Fotele Kubełkowe - ABC
Moderator: Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Za długo już siedzę w domu i miewam dziwne pomysły, toteż mam kilka pytań:
1. Czy fotele Mirco ST mieszczą się do NC? Jest opcja przymocowania bocznych mocowań do oryginalnych szyn, tak jak robiłem w NB z fejkowymi bride'ami, czy tylko na sztywno? Zależy mi na regulacji
2. Co z matą zajęcia prawego fotela oraz poduszkami powietrznymi w fotelach? Podejrzewam, że wystarczy wsadzić oporniki we wtyczki? Jeśli tak, to jakie?
3. Do NB dokupiłem sobie harness bar od Cybula i szelki wiązałem do niego, jak to rozwiązać w NC? Tutaj za fotelami wszystko jest zabudowane plastikiem i nie bardzo widzę tutaj możliwość montażu dodatkowego harness bara
Dzięki z góry za podpowiedzi
1. Czy fotele Mirco ST mieszczą się do NC? Jest opcja przymocowania bocznych mocowań do oryginalnych szyn, tak jak robiłem w NB z fejkowymi bride'ami, czy tylko na sztywno? Zależy mi na regulacji
2. Co z matą zajęcia prawego fotela oraz poduszkami powietrznymi w fotelach? Podejrzewam, że wystarczy wsadzić oporniki we wtyczki? Jeśli tak, to jakie?
3. Do NB dokupiłem sobie harness bar od Cybula i szelki wiązałem do niego, jak to rozwiązać w NC? Tutaj za fotelami wszystko jest zabudowane plastikiem i nie bardzo widzę tutaj możliwość montażu dodatkowego harness bara
Dzięki z góry za podpowiedzi
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć Wszystkim,
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
- Filipbug
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:15
- Model: NB FL
- Wersja: Silver blues
- Lokalizacja: Będzin
Ad.2 Ja mam u siebie kubły i na codzień jeżdżę w normalnym pasie, bo poprostu nie chce mi się cały czas zakładac szelek. Jeśli chodzi o montaż samych pasów, to musisz miec harness bar/roll bar .Luca pisze: ↑01 cze 2020, 11:45Cześć Wszystkim,
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Ad.4 Jak chcesz, to mogę Ci sprzedac komplet foteli od NBfl.
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za info. Rollbar z harnessbarem mam (by cybul). A jak masz przymocowane zapięcie zwykłego pasa? Chodzi mi o tą część po prawej stronie kierowcy.Filipbug pisze: ↑01 cze 2020, 14:15Ad.2 Ja mam u siebie kubły i na codzień jeżdżę w normalnym pasie, bo poprostu nie chce mi się cały czas zakładac szelek. Jeśli chodzi o montaż samych pasów, to musisz miec harness bar/roll bar .Luca pisze: ↑01 cze 2020, 11:45Cześć Wszystkim,
Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).
1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.
Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Ad.4 Jak chcesz, to mogę Ci sprzedac komplet foteli od NBfl.
W jakim kolorze masz do zaoferowania komplet foteli NBfl i z jakiego materiału?
Kilka amatorskich pytań odnośnie kubłów.
Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?
Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?
Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie
Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?
Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?
Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.creidd pisze: ↑19 sie 2020, 18:38Kilka amatorskich pytań odnośnie kubłów.
Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?
Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?
Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY
Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
Dzięki mutra!mutra pisze: ↑19 sie 2020, 19:22Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY
Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa ewentualnej przygody drogowej i ew. komentarzy ze strony ubezpieczalni? Ma to w ogole jakiś wpływ?
No i pytanie, czy ma ktoś Mirco GT i jeżdzi ze zwykłymi pasami?
Ja miałem mirco mx5, imho nic się nie gryzło. Mocowanie pasa można spokojnie założyć na jedną ze śrub kubła. Na tor miałem szelki, ale na trasie jeździłem ze zwykłym pasem.creidd pisze: ↑22 sie 2020, 18:35Dzięki mutra!mutra pisze: ↑19 sie 2020, 19:22Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY
Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa ewentualnej przygody drogowej i ew. komentarzy ze strony ubezpieczalni? Ma to w ogole jakiś wpływ?
No i pytanie, czy ma ktoś Mirco GT i jeżdzi ze zwykłymi pasami?
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
https://www.recaro-automotive.com/en/dy ... ortster-csmbdev pisze: ↑11 lis 2020, 17:13Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Więcej zdjęć: https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... &p=7797027
Ostatnio zmieniony 15 lut 2021, 16:22 przez wyc1_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Bardzo ładnewyc1_ pisze: ↑14 lut 2021, 2:31
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=23
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Cześć. Instaluje kubeł mirco. Pozycja za kierownicą po zamontowaniu jest bardzo nierówna z osią kierownicy. Przeszkadza tunel środkowy przy przednim prawym mocowaniu (fotki). Czy to jest to miejsce do "wymłotkowania" ? Blacha nie rozerwie się ? Da się w ogóle ten schodek wypłaszczyć ? Chce dosunąć fotel do tunelu żeby był bardziej centralnie do osi kierownicy.
