 sztuk będzie to:
-adapter - 1200pln
-koło zamachowe - 2000pln.

Dla 10sztuk
-adapter-1000pln
-koło zamachowe - 1800pln

Możliwe że przy zdecydowanych 5 osobach ceny bedą niższe, napisałem orientacyjną maksymalną cenę.
Ewentualnie jak ktoś chce można wziąć sam adapter i koło samemu próbować działać.

Przeróbka wału napędowego i mocowanie skrzyni we własnym zakresie bo to pod indywidualny wybór skrzyni. Wybierak prosty temat, przykręcany do nadwozia lewarek za 200pln z regulowanym skokiem i do tego pałąk łączący.

Jakby byli chętni pod jeden typ skrzyni np. to po kosztach materiału(bo dla siebie też) mogę zrobić mocowanie skrzyni, wybierak, wał do przedyskutowania.

Osobiście 6 biegów 2.0d.
Proszę o komentarz.
Dzięki.
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

07 lis 2022, 18:15

Wraz ze słabą skrzynia pozbywamy się fajnego PPF mam rozumieć
DiegoPL
Posty: 61
Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:32
Model: NB FL
Wersja: Nardi

13 lis 2022, 11:58

Nie chcę się wdawać w rozmowę bez celu bo nie mam na to czasu, jeden finalny argument powinien wystarczyć: nie widziałem w żadnej bezawaryjnej budowie mocnego(powyżej 400hp) mx5 ppf. Teoria, teorią, a praktyka pokazuje co innego.


Jak ktoś będzie konkretnie zainteresowany to proszę o kontakt pw lub email.
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

22 lut 2023, 21:40

zainteresowany , ale widać nikt więcej :O
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

09 mar 2023, 22:31

dlaczego zainteresowanie jest tak małe? Prosty powód, skrzynie z bmw maja tragicznie stopniowane przełożenia, beznadziejny feeling do tego. jedyna zaletą jest cena i dostępność. ja wiem ze w plnw drifcie głównie to najczęściej stosowane rozwiązanie, ale bardzo mocno kiepskie do aut torowych i ulicznych.
ODPOWIEDZ