[ZG] kolektory wydechowe

kolektory wydech NA/NB/NC wolnossacy/turbo

Moderator: Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 paź 2021, 9:57

Grubo, gratulacje produktu :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

27 paź 2021, 14:16

Serio te 200KM to jest powtarzalny wynik? Nowy kolektor + remap na fabrycznym sterowniku i mamy 25% mocy więcej?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 paź 2021, 14:31

monkahead pisze:
27 paź 2021, 14:16
Serio te 200KM to jest powtarzalny wynik? Nowy kolektor + remap na fabrycznym sterowniku i mamy 25% mocy więcej?
W ND jest niemal tak samo, w sensie % przyrostu po remapie i kolektorze.
Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
EDIT: I zauwaz o ile jest gorszy dol, do 3000rpm z kolektorem auto jest wiele slabsze niz bez niego.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

28 paź 2021, 19:54

sluba złożył kilkanaście takich aut z moim kolektorem
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2021, 20:05

No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2021, 20:28

bjorm pisze:
28 paź 2021, 20:05
No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
Jeżeli mógłbym coś od siebie, @bjorm absolutnie Cię nie atakuję, ale zwróć uwagę na jedno, ktoś kto chce mocy i ma japończyka w d...e ma jak to do 3k jedzie, taki co lubi jeździć do 3k rpm kupuje niemieckiego turbo diesla i jest królem strzała spod świateł...taka moja subiektywna uwaga....
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2021, 20:34

Ja wiem @MMRS ze to nie diesel :)
Ale tez nie kazdy jezdzi mazda daily z oborotami w wiekszosci czasu powyzej 5krpm. Wiem wiem, Japonia, wysokie rpm, MX5 to nie diesel. Wiem o co chodzi, ale zwracam tylko uwage ludziom (i sam sobie w sumie), ze te cyferki robione na kolektorach, po przesunieciach odcinki, wsadzaniu walkow itp to sa to rzeczy raczej malo do daily. Ten kto jezdzi wysoko bedzie miec z tego ubaw, ale jakby zrobic ankiete to czuje ze wiekszosc uzytkonikow jezdzi raczej do 4500rpm, a nie powyzej tak wiec dla nich takie kolektory i walk ktore robia wyniki na hamowaniach, to strzal w kolano.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2021, 20:58

bjorm pisze:
28 paź 2021, 20:34
Ja wiem @MMRS ze to nie diesel :)
Ale tez nie kazdy jezdzi mazda daily z oborotami w wiekszosci czasu powyzej 5krpm. Wiem wiem, Japonia, wysokie rpm, MX5 to nie diesel. Wiem o co chodzi, ale zwracam tylko uwage ludziom (i sam sobie w sumie), ze te cyferki robione na kolektorach, po przesunieciach odcinki, wsadzaniu walkow itp to sa to rzeczy raczej malo do daily. Ten kto jezdzi wysoko bedzie miec z tego ubaw, ale jakby zrobic ankiete to czuje ze wiekszosc uzytkonikow jezdzi raczej do 4500rpm, a nie powyzej tak wiec dla nich takie kolektory i walk ktore robia wyniki na hamowaniach, to strzal w kolano.
Prawda trochę leży po środku, teraz wszystko idzie w stronę eco, stąd tendencja producentów aut do obniżania "daily obrotów", użytkownik się cieszy, ponieważ auto mało pali , producent się cieszy bo spełnia normy, z drugiej strony jednak, życie nie jest zero jedynkowe, dla samego silnika jazda na 1.8k obrotów powiedzmy do 2.5k nie jest już tak zdrowa...po pierwsze - ciśnienie oleju, po drugie 100% przepustnicy od 2k w górę jest bardzo niepożądane dla korbowodów, o hiperdetonacji (szczególnie doładowane silniki) nie wspomnę...zawsze to będzie kompromis, wyobraź sobie takie wyprzedzanie, i tak trzeba redukować, a w takim przypadku wolałbym mieć kolektor Andy'ego I słabszy wykres do 3k niż odwrotnie....zrobiliśmy mnóstwo NDków na hamowni, szczerze? Hamownia to jedno, a ulica drugie...na hamowni napędzasz auto w kompletnie inny sposób niż na ulicy....spadek niuta poniżej 3k jest kompletnie niezauważalny, przynajmniej w silnikach które pracują w ND.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2021, 21:20

Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy :D
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 paź 2021, 21:30

bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.
bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2021, 21:44

bjorm pisze:
28 paź 2021, 21:20
Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy :D
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love :D
Zdecydowanie "peace and love", ja nie z zamiarem hejtu, dzięki doświadczeniom z hamowni po prostu dużo bardziej rozumiem ludzi takich jak Śluba, Five czy Andy, te kreski bardziej są pomocne do tego jak ktoś non stop coś zmienia i od razu weryfikuje na dyno, a to i tak nie jest do końca obiektywne, bo inna temp, inne ciśnienie, może bardziej brudny filtr, albo może trochę gorsze paliwo. Nie da się tego wszystkiego przełożyć na hamowniany papier, raz pojedziesz masz 250 koni, później 270, 280 i 265...hamownie też są bardziej lub mniej dokładne....A finalnie I tak Twoje odczucia zdecydują czy dany remap czy kolektor to była dobra czy zła inwestycja...I Twoje odczucia z jazdy zadecydują czy podziękujesz Andy'emu, Fibe'owi, Ślubie czy Disiemu za robotę , tak to widzę :)
Oczywiście to w ramach jakichś kompromisów, bo jakość trzeba trzymać...bezwzględnie...
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2021, 21:49

monkahead pisze:
28 paź 2021, 21:30
bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.
bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.

I dlatego fajne jest to że można podjechać na spot, poprowadzić furę, sprawdzić dźwięk, sprawdzić że coś jest dla mnie albo nie...fora takie jak to dają tę przewagę...I o to chodzi 🤟

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 paź 2021, 22:10

monkahead pisze:
28 paź 2021, 21:30
bjorm pisze: Spojrz jeszcze na odcinke, prawie pod 7800.
Dobre na tor ale mało użyteczne na daily.
bjorm pisze:No i fajnie, to sie chwali, ale jak widac po wykresach, to po dolozeniu tego kolektora, jak i innych pewnie tez, auto mocowo siada mocno do 3000rpm. Jak ktos szykuje auto pod tor to jak najbardziej ale jak ktos jezdzi dolem i momentem to taki kolektor to strzal w kolano bo ta moc na wykresie ktora wychodzi to nigdy nie jest odczuwana przez kogos kto lata miedzy 0 a cirka 4000rpm.
No i właśnie dlatego serce mówi tak, a rozum nie, bo u mnie na daily, czyli miasto 80% i wypady weekendowe 20%, raczej nie wykorzystam potencjału tego kolektora, no może poza bardziej rasowym dźwiękiem. Z tym że też wolałbym posłuchać przed zmianą.



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Pozwolę sobie wtrącić jak to wygląda u mnie. Kolektor + sportowy kat+ strojenie - wszystko Five.
Miata daily codziennie wozi mnie do pracy 24 km.
Hamowana przed i po , wszystko u mnie w wątku.
Przybyło 13 koni i 6 Nm. Ale nie to jest najlepsze.
Max moment czyli teraz 199 Nm dostępny 500/obrotów niżej przy 4400 , wcześniej przy 4900.
I to na co dzień momentem się jeździ a nie mocą max.
I to właśnie czuć, przydatne i odczuwalne podczas np. wyprzedzania.
Zajebisty dźwięk w bonusie.
I to warto zrobić skoro tylko odtykamy moc która jest w silniku a jest przytłumiona seryjnym kolektorem i katem.
Cyferki cyferkami a i tak odczucia z jazdy są najlepsze i łatwo wyczuwalne w stosunku do serii.
Lub jak kto woli do felg 16😁
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2021, 22:16

MMRS pisze:
28 paź 2021, 21:44
bjorm pisze:
28 paź 2021, 21:20
Ja tam z toba nie polemizuje bo nie mam nawet szczerbka twojej wiedzy :D
Odnosilem sie tylko do samego przebiegu krzywych. Jak nie nimi sie kierowac to juz nie wiadomo czym, niestety ciezko brac cos na wiare, lub na subiektywne odczucia, bo u jednego placebo zakrzywia odczucia po modach o 10% a u innego o 50%, wiec jak nie porownasz hamowni to nie ma w sumie gadki za bardzo o tym co sie zmienilo w charakterystyce silnika/auta. Peace and love :D
Zdecydowanie "peace and love", ja nie z zamiarem hejtu, dzięki doświadczeniom z hamowni po prostu dużo bardziej rozumiem ludzi takich jak Śluba, Five czy Andy, te kreski bardziej są pomocne do tego jak ktoś non stop coś zmienia i od razu weryfikuje na dyno, a to i tak nie jest do końca obiektywne, bo inna temp, inne ciśnienie, może bardziej brudny filtr, albo może trochę gorsze paliwo. Nie da się tego wszystkiego przełożyć na hamowniany papier, raz pojedziesz masz 250 koni, później 270, 280 i 265...hamownie też są bardziej lub mniej dokładne....A finalnie I tak Twoje odczucia zdecydują czy dany remap czy kolektor to była dobra czy zła inwestycja...I Twoje odczucia z jazdy zadecydują czy podziękujesz Andy'emu, Fibe'owi, Ślubie czy Disiemu za robotę , tak to widzę :)
Oczywiście to w ramach jakichś kompromisów, bo jakość trzeba trzymać...bezwzględnie...
Racja po stokroc, czego i ja jestem najlepszym przewrotnym przekladem, tzn tak sie zagonilem za cyferkami ze zrobilem auto ktorego nie potrafie uzywac w granicach komfortu :D (2.5+FMSC). LOL
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