- Załączniki
-
- fotel1.jpg (66.38 KiB) Przejrzano 15022 razy
-
- Inkedfotel_LI.jpg (850.44 KiB) Przejrzano 15022 razy
- Sun
- Donator
- Posty: 317
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Da się je dostać np.: tutaj: https://allegro.pl/oferta/fotel-recaro- ... 1024012642.luki_92_92 pisze: ↑14 sty 2021, 15:04https://www.recaro-automotive.com/en/dy ... ortster-csmbdev pisze: ↑11 lis 2020, 17:13Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
1 Sztuka za 6200zł, ale nie wiem czy z pogrzewniem i airbagiem.
Przy okazji znalazłem ciekawą firmę, która sprzedaje fotele recaro:
https://sklep.zondadesign.eu/pl/product ... ry/fotele/
i da się kupić parę za 15k: https://sklep.zondadesign.eu/pl/produkt/recaro-cs/
Tylko dalej nie wiem czy one pasują do MX-5, ale na pewno są tańsze niż recaro w ASO
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Airbag kosztuje ekstra, ale da się je kupić używane z Focusa RS czy Megane RS, bardzo fajny stołek na codzień i na tor. Nie mają podgrzewania, wyjdą koło 7k za komplet (ładnych), to są inne fotele niż oem recaro. Nie wiem czy się zmieszczą.Sun pisze: ↑22 wrz 2021, 20:39Da się je dostać np.: tutaj: https://allegro.pl/oferta/fotel-recaro- ... 1024012642.
1 Sztuka za 6200zł, ale nie wiem czy z pogrzewniem i airbagiem.
Montowałeś też seryjne pasy do kompletu?
Jeśli masz szelki 6pkt, to jak zamontowałeś dolne pasy?
Czeka mnie to w najbliższy piątek na mocowaniach cybula.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Nawiązując do kilku postów wyżej, przymierzam się do zamontowania kubłów w moim NC'ku, którego używam jako daily, ale również chciałbym się wybrać na kilka rund MC w przyszłości itp. Zastanawiam się jednak nad kilkoma kwestiami:
1. Co z poduszkami powietrznymi? Rozumiem że można je jakoś wyłączyć manipulując softem albo dając jakieś oporniki. Tylko co wtedy z bezpieczeństwem? Ciekawe co lepiej by chroniło kierowcę przy uderzeniu bocznym, OEM z poduszką, czy kubeł? Nie wspominając oczywiście już o seryjnym podgrzewaniu foteli, bo rozumiem że tutaj raczej nie ma opcji przełożenia tego do kubła.
2. Prawo - co z przeglądem, czy popularne Bimarco i Mirco MX5 są dopuszczone do ruchu? Jak to na patrzy policja podczas kontroli, czy co gorsze ubezpieczalnia w razie jakiegoś wypadku?
3. Wygoda - jakie macie doświadczenia z kubłami na co dzień? Seryjne skórzane fotele nie są jakieś mega wygodne, po godzinie drogi już osobiście dokucza mi dość silny ból pleców. Być może, kubełki mają optymalniejszą pozycję i więcej wsparcia w kluczowych miejscach.
1. Co z poduszkami powietrznymi? Rozumiem że można je jakoś wyłączyć manipulując softem albo dając jakieś oporniki. Tylko co wtedy z bezpieczeństwem? Ciekawe co lepiej by chroniło kierowcę przy uderzeniu bocznym, OEM z poduszką, czy kubeł? Nie wspominając oczywiście już o seryjnym podgrzewaniu foteli, bo rozumiem że tutaj raczej nie ma opcji przełożenia tego do kubła.
2. Prawo - co z przeglądem, czy popularne Bimarco i Mirco MX5 są dopuszczone do ruchu? Jak to na patrzy policja podczas kontroli, czy co gorsze ubezpieczalnia w razie jakiegoś wypadku?
3. Wygoda - jakie macie doświadczenia z kubłami na co dzień? Seryjne skórzane fotele nie są jakieś mega wygodne, po godzinie drogi już osobiście dokucza mi dość silny ból pleców. Być może, kubełki mają optymalniejszą pozycję i więcej wsparcia w kluczowych miejscach.
-
- Donator
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo kubła. Jeżeli będziesz używać pasów szelkowych to jest to *BARDZO* niebezpieczne. Podczas wypadku, ciało jest "przykręcone" do fotela, a głowa lata luźno i bezwładnie sama głowa poleci do przodu - co najprawdopodobniej skończy się złamaniem karku i zgonem. Aby kubeł działał z szelkami *ABSOLUTNIE KONIECZNYM* jest kask + hans (ewentualnie kołnierz gokartowy, ale jednak skłaniałbym się do hansa). W przeciwnym wypadku - jak wyżej, złamanie karku.
