[ZG] Kolektor wydechowy NC
Moderator: Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kolektor pasuje do każdego silnika z rodziny. 1.8 2.0 2.5, pewnie także 2.3 gdyby się komuś chciało swapowac
Chyba wiem co to za niespodzianka ale nie powiem bo nie mam pewności i nie zostałem upoważniony
Chyba wiem co to za niespodzianka ale nie powiem bo nie mam pewności i nie zostałem upoważniony
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2020, 15:56 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Przy instalacji kolektora z tego zakupu, każdy z was robił sobie dolutowaną przedłużkę czujnika za katem czy jak to robicie?
Na IL motorsport wskoczyły znowu ich kolektory 4-1 ale w odpowiedzi na maila napisali że do pełnego montażu potrzeba przedłużki czujnika za katem, która u nich kosztuje 40 euro. Dlatego zastanawiam się czy da się to po prostu przedłużyć dolutowujac, przedłużając kable.
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 7b8b60e690
Na IL motorsport wskoczyły znowu ich kolektory 4-1 ale w odpowiedzi na maila napisali że do pełnego montażu potrzeba przedłużki czujnika za katem, która u nich kosztuje 40 euro. Dlatego zastanawiam się czy da się to po prostu przedłużyć dolutowujac, przedłużając kable.
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 7b8b60e690
- irekJ
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Lutować nie można. Można natomiast przedłużyć używając miedzianych szybkozłączek zaciskowych i prawilnego przewodu.bjorm pisze: ↑21 wrz 2020, 22:30Przy instalacji kolektora z tego zakupu, każdy z was robił sobie dolutowaną przedłużkę czujnika za katem czy jak to robicie?
Na IL motorsport wskoczyły znowu ich kolektory 4-1 ale w odpowiedzi na maila napisali że do pełnego montażu potrzeba przedłużki czujnika za katem, która u nich kosztuje 40 euro. Dlatego zastanawiam się czy da się to po prostu przedłużyć dolutowujac, przedłużając kable.
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 7b8b60e690
- Załączniki
-
- SZYBKOZLACZKA-ZLACZKA-ZACISKOWA-PRZEWOD-0-5-1-5mm.jpg (13.78 KiB) Przejrzano 2139 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie chodzi o roztopienie się lutu (temp topnienia spoiw to powyżej 200st C, małe szanse widzę ) tylko o indukowanie się siły elektromotorycznej na styku różnych metali (przewod spoiwo przewod) oraz możliwa korozje połączeń również z tego powodu. Sondy dają bardzo małe napięcie i ma to znaczenie.
Dlatego prawidłowe połączenie to zacisk plus koszulka termokurczliwa by zaizolowac i uszczelnić miejsce połączenia.
Ogólnie rzecz biorąc prawidłowo wykonane połączenie zaciskane, owijane lub skręcone (tak, są takie do profi zastosowań) jest lepsze od lutowanego. Ale tylko prawidłowo wykonane.
Dlatego prawidłowe połączenie to zacisk plus koszulka termokurczliwa by zaizolowac i uszczelnić miejsce połączenia.
Ogólnie rzecz biorąc prawidłowo wykonane połączenie zaciskane, owijane lub skręcone (tak, są takie do profi zastosowań) jest lepsze od lutowanego. Ale tylko prawidłowo wykonane.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzięki za opinie. Ja niestety nie mam w tym doświadczenia ale czy macie możliwość podesłać linki do produktow których samych byście uzyli do przedłużenia tego czujnika? Jak to się zwie, jak tego szukać?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Nie trzeba nic rzeźbić z przedłużeniem, bo można kupić gotowe, aczkolwiek tanio nie jest:
https://www.racingbeateurope.com/mx5-nc ... 2202-p.asp
Nie no ja znam te przedluzki ale cena jest chora, niewazne ktory producent. Cena u kazdego jest chora. Zastanawialem sie czy nei da sie tego gdzies zamowic w Polsce u kogos bo pewnie chetnych by bylo calkiem niemalo.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wpadlem na pomysl by kupic uzywana sonde z wtyczkami np:
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 8830557645
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 8757861122
niestety wyglada na to ze wtyczki sa owszem tego samego rodzaju ale niestety lustrzane odbicia ...
https://www.pmsportscars.com/Mazda-MX5? ... uct_id=588
https://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX5-Mk ... 2595097168
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 8830557645
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 8757861122
niestety wyglada na to ze wtyczki sa owszem tego samego rodzaju ale niestety lustrzane odbicia ...
https://www.pmsportscars.com/Mazda-MX5? ... uct_id=588
https://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX5-Mk ... 2595097168
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Najprosciej chyba jednak bedzie to samemu dorabiac na miejscu. Sam tak chyba sprobuje.
