Fiat 124 Spider
Czyli Miata od Fiata ;)
Moderator: Moderatorzy
Myślę, że warto założyć na ten temat nowy wątek, bo przypuszczam, że parę osób będzie tu śledziło temat
Z rzeczy które wiemy:
ND była projektowana we współpracy z Fiatem
Początkowo były plany wydania jako Alfy, w końcu stanęło na nowym Fiacie 124 Spider (ew. Abarth)
Wśród silników będzie prawie na pewno turbo o większej mocy niż ND 2.0
a z dzisiaj nowe informacje i zdjęcia:
http://jalopnik.com/2017-fiat-124-spide ... 1733363750
Jak myślicie, to przeciek ostatecznego kształtu, czy wciąż przykryty kamuflażem? ten tył wygląda dziwnie niespójnie a i przód jest strasznie długi...
Z rzeczy które wiemy:
ND była projektowana we współpracy z Fiatem
Początkowo były plany wydania jako Alfy, w końcu stanęło na nowym Fiacie 124 Spider (ew. Abarth)
Wśród silników będzie prawie na pewno turbo o większej mocy niż ND 2.0
a z dzisiaj nowe informacje i zdjęcia:
http://jalopnik.com/2017-fiat-124-spide ... 1733363750
Jak myślicie, to przeciek ostatecznego kształtu, czy wciąż przykryty kamuflażem? ten tył wygląda dziwnie niespójnie a i przód jest strasznie długi...
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
logimen pisze:Szkoda ze Mazda do ND nie pokusila sie o jakies fajniejsze motorownie.
A ja się cieszę, nadal jest to prosty, zwinny samochód w miarę przystępnej cenie:)
Co do Fiata... to tylko ja czy Wam też przypomina starego TVRa?
Wolałbym żeby fiat wskrzesił to auto:
Tak czy inaczej fajnie że coś się dzieje Im więcej cabrio tym lepiej:)
kermit01 pisze:Włosi robia najładniejsze samochody według mnie, wiec watpię zeby pozwolili sobie na takiego bubla. A moze to kwestia ujęcia bo tył faktycznie wyglada...podejrzanie
Racja, szczególnie jak by go postawić obok takiej Alfy 4C... widziałem ostatnio na żywo z bliska... piękna
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Tył mi się w ogóle nie podoba. W niczym nie jest lepszy od Mazdowskiego. Ale przód... No, no... Właśnie że fajnie, że jest taki długi, a przy tym nie taki kulfonowaty, jak w Z4, albo SLS-ach. Z boku mi to przypomina S2k - smukła, lekka linia. Żadne tam napompowane, muskularne bąble. Tylko ten grill jakiś dziwny
I będą swapy 1.7 do MX5 za kilka lat;)
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
I oto jest
http://www.autoblog.com/2015/11/18/2017 ... al-photos/
Jak dla mnie rewelacja - zwłaszcza ze środkiem z limitowanej edycji startowej. Szkoda trochę, że ND nie poszło w tym kierunku...
http://www.autoblog.com/2015/11/18/2017 ... al-photos/
Jak dla mnie rewelacja - zwłaszcza ze środkiem z limitowanej edycji startowej. Szkoda trochę, że ND nie poszło w tym kierunku...
Pozdrawiam, Kuba
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
No... słaby jest. Chrysler połączony z maserati. Ale będzie silnik i inne fotele na swapa:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zdjęcia prasowe roadstera w... automacie
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- meewosh
- Posty: 1142
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Właśnie oglądałem na onecie. Poza srebrną ramką szyby i automatem, (i "tabletem") - to wstyd się przyznać podoba mi się bardziej niż ND.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
A terenowki widujesz jeszcze z dwoma lewarkami i manualem? Niestety świat się zmienia:/
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- meewosh
- Posty: 1142
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Automat nie w tym modelu, ale ogólnie polecam, sam posiadam w E46. Lubię automaty
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
ciekawe, że wzięli mazdę i przeprojektowali tak, że faktycznie widać z przodu nawiązania do oryginalnego 124 spider. Ale oznacza to też, że nie skorzystali z zalet konstrukcji mazdy pozwalającej mieć nisko opadającą maskę.
