Fotele Kubełkowe - ABC

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

07 kwie 2020, 19:24

Za długo już siedzę w domu i miewam dziwne pomysły, toteż mam kilka pytań:

1. Czy fotele Mirco ST mieszczą się do NC? Jest opcja przymocowania bocznych mocowań do oryginalnych szyn, tak jak robiłem w NB z fejkowymi bride'ami, czy tylko na sztywno? Zależy mi na regulacji
2. Co z matą zajęcia prawego fotela oraz poduszkami powietrznymi w fotelach? Podejrzewam, że wystarczy wsadzić oporniki we wtyczki? Jeśli tak, to jakie?
3. Do NB dokupiłem sobie harness bar od Cybula i szelki wiązałem do niego, jak to rozwiązać w NC? Tutaj za fotelami wszystko jest zabudowane plastikiem i nie bardzo widzę tutaj możliwość montażu dodatkowego harness bara :roll:

Dzięki z góry za podpowiedzi
Obrazek
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2020, 11:45

Cześć Wszystkim,

Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).

1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.

Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Awatar użytkownika
Filipbug
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 10 maja 2017, 21:15
Model: NB FL
Wersja: Silver blues
Lokalizacja: Będzin

01 cze 2020, 14:15

Luca pisze:
01 cze 2020, 11:45
Cześć Wszystkim,

Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).

1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.

Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Ad.2 Ja mam u siebie kubły i na codzień jeżdżę w normalnym pasie, bo poprostu nie chce mi się cały czas zakładac szelek. Jeśli chodzi o montaż samych pasów, to musisz miec harness bar/roll bar .
Ad.4 Jak chcesz, to mogę Ci sprzedac komplet foteli od NBfl. :lol:
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

01 cze 2020, 15:27

Filipbug pisze:
01 cze 2020, 14:15
Luca pisze:
01 cze 2020, 11:45
Cześć Wszystkim,

Przymierzam się do zakupu fotela kubełkowego do mojej MX5 NB. Mam 185cm wzrostu więc zależy mi na tym aby nisko siedzieć.
Przeczytałem ten wątek kilka razy i nasunęły mi się pytania (na które nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi).

1. Czy w mocowaniach "by Cybul" jest gdzie przymocować oryginalny pas bezpieczeństwa? W fotelach z NB mocowanie pasa jest razem z fotelem. Jak rozwiązać z mocowaniem Cybula instalację oryginalnych pasów?
2. Czy używając fotela kubełkowego muszę mieć pasy szelkowe?
3. Czy udało się Wam zainstalować w NB jeden z tych foteli Mirco GT, Mirco GTM lub Mirco ST? (Mirco Mx-5 jest za mały dla mnie - 185cm)
4. Ostatecznie rozważam zakup foteli od NBFL oraz gąbkotomię. Tylko czy to ma sens.

Z góry dziękuję za pomoc. Jeśli coś było w tym wątku to sorki. Pozdr.
Ad.2 Ja mam u siebie kubły i na codzień jeżdżę w normalnym pasie, bo poprostu nie chce mi się cały czas zakładac szelek. Jeśli chodzi o montaż samych pasów, to musisz miec harness bar/roll bar .
Ad.4 Jak chcesz, to mogę Ci sprzedac komplet foteli od NBfl. :lol:
Dzięki za info. Rollbar z harnessbarem mam (by cybul). A jak masz przymocowane zapięcie zwykłego pasa? Chodzi mi o tą część po prawej stronie kierowcy.
W jakim kolorze masz do zaoferowania komplet foteli NBfl i z jakiego materiału?
creidd
Posty: 183
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

19 sie 2020, 18:38

Kilka amatorskich pytań odnośnie kubłów.

Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?

Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?

Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie :kciuk:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 sie 2020, 19:22

creidd pisze:
19 sie 2020, 18:38
Kilka amatorskich pytań odnośnie kubłów.

Czy do kubła trzeba mieć szelki (wiem już, że jak szelki to i harnessbar), czy może można używać seryjnych pasów? Jak to się wtedy ma do bezpieczeństwa? Czy jakbym chciał kubeł z seryjnymi pasami lub nawet z szelkami, to czy gryzie się to w jakiś sposób z prawem? Homologacji by to nie miało, więc rozumiem, że w razie kontroli może być problem? Co z przeglądem?
Nie wiem gdzie to wyczytałem, ale czy jest jakieś przeciwwskazanie do kombinacji kubeł + szelki + OEM kierownica z poduszką?

Odchodząc od tematu bezpieczeństwa - czy w przypadku jakiegoś wypadku fotel kubełkowy (i ewentualnie szelki) bez homologacji mogą być powodem problemów z ubezpieczalnią?

