Fiat 124 Spider
Czyli Miata od Fiata ;)
Moderator: Moderatorzy
O i tu masz racje, do strzelania z łuku podczas jazdy automat jest lepszy, niewątpliwa przewaga na wypadek nagłego ataku zombie.
Mam w outbacku automat z łopatkami i mnie męczy, Na łopatkach jest duże opóźnienie jak i na wrzucaniu biegów wajhą +/-, że muszę zmieniać bieg 500 obrotów wcześniej niż chcę żeby zmienił bieg, a przy gazie w podłodze 1000 obrotów wcześniej. Nie wiem czy w maździe też tak to wygląda.
Ogólnie automat jest lepszy od manuala o ile zmienia biegi za pomocą łopatek szybciej niż człowiek i tyle, ale z kolei taki automat czyli np. dwusprzęgłówka jest strasznie ciężki, przez co w przypadku mx5 nigdy go nie powinno być. Prostota, prostota i jeszcze raz więcej mocy
Mam w outbacku automat z łopatkami i mnie męczy, Na łopatkach jest duże opóźnienie jak i na wrzucaniu biegów wajhą +/-, że muszę zmieniać bieg 500 obrotów wcześniej niż chcę żeby zmienił bieg, a przy gazie w podłodze 1000 obrotów wcześniej. Nie wiem czy w maździe też tak to wygląda.
Ogólnie automat jest lepszy od manuala o ile zmienia biegi za pomocą łopatek szybciej niż człowiek i tyle, ale z kolei taki automat czyli np. dwusprzęgłówka jest strasznie ciężki, przez co w przypadku mx5 nigdy go nie powinno być. Prostota, prostota i jeszcze raz więcej mocy
trochę offtop się z tego robi, ale też dorzucę swoje 3 grosze - to kwestia gustu. Zdarza mi się jeździć automatami, co prawda raczej nie sportowymi i nigdy w mx-5, ale OSOBIŚCIE zawsze preferuję manual. Tyle w temacie.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- Adam_F
- Donator
- Posty: 786
- Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Pyrlandia
Automat zależ dla kogo i do czego , jak ktoś nie ma aspiracji sportowych , nie zamierza się ścigać po torze robić najlepsze czasy a oczekuje tylko wiatru we włosach to uważam automat za dobre posunięcie. A jak ktoś chce użytkować auto inaczej to mam prosty wybór . Producenci dali nam wybór i tyle aby trafić jak do największego grona odbiorców. Każdy ma swoje gusta jak to mówią . Osobiście jeździłem dwa automatami w maździe 6 i audi q5 . Odczucia były pozytywne. Ale jak bym miał brać roadstera to tylko i wyłącznie z manualem. Ale jak już wspomniałem każdy ma swoje gusta i priorytety.
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND
Jest : ND
Ciekawostka - Fiat w Europie mam mieć 140KM, a w USA 160KM
http://jalopnik.com/american-gets-a-mor ... 1743287149
to samo twierdzi topgear.com, gdzie zresztą są zdjęcia innego, kremowego fiata z manualną skrzynią biegów
http://www.topgear.com/car-news/first-l ... nswer-mx-5
Z czego to wynika? różnica pomiarów/standardów? Czy umyślnie inaczej strojone silniki? zazwyczaj to USA miały te "słabsze" wersje.
http://jalopnik.com/american-gets-a-mor ... 1743287149
to samo twierdzi topgear.com, gdzie zresztą są zdjęcia innego, kremowego fiata z manualną skrzynią biegów
http://www.topgear.com/car-news/first-l ... nswer-mx-5
Z czego to wynika? różnica pomiarów/standardów? Czy umyślnie inaczej strojone silniki? zazwyczaj to USA miały te "słabsze" wersje.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Szczupak pisze:Ciekawostka - Fiat w Europie mam mieć 140KM, a w USA 160KM
http://jalopnik.com/american-gets-a-mor ... 1743287149
to samo twierdzi topgear.com, gdzie zresztą są zdjęcia innego, kremowego fiata z manualną skrzynią biegów
http://www.topgear.com/car-news/first-l ... nswer-mx-5
Z czego to wynika? różnica pomiarów/standardów? Czy umyślnie inaczej strojone silniki? zazwyczaj to USA miały te "słabsze" wersje.
