[ZG] Wydech Cobalt [NA/NB]
Moderator: Moderatorzy
No to jadymy z tym koksem
1. MCL
2. lago - 2002 nbfl
1. MCL
2. lago - 2002 nbfl
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Kupiłem Cobalt do NA tj. wydech końcowy i środkowy - dwa elementy. Chciałbym podzielić się spostrzeżeniami.
Sądzę po wypowiedziach użytkowników NB, że wydech Cobal do NB jest uznawany przez nich jako wydech cichy. Sadzę, że jest to wynikiem, wymiany tylko jednego elementu - tłumika końcowego, jaki ma miejsce w przypadku NB.
W przypadku NA, wymieniamy dwa element: tłumik końcowy i środkowy - dwa elementy. To jest właśnie istotny dysonans w kwesti dotychczasowej oceny.
W przypadku Cobalta do NA wydech jest głośny. Tak jest głośny. Wydech jest bardzo basowy, mruczy na wolnych obrotach. Jest tak basowy jak wydechy pomodzonych Hond Civic na zlotach starujacych spod świateł. Wydech Cobalta nie buczy, on mruczy cieżko na wolnych obrotach i uderza basem średnio mocno od startu. Pełen BAS rozpoczyna się od 2750 obr/min (1.6 115KM). W przypadku dłuższych jazd poza miastem na piatem biegu w okolicach 100-110 km/h jest głośno - pełen BAS - uciążliwe troszeczkę jest wówczas słuchanie radia - trzeba podgłośnić wyższe tony . Bardzo bardzo podobnie basowo brzmiał wydech Turbo Smurf przy starcie.
Spodoba się osobą użytkującym mx-5 od czasu do czasu. Nie spodoba sie użytkującym na co dzień.
Przyjemne jest jeźdzenie taka mazdą w mieście, ale już poza miastem na dłuższych dystansach - nie.
Powiem tak:
Jeśli jesteś młodym człowiekiem, masz NA i chcesz mieć tak bas jak pomodzone Hondy - kup Cobalta - dwa elementy - będziesz zadowolony - odgłos jest jak w silnikach 5-cydindrowych.
Jeśli chcesz dojeżdzać codziennie do pracy poza miastem dłuższy dystans, albo ma to być auto dla kobiety, to proponuję kupno tylko wydechu końcowego do NA - inaczej basuje aż w głowie huczy.
Jeśli ktoś chce posłuchać i pojeździeć w NA z Cobaltem to zapraszam:
- codziennie w Szczecinie
- od 15 czerwca na południu woj Wielkopolskiego - koło Wrocławia.
Sądzę po wypowiedziach użytkowników NB, że wydech Cobal do NB jest uznawany przez nich jako wydech cichy. Sadzę, że jest to wynikiem, wymiany tylko jednego elementu - tłumika końcowego, jaki ma miejsce w przypadku NB.
W przypadku NA, wymieniamy dwa element: tłumik końcowy i środkowy - dwa elementy. To jest właśnie istotny dysonans w kwesti dotychczasowej oceny.
W przypadku Cobalta do NA wydech jest głośny. Tak jest głośny. Wydech jest bardzo basowy, mruczy na wolnych obrotach. Jest tak basowy jak wydechy pomodzonych Hond Civic na zlotach starujacych spod świateł. Wydech Cobalta nie buczy, on mruczy cieżko na wolnych obrotach i uderza basem średnio mocno od startu. Pełen BAS rozpoczyna się od 2750 obr/min (1.6 115KM). W przypadku dłuższych jazd poza miastem na piatem biegu w okolicach 100-110 km/h jest głośno - pełen BAS - uciążliwe troszeczkę jest wówczas słuchanie radia - trzeba podgłośnić wyższe tony . Bardzo bardzo podobnie basowo brzmiał wydech Turbo Smurf przy starcie.
Spodoba się osobą użytkującym mx-5 od czasu do czasu. Nie spodoba sie użytkującym na co dzień.
Przyjemne jest jeźdzenie taka mazdą w mieście, ale już poza miastem na dłuższych dystansach - nie.
Powiem tak:
Jeśli jesteś młodym człowiekiem, masz NA i chcesz mieć tak bas jak pomodzone Hondy - kup Cobalta - dwa elementy - będziesz zadowolony - odgłos jest jak w silnikach 5-cydindrowych.
Jeśli chcesz dojeżdzać codziennie do pracy poza miastem dłuższy dystans, albo ma to być auto dla kobiety, to proponuję kupno tylko wydechu końcowego do NA - inaczej basuje aż w głowie huczy.
Jeśli ktoś chce posłuchać i pojeździeć w NA z Cobaltem to zapraszam:
- codziennie w Szczecinie
- od 15 czerwca na południu woj Wielkopolskiego - koło Wrocławia.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Jako bezstronny komentator, po jeździe testowej z tycjanem moja opinia jest taka że wydech jest cichy jak daje się mało gazu a na wolnych obrotach jest praktycznie niesłyszalny siedząc w środku bez dachu. Jak trzyma się gaz w podłodze jest faktycznie głośny. Co do samego tembru dźwięku jestem rozczarowany, buczy tak samo jak ulter którego mam w czarnej, mruczenia się nie doszukałem.
Obawiałem się że po przejażdżce z tycjanem będę chciał kupić cobalta, ale na szczęście nie zauważyłem za bardzo różnicy w stosunku do mojego pomodzonego ultera.
Obawiałem się że po przejażdżce z tycjanem będę chciał kupić cobalta, ale na szczęście nie zauważyłem za bardzo różnicy w stosunku do mojego pomodzonego ultera.
ostatnio zrobiłem trasę ok 1300km z żoną w ciąży nad morze i spowrotem....
im bardziej się rozgrzeje ten wydech tym staje się głośnieszy jak ostygnie trochę cichnie ale i tak do serii to mu daleko
jechałem 100 w miarę ok ale czy leciałem 140 czy 160 - 180 a nawet więcej hałas jest podobny i nie robi różnicy
ale w cabrio ciężko żeby było cicho nawet z dachem (szmatą bo ht trochę wycisza)
ja nie wiem jak Wy zwiedzacie Europe mx5 bo od samego szumu po 200-300km łeb pulsuje a jechać 500 czy 1000km z prędkością 100km/h to mordęga
auto lata na codzień ale gdyby był głośniejszy to bym go sprzedał
akurat mam skrzynie 6 i można lekko zredukować pomruk
ale trzeba to mieć na uwadze że cobalt milczkiem nie jest
im bardziej się rozgrzeje ten wydech tym staje się głośnieszy jak ostygnie trochę cichnie ale i tak do serii to mu daleko
jechałem 100 w miarę ok ale czy leciałem 140 czy 160 - 180 a nawet więcej hałas jest podobny i nie robi różnicy
ale w cabrio ciężko żeby było cicho nawet z dachem (szmatą bo ht trochę wycisza)
ja nie wiem jak Wy zwiedzacie Europe mx5 bo od samego szumu po 200-300km łeb pulsuje a jechać 500 czy 1000km z prędkością 100km/h to mordęga
auto lata na codzień ale gdyby był głośniejszy to bym go sprzedał
akurat mam skrzynie 6 i można lekko zredukować pomruk
ale trzeba to mieć na uwadze że cobalt milczkiem nie jest
To chyba kwestia przyzwyczajenia i wytrzymałości - ja spokojnie na raz łykałem trasy (na seryjnym wydechu) Miatą po 300 km bez postojów przy prędkościach circa about 140 km/h i da się żyć. Wystarczy dobra ścieżka dźwiękowa z audio.
Czy ktoś z tu zgromadzonych byłby w stanie nagrać brzmienie NB z zainstalowanym Cobaltem (z zewnątrz i w środku)?
Czy ktoś z tu zgromadzonych byłby w stanie nagrać brzmienie NB z zainstalowanym Cobaltem (z zewnątrz i w środku)?