Z góry dzięki za oświecenie mnie w temacie :kciuk:
Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY 😉

Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
creidd
Posty: 183
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

22 sie 2020, 18:35

mutra pisze:
19 sie 2020, 19:22
creidd pisze:
19 sie 2020, 18:38
Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY 😉

Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
Dzięki mutra! :winner:

A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa ewentualnej przygody drogowej i ew. komentarzy ze strony ubezpieczalni? Ma to w ogole jakiś wpływ?

No i pytanie, czy ma ktoś Mirco GT i jeżdzi ze zwykłymi pasami?
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

22 sie 2020, 18:45

creidd pisze:
22 sie 2020, 18:35
mutra pisze:
19 sie 2020, 19:22
creidd pisze:
19 sie 2020, 18:38
Wiekszosc kubełków sie gryzie z seryjnymi pasami ale są takie w których można sie normalnie zapiąć pasem bezwładnościowym.
Wszystko co nie ma homologacji drogowej gryzie się z prawem. Ludzie maja nie homologowane kubełki i przechodzą przeglądy bez problemu także TO ZALEŻY 😉

Poduszka nie przeszkadza przy kuble i szelkach. Nic nie zamortyzuje bo jesteś sztywno przypiety do siedzenia ale chyba też nie zaszkodzi za bardzo jak wystrzeli.
Dzięki mutra! :winner:

A orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa ewentualnej przygody drogowej i ew. komentarzy ze strony ubezpieczalni? Ma to w ogole jakiś wpływ?

No i pytanie, czy ma ktoś Mirco GT i jeżdzi ze zwykłymi pasami?
Ja miałem mirco mx5, imho nic się nie gryzło. Mocowanie pasa można spokojnie założyć na jedną ze śrub kubła. Na tor miałem szelki, ale na trasie jeździłem ze zwykłym pasem.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 sie 2020, 10:45

Czy ktoś miał do czynienia z fotelami OMP Classic w NA? Wszelkie spostrzeżenia / foto mile widziane :)
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

02 wrz 2020, 16:38

Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
mbdev
Posty: 14
Rejestracja: 02 lip 2019, 13:31
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Warszawa

11 lis 2020, 17:13

Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
zoyjka
Donator
Donator
Posty: 271
Rejestracja: 24 paź 2016, 19:32
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Legionowo/Serock

14 sty 2021, 14:53

Siema, upychał ktoś mirco XL lub sparco sprint L do nbfl albo odpowiednik większych foteli, dodam że ma wyprute wnętrze.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1065
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

14 sty 2021, 15:04

mbdev pisze:
11 lis 2020, 17:13
Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
https://www.recaro-automotive.com/en/dy ... ortster-cs
Obrazek
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2021, 16:16

Ma ktoś doświadczenie z szelkami do normalnego, seryjnego fotela? Ma to sens? (Nbfl)
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 lut 2021, 4:30

PKzalew pisze:
03 lut 2021, 16:16
Ma ktoś doświadczenie z szelkami do normalnego, seryjnego fotela? Ma to sens? (Nbfl)
Nie ma, bo tam jest zintegrowany zagłówek - nie da sie poprowadzić szelek tak żeby trzymały kierowce w fotelu odpowiednio. Chyba że wytniesz dziury i zamontujesz przelotki
wyc1_
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2020, 7:05
Model: NA
Wersja: '96
Lokalizacja: ww

14 lut 2021, 2:31

mutra pisze:
04 lut 2021, 4:30
PKzalew pisze:
03 lut 2021, 16:16
Ma ktoś doświadczenie z szelkami do normalnego, seryjnego fotela? Ma to sens? (Nbfl)
Nie ma, bo tam jest zintegrowany zagłówek - nie da sie poprowadzić szelek tak żeby trzymały kierowce w fotelu odpowiednio. Chyba że wytniesz dziury i zamontujesz przelotki
Obrazek

Więcej zdjęć: https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... &p=7797027
Ostatnio zmieniony 15 lut 2021, 16:22 przez wyc1_, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 lut 2021, 3:27

wyc1_ pisze:
14 lut 2021, 2:31
mutra pisze:
04 lut 2021, 4:30
PKzalew pisze:
03 lut 2021, 16:16
Ma ktoś doświadczenie z szelkami do normalnego, seryjnego fotela? Ma to sens? (Nbfl)
Nie ma, bo tam jest zintegrowany zagłówek - nie da sie poprowadzić szelek tak żeby trzymały kierowce w fotelu odpowiednio. Chyba że wytniesz dziury i zamontujesz przelotki
Obrazek

https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=23
Bardzo ładne 👍
maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