30 paź 2021, 13:43

NB
1. mati - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
2. Virage - kolektor wolnossący do NBFL 1,8

NC
1. koper555 - kolektor do NC, z fabryczną flanszą
2. dark_knight - kolektor wolnossący do NCFL
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

31 paź 2021, 7:37

w tym tygodniu będę miał gotowe prawdopodobnie wszytkie. skontaktuje się z każdym z listy przez pw odnośnie finalizacji zamówienia.
maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

06 lis 2021, 22:00

NB
1. mati - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
2. Virage - kolektor wolnossący do NBFL 1,8
3. maaras - kolektor wolnossący do NBFL 1,8

NC
1. koper555 - kolektor do NC, z fabryczną flanszą
2. dark_knight - kolektor wolnossący do NCFL
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

09 lis 2021, 17:05

nc wyjechaly, w tym mint kończę ostatni NB
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

12 lis 2021, 14:14

wszytkie NB gotowe. wysyłka poniedziałek /wtorek, zależnie od szlifierni.
IMG_20211112_140101.jpg
IMG_20211112_140101.jpg (2.71 MiB) Przejrzano 3021 razy
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

18 lis 2021, 15:29

wszytkie paczki zostały wysłane. dajcie znać jak dotrą.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

19 lis 2021, 15:10

czum się różnią te kolektory?
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

21 lis 2021, 18:42

różnica wyglądu jest spowodowana, jedynie przez dostawe kolan, mają łuk 2 i 2.5D przy kolanach 2d muszę używać odrobinę więcej prostej rury. nie ma to wpływu na finalne działanie. jedynie na sam kształt.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2022, 16:00

Czy ktoś by sie pisał na grupowe do NC?

ja 1 sztuke
krzysiek3d
Donator
Donator
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
Model: Inny
Wersja: MX5
Lokalizacja: Poznań

11 cze 2022, 20:38

Może coś się ruszy w ZG :) ? Nie wiem jak to teraz cenowo ale ja do NC bym pewnie wziął :)... Ktoś jeszcze zainteresowany może ?
Awatar użytkownika
Paprotka
Posty: 22
Rejestracja: 20 cze 2018, 21:46
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2022, 9:36

Do NC też bym się chętnie podpiął
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

27 cze 2022, 10:39

Zainteresowany, NCFL1.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

krzysiek3d
Donator
Donator
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
Model: Inny
Wersja: MX5
Lokalizacja: Poznań

27 cze 2022, 21:40

To już mamy 3 osoby :) ? Może poproszę @Andy żeby określił co da się zrobić przy ilu osobach ?
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

28 cze 2022, 16:00

przy ilości 3szt mogę jez zrobić w cenie 1950 netto, materiał niestety trochę podrożał od pierwszej edycji. Płacac gotowka placicie cene rowną cenie netto.
Wrazie pytan tel. 665321331
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

30 cze 2022, 7:47

ps. powyzej 5 tak samo jak było przy poprzednim ZG
minimum 3 osoby do 4 1950 szt nc/ncfl do wyboru seryjna flansza lub vband
5-9 1850
10+1750. nizej sie nie da przy obecnych cenach materiałów
na/nb i turbo na/nb
3-4 1900szt
4-10 -1800
z tym ze do ogólnego ZG sumujemy wszelkie zamówienie z watku
krzysiek3d
Donator
Donator
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
Model: Inny
Wersja: MX5
Lokalizacja: Poznań

30 cze 2022, 21:21

Ja podtrzymuję więc chęć zakupu jak się zbiorą 3 osoby na dowolne kolektory :). Idealnie jakby było chociaż 5.

Pozwolę sobie więc "utworzyć łańcuszek":
1. Krzysiek3D - MX5 NC kolektor
ODPOWIEDZ