ND razem z Alfą coraz bliżej ?

Relacja z pierwszego klubowego testu najnowszej Mazdy MX-5 ND

Moderator: Moderatorzy

MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 wrz 2015, 10:51

Ponieważ z dostepnością do mx w ramach testów forumowych jest jak z szukaniem uszek w barszczu w podrzędnym barze i tylko znajomi króliczka mają szansę się załapać ;) pojechał rano do BC obejrzeć na żywo 8-)

Jest śliczna, bardzo nowoczesna (przesiadłem się na parkingu z NA A.D. 1990 - trochę jak "Powrót z przeszłości" ) i trudno sie do czegoś przyczepić poza miejscem na kubki (od czapy dodany, jakby pózniej, bo ktos sobie przypomniał) i hakiem od dachu który trochę rysuje plastik. (Tablet mi nie przeszkadza, bo to standard w nowoczesnych samochodach)

Przez kolor tego egzemplarza (plusem są bardzo ładne grafitowe felgi) przypomina mi ona trochę BMW, ale to kwestia przyzwyczajenia sie do nowej lini - przód ok, tył wygląda lepiej niz na zdjeciach. Najbardziej podoba mi sie czerwona ND, ale fakt, że rownież mazd 6 widuje sie bardzo dużo w czerwonym kolorze.

Imho ND nie jest wcale taka mała (NA wydaje się mniejsza), choć zdecydowanie zgrabniejsza od NC

Otwieranie i zamykanie dachu jedną ręką, z jednoczesnym opuszczeniem szyb, to absolutna rewelacja np w stosunku do NA czy NB - 25 lat różnicy od razu widać...

Środek bardzo przyjemny, choć to wersja 2.0, fajny jest tez schowek za fotelami. Bagażnik dosc mały, ale na co komu bagażnik

Przy cenie 89 pln za 1.5 gdyby to był mój jedyny samochód szukałbym na gwałt oferty kredytowej :) szczególnie jak sie jeszcze obejrzy film z linii produkcyjnej gdzie, aż widać jakość między kadrami - takze czekamy na ofertę zniżkową dla fanów marki :kciuk:
Aktualnie Pajero 2, poprzednio MX-5 NA 90' Euro i MX-5 NA 93' Kanada
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

12 wrz 2015, 19:19

Ciekawy filmik, MX5 NC vs ND:

https://www.youtube.com/watch?v=jSnBOu4LUY0
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

12 wrz 2015, 20:18

czester_ pisze:Co to za rolka z przodu siedzenia?


do regulacji 'kąta natarcia' siedziska
miata lov!
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 9:57

Sorry za zapożyczenie zdjęcia z facebooka, mam nadzieję że autor i osoby na zdjęciu się nie obrażą, ale nie znalazłem podobnego w necie :P
Obrazek
Nie wydaje wam się, że ND wygląda na jeszcze większe od NC? Mimo że chyba wymiarowo miało być mniejsze?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 wrz 2015, 10:05

Przede wszystkim, trzeba ją posadzić na glebie. Spokojnie zejdzie o 3 cm. Po drugie, ona ma niby niższą ramkę i dach, ale zabudowa karoserii jest wyższa. Przymierzając do Grincha wychodzi tak na oko jakieś 15 cm różnicy na szczycie tylnej klapy.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 11:12

Bierz pod uwagę fakt, że w NA siedzi Ciupas:D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 11:26

Nie chodzi nawet o wysokość, ale tył ND wydaje się szerszy od NC ;)

Trzeba poczekać aż ktoś wrzuci eibachy do ND i wtedy ocenić jak to siedzi :D
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 11:28

To kwestia zdjęcia i szerokiego kąta, zobacz, że tylek Niebieskiej tez jest większy od NC ;-)

Prokit to będzie coś wspaniałego w ND.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

14 wrz 2015, 11:30

Nie zmienia to faktu, że kufer i tak jest sporo mniejszy niż w dotychczasowych generacjach. Sprawa dla Macierewicza...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 11:31

Do do kufra to już w NC był wg mnie otwór za mały. W NB spokojnie dwie walizki wchodzą.

Hameryka jakieś springi już ma:
Załączniki
11947917_10153062610346631_5999931594576311414_o.jpg
11927462_10153058722231631_4010126116028817060_o.jpg
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 11:34

Dżunior pisze:Nie zmienia to faktu, że kufer i tak jest sporo mniejszy niż w dotychczasowych generacjach. Sprawa dla Macierewicza...