ja mam założony Cobalt w NBfl 1,6 z przelotowym układem wydechowych i jeżdżę od początku marca - w mieście jest bardzo przyjemnie, ale pierwsze trasy były trudne.
w weekend jechałem do Wrocławie S8 w nie cisnąc (stała prędkość w przedziale 120-140) i na miejsce dojechałem właściwie bez nadmiernego zmęczenia, bólu głowy, czegokolwiek. jadąc top-up spokojnie byłem w stanie słuchać audiobooka
na Rakietowej miałem w końcu okazję porównać, jak brzmi Cobalt w NB założony na układ przelotowy i układ "zatkany" katem i tłumikiem środkowym - różnica jest nieziemska, mój (zwłaszcza po nagrzaniu) basował mocno, podczas gdy egzemplarz porównywany był niewiele głosniejszy niż seria.
charakterystyka Cobalta jest również zupełnie odmienna od Ultera - ten na niskich jest dużo subtelniejszy niż Cobalt, za to na wyższych jest więcej wycia niż basu.
zdecydowanie wydatek uważam za udany
w weekend jechałem do Wrocławie S8 w nie cisnąc (stała prędkość w przedziale 120-140) i na miejsce dojechałem właściwie bez nadmiernego zmęczenia, bólu głowy, czegokolwiek. jadąc top-up spokojnie byłem w stanie słuchać audiobooka

na Rakietowej miałem w końcu okazję porównać, jak brzmi Cobalt w NB założony na układ przelotowy i układ "zatkany" katem i tłumikiem środkowym - różnica jest nieziemska, mój (zwłaszcza po nagrzaniu) basował mocno, podczas gdy egzemplarz porównywany był niewiele głosniejszy niż seria.
charakterystyka Cobalta jest również zupełnie odmienna od Ultera - ten na niskich jest dużo subtelniejszy niż Cobalt, za to na wyższych jest więcej wycia niż basu.
zdecydowanie wydatek uważam za udany

Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017,
family car)
Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)
Focus ST (2017,

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)
Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nadal czekam na cenę do na, możliwość jest
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

czester_ pisze:UPDATE:
Dostałem odpowiedź od MOSS i nowy rabat...Głównie chodzi o to, że facet który się "nami" zajmował nie konsultował swoich ruchów ze swoim kierownikiem. PRzeprosił i powiedział, że nie może już sprzedawać wydechów po tej cenie.
Aktualnie dalej mamy rabat ale nie taki. Aktualnie 116,89GBP = 649zł
Cena samego wydechu poszła do góry (może przez nas:D ) i mam info, że będzie rosła. Taniej nie będzie, może być tylko drożej.
Wpiszcie się proszę kto jest zainteresowany. Min. 4 osoby potrzebujemy by dostać taką cenę.
Osobiście nie polecam żadnych transakcji z MOSS. Jakiś miesiąc,może dwa temu w ich sklepie ebay wypatrzyłem dach Robbinsa do NA (ROBBINS XT SERIES BLACK VINYL HOOD) za niecałe 750zł po przeliczeniu na nasze. Do końca aukcji było kilka dni, zaś na stanie mieli jeszcze 8 sztuk. Z racji tego że już u nich kupowałem wysłałem zapytanie o możliwość niższego kosztu przesyłki. W odpowiedzi tego samego dnia aukcja (kup teraz) została wycofana z informacją o wyprzedaży towaru. Dzień później ten sam dach ponownie pojawił się na ebay w cenie ok. 957zł.
Cieszę się że to Ty wspomniałeś o dość specyficznym podejściu MOSS do klienta. Prowadząc z nimi korespondencję przekonałem się, że bardziej niż z solidną firmą mam do czynienia z bandą gówniarzy....
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Heh ja nie mam takich problemów z nimi a wręcz przeciwnie. Sprowadziłem juz kilkadziesiąt wydechów i innych rzeczy i zawsze zero problemu.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

czester_ pisze:Heh ja nie mam takich problemów z nimi a wręcz przeciwnie. Sprowadziłem juz kilkadziesiąt wydechów i innych rzeczy i zawsze zero problemu.
Twój post na poprzedniej stronie świadczy o czym innym....zresztą w moim przypadku po dłuższej wymianie zdań, odpowiedzi MOSS sprowadziły się do podobnego tłumaczenia, mianowicie osoba odpowiedzialna za ebay nie skonsultowała ceny z kierownikiem bo przecież na stronie MOSS dach od początku kosztował 957zł....
- Xenocyd
- Donator
- Posty: 561
- Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: DW w GD
Nie wiem czy to problem, skoro z ceny nominalnej 140 GBP obniżają do 117, ja po grupowym zakupie ogarnianym przez czestera nie mogę powiedzieć złego słowa, kupię u nich drugi wydech prawdopodobnie.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Wstrzymajcie się.
Dostałem maila od Moss właśnie z ofertą na 81 ale jestem w podróży. Wieczorem napiszę wszystko.
Dostałem maila od Moss właśnie z ofertą na 81 ale jestem w podróży. Wieczorem napiszę wszystko.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jest więcej, napisze wieczorem
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
BTW. Na mx5 buy and sell (facebook) pojawił się właśnie używany Cobalt za 61funtów, brać nie zastanawiać się.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Czy ktoś kupujący w mossie mógłby dorzucić dla mnie ten fant do koszyka? http://www.moss-europe.co.uk/bb2aee.html
I jeżeli by też można to mi trzeba takie ździorbo: http://www.moss-europe.co.uk/76f207.html
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
rachey pisze:I jeżeli by też można to mi trzeba takie ździorbo: http://www.moss-europe.co.uk/76f207.html
O, to też chcę. Czyli w sumie blacha i 2x blanking plates.
i co bedzie ten wydech w tym roku czy nie 

All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nie będzie problemu. Ich nie interesuje gdzie to idzie.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Przepraszam was ale nie mogę się zebrać by wszystko napisać. Non stop gdzieś jestem i coś robię. Ogarniemy to jutro.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
