Koniec MMC2013.... przed nami MMC2014

Wszystko związane z sezonem 2014 cyklu MiataMiniChallenge

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 paź 2013, 18:09

Jeszcze co do podziałów z uwagi na moc: Zgadzam się z Hantkusem że bez obwoźnej hamowni byłoby to nierealne. Do każdego wolnossaka można wrzucić wałki, zrobić wydech i zapuścić program robiąc +10-15KM, a w każdym turbo dorzucić MBC czy EBC i zrobić dodatkowe kilkadziesiąt koni. Można to zrobić w sposób niezauważalny dla innych, więc jakie będą tego konsekwencje: że przestaniemy pisać na forum o dokonanych modyfikacjach?
Podział na N/A i FI jest klarowny i myślę że należy go utrzymać. Inne podziały? IMO są w tej chwili zbyteczne. W poszukiwaniu "sprawiedliwości" możemy zrobić 6 klas zgodnie z generacjami podzielonymi dodatkowo na N/A i FI. Prawie każdy zgarnie dyplom (na 18 pucharów kasy raczej nie starczy) i jakieś majtki - czy naprawdę o to chodzi? :razz:

Hantkus pisze:Edit2:moc ma znaczenie-w Kielcach Five tylko na samej prostej zyskiwał pnad sekundę nad Maykiem czy mną(widać to na filmach). Ale oczywiście 20 kuni różnicy to co innego...

A tu znowu kłania się kwestia sposobu ustawienia próby. Przy użyciu kilku szykan z toru szybkiego = promującego moc można zrobić wolniejszy = promujący umiejętności. Kwestia podejścia organizatora.
BTW, patrząc na wyniki wolniejszych prób (Biłgoraj, Lublin) różnice między wolnossakami a doładowanymi nie są tak duże jak w Miedzianej czy Ułężu, co jest chyba dobrym potwierdzeniem powyższej tezy.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

21 paź 2013, 19:10

Ja uważam, że podział powinien być prosty:

Klasa 1. NA/NB 1.6 oraz NC 1.8
Klasa 2. NA/NB 1.8 oraz NC 2.0
Klasa 3. Turbo/kompresor/swap
Klasa 4. Przedstawicielki płci pięknej (liczone oczywiście również w klasyfikacji klasy odpowiedniej dla swojego auta).

Tak jest prosto i oczywisto.

[ Dodano: 21-10-2013, 20:13 ]
RS pisze:Masz na myśli kawałek po prostu asfaltu na którym można powężykować?


Najlepiej wyznaczony fragment placu/parkingu gdzie można pojeździć w kółko, przypalić loka i podjechać prosto na start, to nie jest trudne organizacyjnie.

Co do kasków - moim zdaniem to jest oczywiste, na ostatnim Mazdasppedzie jeździłem w kasku mimo braku wymogu, ciupas zresztą też. Nie wiem o czym tu dyskutować, skoro szukacie sponsorów i chcecie wszystko profesjonalizować to ja nie znam bardziej oczywistego elementu motorsportu niż kask. No i by wypadało, żeby ten kask miał homo drogowe, bo na pewno jakiś as przyjedzie w narciarskim.

[ Dodano: 21-10-2013, 20:39 ]
A puchar dla klasy 4 widzę tak ;)
Obrazek

[ Dodano: 21-10-2013, 21:15 ]
Hantkus pisze:
Musimy jednak pamiętać o jednej rzeczy:jeśli pewnych zakazów czy reguł nie będzie(jak np. slicki, swapy czy "odchudzanie" kasty), to zapewniam Was że cykl z roku na rok będzie coraz droższy z uwagi na wyścig zbrojeń. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości że tak będzie to znaczy że przespał dekadę...pod lodem.


No i? Przecież to jest normalne. Dlaczego swapy mają być zakazane? Zapewniam Cię, że swapa można zrobić taniej niż porządnie uturbić Miatę, kwestia wiedzy i umiejętności. Slicki też obecnie są w naprawdę rozsądnych pieniądzach, po za tym ja uważam, że slicki to bezpieczeństwo. Auta zdecydowanie wzmocnione i tak lądują w innej klasie więc o co kruszyć kopie?

