Wybór samochodu + przygotowanie pod MC

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

prezzess
Posty: 3
Rejestracja: 15 paź 2021, 20:23
Model: ND
Wersja: SKYFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

10 sie 2022, 8:58

Cześć,

Przymierzam się do zakupu samochodu pod Miata Challenge. Zdecydowany jestem na NC. Patrząc na ceny najpewniej przedlift. Mam kilka pytań:
1. Czy zastanawiać się nad HT przy założeniu montażu klatki i co za tym idzie stałego dachu (czy są różnice konstrukcyjne utrudniające późniejsze etapy)?
2. Czy samochody z klatką startują tylko w klasie open?
3. Jaką szperę polecacie?

Pozdrawiam,
Jacek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

10 sie 2022, 22:09

Hej,

z klatka nie możesz jezdzic tylko w klasie aut seryjnych, poza tym nie ma ograniczeń.
Po montażu klatki potrzebujesz już jakaś twarda skorupę na to nałożyć bo na dach składany nie ma już wtedy miejsca.
Większość zawodników w tym ten najszybszy w SoecNC jeździ z rollbarem od Cybula lub nawet z seryjnymi, które skutecznie chronią w razie „dacha”

Seryjna szpera spokojnie daje radę ale musisz się liczyc z tym, ze w końcu kleknie wiec wymiana na plytkową kiedys nastąpi. Najczesciej są OS Giken i Kaaz do NC.
Mam auto, które Cię moze zainteresować- gotowe do jazdy w SpecNC 🙂
Pozdrawiam, Danillo
prezzess
Posty: 3
Rejestracja: 15 paź 2021, 20:23
Model: ND
Wersja: SKYFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

14 sie 2022, 16:35

Dzięki za odpowiedź ;) czyli mało kto zakłada klatkę w MC? Mogę prosić więcej szczegółów dotyczących Mazdy na sprzedaż?

Dodatkowo pytanie o kubły. Czy cokolwiek w rozmiarze Sparco Evo L wejdzie do NC?
Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

25 sie 2022, 10:44

prezzess pisze:
10 sie 2022, 8:58
Cześć,

Przymierzam się do zakupu samochodu pod Miata Challenge. Zdecydowany jestem na NC. Patrząc na ceny najpewniej przedlift. Mam kilka pytań:
1. Czy zastanawiać się nad HT przy założeniu montażu klatki i co za tym idzie stałego dachu (czy są różnice konstrukcyjne utrudniające późniejsze etapy)?
2. Czy samochody z klatką startują tylko w klasie open?
3. Jaką szperę polecacie?

Pozdrawiam,
Jacek
1. Sprawdź jak rozwiązał sprawę RadzioFlatOut - ma hardtop OEM ale odchudzony i przymocowany na stałe - super pomysł, plus do tego pro klatka. OEM rollbar w NC/NCFL jest schowany za Tobą i też uchroni Cie skutecznie w przypadku rolki.

2. Nope - startują w zasadzie w każdym SPEC'u

3. Ja jak padła mi OEM płytkowa poszedłem w Quaife rozwiązanie torsen - bo nie jestem w stanie raz w roku serwisować sobie płytkowej Kaaza. Dlatego padł taki a nie inny wybór. Jest mocniej spięta niż OEM szpera, ale już się coraz bardziej rozumiemy.
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
prezzess
Posty: 3
Rejestracja: 15 paź 2021, 20:23
Model: ND
Wersja: SKYFREEDOM
Lokalizacja: Kraków

29 sie 2022, 9:30

Dzięki za informacje!
ODPOWIEDZ