Tak więc nie polecam kupować pełnego kubła do daily. Jeżeli kupujesz taki bardziej cywilny kubeł, gdzie podmontujesz i będziesz używać fabrycznych pasów to jest ok. To samo tyczy sie poduszki. Jak masz szelki+kask+hans poduszka nic nie daje. Jeżeli jedziesz na fabrycznych pasach - bezpieczeństwo w aucie jest zaprojektowane do działania w tandemie z poduszką. Jazda daily bez poduszki to zły pomysł.
Na MC nie ma problemu po prostu poduszkę wypiąć i mieć w dupie - tylko ikonka będzie mrugać na konsoli.
Dorzucenie ogrzewania to nie będzie jakiś wielki problem raczej. Znaleźć schemat, odpowiednio kabelki połączyć i powinno działać. Nie robiłem tego nigdy, ale jestem na 99% pewien, że jest to zrobione w jakiś iście trywialny sposób - pewnie po prostu podpina się 2 kable, plus i masa i potem sterownik kontroluje włączenie/wyłączenie czasowo.
Zgodnie z prawem masz jeździć na fabrycznych pasach, jak masz szelki to nie jest to legalne (i słusznie).
Wygoda kubła... no nie ma jej za wiele. Moje mirco mx5 nie jest jakieś niewygodne, ale np udo opiera mi się o kawałek kubła i po pewnym czasie zaczyna to miejsce boleć. Ciężko podkulić sobie nogi jadąc z tempomatem. Na dojazdy na MC - no przeżyje, gdzieś do miasta, spoko w sumie. Ale na wakacje bym nigdy z tym nie pojechał Wsiadanie wysiadanie DUŻO bardziej problematyczne i irytujące.
Ja mam kubeł + customową kierownicę (zdjęcia znajdziesz w moim poście, link w podpisie wiadomości). Kubeł i kierownicę montuję tylko jak jadę na tory. Jak jest krótki czas między rundami i wiem, że nie będę jakoś dużo jeździć to zostawiam. Jak już jadę w kuble to pasy szelkowe zapinam luźno - żeby w razie wypadku polecieć do przodu mniej więcej tak jak na seryjnych pasach. Wymiana fotela i kierownicy to raptem 20-30 minut roboty. Pewnie będzie mniej jak już nabiorę wprawy
Jak bolą plecy to może kup sobie jakieś podparcie lędźwiowe do samochodu. Kubeł raczej twoich problemów z plecami nie rozwiąże.
Tak więc nie polecam kupować pełnego kubła do daily. Jeżeli kupujesz taki bardziej cywilny kubeł, gdzie podmontujesz i będziesz używać fabrycznych pasów to jest ok. To samo tyczy sie poduszki. Jak masz szelki+kask+hans poduszka nic nie daje. Jeżeli jedziesz na fabrycznych pasach - bezpieczeństwo w aucie jest zaprojektowane do działania w tandemie z poduszką. Jazda daily bez poduszki to zły pomysł.
Na MC nie ma problemu po prostu poduszkę wypiąć i mieć w dupie - tylko ikonka będzie mrugać na konsoli.
Dorzucenie ogrzewania to nie będzie jakiś wielki problem raczej. Znaleźć schemat, odpowiednio kabelki połączyć i powinno działać. Nie robiłem tego nigdy, ale jestem na 99% pewien, że jest to zrobione w jakiś iście trywialny sposób - pewnie po prostu podpina się 2 kable, plus i masa i potem sterownik kontroluje włączenie/wyłączenie czasowo.
Zgodnie z prawem masz jeździć na fabrycznych pasach, jak masz szelki to nie jest to legalne (i słusznie).
Wygoda kubła... no nie ma jej za wiele. Moje mirco mx5 nie jest jakieś niewygodne, ale np udo opiera mi się o kawałek kubła i po pewnym czasie zaczyna to miejsce boleć. Ciężko podkulić sobie nogi jadąc z tempomatem. Na dojazdy na MC - no przeżyje, gdzieś do miasta, spoko w sumie. Ale na wakacje bym nigdy z tym nie pojechał Wsiadanie wysiadanie DUŻO bardziej problematyczne i irytujące.
Ja mam kubeł + customową kierownicę (zdjęcia znajdziesz w moim poście, link w podpisie wiadomości). Kubeł i kierownicę montuję tylko jak jadę na tory. Jak jest krótki czas między rundami i wiem, że nie będę jakoś dużo jeździć to zostawiam. Jak już jadę w kuble to pasy szelkowe zapinam luźno - żeby w razie wypadku polecieć do przodu mniej więcej tak jak na seryjnych pasach. Wymiana fotela i kierownicy to raptem 20-30 minut roboty. Pewnie będzie mniej jak już nabiorę wprawy
Jak bolą plecy to może kup sobie jakieś podparcie lędźwiowe do samochodu. Kubeł raczej twoich problemów z plecami nie rozwiąże.