[ZG] Sprężyny Eibach do gwintu

Moderator: Moderatorzy

Ross
Posty: 77
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 Specmiata
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

09 lis 2020, 23:30

Siemanko
Szukałem właśnie sprężyn do swojego nowego gwintu i okazuje się, że w Europie jedyną sensowną opcją jest Faulkners, który wychodzi 500zł z przesyłką za dwie sztuki. H&R i Eibach sprężyny produkują, ale niechętnie sprzedają na naszym kontynencie coś innego niż standardowe kity obniżające do seryjnego zawiasu. Orientowałem się nawet ze sprężynami na zamówienie, ale z tym również jest u nas ciężko i firmy mają tylko po kilka standardowych wersji sprężyn, z których żadna nie podejdzie zbyt dobrze. Popytałem tu i tam i jest opcja kupienia w Polsce sprężyn Eibacha po 265zł brutto za sztukę. Na sztuce wychodzi co prawda te 15zł drożej niż Faulkners, ale co Eibach to Eibach. Problemem jest wysyłka, bo kosztuje 140zł. Dlatego pomyślałem od razu o zakupie grupowym. Wysyłka takich sprężyn w Polsce to jakieś 12zł za paczkomat, więc gdyby zebrało się chociaż 6 osób to cała wysyłka pod drzwi powinna wynieść 140/6+12=35zł. W dodatku, jeśli będzie 5 lub więcej potencjalnych kupujących, to walczyłbym o jakiś dodatkowy rabat.
Jakie springi brać? Do NA/NB idealne są prawdopodobnie 2,5" x 6" 400lbs na przód i 2,5" 7" 300lbs na tył. Są to odpowiednio kody 0600.250.0400 i 0700.250.0300.
Zainteresowanych proszę o podanie w komentarzu ilości i kodu sprężyn. Np. 2x 0600.250.0400 + 2x 0700.250.0300.
Tutaj występujące sprężyny razem z ich kodami: https://eibach.com/us/c-9-ers.html - klikacie race springs, wybieracie te parametry, które chcecie i klikacie search.
Jeśli jesteście zainteresowani, to nie czekajcie z komentowaniem. Chciałbym wysłać zapytanie do Eibacha w ciągu kilku dni. Jeżeli chodzi o rozesłanie sprężyn po Polsce, to sam mogę się tym zająć, bo nie jest to jakiś duży gabaryt.
Dla ułatwienia wrzucę jeszcze krótkie info o twardości niektórych sprężyn, żeby był punkt odniesienia:
Sport Suspension - 162F/118R (The sport suspension was the standard (non-Bilstein) set up.)
Hard S - 168/130
MS spring rates of 215/158
Eibach Pro Kit rates: 228 Front, 137 Rear
H&R -35mm kit (progressive): F 240-270 lbs/inch, R 220-260 lbs/inch
Tein-HA coilovers: F (linear) 336 lbs/inch, R (linear) 280 lbs/inch
Dane o powyższych spring rates wzięte z forum.miata.net
Ostatnio zmieniony 10 lis 2020, 12:14 przez Ross, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

10 lis 2020, 7:58

Ta średnica 2,5" to zewnętrzna jak rozumiem?

HSD oferuje dość szeroki zakres sprężyn do gwintu z wewnętrzną średnicą 65mm:

https://www.hsdcoilovers.com/spares-accessories/

Kliknij na odpowiednią dla Ciebie wysokość, a potem w środku wybierasz twardość 6-14kg. Może coś Ci podpasuje.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2020, 8:17 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

10 lis 2020, 8:15

Weźcie tylko pod uwagę że :
Faulkners ma inna srednicę wewnętrzną niż Eibach i pozostałe sprężyny
2,5 w tych przypadkach nie jest równe.

Większość gości używa gwintów gdzie 2,5 cala bedzie latało i hałasowało.
65mm vs 63,8 mm vs 62mm
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

10 lis 2020, 8:21

I dodatkowa rada na temat spring ratów które wrzuciles z internetu -
Wszystko spoko - tylko kupujac lapowane springi pod gwint i sugerujac sie spring ratem który wrzuciłes. Samochód siadzie totalnie na glebie i bedziesz miał coil bind.

Oemowa geometria sprezyn jest kompletnie inna niz geometria prostych sprezyn racingowych,
Ross
Posty: 77
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 Specmiata
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

10 lis 2020, 12:17

konior pisze:
10 lis 2020, 8:21
I dodatkowa rada na temat spring ratów które wrzuciles z internetu -
Wszystko spoko - tylko kupujac lapowane springi pod gwint i sugerujac sie spring ratem który wrzuciłes. Samochód siadzie totalnie na glebie i bedziesz miał coil bind.
Oemowa geometria sprezyn jest kompletnie inna niz geometria prostych sprezyn racingowych,
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. Mówisz o przypadku, w którym wrzuciłbym te sprężyny do normalnych amortyzatorów? Ja zamierzałem je kupić do gwintu.
Ale dzięki za informację, że średnica wewnętrzna może się różnić. Myślałem, że 2,5" to 2,5".
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

10 lis 2020, 22:17

Sport Suspension - 162F/118R
Bardziej mi chodzi o to ze jezeli Kupisz lapowane springi o wartościach 200/150 np sugerując się danymi które udostępniłeś. Nie będzie to działać
162f na oem a 162f na racingowej sprężynie nie zadziala
ODPOWIEDZ