Jest krótszy, ale głębszy (porównuję do NA). Wnęka pozwala na wsadzenie walizki "lotniskowej" na płasko, dzięki czemu mamy jeszcze sporo miejsca. Ogólnie szału nie ma, ale można się sensownie zapakować.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 wrz 2015, 11:54

Na tym zdjęciu, które Jqb wrzucił, dodatkowo kolory aut też robią swoje. Ciemny "wyszczupla". Na żywo, czego nie widać na zdjęciach, ta dupka w ND jest na prawdę wąska u góry.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 12:55

Najśmieszniejsze jest to, że powstało już dużo manuali jak do NC wstawić tablet. Od przyszłego roku powstaną instrukcje na youtube jak go zdemontować z ND :D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Arturro
Posty: 534
Rejestracja: 02 lip 2007, 16:52
Model: ND
Wersja: Club Sport +
Lokalizacja: Warszawa

14 wrz 2015, 18:34

jqb pisze:Sorry za zapożyczenie zdjęcia z facebooka, mam nadzieję że autor i osoby na zdjęciu się nie obrażą, ale nie znalazłem podobnego w necie :P
Obrazek
Nie wydaje wam się, że ND wygląda na jeszcze większe od NC? Mimo że chyba wymiarowo miało być mniejsze?


ND na serio sprawia wrażenie większej niż wymiary na to wskazują.
Szara ND wygląda prawie jak Z4

Ale jednak kolor Mariner Blue z NA nadal jest najlepszy... może odważę się na następny sezon na oklejenie ;)
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2015, 5:00

Arturro pisze:
1. ND na serio sprawia wrażenie większej niż wymiary na to wskazują.
2. Szara ND wygląda prawie jak Z4


podobne odczucia :kciuk:

jutro będę jeździł ND - nie mogę się doczekać :mrgreen:
Aktualnie Pajero 2, poprzednio MX-5 NA 90' Euro i MX-5 NA 93' Kanada
patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

15 wrz 2015, 20:39

W dzisiejszej audycji wieczornej motoryzacji w tok FM gwiazda była Mx5 ND. Poza duża ilością bzdur, pojawiła sie jedna super ciekawa informacja - Mazda szacuje roczna sprzeda na rynku polskim na poziomie około 50 sztuk.
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

16 wrz 2015, 8:41

I zawitała ND do Polski B - jak Białystok :)

Wizualnie robi robotę, wygląda zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach, gleba, ładne 18' i będzie cieszyć oko :)

Jazda próbna dopiero 29 września, a już mnie kuszą i obiecują, że moga zabrać moją w rozliczeniu.

Tak czy inaczej w salonie jest już do obejrzenia :)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2015, 9:34

200 koni z ND 2.0

http://www.autoevolution.com/news/2016- ... 9695.html#

szczegółów nie ma, ale chyba bez turbo?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
damiano_5
Posty: 7
Rejestracja: 19 sie 2015, 17:44
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2015, 12:40

To jest zapewne podobny zestaw co ładują na potęgę do NC od półtora roku.
Jeśli tak to bez turbo, 200KM i 225 Nm, szkoda że Mazda nie daje tego w ofercie.
Moim zdaniem konfiguracja optymalna.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 wrz 2015, 12:58

Wczoraj, podczas jazdy testowej ND, dowiedziałem się od gościa z salonu: "ND jest skonstruowana na podłodze Mazdy 2" :bang:
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

18 wrz 2015, 13:38

globalizacja i unifikacja dotyka wszystkich, ale skoro auto się dobrze prowadzi i nie zatraciło klimatu to czym jest się spinac? ;)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2015, 14:57

Mnie zastanawia, co w tym przypadku rozumie przez płytę Mazdy 2, przecież to są auta o odmiennej konstrukcji podwozia, które w MX-5ce uwzględnia wał napędowy, dyferencjał itd. Nie wiem, może po prostu wiele części zawieszenia jest wspólnych?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 wrz 2015, 15:11

Jak dla mnie to gość kompletnie nie miał tym pojęcia i to miałem na myśli, pisząc poprzedniego posta.