Mi się ND bardzo podoba, ale przyznam, że ten fiat ma lepszy tył i ładniejszy kolor. Ale podstawową różnicą IMO jest: mazda - N/A, fiat - turbo
Mi się ND bardzo podoba, ale przyznam, że ten fiat ma lepszy tył i ładniejszy kolor. Ale podstawową różnicą IMO jest: mazda - N/A, fiat - turbo
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
wymaga lekkiego obniżenia w mniejszym stopniu niż ND, ale wygląda dobrze z każdej strony, czego nie można powiedzieć o Maździe.
ciekawe jak wygląda umowa, bo to chyba nie przypadek, ze moc jest identyczna, a tylko moment wyższy (w końcu turbo).
aaa no i 1.4 multiair z abartha brzmi WSPANIALE, a 2.0 w maździe niestety słabo.
ciekawe jak wygląda umowa, bo to chyba nie przypadek, ze moc jest identyczna, a tylko moment wyższy (w końcu turbo).
aaa no i 1.4 multiair z abartha brzmi WSPANIALE, a 2.0 w maździe niestety słabo.
miata lov!
matpilch pisze:ze moc jest identyczna, a tylko moment wyższy (w końcu turbo).
Moc jest identyczna w słabszej wersji fiata, jak w mocniejszej wersji mazdy. wątpię, żeby było to podyktowane umową, raczej naturą samochodu z ukłonem w stronę oczekiwań rynku i kompromisem cenowym. Plus dostępnymi silnikami
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
planowany 1.7T z Alfy 4C - wersja Abarth.
Swoją drogą to jest rok modelowy 2017, nie przestaje mnie zachwycać wypuszczanie samochodów prawie dwa lata do przodu
A jeszcze patrząc na zdjęcia - okropnie wygląda ten poziomy znaczek na bagażniku... (EDIT: no właśnie )
Swoją drogą to jest rok modelowy 2017, nie przestaje mnie zachwycać wypuszczanie samochodów prawie dwa lata do przodu
A jeszcze patrząc na zdjęcia - okropnie wygląda ten poziomy znaczek na bagażniku... (EDIT: no właśnie )
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
w LA raczej nie - rzucili tę wersję, zgarną z rynku co mogą, a dopiero w przyszłym roku najwcześniej IMO ogłoszą drugą. Umowa z mazdą mogła być w sumie nt. dat wypuszczania modeli. Jakby nie patrzeć, fiat jest ogłaszany i wprowadzany prawie równo rok po mazdzie.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Liczyłem na więcej szaleństwa w środku, z zewnątrz też jakoś tak mało Włoski, tak czy siak fajnie że jest, moim zdaniem wygląda bardziej poważnie niż ND i bardziej klasycznie, ale ND bardziej trafia mi do gustu. MG by mogło w końcu wypuścić nowego roadstera, niby ma być przed 2020 ale z nowym właścicielem to kto wie...
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Przepiękny, klasyczny samochód... proste i genialne proporcje, dokładnie jak w 124 sprzed kilkudziesięciu lat - jak dla mnie, to auto jest kwintesencją motoryzacji, śliczny jest!
- Peecer
- Donator
- Posty: 2685
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Mały OT w sprawie nieszczęsnej Automatycznej Skrzyni Biegów....
Moderatorzy jak uznają, że nie miejsce niech usuną....
To nie wypowiedzenie wojny by nie było - ale jak tak czytam czasem jaki to: AUTOMAT jest do dupy, nie w tym aucie, i w dodatku automat - to czasem się zastanawiam czy każdy piszący tą opinię miał styczność i praktykę z automatem ....
Ok, przyznaję się - jeżdżę AUTOMATAMI jak tylko mam okazję. Ok, przyznam się - znawcą motoryzacji jakimś nie jestem. Mistrzem kierownicy też - choć rocznie tylko i wyłącznie, prywatnie robię od 45 - 60 tyś rocznie. Mało - dużo - niech każdy oceni sam sobie. Ale wracając do wypowiedzi kolegów na forum:
Dlaczego nie? Nie wszyscy chcą mieszać na każdym skrzyżowaniu - są tacy co przy wietrze we "miejscu gdzie włosy powinny być" chcą jakąś kobiecinę za kolano potrzymać i nadal cieszyć się jazdą bez dachu....
Dlaczego nie w tym modelu - tak samo powinniście negować w takim razu Super Samochody choćby Ferrari, Bugatti 16.4 Veyron, Saleen S7, Koenigsegg CCGT.... i pewnie można byłoby ich jeszcze wymieniać....
Dlaczego niestety?? Być może dlatego, że kiedyś dojdzie do tego, że tylko na specjalne zamówienie będziesz mógł zamówić z ręczną skrzynią biegów... Ok - może być to prawdą....
Ale tak naprawdę w wielu automatach możesz przejść na ręczną zmianę. Rozumiem - nie ma zgrzytu, nie ma tego smaku wrzucenia biegu - ale nie wszyscy tego potrzebują. Dlatego nie negujcie AUTOMATU bo jest Automatem...
Sam jestem za kupnem ND w "manualu".... - ale dlatego, że "eNC-ek" jeśli wszystko się poukłada zostanie ze mną i będę miał to szczęście że będę mógł i tak i tak pojeździć ..... Czas pokaże....