Brak zakazów to jedyna szansa na rozwój, zawsze motorsport się rozwija jak ludzie mogą dłubać jak im się w głowie urodzi - jakie zajebiste było F1 w latach 70/80 a jakim ostatnim gównem jest teraz? Jak wyglądały rajdy za grupy B a jak teraz? Jak si rozwinął tuning w PL jak na ćwiartkę dopuszczali wszystko co miało koła i hamulce?
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 paź 2013, 21:23

Dorzucilem kolejna kwestie - swapy

ad.10. Swap taki jak ma majk 1,8 NBFL w NA - nie robilbym problemow. Swapy innych silnikow ktorych nie bylo seryjnie w miacie - jestem za dopuszczeniem. Odrazu zaznaczam ze w mmc 14 moja nisda i tak nie bedzie startowac, bedzie NA 1,6 :)
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

21 paź 2013, 21:28

Uważam, ze swapy powinny jeździć z klasą doładowaną i nie widzę żadnego powodu dla którego miałoby to być zakazane. Równie absurdalnie można zakazać zacisków hamulcowych inne niż OEM Mazda albo sprężyn inne niż sportive... Niech każdy sobie dłubie jak uważa i ja umie. Zresztą już w moich dwóch poprzednich postach napisałem dlaczego tak sądzę.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 21:51

Z klasami zgodzę się z Tobą hella ale co do kosztów swap vs. turbo już nie(w US tak u nas nie).
Amator na sliku też nie tryska bezpieczeństwem. Imho najpierw limit drogówek potem slik :cool:
Rules are made to be broken
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

21 paź 2013, 21:57

Spotkamy się na żywo kiedyś to Ci to rozłożę na części pierwsze i uwierzysz ;).

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 0:56

1. Ułęż spoko, choć w porównaniu z Lublinem (który nie wiadomo jak długo pociągnie), Biłgorajem czy Radomiem jest taki sobie - imho stosunkowo niebezpieczny, mało ciekawy dla obserwatorów, z ograniczoną infrastrukturą i premiujący mocne auta (gdy nie pada ;)). Oczywiście gdyby ustawić inaczej próbę to część z tych "zarzutów" nie miała by zastosowania...dodatkowo kiepsko mi się jeździ z Wróblem, więc może stąd sceptycyzm ;)

3. +1 ;)

4. Fajnie byłoby zobaczyć jak latają Miaty na pełnym sliku i jak dużą różnice to robi, ale czy z punktu widzenia rywalizacji byłoby to pozytywne? Poza tym skoro zezwalać na opony bez homo. to należałoby wprowadzić osobną klasę dla takich zawodników.
No i czy aby na pewno slik, który zostawia mniejszy margines błędu jest bezpieczniejszy? (To właściwie nie ma znaczenia bo na takich oponach wystąpiłyby raczej osoby ogarniające, z góry stawki).

5. +1 Fajnie by było gdyby opłata za podwójne przejazdy mierzone była mniejsza niż x2, bo podczas całej imprezy nie da się jednym samochodem przejechać tyle co dwoma autami. Ewentualnie jeśli to niemożliwe to może np. 6 mierzonych przejazdów za 150% ceny?

7. Wydaje się, że podział Helli jest prostszy do zastosowania, niż podział ze względu na moc.

9. +1, przy 40 osobach, 2k to 50pln od łebka.

Kwestia ubezpieczenia - na 99% w polisie OC są wyłączenia...

edit:
Jescze ad.4 - wprowadzenie slików to byłby gwóźdź do trumny amatorskiego charakteru MMC, imho zdecydowanie bardziej niż sponsoring.
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 paź 2013, 8:48

PiotrekR pisze:4. Fajnie byłoby zobaczyć jak latają Miaty na pełnym sliku i jak dużą różnice to robi, ale czy z punktu widzenia rywalizacji byłoby to pozytywne? Poza tym skoro zezwalać na opony bez homo. to należałoby wprowadzić osobną klasę dla takich zawodników.