Ale kilka innych ciekawostek powiedział, np. że mimo całej tej otoczki "powrotu do korzeni", "dziedzictwa", "sportowego roadstera", target sprzedaży jest dla polskiej Mazdy zupełnie inny i to, co my sobie tu piszemy w tym wątku, nie ma dla nich znaczenia. Zdecydowanie mowa o pięćdziesięcio - sześciesięciolatkach, którzy strasznie narzekają na to "twarde" zawieszenie, na to, że słabo się wsiada, próg przeszkadza, a o dach można się uderzyć. Prezentacja auta w salonie prawie zupełnie pomija wszystkie najważniejsze elementy, jak zawieszenie i szperę (to podobno Torsen, a nie Fuji, ale tu chyba znów się pomylił). Najważniejsze jest pokrętło od tabletu, sygnalizacja zajętego pasa w lusterku, obecność kontroli trakcji i ewentualnie przyspieszenie na prostej. Może po prostu jeszcze nie zdążyli się przygotować do prezentacji tego auta (chyba szkolenia jeszcze przed nimi), bo robią to, jakby chodziło o rodzinne kombi.

Oczywiście nie mówię, że personel jest zły. Miło, na luzie, sprawnie, bardzo przyjaźnie i lekko. Poprosisz: "na zakręty", to Cię poprowadzą :kciuk:
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2015, 15:56

nie wiem jak polityka mazdy dotycząca targetu, ale u mnie prezentacja była na wysokim poziomie - była i szpera i winkle z zachętą do ostrego wykorzystania możliwości/zawieszania mx i wysokie obroty.

także wyszedłem zachwycony :winner:

celowałbym chyba jednak w 1.5 bo po 2.0 spodziewałem się jeszcze więcej, ale za to wykończenie wnętrza, fotele, frajda z jazdy sprawią, że ze wszystkich modeli MX , ND jest absolutnie nr 1
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2015, 16:12 przez MarcinZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Aktualnie Pajero 2, poprzednio MX-5 NA 90' Euro i MX-5 NA 93' Kanada
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 wrz 2015, 16:01

Ja czegoś tam leciutko próbowałem (daleko mi było do "szaleństw"), ale zbladł i powiedział, że zrobiło mu się gorąco i że ma dwójkę dzieci :D . Nie pozwalają im też pozwolić mi na wyłączenie kontroli trakcji :roll:

Tobie pewnie ktoś inny prezentował :cry:
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2015, 16:13

nickesh v2.0 pisze:Ja czegoś tam leciutko próbowałem (daleko mi było do "szaleństw"), ale zbladł i powiedział, że zrobiło mu się gorąco i że ma dwójkę dzieci :D . Nie pozwalają im też pozwolić mi na wyłączenie kontroli trakcji :roll:

Tobie pewnie ktoś inny prezentował :cry:


nickesh - pewnie skilla w zakrętach masz większego niż ja - stąd ta bladość pasażera :kciuk:
Aktualnie Pajero 2, poprzednio MX-5 NA 90' Euro i MX-5 NA 93' Kanada
osemka
Donator
Donator
Posty: 140
Rejestracja: 10 wrz 2014, 7:53
Model: NB FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

19 wrz 2015, 8:15

Krótkie info z mojej strony, w sumie chyba nic nowego ale może warto też co nieco o tym tutaj napisać:

Trwają motoryzacyjne targi IAA2015 we Frankfurcie nad Menem. Nasza kochana mazda oczywiście i na obecnej edycji wystawia kilkanaście samochodów do oglądania, podziwiania i macania. Nie zaskoczę was, że najbardziej obleganym miejscem Mazdy było stanowisko z dwoma mx5: jeden w najuboższej (albo prawie najuboższej) wersji, drugi na full wypasie - oba w kolorze krwisto czerwonym (jak i wszystkie inne samochody mazdy!). Na szczęście jak już wspomniałem, samochody można oglądać z bliska, dotykać wsiadać i w zasadzie robić z nim wszystko poza jazdą :) Przy każdym samochodzie standardowo hostessa służąca wyuczonymi na pamięć informacjami o samochodzie służy pomocą, zaczepia i pyta "czy mogę przybliżyć jakieś informację o nowej mx-5?". Niegrzecznie trochę opowiedzieć "nie powiesz mi nic, czego bym już wcześniej nie wiedział", ale cóż... :D

Za furami znajduje się ścianka z wyeksponowanymi akcesoriami i standardowy tłumik. Wrzucam kilka fot, sorry za jakość, robione ołówkiem, a przy tak trudnym oświetleniu naprawdę trzeba mieć dobry sprzęt i talent żeby zrobić ładne zdjęcie :roll:
Załączniki
07.JPG
06.JPG
05.JPG
04.JPG
03.JPG
02.JPG
01.JPG
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

21 wrz 2015, 13:02

jestem po przejażdżce ND 2.0 SkyFreedom. przyjechałem do salonu swoją NC, więc miałem bardzo bezpośrednie porównanie.
i tak:
- prowadzenie - zdecydowana różnica. mniejsza masa zdecydowanie odczuwalna, tak jakby ktoś wyjął z NC dwa worki piasku - auto jest mniej bezwładne, wszystko robi łatwiej - bączki też ;)
- zawieszenie - rewelacja; mniej pontonowo w stosunku do NC, bardziej z klejem i tym samym bardziej fajnie sportowo i fajnie bezpiecznie; o ile w NC od uczucia, że auto gdzieś chce uciec, do rzeczywistych ucieczek auta poza zakręty było daleko (i tym samym trudno czerpać pełną przyjemność z jazdy), to tutaj - odczucia w trakcie jazdy pokrywały się idealnie z tym, co się działo z autem; naprawdę duża różnica i naprawdę zdecydowanie na plus;
- materiały, wykończenie wnętrza itd. - o klasę wyżej; tablet nie przeszkadza absolutnie w jeździe;
- siedzenia - świetne! o ile w NC myślałem, że zwariuję przez pierwszy miesiąc z niewygody, to ND - klasa, naprawdę super;
- silnik - wydaje się, że łatwiej wkręca się na obroty i jest bardziej żwawy, ale po przesiadce z powrotem do NC stwierdzam, że zdecydowanej różnicy nie ma; fajnie brzmi, ale nie wiem, czy zdecydowanie fajniej; może o punkcik lub dwa lepiej w skali 10-stopniowej ;)
- wygląd - moja żona twierdziła, że na zdjęciach przód auta przez ten mazdowy uśmiech wygląda koszmarnie. na żywo - stwierdziła, że jednak przód jest świetny, a reszta jeszcze bardziej;
- widok z kabiny - super!!!! o ile w NC maska jest z wnętrza praktycznie niewidoczna, a w NBFL była bardzo widoczna i między innymi dlatego tak kochałem NB, to w ND znów jest zaje@#@#ście ;); pięknie widać garby z boków maski, świetnie widać maskę - może dlatego, że siedzi się niżej; zdecydowanie bardziej pochylona i wpuszczona do kabiny szyba przednia oznacza znacznie lepszą widoczność sygnalizacji - nie trzeba już się z topup zatrzymywać 10 m przed skrzyżowaniem ;)

Generalnie świetne auto, czuć, że jest nowsze o tych 10 lat. Czuć, że jest lżejsze. Świetnie jeździ. Trochę bardziej jak stare MXy, tylko o 30 lat technologicznie posunięte do przodu (sztywność, i te inne sprawy). Jest bardziej klimatyczne.
Z drugiej strony różnica nie jest tak kolosalna między NC i ND, żebym chciał już dziś, już teraz wydawać kilkadziesiąt tysi na to auto... chyba muszę jakoś skutecznie doprowadzić do rozbicia NC przez jakiegoś innego kierowcę, dostać ubezpieczenie i nie mieć innego wyjścia, jak tylko kupić nówkę ;) A tak serio - za jakiś czas chętnie przygarnę ND, bo to auto jest naprawdę bliskie ideału.
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

21 wrz 2015, 13:40

A z ciekawostek - przemiły pan z salonu we Wrocławiu powiedział, że z powodu ogromnego zainteresowania zabrakło foteli Recaro - auta w najwyższej konfiguracji "fotelowej" dostępne dopiero na kwiecień 2016.
W sumie nic dziwnego, jak już wydawać sto tysi na auto, to lepiej wydać 100+ i mieć auto świetne w każdym calu, niż ściubić tych parę groszy na stołkach.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

21 wrz 2015, 13:46

Mnie tylko dziwi, że silnik 1.5l oferują jedynie w najniższej opcji wyposażenia (SkyENERGY). Bez szpery, bez foteli recaro, bez bilków. Aczkolwiek na tych bilkach i tak ND wydaje mi się bardzo miękka (ale może za bardzo przyzwyczaiłem się do Kropki).

Tydzień temu w Warszawie zaproponowano mi odbiór późną zimą - "akurat na początek sezonu" :mrgreen:
Zablokowany