25 lut 2021, 19:23

Cześć. Instaluje kubeł mirco. Pozycja za kierownicą po zamontowaniu jest bardzo nierówna z osią kierownicy. Przeszkadza tunel środkowy przy przednim prawym mocowaniu (fotki). Czy to jest to miejsce do "wymłotkowania" ? Blacha nie rozerwie się ? Da się w ogóle ten schodek wypłaszczyć ? Chce dosunąć fotel do tunelu żeby był bardziej centralnie do osi kierownicy.
Załączniki
fotel1.jpg
fotel1.jpg (66.38 KiB) Przejrzano 15022 razy
Inkedfotel_LI.jpg
Inkedfotel_LI.jpg (850.44 KiB) Przejrzano 15022 razy
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

22 wrz 2021, 20:39

luki_92_92 pisze:
14 sty 2021, 15:04
mbdev pisze:
11 lis 2020, 17:13
Sun pisze:Pytam tak z ciekawości: czy są jakieś sensowne fotele z poduszką powietrzną?
Dołączę się do pytania, w ND fotele mają poduszkę od strony drzwi i też nie chciałbym się jej pozbywać. Choć pewnie takich nie ma i można co najwyżej kombinować z montażem na własną rękę.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
https://www.recaro-automotive.com/en/dy ... ortster-cs
Da się je dostać np.: tutaj: https://allegro.pl/oferta/fotel-recaro- ... 1024012642.
1 Sztuka za 6200zł, ale nie wiem czy z pogrzewniem i airbagiem.

Przy okazji znalazłem ciekawą firmę, która sprzedaje fotele recaro:
https://sklep.zondadesign.eu/pl/product ... ry/fotele/
i da się kupić parę za 15k: https://sklep.zondadesign.eu/pl/produkt/recaro-cs/

Tylko dalej nie wiem czy one pasują do MX-5, ale na pewno są tańsze niż recaro w ASO :)
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

23 wrz 2021, 0:37

Sun pisze:
22 wrz 2021, 20:39
Da się je dostać np.: tutaj: https://allegro.pl/oferta/fotel-recaro- ... 1024012642.
1 Sztuka za 6200zł, ale nie wiem czy z pogrzewniem i airbagiem.
Airbag kosztuje ekstra, ale da się je kupić używane z Focusa RS czy Megane RS, bardzo fajny stołek na codzień i na tor. Nie mają podgrzewania, wyjdą koło 7k za komplet (ładnych), to są inne fotele niż oem recaro. Nie wiem czy się zmieszczą.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2243
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 mar 2022, 11:46

Jeśli pomoże: Mirco GT mieści się na styk do „seryjnego” NC, czyli z seryjnymi boczkami drzwi.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2022, 12:38

Danillo pisze:
21 mar 2022, 11:46
Jeśli pomoże: Mirco GT mieści się na styk do „seryjnego” NC, czyli z seryjnymi boczkami drzwi.
Montowałeś też seryjne pasy do kompletu?
Jeśli masz szelki 6pkt, to jak zamontowałeś dolne pasy?
Czeka mnie to w najbliższy piątek na mocowaniach cybula.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2243
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 mar 2022, 18:36

szymeker pisze:
21 mar 2022, 12:38
Danillo pisze:
21 mar 2022, 11:46
Jeśli pomoże: Mirco GT mieści się na styk do „seryjnego” NC, czyli z seryjnymi boczkami drzwi.
Montowałeś też seryjne pasy do kompletu?
Jeśli masz szelki 6pkt, to jak zamontowałeś dolne pasy?
Czeka mnie to w najbliższy piątek na mocowaniach cybula.
Mam 4 pkt pasy, nie pomogę tu. Seryjne pasy zostawiłem tak jak są zamontowane.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 147
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

13 mar 2023, 18:35

Czy ktoś montował fotel Sparco REV QRT do NC-eka? Wymiary bardzo zbliżone są do mirco MX5.
Dodatkowo proszę o pomoc (instrukcje) w montażu pasów 4-pkt w NC bez roll bara?
nukepower
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

08 sty 2024, 13:56

Czy ma ktoś może Mirco ST w nbfl ? Pracownik Mirco odpisał mi ze sie nie miesci i zaproponował GT, ale się boje, że się nie zmieszczę ;d 188cm wzrostu i 85-90g wagi.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 487
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 sty 2024, 15:08

Mam GT w wersji do MX5.
Mam 180cm a wagi czasem więcej. Mieszczę się bez problemu.
pawel.l
Posty: 46
Rejestracja: 21 mar 2024, 12:13
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2024, 10:42

