Frame Rails
Moderator: Moderatorzy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
U mnie przykręciły się bez problemów. Co prawda śruby były w średnim stanie i dałem nierdzewki.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
zawodnik pisze:jak rozwiązujecie mocowanie przewodów paliwowych? bo oryginalne mocowania są za krótkie żeby je przykręcić w fabryczne otwory
Ten z tyłu pasował, a w tym z przodu rozwierciłem otwór i też siadało. Generalnie, to montując uwzględniłem położenie mocowań tak żeby się generalnie wszystko zgadzało. W ogóle, to siadły perfekcyjnie.
The answer is always Miata.
Miejsca mocowan sa dostepne to sie zgadza ale te blaszki wchodza glebiej i zawadzaja raz o fr a dwa o sruby ktore wystaja od gory
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
zawodnik pisze:Miejsca mocowan sa dostepne to sie zgadza ale te blaszki wchodza glebiej i zawadzaja raz o fr a dwa o sruby ktore wystaja od gory
A zwróciłeś uwagę, że tam są 2 otwory? Wyżej jest taki duży na ten pazurek od blaszki, a niżej jest gwintowany. Może źle pasujesz? Znaczy widzę, że masz NB, a na mam NBFL, więc może jest jakaś minimalna różnica. Jakbyś miał problem, to Ci mogę zrobić zdjęcie.
The answer is always Miata.
Chezus pisze:zawodnik pisze:Miejsca mocowan sa dostepne to sie zgadza ale te blaszki wchodza glebiej i zawadzaja raz o fr a dwa o sruby ktore wystaja od gory
A zwróciłeś uwagę, że tam są 2 otwory? Wyżej jest taki duży na ten pazurek od blaszki, a niżej jest gwintowany. Może źle pasujesz? Znaczy widzę, że masz NB, a na mam NBFL, więc może jest jakaś minimalna różnica. Jakbyś miał problem, to Ci mogę zrobić zdjęcie.
nie no bez jaj tępy nie jestem
widzialem ale jak nie ma FR to blaszki dochodza do podluznicy a ja jes FR to one wchodza glębiej i haczą i blokują je tez sruby od FR
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Jesteś pewny, że nie założyłeś FRów odwrotnie? Brzmi jakbyś lewy i prawy pomylił, albo coś podobnego.
One były symetryczne? Bo coś mi się wydaje, że nie (ale nie pamiętam już).
One były symetryczne? Bo coś mi się wydaje, że nie (ale nie pamiętam już).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Lewy i prawy sa różne, tylko jeden ma otwory, te mocowania wchodzą na styk na długość, ale wchodzą.
Na zdjęciu które wrzuciłes to nie sa moje FR. Nasze nie mają okrągłych otworów z boku, Tycjan miał chyba takie, i były szersze o około 10mm
Na zdjęciu które wrzuciłes to nie sa moje FR. Nasze nie mają okrągłych otworów z boku, Tycjan miał chyba takie, i były szersze o około 10mm
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Andy pisze:Lewy i prawy sa różne, tylko jeden ma otwory, te mocowania wchodzą na styk na długość, ale wchodzą.
Na zdjęciu które wrzuciłes to nie sa moje FR. Nasze nie mają okrągłych otworów z boku, Tycjan miał chyba takie, i były szersze o około 10mm
Fakt, weszły na styk, ale weszły. W jednej blaszcze musiałem rozwiercić otwór pod śrubę. Generalnie najwięszą trudnością w zamontowaniu FR było dojście do porozumienia z pomocnikiem, który miał trzymać od góry kluczem śrubę... Ale historii o dyskusjach na temat ergonomii pracy nie zaliczam do problemów technicznych.
The answer is always Miata.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Chezus pisze:dojście do porozumienia z pomocnikiem
Kobieta?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
dmk pisze:Chezus pisze:dojście do porozumienia z pomocnikiem
Kobieta?
Elektronik, którego największą rozkminą było, czy łatwiej kręcić śrubą, czy nakrętką i czy kluczem płaskim, czy nasadowym...
Współpraca z kobietami w takich przypadkach jest o tyle ułatwiona, że mają tym kluczem trzymać tą śrubę i czekać na dlasze instrukcje. Zazwyczaj nie pojawia się w nich chęć analizy technicznej zaintniałej sytuacji, bo przecież mają klucz pasujący do tej śruby, więc chyba jest wszystko ok.
The answer is always Miata.
Andy pisze:Lewy i prawy sa różne, tylko jeden ma otwory, te mocowania wchodzą na styk na długość, ale wchodzą.
