Najtańsza opcja kubła regulowanego przód-tył do NB, w którym siedzi się nisko, to...?

Moderator: Moderatorzy
Wracając do oryginalnego pytaniaHookie pisze:Najtańsza opcja kubła regulowanego przód-tył do NB, w którym siedzi się nisko, to...?Co oprócz samego kubła należy kupić? Mocowanie do podłogi i prowadnice? Skąd najlepiej, jakie?
Dlaczego sądzisz, że takie mocowanie nie jest bezpieczne?JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi![]()
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
Ponieważ to nie jest fabryczne miejsce przeznaczone do mocowania pasów, harnessbar jednak mocowany jest do śrub mocujących fabryczne pasy. Tak jak mówiłem - to tylko moje odczucie, mogę nie mieć racjiLiliputek pisze: ↑01 lut 2019, 6:18Dlaczego sądzisz, że takie mocowanie nie jest bezpieczne?JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi![]()
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
Bez napinki, proszę PaństwaJozekLodz pisze: ↑01 lut 2019, 8:14Ponieważ to nie jest fabryczne miejsce przeznaczone do mocowania pasów, harnessbar jednak mocowany jest do śrub mocujących fabryczne pasy. Tak jak mówiłem - to tylko moje odczucie, mogę nie mieć racjiLiliputek pisze: ↑01 lut 2019, 6:18Dlaczego sądzisz, że takie mocowanie nie jest bezpieczne?JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi![]()
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).![]()
Tak sobie nazwalem ten element konstrukcji rollbarairekJ pisze: ↑01 lut 2019, 18:18Chyba w dyskusji zostało użyte złe słowo "belka", mi się to kojarzy z ozdobnym style barem z NB.
W NC i ND to jest pełno prawny rollbar który ma solidne punkty mocowania z czego górne pokrywają się z mocowaniem ori pasów.
Mocowania szelek robi się na płytkach zgodnych z załącznikiem J/FIA które wytrzymują konkretne dzwony. Kwestia tylko aby zrobić to z głową. Osobiście z tym jeżdżę i akurat to nie budzi moich wątpliwości.
Wydaje mi się, że kubły nie potrzebują homologacji - jak szukałem swojego to ten temat nigdzie mi się nie przewinął. Gorzej jak w fotelu miałeś poduszkę powietrzną - a tych demontować nie wolno więc wtedy jest to niezgodne z przepisami. Co do pasów to:Danillo pisze: ↑01 lut 2019, 11:42Ale tu nie trzeba pytać diagnosty, co nie ma homologacji drogowej nie jest dopuszczone do ruchu. Kubełki i 99% szelek nie maja. A nawet jak szelki z homo to beda przymocowane do czegos co nie ma homologacji.
Mocowanie szelek do seryjnej belki w NC ma już kilka osób i z powodzeniem to się sprawdza i nie sadze żeby było słabsze niż dokręcony harnessbar.
Zupełnie się nie zgadzam. Nie wiem skąd to przeświadczenie, że:JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi![]()
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
Czytanie ze zrozumieniemLiliputek pisze: ↑04 lut 2019, 17:49W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
W praktyce zależy od humoru policjanta, generalnie do miat mają zazwyczaj pozytywne nastawienie. A co do przeglądów... zaraz tam demontowaćRudzik pisze: ↑05 lut 2019, 15:03Ciekawe jak to wygląda w praktyce w przypadku kontroli policji. O ile jadąc na przegląd można wywalić kubeł /pasy i zastąpić je stockowymi to coś nie chce mi się wierzyć, że każdy zawodnik mmc dojeżdża na tor lawetą.mowa oczywiście o pasach z centralną klamrą, które w znakomitej większości przypadków nie mają homo drogowej
mike pisze: ↑05 lut 2019, 9:56Czytanie ze zrozumieniemLiliputek pisze: ↑04 lut 2019, 17:49W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
Miałem dokładnie to na myśli, że jeżeli chcesz mieć pasy 4-6pkt i z homologacją to musisz mieć zapinanie 'klasyczne' - a to jest do d*** w long termie.
Więc trzeba iść w zapinanie na 'oczko' ale te już homologacji drogowej nie mają![]()
Nie do końca: https://www.rallyshop.pl/index.php?p232 ... iii-fe-asmmike pisze: ↑05 lut 2019, 9:56Czytanie ze zrozumieniemLiliputek pisze: ↑04 lut 2019, 17:49W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
Miałem dokładnie to na myśli, że jeżeli chcesz mieć pasy 4-6pkt i z homologacją to musisz mieć zapinanie 'klasyczne' - a to jest do d*** w long termie.
Więc trzeba iść w zapinanie na 'oczko' ale te już homologacji drogowej nie mają![]()
Mirco MX5, z mocowaniem Cybula po stronie kierowcy dotyka boczka drzwi ale mieści się. Polecam, dobrze trzyma, cena całkiem przystępna.