Tutaj chodzi o coś innego. I tak są już osoby, które latają na slickach typu Profil czy Markgum, więc slicki to już jest coś normalnego. Z homo drogowym dlatego rozpocząłem wątek gdyż slicki bez homo bywają często TAŃSZE niż Profil, Markgum nie wspominając o 595rsr czy r888 i dostępne w większym wyborze rozmiarów. Skoro slicki już są w grze to nie skazujmy wszystkie na te ze znaczkiem E.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 10:50

2. Niech się sponsorują. Jakoś nie widzę tego, żeby sponsorom chodziło o osoby na MMC, które zobaczą reklamę, raczej o ludzi na drodze. W każdym razie odróżnił bym temat sponsoringu od tematu reklam na samochodach bo tylko do tego można się przyczepić (przecież nie będziemy sprawdzali czy ktoś sam zapłacił za gumy czy je dostał).

7.
hella_flush pisze:Klasa 1. NA/NB 1.6 oraz NC 1.8
Klasa 2. NA/NB 1.8 oraz NC 2.0
Klasa 3. Turbo/kompresor/swap
Klasa 4. Przedstawicielki płci pięknej (liczone oczywiście również w klasyfikacji klasy odpowiedniej dla swojego auta).


Brzmi to całkiem sensownie.

8. Każdemu zostawiłbym dowolność przy wyborze co chce robić ze swoją bańką :). To powinna być osobista decyzja. Dopóki robimy to w amatorskiej formule, nie sprawdzamy samochodów przed startem, nie wymagamy klatek, rollabarów i innych pomocnych rzeczy to kaski też bym odpuścił.
Poza tym jak zacznie na którejś imprezie padać to podejrzewam, że nie byłbym jedyną osobą z odciśniętym kaskiem w dachu.

9. Na oddalonych od większych miast obiektów +1
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

22 paź 2013, 10:56

4. sliki: pelne sliki bez strefy dogrzewania opon nie sprawdza sie. Himber w tym roku mial problemy z temperatura swoich profili, moje rsr tez zreszta nie pracowaly w optymalnych warunkach. Jesli pojawi sie strefa dogrzewania, albo wymysli sie cos innego, to juz predzej. Hella_Flush podaj prosze jakis namiar na tanie slicki bez homo. Na serio pytam bo nie znam, a chetnie bym sie zapoznal z oferta.
kacpero
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2013, 19:10
Model: NA
Wersja: street
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 11:02

Nie brałem nigdy udziału w MMC, ani podobnych eventach (tylko traski na pachołkach), ale jednym z powodów dla których kupiłem Miatę jest właśnie MMC :)
A że się nie znam... to się wypowiem :mrgreen:

Podział na klasy zaproponowany przez Hella wydaje się okej.
Rozumiem, że np. swap 1.8 NBfl do NA będzie jeździł w klasie 2 - "NA/NB 1.8 oraz NC 2.0"?

Podział na moc jest ciężki do ogarnięcia - na Civic Klubie tak robili i średnio to wyszło. Były jakieś pretensje, że ktoś zaniżył moc czy że wykres sprzed modów...

Kask? Jak najbardziej. Co do rollbara to już droższa impreza, ale sam dla swojego bezpieczeństwa najprawdopodobniej zakupie. Za karetkę moim zdaniem również warto dopłacić.

Klasa dla kobiet to świetny pomysł - zachęciłoby to więcej płci pięknej do startów.

Co do sponsoringu... Hm... mnie to prawdopodobnie nie będzie dotyczyło, bo będę "debiutował", ale czemu blokować komuś możliwość rozwoju poprzez znalezienie sponsora?

Przypominam, że się nie znam i nie starowałem w MMC, więc moje zdanie potraktujcie z dystansem :kciuk:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 paź 2013, 11:20

Qbatron pisze:4. sliki: pelne sliki bez strefy dogrzewania opon nie sprawdza sie. Himber w tym roku mial problemy z temperatura swoich profili, moje rsr tez zreszta nie pracowaly w optymalnych warunkach.


