Cześć,
Przymierzam się do zakupu samochodu pod Miata Challenge. Zdecydowany jestem na NC. Patrząc na ceny najpewniej przedlift. Mam kilka pytań:
1. Czy zastanawiać się nad HT przy założeniu montażu klatki i co za tym idzie stałego dachu (czy są różnice konstrukcyjne utrudniające późniejsze etapy)?
2. Czy samochody z klatką startują tylko w klasie open?
3. Jaką szperę polecacie?
Pozdrawiam,
Jacek
Wybór samochodu + przygotowanie pod MC
Moderator: Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Hej,
z klatka nie możesz jezdzic tylko w klasie aut seryjnych, poza tym nie ma ograniczeń.
Po montażu klatki potrzebujesz już jakaś twarda skorupę na to nałożyć bo na dach składany nie ma już wtedy miejsca.
Większość zawodników w tym ten najszybszy w SoecNC jeździ z rollbarem od Cybula lub nawet z seryjnymi, które skutecznie chronią w razie „dacha”
Seryjna szpera spokojnie daje radę ale musisz się liczyc z tym, ze w końcu kleknie wiec wymiana na plytkową kiedys nastąpi. Najczesciej są OS Giken i Kaaz do NC.
Mam auto, które Cię moze zainteresować- gotowe do jazdy w SpecNC
z klatka nie możesz jezdzic tylko w klasie aut seryjnych, poza tym nie ma ograniczeń.
Po montażu klatki potrzebujesz już jakaś twarda skorupę na to nałożyć bo na dach składany nie ma już wtedy miejsca.
Większość zawodników w tym ten najszybszy w SoecNC jeździ z rollbarem od Cybula lub nawet z seryjnymi, które skutecznie chronią w razie „dacha”
Seryjna szpera spokojnie daje radę ale musisz się liczyc z tym, ze w końcu kleknie wiec wymiana na plytkową kiedys nastąpi. Najczesciej są OS Giken i Kaaz do NC.
Mam auto, które Cię moze zainteresować- gotowe do jazdy w SpecNC

Pozdrawiam, Danillo
Dzięki za odpowiedź
czyli mało kto zakłada klatkę w MC? Mogę prosić więcej szczegółów dotyczących Mazdy na sprzedaż?
Dodatkowo pytanie o kubły. Czy cokolwiek w rozmiarze Sparco Evo L wejdzie do NC?

Dodatkowo pytanie o kubły. Czy cokolwiek w rozmiarze Sparco Evo L wejdzie do NC?
1. Sprawdź jak rozwiązał sprawę RadzioFlatOut - ma hardtop OEM ale odchudzony i przymocowany na stałe - super pomysł, plus do tego pro klatka. OEM rollbar w NC/NCFL jest schowany za Tobą i też uchroni Cie skutecznie w przypadku rolki.prezzess pisze: ↑10 sie 2022, 8:58Cześć,
Przymierzam się do zakupu samochodu pod Miata Challenge. Zdecydowany jestem na NC. Patrząc na ceny najpewniej przedlift. Mam kilka pytań:
1. Czy zastanawiać się nad HT przy założeniu montażu klatki i co za tym idzie stałego dachu (czy są różnice konstrukcyjne utrudniające późniejsze etapy)?
2. Czy samochody z klatką startują tylko w klasie open?
3. Jaką szperę polecacie?
Pozdrawiam,
Jacek
2. Nope - startują w zasadzie w każdym SPEC'u
3. Ja jak padła mi OEM płytkowa poszedłem w Quaife rozwiązanie torsen - bo nie jestem w stanie raz w roku serwisować sobie płytkowej Kaaza. Dlatego padł taki a nie inny wybór. Jest mocniej spięta niż OEM szpera, ale już się coraz bardziej rozumiemy.