Bardziej dłubie przy motocyklach i te w usa są często mocniejsze. Wydaje mi się że chodzi o normy emisji spalin
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Wg mnie linię ma bardziej miatową niż ND.. Wygląda jak kolejny lift NB tak z profilu. Przód trochę skitfasili, te ledy w lampach robią kiczowaty efekt, ale optycznie miało wygladać jak 124 wiec no trudno. Szkoda, że ND jest takie nowomazdowe a nie MXowe. Szybko się zestarzeje..
Szczupak pisze:to samo twierdzi topgear.com, gdzie zresztą są zdjęcia innego, kremowego fiata z manualną skrzynią biegów
http://www.topgear.com/car-news/first-l ... nswer-mx-5
Euro-spec podoba mi się jeszcze bardziej - takiego kremowego/białego bym nawet przygarnął
Lubię taki retro-design - szkoda, że środka również nie zmienili - jakieś białe klasyczne zegary by się przydały...
Pozdrawiam, Kuba
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Mnie ciekawi jedno: cena
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- mateusz_35
- Donator
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2015, 13:31
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Bojanowo
http://moto.wp.pl/kat,123,title,Fiat-12 ... omosc.html
Wyszło bombowo
Za 10-15 lat będzie osiągalny cenowo
Wyszło bombowo
Za 10-15 lat będzie osiągalny cenowo
Zyga pisze:Bardziej dłubie przy motocyklach i te w usa są często mocniejsze. Wydaje mi się że chodzi o normy emisji spalin
No właśnie normy emisji spalin są wciąż w USA wyższe, a szczególnie w CA, stąd też moje zdziwienie. różnica jest też pomiędzy pomiarem amerykańskim, niemieckim i chyba brytyjskim ale nie jestem dokładnie pewien no i nigdy nie było to 15% różnicy. Więc jeśli ta informacja się potwierdzi, to znaczy, że trafiają na te rynki inne silniki - giulietta zresztą ma w ofercie ten 1.4T w mocach 105, 120, 150 i 170KM
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Dla mnie to auto wygląda tak: tył jak podróbka maseratti, a przód to dodge dart. Górny przedni grill jest tragiczny, wygląda jak płot. Najlepsze wrażenie robi na mnie środek, boczki drzwi są super. Linie boczną ma klasyka, chociaż efekt psuje nowoczesna przednia szyba, ogólnie niespójny jak cholera.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Fakt!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
nozda pisze:wg mnie, z tyłu Fiat rozłożył ND na łopatki. bella.
no racja, w bezpośrednim porównaniu wypada lepiej, ale z drugiej strony ten tył by do mx-5 nie pasował zupełnie - cała jest smukła, opływowa, itp, a fiat jest bardziej kanciasty - kanciasty tył źle by wyglądał na smukłej mx-5. nie mówiąc o tym, że światła z maserati nie są okrągłe
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
znaczek z tyłu to nawiązanie do oryginału, więc nie ma się co czepiać
linia i tył rewelacja, przód jak dla mnie dyskusyjny, ale wstrzymam się do czasu obejrzenia auta na żywo (pewnie jak z każdym samochodem, na żywo wygląda lepiej, niż na najlepszym zdjęciu)
automatu bym się nie czepiał (i staram się tu wypowiadać obiektywnie, a nie jako zagorzały amator tego typu skrzyń), bo raz to wersja USDM, a dwa - fiat (w przeciwieństwie do abartha i emixa) jest chyba pozycjonowany jako sympatyczny dupowóz w sam raz na sunset boulevard, a nie fura do łotania na Ułężu
linia i tył rewelacja, przód jak dla mnie dyskusyjny, ale wstrzymam się do czasu obejrzenia auta na żywo (pewnie jak z każdym samochodem, na żywo wygląda lepiej, niż na najlepszym zdjęciu)
automatu bym się nie czepiał (i staram się tu wypowiadać obiektywnie, a nie jako zagorzały amator tego typu skrzyń), bo raz to wersja USDM, a dwa - fiat (w przeciwieństwie do abartha i emixa) jest chyba pozycjonowany jako sympatyczny dupowóz w sam raz na sunset boulevard, a nie fura do łotania na Ułężu
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Chodzi mi o to, że jest podobny do NB, bardziej niż do ND oraz lepiej wyglądałby z mazdowskimi światłami
Jakoś nie mogę się przekonać do tego fiaciwa. Wiem, że fajne auto, że włoskie, że kultowe, ale jakoś mi ten Spider nie leży. Ani w nowym, ani w oryginalnym wydaniu. ND jest o niebo ładniejsza i przede wszystkim ma SPÓJNĄ stylistykę. W tym Fiacie to taki misz-masz...