Ale złego słowa na AUTOMAT nie powiem i raczej będę dociekał kto ma jakie zarzuty do tego rodzaju układu przenoszenia napędu.
Na koniec - AUTOMAT nie nadaje się na MMC
Tak - to smutna prawda.......
Moderatorzy jak uznają, że nie miejsce niech usuną....
To nie wypowiedzenie wojny by nie było - ale jak tak czytam czasem jaki to: AUTOMAT jest do dupy, nie w tym aucie, i w dodatku automat - to czasem się zastanawiam czy każdy piszący tą opinię miał styczność i praktykę z automatem ....
Ok, przyznaję się - jeżdżę AUTOMATAMI jak tylko mam okazję. Ok, przyznam się - znawcą motoryzacji jakimś nie jestem. Mistrzem kierownicy też - choć rocznie tylko i wyłącznie, prywatnie robię od 45 - 60 tyś rocznie. Mało - dużo - niech każdy oceni sam sobie. Ale wracając do wypowiedzi kolegów na forum:
rrutek pisze:Zdjęcia prasowe roadstera w... automacie
Dlaczego nie? Nie wszyscy chcą mieszać na każdym skrzyżowaniu - są tacy co przy wietrze we "miejscu gdzie włosy powinny być" chcą jakąś kobiecinę za kolano potrzymać i nadal cieszyć się jazdą bez dachu....
meewosh pisze:i automatem
meewosh pisze:Automat nie w tym modelu, ale ogólnie polecam, sam posiadam w E46. Lubię automaty
Dlaczego nie w tym modelu - tak samo powinniście negować w takim razu Super Samochody choćby Ferrari, Bugatti 16.4 Veyron, Saleen S7, Koenigsegg CCGT.... i pewnie można byłoby ich jeszcze wymieniać....
czester_ pisze:Niestety świat się zmienia:/
Dlaczego niestety?? Być może dlatego, że kiedyś dojdzie do tego, że tylko na specjalne zamówienie będziesz mógł zamówić z ręczną skrzynią biegów... Ok - może być to prawdą....
Ale tak naprawdę w wielu automatach możesz przejść na ręczną zmianę. Rozumiem - nie ma zgrzytu, nie ma tego smaku wrzucenia biegu - ale nie wszyscy tego potrzebują. Dlatego nie negujcie AUTOMATU bo jest Automatem...
Sam jestem za kupnem ND w "manualu".... - ale dlatego, że "eNC-ek" jeśli wszystko się poukłada zostanie ze mną i będę miał to szczęście że będę mógł i tak i tak pojeździć ..... Czas pokaże....
Ale złego słowa na AUTOMAT nie powiem i raczej będę dociekał kto ma jakie zarzuty do tego rodzaju układu przenoszenia napędu.
Na koniec - AUTOMAT nie nadaje się na MMC
Tak - to smutna prawda.......
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Peecer pisze:rrutek pisze:
Zdjęcia prasowe roadstera w... automacie
Dlaczego nie? Nie wszyscy chcą mieszać na każdym skrzyżowaniu - są tacy co przy wietrze we "miejscu gdzie włosy powinny być" chcą jakąś kobiecinę za kolano potrzymać i nadal cieszyć się jazdą bez dachu....
Jak ktoś preferuje automat - niech sobie będzie dostępny, ale automat nie mieści się w kwintesencji MX-5. Rozumiem, że nowe automaty potrafią być szybsze niż człowiek itd., ale pierwsze zdjęcia auta, które bazuje na MX-5, na aucie idącym drogą "jedności jeźdzca z koniem" to niestety dla mnie pomyłka, ponieważ automat odbiera Ci ogromną ilość tej "jedności".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Peecer
- Donator
- Posty: 2685
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
rrutek pisze:"jedności jeźdźca z koniem"
To zależy teraz - kto i jak odbiera tę informację..... Ile "TYŁKÓW" tyle racji i odbioru - Moja jest taka - przekorna.
rrutek - naprawdę z przymrużeniem oka, bo wiadomo każdy lubi to co lubi - i jedni zbierają znaczki a drudzy klej od nich....
Ale nawet w reklamie Mazdy jest, iż jeździec ma wolne ręce, nie zajęte prowadzeniem konia po to by mógł strzelić z łuku.... Owszem są migawki zmiany biegu po to by dobrać optymalny tor i prędkość jazdy by właśnie mógł precyzyjnie oddać strzał....
Automat w tym by idealnie pomógł - nic dodać nic ująć......
http://www.mazda.pl/galeria-filmow/mazda-stories/ko-i-jedziec/