
[URL=http://www.miataminichallenge.pl]www.miataminichallenge.pl[/URL]
Miata - miniChallenge 2013
1. CEL I CHARAKTER IMPREZY:
Celem imprezy jest podnoszenie bezpieczeństwa w ruchu przez doskonalenie umiejętności prowadzenia samochodu oraz promocja najpopularniejszego roadstera na Świecie Mazdy MX-5. Impreza składa się z rund, które są odrębnymi zawodami. Punkty zebrane w poszczególnych rundach dają klasyfikację sezonową „Miata – miniChallenge 2013”. Terminy kolejnych rund oraz wyniki podawane będą na stronie internetowej imprezy (www.mx-5.pl).
2. ORGANIZATOR:
Organizatorem imprezy jest Klub MX-5 Polska we współpracy z współorganizatorami poszczególnych rund.
3. DOPUSZCZONE SAMOCHODY:
Do startu w imprezie dopuszcza się wszystkie samochody marki MAZDA model MX-5 zarówno wolnossące jak i doładowane (turbo/kompresor) posiadające ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC. Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę z ważną legalizacją oraz apteczkę. Dodatkowym warunkiem dopuszczenia auta jest brak wycieków oleju i płynu z układu chłodzenia. Podczas imprezy zabrania się używania urządzeń ogrzewających opony.
4. TERMINARZ RUND:
Organizator w sezonie 2013 planuje zorganizowanie następujących rund:
Runda 1 – TOR LUBLIN – 18 maja
Runda 2 – TOR BIŁGORAJ – 22 czerwca
Runda 3 – TOR KIELCE – 27 lipca
Runda 4 – TOR LUBLIN – 10 sierpnia
Runda 5 – LOTNISKO UŁĘŻ – 21 września
5. WPISOWE i ZGŁOSZENIA:
Kilka tygodni przed daną rundą organizator będzie umieszczał o niej informację na stronie www.mx-5.pl wraz z limitem aut jakie mogą wystartować oraz minimalną ilością aut pozwalającą na zorganizowanie rundy. Aby zapisać się na rundę, należy zgłosić chęć uczestnictwa pod umieszczoną informacją oraz uiścić opłatę wpisową w podanym terminie.
6. PRZEBIEG RUNDY:
1. Uczestnicy pokonują trasę próby typu „RallySprint” (jazda na czas), startując z wyznaczonego miejsca (start stacjonarny lub lotny).
2. Uczestnicy startują wg kolejności ustalonej przez organizatora na podstawie numerów startowych.
3. Na rundzie będzie wyznaczona min. 1 próba typu „RallySptint”. Ilość przejazdów próby lub prób określa organizator (standardowo przyjmuje się 3-krotny przejazd z pomiarem czasu każdej z prób). Przed jazdą na czas wykonany jest min. 1 przejazd zapoznawczy w kolumnie za organizatorem lub min. 1 samodzielny przejazd zapoznawczy. Do wyników brane są pod uwagę dwa najlepsze mierzone czasy danej próby (najniższa suma punktów karnych) nie uwzględniając przejazdów zapoznawczych. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zasad oraz przebiegu rundy.
4. Nieukończenie lub nie sklasyfikowanie w danej próbie lub próbach powoduje, iż zawodnik będzie sklasyfikowany w zawodach wg ilości ukończonych prób.
5. Surowo zakazana jest jazda w kierunku przeciwnym do wyznaczonej próby. Za takie przewinienie organizator ma prawo nałożyć kary na uczestnika do wykluczenia z rundy włącznie.
6. Przed rozpoczęciem przejazdów na czas, organizator może wyznaczyć odcinek testowo-treningowy, na którym uczestnicy będą mogli doskonalić swoją technikę jazdy. Przejazdy doskonalące technikę jazdy będą trwały zgodnie z harmonogramem imprezy. O kolejności startu i ilości dozwolonych przejazdów decyduje organizator.
7. Na próbach dopuszcza się obecność pilota. Kierowca oraz pilot muszą jechać z zapiętymi pasami bezpieczeństwa. . W imprezie nie ma obowiązku posiadania pilota.
8. Jednym samochodem w ramach jednej opłaty startowej może startować maksymalnie dwóch zgłoszonych kierowców, w takim przypadku suma ilości ich przejazdów jest równa ilości przejazdów pojedynczego kierowcy.
7. PODZIAŁ NA KLASY:
Organizator na sezon 2013 wyznaczył następujące klasy:
1. MX-5 wolnossące
2. MX-5 doładowane (turbo/kompresor)
Na danej rundzie warunkiem utworzenia klasy jest zgłoszenie minimum 3 aut spełniających kryteria klasy. W innym przypadku klasy będą łączone.
8. PUNKTACJA RUNDY:
1 sekunda jazdy - 1 pkt karny
1 przewrócony słupek - 5 pkt karnych
potrącenie 1 elementu szykany - 5 pkt karnych - szykana składa się z od 2 do 5 elementów
ominięcie, skrócenie próby - 100 pkt karnych
9. KLASYFIKACJA SEZONU:
Organizator w sezonie 2013 nada następujące tytuły:
PODSTAWOWE:
Mistrz MX-5 wolnossące
I Vice-mistrz MX-5 wolnossące
II Vice-mistrz MX-5 wolnossące
Mistrz MX-5 doładowane
I Vice-mistrz MX-5 doładowane
II Vice-mistrz MX-5 doładowane
DODATKOWE:
Mistrzyni MX-5
Mistrz MX-5 szybkości
Mistrz MX-5 powtarzalności czasów przejazdu
Mistrz MX-5 poprawy czasów przejazdu
Mistrz MX-5 stosunku mocy do miejsca
Mistrz MX-5 driftu
Mistrz MX-5 duch walki
Mistrz MX-5 fair play
Mistrz MX-5 najlepszy tuning
Mistrz MX-5 najładniejsze auto
Uczestnik, który uzyskał jeden z tytułów podstawowych nie jest klasyfikowany podczas przyznawania tytułów dodatkowych.
Do klasyfikacji sezonu zalicza się trzy najlepsze rundy uczestnika spośród wszystkich rozegranych.
Punktacja klasyfikacji sezonu w ramach tytułów podstawowych będzie prowadza według poniższego schematu miejsc uzyskanych w danych rundach:
Miejsce/Punkty 1/20 2/17 3/15 4/13 5/11 6/9 7/7 8/6 9/5 10/4 11/3 12/2 Dalsze/1
W przypadku jednakowej ilości punktów o miejscu zadecyduje większa liczba pierwszych, drugich, trzecich... miejsc w branych pod uwagę rundach. Gdy w opisany sposób nie będzie możliwe wyłonienie zwycięzcy, kierowcy zostaną sklasyfikowani wspólnie na tej samej pozycji.
10. NAGRODY:
W każdej rundzie wręczone zostaną puchary lub statuetki lub medale za trzy pierwsze miejsca w poszczególnych klasach oraz w klasyfikacji sezonowej. Inne nagrody będą uzależnione od sponsorów „Miata – miniChallenge 2013”.
11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
Uczestnik podpisując czytelnie wypełnione zgłoszenie do udziału w poszczególnej rundzie zobowiązuje się do podporządkowania się przepisom niniejszego regulaminu oraz zaleceniom i komunikatom wydanym przez organizatora.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody i zdarzenia spowodowane przez uczestników imprezy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz w stosunku do uczestników imprezy. Dodatkowo wszelkie szkody spowodowane przez uczestników pokrywane są przez nich samych lub z ich polis ubezpieczeniowych.
Impreza ma charakter imprezy klubowej.