W ogóle, nie dało się dobrze wykonać zadania: "zróbcie tak, żeby było tak, jak w starym 124, ale też tak jak w nowych fiatach, ale inaczej niż w nowej Maździe"
Jakoś nie mogę się przekonać do tego fiaciwa. Wiem, że fajne auto, że włoskie, że kultowe, ale jakoś mi ten Spider nie leży. Ani w nowym, ani w oryginalnym wydaniu. ND jest o niebo ładniejsza i przede wszystkim ma SPÓJNĄ stylistykę. W tym Fiacie to taki misz-masz...
W ogóle, nie dało się dobrze wykonać zadania: "zróbcie tak, żeby było tak, jak w starym 124, ale też tak jak w nowych fiatach, ale inaczej niż w nowej Maździe"
-
- Donator
- Posty: 939
- Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
- Model: NC
- Wersja: Miata PRHT 2.0
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
dokładnie tak, w ND wszystko jest na swoim miejscu (chociaż zupełnie nie trawiłem jej na początku, spodziewałem się czegoś bardziej spektakularnego ), a fiat jakiś posklejany z różnych bajek.
Ciekawy samochód i jak już kolega wspomniał przypomina trochę NB. Poniżej zamieszczam kilka informacji pochodzących z FCA:
http://www.fiatpress.pl/press/article/1908
Silnik zaproponowany 1,4 z turbo rodem z Fiata to MultiAir 140KM może ciekawie się spisywać w tym modelu o ile dobrze zestroją 6 biegowa prawdopodobnie OE Mazdy skrzynią biegów.
http://www.fiatpress.pl/press/article/1908
Silnik zaproponowany 1,4 z turbo rodem z Fiata to MultiAir 140KM może ciekawie się spisywać w tym modelu o ile dobrze zestroją 6 biegowa prawdopodobnie OE Mazdy skrzynią biegów.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
uuu ciekawie, ma byc wurc na bazie spidera, ma też byc wersja abarth o mocy > 200 km z 1.4
http://www.roadandtrack.com/motorsports/news/a27398/fiat-124-rally-spider/
http://www.roadandtrack.com/motorsports/news/a27398/fiat-124-rally-spider/
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
maciek01 pisze:Jestem zaskoczony jak wiele pozytywnych opinie zbiera Fiat. Dla mnie to jakaś karykatura mustanga zrobiona przez Dodge
podobny mamy gust
Lucas Z pisze:uuu ciekawie, ma byc wurc na bazie spidera, ma też byc wersja abarth o mocy > 200 km z 1.4
http://www.roadandtrack.com/motorsports/news/a27398/fiat-124-rally-spider/
rety, 1.4 200KM, swiat sie konczy, wole zostac w technologii z przed 15lat cm3 cm3 cm3 !!
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Hmm... podsumowując; mamy Włoskiego roadster, bardziej Miatowego niż sama aktualna Miata, bazującego na Japońskim roadsterze który to bazował na Angielskich roadsterach tworząc bardziej Brytyjski roadstery niż... same ówczesne brytyjskie roadstery.
Pytanie czy wyjdzie z tego Włoska pizza z ciasta ryżowego i rybą i frytkami na wierzchu czy raczej smakowite danie na bazie idei brytyjskiego roadstera z Japońską niezawodnością i włoskich smakiem.
ps.: Na pytanie MX5 czy F124 odpowiedź jest jedna: Alfa 4C spider
Pytanie czy wyjdzie z tego Włoska pizza z ciasta ryżowego i rybą i frytkami na wierzchu czy raczej smakowite danie na bazie idei brytyjskiego roadstera z Japońską niezawodnością i włoskich smakiem.
ps.: Na pytanie MX5 czy F124 odpowiedź jest jedna: Alfa 4C spider
Plotki o wersji abarth już się pojawiają
http://www.digitaltrends.com/cars/abart ... d-hardtop/
http://www.digitaltrends.com/cars/abart ... d-hardtop/
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.