Nawiązując do kilku postów wyżej, przymierzam się do zamontowania kubłów w moim NC'ku, którego używam jako daily, ale również chciałbym się wybrać na kilka rund MC w przyszłości itp. Zastanawiam się jednak nad kilkoma kwestiami:

1. Co z poduszkami powietrznymi? Rozumiem że można je jakoś wyłączyć manipulując softem albo dając jakieś oporniki. Tylko co wtedy z bezpieczeństwem? Ciekawe co lepiej by chroniło kierowcę przy uderzeniu bocznym, OEM z poduszką, czy kubeł? Nie wspominając oczywiście już o seryjnym podgrzewaniu foteli, bo rozumiem że tutaj raczej nie ma opcji przełożenia tego do kubła.
2. Prawo - co z przeglądem, czy popularne Bimarco i Mirco MX5 są dopuszczone do ruchu? Jak to na patrzy policja podczas kontroli, czy co gorsze ubezpieczalnia w razie jakiegoś wypadku?
3. Wygoda - jakie macie doświadczenia z kubłami na co dzień? Seryjne skórzane fotele nie są jakieś mega wygodne, po godzinie drogi już osobiście dokucza mi dość silny ból pleców. Być może, kubełki mają optymalniejszą pozycję i więcej wsparcia w kluczowych miejscach.
lm-
Donator
Donator
Posty: 190
Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
Model: NC
Wersja: Sport 2.0
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

23 lip 2024, 15:34

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo kubła. Jeżeli będziesz używać pasów szelkowych to jest to *BARDZO* niebezpieczne. Podczas wypadku, ciało jest "przykręcone" do fotela, a głowa lata luźno i bezwładnie sama głowa poleci do przodu - co najprawdopodobniej skończy się złamaniem karku i zgonem. Aby kubeł działał z szelkami *ABSOLUTNIE KONIECZNYM* jest kask + hans (ewentualnie kołnierz gokartowy, ale jednak skłaniałbym się do hansa). W przeciwnym wypadku - jak wyżej, złamanie karku.

Tak więc nie polecam kupować pełnego kubła do daily. Jeżeli kupujesz taki bardziej cywilny kubeł, gdzie podmontujesz i będziesz używać fabrycznych pasów to jest ok. To samo tyczy sie poduszki. Jak masz szelki+kask+hans poduszka nic nie daje. Jeżeli jedziesz na fabrycznych pasach - bezpieczeństwo w aucie jest zaprojektowane do działania w tandemie z poduszką. Jazda daily bez poduszki to zły pomysł.

Na MC nie ma problemu po prostu poduszkę wypiąć i mieć w dupie - tylko ikonka będzie mrugać na konsoli.

Dorzucenie ogrzewania to nie będzie jakiś wielki problem raczej. Znaleźć schemat, odpowiednio kabelki połączyć i powinno działać. Nie robiłem tego nigdy, ale jestem na 99% pewien, że jest to zrobione w jakiś iście trywialny sposób - pewnie po prostu podpina się 2 kable, plus i masa i potem sterownik kontroluje włączenie/wyłączenie czasowo.

Zgodnie z prawem masz jeździć na fabrycznych pasach, jak masz szelki to nie jest to legalne (i słusznie).

Wygoda kubła... no nie ma jej za wiele. Moje mirco mx5 nie jest jakieś niewygodne, ale np udo opiera mi się o kawałek kubła i po pewnym czasie zaczyna to miejsce boleć. Ciężko podkulić sobie nogi jadąc z tempomatem. Na dojazdy na MC - no przeżyje, gdzieś do miasta, spoko w sumie. Ale na wakacje bym nigdy z tym nie pojechał :P Wsiadanie wysiadanie DUŻO bardziej problematyczne i irytujące.

Ja mam kubeł + customową kierownicę (zdjęcia znajdziesz w moim poście, link w podpisie wiadomości). Kubeł i kierownicę montuję tylko jak jadę na tory. Jak jest krótki czas między rundami i wiem, że nie będę jakoś dużo jeździć to zostawiam. Jak już jadę w kuble to pasy szelkowe zapinam luźno - żeby w razie wypadku polecieć do przodu mniej więcej tak jak na seryjnych pasach. Wymiana fotela i kierownicy to raptem 20-30 minut roboty. Pewnie będzie mniej jak już nabiorę wprawy ;)

Jak bolą plecy to może kup sobie jakieś podparcie lędźwiowe do samochodu. Kubeł raczej twoich problemów z plecami nie rozwiąże.
ODPOWIEDZ