Re: [ZG] kolektory wydechowe
: 27 paź 2021, 9:57
Grubo, gratulacje produktu
Forum wszystkich generacji NA/NB/NC/ND
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=59&t=33793
W ND jest niemal tak samo, w sensie % przyrostu po remapie i kolektorze.
Jeżeli mógłbym coś od siebie, @bjorm absolutnie Cię nie atakuję, ale zwróć uwagę na jedno, ktoś kto chce mocy i ma japończyka w d...e ma jak to do 3k jedzie, taki co lubi jeździć do 3k rpm kupuje niemieckiego turbo diesla i jest królem strzała spod świateł...taka moja subiektywna uwaga....bjorm pisze: ↑28 paź 2021, 20:05No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Prawda trochę leży po środku, teraz wszystko idzie w stronę eco, stąd tendencja producentów aut do obniżania "daily obrotów", użytkownik się cieszy, ponieważ auto mało pali , producent się cieszy bo spełnia normy, z drugiej strony jednak, życie nie jest zero jedynkowe, dla samego silnika jazda na 1.8k obrotów powiedzmy do 2.5k nie jest już tak zdrowa...po pierwsze - ciśnienie oleju, po drugie 100% przepustnicy od 2k w górę jest bardzo niepożądane dla korbowodów, o hiperdetonacji (szczególnie doładowane silniki) nie wspomnę...zawsze to będzie kompromis, wyobraź sobie takie wyprzedzanie, i tak trzeba redukować, a w takim przypadku wolałbym mieć kolektor Andy'ego I słabszy wykres do 3k niż odwrotnie....zrobiliśmy mnóstwo NDków na hamowni, szczerze? Hamownia to jedno, a ulica drugie...na hamowni napędzasz auto w kompletnie inny sposób niż na ulicy....spadek niuta poniżej 3k jest kompletnie niezauważalny, przynajmniej w silnikach które pracują w ND.bjorm pisze: ↑28 paź 2021, 20:34Ja wiem @MMRS ze to nie diesel
Ale tez nie kazdy jezdzi mazda daily z oborotami w wiekszosci czasu powyzej 5krpm. Wiem wiem, Japonia, wysokie rpm, MX5 to nie diesel. Wiem o co chodzi, ale zwracam tylko uwage ludziom (i sam sobie w sumie), ze te cyferki robione na kolektorach, po przesunieciach odcinki, wsadzaniu walkow itp to sa to rzeczy raczej malo do daily. Ten kto jezdzi wysoko bedzie miec z tego ubaw, ale jakby zrobic ankiete to czuje ze wiekszosc uzytkonikow jezdzi raczej do 4500rpm, a nie powyzej tak wiec dla nich takie kolektory i walk ktore robia wyniki na hamowaniach, to strzal w kolano.
Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Zdecydowanie "peace and love", ja nie z zamiarem hejtu, dzięki doświadczeniom z hamowni po prostu dużo bardziej rozumiem ludzi takich jak Śluba, Five czy Andy, te kreski bardziej są pomocne do tego jak ktoś non stop coś zmienia i od razu weryfikuje na dyno, a to i tak nie jest do końca obiektywne, bo inna temp, inne ciśnienie, może bardziej brudny filtr, albo może trochę gorsze paliwo. Nie da się tego wszystkiego przełożyć na hamowniany papier, raz pojedziesz masz 250 koni, później 270, 280 i 265...hamownie też są bardziej lub mniej dokładne....A finalnie I tak Twoje odczucia zdecydują czy dany remap czy kolektor to była dobra czy zła inwestycja...I Twoje odczucia z jazdy zadecydują czy podziękujesz Andy'emu, Fibe'owi, Ślubie czy Disiemu za robotę , tak to widzębjorm pisze: ↑28 paź 2021, 21:20Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love
monkahead pisze: ↑28 paź 2021, 21:30Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
I dlatego fajne jest to że można podjechać na spot, poprowadzić furę, sprawdzić dźwięk, sprawdzić że coś jest dla mnie albo nie...fora takie jak to dają tę przewagę...I o to chodzi
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Pozwolę sobie wtrącić jak to wygląda u mnie. Kolektor + sportowy kat+ strojenie - wszystko Five.monkahead pisze: ↑28 paź 2021, 21:30Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Racja po stokroc, czego i ja jestem najlepszym przewrotnym przekladem, tzn tak sie zagonilem za cyferkami ze zrobilem auto ktorego nie potrafie uzywac w granicach komfortu (2.5+FMSC). LOLMMRS pisze: ↑28 paź 2021, 21:44Zdecydowanie "peace and love", ja nie z zamiarem hejtu, dzięki doświadczeniom z hamowni po prostu dużo bardziej rozumiem ludzi takich jak Śluba, Five czy Andy, te kreski bardziej są pomocne do tego jak ktoś non stop coś zmienia i od razu weryfikuje na dyno, a to i tak nie jest do końca obiektywne, bo inna temp, inne ciśnienie, może bardziej brudny filtr, albo może trochę gorsze paliwo. Nie da się tego wszystkiego przełożyć na hamowniany papier, raz pojedziesz masz 250 koni, później 270, 280 i 265...hamownie też są bardziej lub mniej dokładne....A finalnie I tak Twoje odczucia zdecydują czy dany remap czy kolektor to była dobra czy zła inwestycja...I Twoje odczucia z jazdy zadecydują czy podziękujesz Andy'emu, Fibe'owi, Ślubie czy Disiemu za robotę , tak to widzębjorm pisze: ↑28 paź 2021, 21:20Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love
Oczywiście to w ramach jakichś kompromisów, bo jakość trzeba trzymać...bezwzględnie...