Wkladasz kolektor, mierzysz ile ci brakuje, docinasz kabla na tyle by kabel nie lezal pozniej na kolektorze, lutujesz i zabezpieczasz jakimis tasmami termo i powinno grac. Mozna od czasu do czasu, szxczegolnie na poczatku looknac na kabel czy sie nie zaczyna topic.
Wkladasz kolektor, mierzysz ile ci brakuje, docinasz kabla na tyle by kabel nie lezal pozniej na kolektorze, lutujesz i zabezpieczasz jakimis tasmami termo i powinno grac. Mozna od czasu do czasu, szxczegolnie na poczatku looknac na kabel czy sie nie zaczyna topic.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wydaje mi sie ze uzylbym tulejek nieizolowanych, o takich
https://www.ergom.com/koncowki-kablowe- ... -erhn.html
do tego koszulka termokurczliwa
zamiast pokazanych juz wczesniej izolowanych
https://www.ergom.com/laczniki-kablowe- ... -styk.html
moim zdaniem uzycie koncowek nieizolowanych + koszulka bedzie lepsze bo zlacze bedzie po pierwsze mniejsze po drugie ma szanse byc w miare szczelne
update, jest jeszcze cos takiego - łączniki zaciskane z izolacją termokurczliwą - to wydaje mi się idealne:
https://allegro.pl/oferta/lacznik-termo ... 9552585311
dodatkowa kwestia ze chyba warto uzyc przewodow od jakies starej sondy. Wydaje mi sie ze sondy maja przewody z rdzeniem stalowym, nie miedzianym no i izolacja jest lepsza niz typowe przewody instalacyjne, nawet samochodowe (odpornosc mechaniczna, na termperature i inne narazenia)
a ostatnia rzecz co zrobic z druga sonda. Owszem najprosciej w ogole ja usunac ale czy to nie zacznie sie robic podejrzane na przegladach za jakis czas? w koncu auta po 2000r juz w zasadzie wszystkie mialy 2 sondy
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Przewody sond lambda są zrobione z drucików nierdzewnych. Dlatego nie da się ich lutować.
Co do drugiej sondy to też zastanawiam się co z nią zrobić... Ecu wprowadza po niej jakieś dziwne korekty albo 0 albo 8%, niezależnie czy jest normalnie zamontowana (do kolektora bez kata) czy przez emulator czy odłączona. Dodatkowo jak jest odłączona w niektórych warunkach ecu podaje fuel status 16 co oznacza closed loop with faulty feedback czy coś w tym stylu
Co do drugiej sondy to też zastanawiam się co z nią zrobić... Ecu wprowadza po niej jakieś dziwne korekty albo 0 albo 8%, niezależnie czy jest normalnie zamontowana (do kolektora bez kata) czy przez emulator czy odłączona. Dodatkowo jak jest odłączona w niektórych warunkach ecu podaje fuel status 16 co oznacza closed loop with faulty feedback czy coś w tym stylu
Ostatnio zmieniony 01 paź 2020, 13:59 przez michałwd, łącznie zmieniany 3 razy.
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Da się lutować, potrzebne jest jest jednak wcześniejsze wytrawienie miejsca lutowania. Przynajmniej w wypadku sondy w NC to zadziałało.michałwd pisze:Przewody sond lambda są zrobione z drucików nierdzewnych. Dlatego nie da się ich lutować.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
co fakt to fakt - wymieniajac kolektor na taki bez miejsca na druga sonde nalezy cos zrobic z bledem sondy bo inaczej check bedzie permanentnie walic po oczach. Wiec albo pełne strojenie gdzie mozna te korekty oraz blad wylaczyc albo drobna korekta softu tylko wylaczenie bledu sondy.michałwd pisze: ↑01 paź 2020, 13:48Co do drugiej sondy to też zastanawiam się co z nią zrobić... Ecu wprowadza po niej jakieś dziwne korekty albo 0 albo 8%, niezależnie czy jest normalnie zamontowana (do kolektora bez kata) czy przez emulator czy odłączona. Dodatkowo jak jest odłączona w niektórych warunkach ecu podaje fuel status 16 co oznacza closed loop with faulty feedback czy coś w tym stylu
Ostatnio zmieniony 24 gru 2020, 12:28 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Alternatywy nie wymagają licencji, i można samemu eksperymentowac Oczywiście ryzyko też jest naszeluki_92_92 pisze:albo jakieś jego alternatywy
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ale jak? Chodzi ci ze wzial wiazke z 2 nieuzywanej sondy i z tego zrobil przedluzke?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja to zrozumiałem że została rozcięta gruba wiazka kabli (peszel) i kabelki idące do sondy puszczone nieco inna trasa i okazały się wystarczającej długości bez koniecznosci przedłużania.
Ale niech lepiej autor wypowie się
przy użyciu Tapatalka
Ale niech lepiej autor wypowie się
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a o jakiej liscie mowa? poprzedniej, obecnej? jest w ogole jakas lista??
"Pan tu nie stał!!"
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting