TRENING TOROWY 15 kwietnia MotoPark Ułęż
MC ROOKIE
Moderator: Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To na pewno przez to ze ja siedziałem na prawym wiec auto lekko ciągnęło w prawo o te odrobinę by doszło do kontaktu.Danillo pisze:Dziękuje za porady jaka obrać linie przejazdu Qbatronowi. Pod koniec ogarnalem lewy na końcu prostej.
Gdyby jeszcze Nickesh nie rzucał mi beczki pod kola było by miło
Masz może to skamerowane?
Niestety coraz bardziej mi się widzi że hasło "MC bez napinki" odchodzi do lamusa. Żeby takie rzeczy działy się na treningu ... [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
W imieniu organizatorów i instruktorów dziękuję za liczne przybycie, fajną atmosferę i dyscyplinę podczas eventu. Powtórzymy treningi w takiej formule w miarę dostępności obiektów i Waszego zainteresowania.
Mimo, że był to trening to trasa niczym nie ustępowała regularnej rundzie Miata Challenge. Patrząc na niektóre mniejsze lub większe awarie kilka przemyśleń dla stawiających pierwsze kroki w naszej lidze:
1. BARDZO zalecanym modem w NA i NB jest rollbar. Kosztuje ok. 1000,00 zł. W Polsce producentami rollbarów do MX-5 jest Cybul i Yapa.
2. Zalecaną oponą jest Federal 595RS-R - wystarcza na 1-2 sezony jazdy po torach, ma fantastyczny stosunek jakość/cena/skuteczność. Kosztuje niewiele ponad 1000,00 zł, podczas deszczu należy mieć na uwadze, że to semi-slick i na śliskiej nawierzchni trzeba być ostrożnym.
3. Zalecanym setupem hamulców jest - klocek Stoptech Sport, gładka tarcza, przewody hamulcowe w oplocie, świeży (raz w roku min wymiana) płyn hamulcowy. Ważne aby prawidłowo ułożyć nowy klocek do tarczy.
4. Przed imprezą na torze przeprowadzamy inspekcję stanu technicznego auta - klocki, poziomy płynów (hamulcowy, olej, chłodzący), opony.
5. Na tor/trening zabieramy - zapasowe klocki, 1l oleju, trytytki min. 30cm, power tape, podstawowe klucze, manometr (miernik ciśnienia kół), krem przeciwsłoneczny, czapkę na głowę, wodę do picia. Przyjeżdżamy zatankowanym samochodem.
6. Podczas eventu na torze sprawdzamy stan oleju - przed jazdą, w środku dnia, po jeździe.
7. Podczas eventu sprawdzamy ciśnienie w oponach, po jednej sesji wzrośnie o 0.5/0.7 bara. Upuszczamy powietrza w kołach do zalecanego poziomu dla danej opony/generacji MX-5 (w NB utrzymuje 1.8/1.9 bar). Ważne aby po evencie dopompować koła bo na zimnym będziemy mieli 1.2/1.3 bara.
Mimo, że był to trening to trasa niczym nie ustępowała regularnej rundzie Miata Challenge. Patrząc na niektóre mniejsze lub większe awarie kilka przemyśleń dla stawiających pierwsze kroki w naszej lidze:
1. BARDZO zalecanym modem w NA i NB jest rollbar. Kosztuje ok. 1000,00 zł. W Polsce producentami rollbarów do MX-5 jest Cybul i Yapa.
2. Zalecaną oponą jest Federal 595RS-R - wystarcza na 1-2 sezony jazdy po torach, ma fantastyczny stosunek jakość/cena/skuteczność. Kosztuje niewiele ponad 1000,00 zł, podczas deszczu należy mieć na uwadze, że to semi-slick i na śliskiej nawierzchni trzeba być ostrożnym.
3. Zalecanym setupem hamulców jest - klocek Stoptech Sport, gładka tarcza, przewody hamulcowe w oplocie, świeży (raz w roku min wymiana) płyn hamulcowy. Ważne aby prawidłowo ułożyć nowy klocek do tarczy.
4. Przed imprezą na torze przeprowadzamy inspekcję stanu technicznego auta - klocki, poziomy płynów (hamulcowy, olej, chłodzący), opony.
5. Na tor/trening zabieramy - zapasowe klocki, 1l oleju, trytytki min. 30cm, power tape, podstawowe klucze, manometr (miernik ciśnienia kół), krem przeciwsłoneczny, czapkę na głowę, wodę do picia. Przyjeżdżamy zatankowanym samochodem.
6. Podczas eventu na torze sprawdzamy stan oleju - przed jazdą, w środku dnia, po jeździe.
7. Podczas eventu sprawdzamy ciśnienie w oponach, po jednej sesji wzrośnie o 0.5/0.7 bara. Upuszczamy powietrza w kołach do zalecanego poziomu dla danej opony/generacji MX-5 (w NB utrzymuje 1.8/1.9 bar). Ważne aby po evencie dopompować koła bo na zimnym będziemy mieli 1.2/1.3 bara.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
himber pisze:7. Podczas eventu sprawdzamy ciśnienie w oponach, po jednej sesji wzrośnie o 0.5/0.7 bara. Upuszczamy powietrza w kołach do zalecanego poziomu dla danej opony/generacji MX-5 (w NB utrzymuje 1.8/1.9 bar). Ważne aby po evencie dopompować koła bo na zimnym będziemy mieli 1.2/1.3 bara.
Ten punkt jest mega indywidualny. Ja dmucham 2,0 na zimno i przez caly dzien nie dotykam kol
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
O kurde, Ty wtedy za mną jechałeś?!Danillo pisze:Dziękuje za porady jaka obrać linie przejazdu Qbatronowi. Pod koniec ogarnalem lewy na końcu prostej.
Gdyby jeszcze Nickesh nie rzucał mi beczki pod kola było by miło
Mowa o pierwszej szykanie po długiej prostej. Przez trzy poprzednie kółka myślałem, że leży tam jakiś kamień, albo jest jakaś mała górka asfaltu. Za każdym razem słyszałem stuk, jakbym przejeżdżał przez łączenie płyt betonowych. Później okazało się, że trzy razy dosłownie muskałem tę beczkę moją prawą przednią oponą. W ogóle nie byłem tego świadomy. W lusterku nic nie widziałem. Beczka opon nawet się nie zachwiała. Jednak na czwartym kółku już przesadziłem i porządnie przywaliłem w tę beczkę. Myślałem, że poleciała w prawo, poza trasę. Mówisz, Danillo, że wróciła na nitkę? . Masz nagranie?
Zdarzyło się też, że w następnej szykanie jechałem za Qbatronem, który musnął podeszwę jednego ze słupków w taki sposób, że ten wyleciał wysoko w powietrze i kręcąc się zmienił kierunek lotu. Korygowałem więc ter jazdy dwukrotnie, ale udało mi się go ominąć. Przeleciał nad lewym lusterkiem
Jeżeli macie jakieś interesujące on-boardy (1-2max) to proszę o wysyłkę przez mybridge czy wetransfer: MÓJNICKek@gmail.com
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Kochani jest potencjał ... patrzyłem na czasy i jutro postaram sie napisać wiecej jak to wygląda
Z mojej perspektywy to przy odpowiednim zainteresowaniu można to powtarzać a opcja druga to pddzielna sesja w ramach MC gdzie w grupie mamy tylko auta bez napinki. Niestety z przykrością stwierdzam że przyjechali też wyjadacze w niedzielę jak kolega D. ale to traktujemy jako benczmark do czasów;-). Z ciekawostek ktoś uczył się jak wymienić klocki w aucie pierwszy raz a ktoś własnie poznał mocowanie dokładki progi w nd mam nadzieje ze wszyscy sie dobrze bawili i zobaczymy sie sooooon
Z mojej perspektywy to przy odpowiednim zainteresowaniu można to powtarzać a opcja druga to pddzielna sesja w ramach MC gdzie w grupie mamy tylko auta bez napinki. Niestety z przykrością stwierdzam że przyjechali też wyjadacze w niedzielę jak kolega D. ale to traktujemy jako benczmark do czasów;-). Z ciekawostek ktoś uczył się jak wymienić klocki w aucie pierwszy raz a ktoś własnie poznał mocowanie dokładki progi w nd mam nadzieje ze wszyscy sie dobrze bawili i zobaczymy sie sooooon
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Alex, Nickesh niestety nie mam jeszcze kamery i teraz żałuje..
To było na pewno moje najlepsze kółko i musiałem zepsuć mój idealny tor jazdy i efekt jazdy w tunelu aerodynamicznym Nickesha.
I nie protestowałem wyłącznie dlatego, ze miałem 1 czas
A serio to jesteśmy mężczyznami i akceptujemy ryzyka związane z siedzeniem komuś na ogonie, co nie? Bym zmienił przód na NCFL 2 najwyżej
To było na pewno moje najlepsze kółko i musiałem zepsuć mój idealny tor jazdy i efekt jazdy w tunelu aerodynamicznym Nickesha.
I nie protestowałem wyłącznie dlatego, ze miałem 1 czas
A serio to jesteśmy mężczyznami i akceptujemy ryzyka związane z siedzeniem komuś na ogonie, co nie? Bym zmienił przód na NCFL 2 najwyżej
Pozdrawiam, Danillo
Z mojej perspektywy bardzo owocny wyjazd.
Nie jestem na pewno "wyjadaczem", ale na iluś tam trackdayach już byłem, I co?
i urwałem aż 6s ( ) pomiędzy początkiem dnia, a końcem z wynikiem 134,14s. Cenne wskazówki instruktorów bardzo wymiernie wpłynęły na czasy, poproszę o więcej
Myślę, że nowe osoby także się przekonały, że można się dobrze bawić i sporo nauczyć. Przyznaje, że nie sprawdzałem, ale takiej formuły jak w ostatnią niedzielę ( ) chyba nikt nie oferuje, więc tym bardziej - bardzo dziękuję.