Na zdjęciu które wrzuciłes to nie sa moje FR. Nasze nie mają okrągłych otworów z boku, Tycjan miał chyba takie, i były szersze o około 10mm
i wszystko jasne, a jak kupowałem na forum od kogość to niby miały być twojej produkcji eh
no nic jakoś zamontuje te przewody, bo najgorsze to to że zawadzają o dwie śruby od FR
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
kicu13 pisze:Czy ktoś kto jest świeżo zamontowaniu FR zauważył różnice w jeździe? Warto montować?
Cudów nie ma, ale mniej skrzypi na wybojach. Radio już nie lata i nie trzeszczy, tylko irytująco poskrzypuje. Czy ogólnie jest sztywniej, to ciężko stwierdzić. Moja jest zdrowa i bez rdzy, więc wzlgędnie sztywna była sama w sobie.
Duży plus, to że już się nie papram z podnoszeniem za mocowania wahaczy, tylko żaba idzie pod FR i w górę jazda.
The answer is always Miata.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 maja 2018, 11:15
- Model: NA
- Lokalizacja: Wrocław
Chezus pisze:kicu13 pisze:Czy ktoś kto jest świeżo zamontowaniu FR zauważył różnice w jeździe? Warto montować?
Cudów nie ma, ale mniej skrzypi na wybojach. Radio już nie lata i nie trzeszczy, tylko irytująco poskrzypuje. Czy ogólnie jest sztywniej, to ciężko stwierdzić. Moja jest zdrowa i bez rdzy, więc wzlgędnie sztywna była sama w sobie.
Duży plus, to że już się nie papram z podnoszeniem za mocowania wahaczy, tylko żaba idzie pod FR i w górę jazda.
Ja, nie ufając już za bardzo moim skromnym progom, dałem takie butterfly brace (frame rails i rozpórka pomiędzy nimi).
Różnica jest na pewno odczuwalna. Auto jest po prostu... sztywne. Czuć, że na wybojach to zawieszenie pracuje, a nie cała karoseria. Ma to swoje plusy i minusy
I potwierdzam, za samo ułatwienie podnoszenia auta się opłaca dać jakąkolwiek osłonę podłużnic.
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Mam szybkie pytanie - czy zakładając że mam bardzo śliczne podłużnice i komplet rozpórek warto iść w ogóle we frame rails? Auto będzie glebione, ale nie jakoś okrutnie, chwilowo jest na oem zawiasie.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
VooR pisze:Mam szybkie pytanie - czy zakładając że mam bardzo śliczne podłużnice i komplet rozpórek warto iść w ogóle we frame rails? Auto będzie glebione, ale nie jakoś okrutnie, chwilowo jest na oem zawiasie.
Aby podłożnice śliczne dłużej pozostały, framy zdecydowanie pomóc mogą więc sens jest.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
VooR pisze:Mam szybkie pytanie - czy zakładając że mam bardzo śliczne podłużnice i komplet rozpórek warto iść w ogóle we frame rails? Auto będzie glebione, ale nie jakoś okrutnie, chwilowo jest na oem zawiasie.
Ja gleby jeszcze nie mam i mam podwozie w perfekcyjnym stanie. Frame Railsy wpadły, z tym, że elegancko zamontowane na środki antykorozyjne żeby nic się nie działo. Komplet rozpórek też wpadnie w swoim czasie.
The answer is always Miata.
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Kręcimy od nowa?
1.remke
2. VooR
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
1.remke
2. VooR
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
1.remke
2. VooR
3 Placiu95
4. Czester_
Pod warunkiem że będzie 5kpl
2. VooR
3 Placiu95
4. Czester_
Pod warunkiem że będzie 5kpl
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Do kiedy zbieracie chętnych?
Miata 12K:
viewtopic.php?f=22&t=26457
viewtopic.php?f=22&t=26457
Ustalcie sobie termin, mi to bez różnicy
Zmieniłem opony na wyższy profil i podniosłem auto o 1cm z przodu i jestem w fazie testów, ale myślę że obędzie się bez frame railsów
Miata 12K:
viewtopic.php?f=22&t=26457
viewtopic.php?f=22&t=26457
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
To czekamy na piątego i jedziemy z koksemremke pisze:Ja myślę że jak będzie >=5 to robimy tydzień na zebranie funduszy i zamawiamy.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Śruby sa w zestawie, kończymy listę czy czekamy na więcej osób, ustalcie do kiedy.