Strona 1 z 1

Wybór samochodu + przygotowanie pod MC

: 10 sie 2022, 8:58
autor: prezzess
Cześć,

Przymierzam się do zakupu samochodu pod Miata Challenge. Zdecydowany jestem na NC. Patrząc na ceny najpewniej przedlift. Mam kilka pytań:
1. Czy zastanawiać się nad HT przy założeniu montażu klatki i co za tym idzie stałego dachu (czy są różnice konstrukcyjne utrudniające późniejsze etapy)?
2. Czy samochody z klatką startują tylko w klasie open?
3. Jaką szperę polecacie?

Pozdrawiam,
Jacek

Re: Wybór samochodu + przygotowanie pod MC

: 10 sie 2022, 22:09
autor: Danillo
Hej,

z klatka nie możesz jezdzic tylko w klasie aut seryjnych, poza tym nie ma ograniczeń.
Po montażu klatki potrzebujesz już jakaś twarda skorupę na to nałożyć bo na dach składany nie ma już wtedy miejsca.
Większość zawodników w tym ten najszybszy w SoecNC jeździ z rollbarem od Cybula lub nawet z seryjnymi, które skutecznie chronią w razie „dacha”

Seryjna szpera spokojnie daje radę ale musisz się liczyc z tym, ze w końcu kleknie wiec wymiana na plytkową kiedys nastąpi. Najczesciej są OS Giken i Kaaz do NC.
Mam auto, które Cię moze zainteresować- gotowe do jazdy w SpecNC 🙂

Re: Wybór samochodu + przygotowanie pod MC

: 14 sie 2022, 16:35
autor: prezzess
Dzięki za odpowiedź ;) czyli mało kto zakłada klatkę w MC? Mogę prosić więcej szczegółów dotyczących Mazdy na sprzedaż?

Dodatkowo pytanie o kubły. Czy cokolwiek w rozmiarze Sparco Evo L wejdzie do NC?

Re: Wybór samochodu + przygotowanie pod MC

: 25 sie 2022, 10:44
autor: SzymonCh
prezzess pisze:
10 sie 2022, 8:58
Cześć,

Przymierzam się do zakupu samochodu pod Miata Challenge. Zdecydowany jestem na NC. Patrząc na ceny najpewniej przedlift. Mam kilka pytań:
1. Czy zastanawiać się nad HT przy założeniu montażu klatki i co za tym idzie stałego dachu (czy są różnice konstrukcyjne utrudniające późniejsze etapy)?
2. Czy samochody z klatką startują tylko w klasie open?
3. Jaką szperę polecacie?

Pozdrawiam,
Jacek
1. Sprawdź jak rozwiązał sprawę RadzioFlatOut - ma hardtop OEM ale odchudzony i przymocowany na stałe - super pomysł, plus do tego pro klatka. OEM rollbar w NC/NCFL jest schowany za Tobą i też uchroni Cie skutecznie w przypadku rolki.

2. Nope - startują w zasadzie w każdym SPEC'u

3. Ja jak padła mi OEM płytkowa poszedłem w Quaife rozwiązanie torsen - bo nie jestem w stanie raz w roku serwisować sobie płytkowej Kaaza. Dlatego padł taki a nie inny wybór. Jest mocniej spięta niż OEM szpera, ale już się coraz bardziej rozumiemy.

Re: Wybór samochodu + przygotowanie pod MC

: 29 sie 2022, 9:30
autor: prezzess
Dzięki za informacje!