Nie jestem na pewno "wyjadaczem", ale na iluś tam trackdayach już byłem, I co?
i urwałem aż 6s ( ) pomiędzy początkiem dnia, a końcem z wynikiem 134,14s. Cenne wskazówki instruktorów bardzo wymiernie wpłynęły na czasy, poproszę o więcej
Myślę, że nowe osoby także się przekonały, że można się dobrze bawić i sporo nauczyć. Przyznaje, że nie sprawdzałem, ale takiej formuły jak w ostatnią niedzielę ( ) chyba nikt nie oferuje, więc tym bardziej - bardzo dziękuję.
-
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Arturze, jeśli pijesz do mnie to nie mogę sie z Tobą zgodzić. Do tej pory przejechałem bodaj 6 MC, Poznań i jedna Kaję i nie czuje sie wyjadaczem.
Na potwierdzenie moich słów: wyjadacze nie jeżdżą długiej prostej po zielonym bo nie jest ani optymalny ani najszybszy tor i jeszcze urywa przedni "splitter"
Ale faktem jest, ze atmosfera była luźna i spokojna i bez napinki a za to ludzie zorientowani na naukę a nie wyniki. Wyniki przyjdą, talent to Ok 15% reszta to praca.
Na potwierdzenie moich słów: wyjadacze nie jeżdżą długiej prostej po zielonym bo nie jest ani optymalny ani najszybszy tor i jeszcze urywa przedni "splitter"
Ale faktem jest, ze atmosfera była luźna i spokojna i bez napinki a za to ludzie zorientowani na naukę a nie wyniki. Wyniki przyjdą, talent to Ok 15% reszta to praca.
Pozdrawiam, Danillo
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Danillo pisze:Arturze, jeśli pijesz do mnie to nie mogę sie z Tobą zgodzić. Do tej pory przejechałem bodaj 6 MC, Poznań i jedna Kaję i nie czuje sie wyjadaczem. ......
6 MC to jest kochany wyjadacz wg definicji organizatorów MC ...Roma locuta, causa finita. Dobra widzimy się na Jastrzębiu "nowicjuszu" (btw obczajcie typa niby udaje nowicjusza a daje ogniem że strach się bać - nie dajcie się nabrać )
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Arturo_tiburon pisze:obczajcie typa niby udaje nowicjusza a daje ogniem że strach się bać - nie dajcie się nabrać
nie odwracaj kota ogonem, sam stosujesz od dawna te metode ("ja to nie ogarniam", "auto po drobnych modach" itede) choc zupelnie nie wiem po co, chyba juz nikt sie na to nie nabiera
niedzielny trening byl mega, nie widzialem wiekszej roznicy wzgledem regularnej rundy (no moze poza tym ze malo kto uzywal RaceChrono or equivalent). Super bylo widziec roznice u niektorych miedzy poczatkiem dnia (kierownik boi sie chyba gaz wcisnac, zmienia biegi przy 5000rpm) a koncem (raz po raz odcinka, wykorzystuje skrawki asfaltu, ratuje sie przed spotkaniem z beczkami itd). Troche zal ze nie moglem pojezdzic ale niestety taki lajf. Mam nadzieje dotrzec na Jastrzab i oby cos jeszcze w tym roku
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Misharibo
- Donator
- Posty: 139
- Rejestracja: 21 cze 2015, 23:14
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
Było super, dzięki za instruktaż, to na pewno jest zaraźliwa przyjemność;)
Do zobaczenia na Jastrzębiu jeśli tylko będą miejsca w grupie.
Do zobaczenia na Jastrzębiu jeśli tylko będą miejsca w grupie.
zielony szczur z klatką 2001
czarny ncfl2
Pytanie do osób w czołówce wyników, nagraliście może jakieś onboardy? Fajnie byłoby porównać i zobaczyć gdzie można najwięcej poprawić.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Danillo pisze:Aa, tak to sie teraz kosi potencjalna konkurencje: wsiadajcie do typa na prawy to będzie miał wolniejsze czasy... sprytne!
Oczywiście zapraszam serdecznie na prawy
To ja proponuję, żeby zajęty prawy fotel był obowiązkowy podczas rund MC.
W ten sposób będzie i szkolenie i integracja.
nikolakis pisze:Danillo pisze:Aa, tak to sie teraz kosi potencjalna konkurencje: wsiadajcie do typa na prawy to będzie miał wolniejsze czasy... sprytne!
Oczywiście zapraszam serdecznie na prawy
To ja proponuję, żeby zajęty prawy fotel był obowiązkowy podczas rund MC.
W ten sposób będzie i szkolenie i integracja.
I bez wyciągania koła zapasowego! Wszak wiadomo, że taki zabieg powoduje zmniejszenie emocji. Jak to było.. oversteer scares the passenger, understeer scares the driver
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359