Zostawmy może wybór uczestnikom po prostu? ;) Oponiarska ruletka to normalny element takiej zabawy.

A co do opon to pogadamy na fb.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 paź 2013, 12:41

Też nie jeździłem w MMC 2013, ale prawdopodobnie w 2014 będę . Bardzo ciekawa dyskusja
i póki co skłaniam się ku argumentom helli . Jedyne co ewentualnie budzi moje dłuższe zastanowienie to klasy , nie wiem czy warto komplikować i rozbijać pojemnościami/mocami ..

Generalnie świetna burza mózgów..
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

22 paź 2013, 13:44

remik pisze:Też nie jeździłem w MMC 2013, ale prawdopodobnie w 2014 będę . Bardzo ciekawa dyskusja
i póki co skłaniam się ku argumentom helli . Jedyne co ewentualnie budzi moje dłuższe zastanowienie to klasy , nie wiem czy warto komplikować i rozbijać pojemnościami/mocami ..

Generalnie świetna burza mózgów..


Zależy co chcemy osiągnąć. Podział zaproponowany przez Hellę jest IMO fajny, bo więcej osób chętniej weźmie udział, bo rywalizacja będzie ciaśniejsza i np. NA 1.6 90 będzie rywalizować co najwyżej z NC 1.8 126, nad którym ma przewagę masy, pewnie krótsze przełożenia itp. A gdyby rywalizować z NC 2.0 160, to różnica mocy jest jednak dużo większa + lepsze zawieszenie, hamulce itp.

Ja np. nie dysponuję dużym budżetem (studiuję, nie mam jako takich stałych dochodów) i dlatego kupiłem 1.6 i raczej chętniej przeznaczam pieniądze na paliwo do jazdy aniżeli jakieś mody typu zawieszenie, slicki, hamulce, nie mówiąc już o turbo. Ale lubię szybką jazdę, chętnie pojeżdżę po różnych torach, bo w ten sposób można się naprawdę dużo nauczyć o swojej jeździe i aucie, nawet przy serii. Na początku na pewno będę startował serią, potem ewentualnie pomyślę nad modami usprawniającymi jazdę.

A rywalizacja jest czymś motywującym, 3 klasy zamiast 2 to nie jakaś rewolucja październikowa (o klasie dla Pań mówimy w obu przypadkach na razie dodatkowo i teoretycznie, nic nie jest przesądzone). I w ten sposób rywalizacja dla 1.6 NA/NB oraz 1.8 NC będzie ciekawsza i bardziej emocjonująca, bo o ile objechać kogoś w 1.8 jest satysfakcją, to niektórych nie da rady pokonać i to jest demotywujące, bo jednak w motorsporcie rządzi kasa i to boli :razz: A tak mielibyśmy taką klasę dla ubogich, z czego byłbym rad :cool: I myślę, że więcej osób w 1.6 zdecydowałoby się wziąć udział, może nie we wszystkich, ale w kilku edycjach dla spróbowania swoich sił :wink:

PS. Nie mam nic przeciwko klasie damskiej, wręcz jestem za, jeśli zadeklaruje się sensowna liczba uczestniczek. W zasadzie to samo tyczy się klasy 1.6 ;)
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 paź 2013, 15:29

fifomaniak pisze:Zależy co chcemy osiągnąć. Podział zaproponowany przez Hellę jest IMO fajny, bo więcej osób chętniej weźmie udział, bo rywalizacja będzie ciaśniejsza i np. NA 1.6 90 będzie rywalizować co najwyżej z NC 1.8 126, nad którym ma przewagę masy, pewnie krótsze przełożenia itp. A gdyby rywalizować z NC 2.0 160, to różnica mocy jest jednak dużo większa + lepsze zawieszenie, hamulce itp.



W sumie też mi się podoba ten podział , natomiast nie możemy sprowadzać wszystkiego do rywalizacji. Są ludzie (w tym ja) - którzy śmigają po prostu dla funu , a największym ich przeciwnikiem są oni sami dla siebie. Dla nich , formuła jak najbardziej otwarta jest Oki - a tabelki i klasyfikacje mniej istotne. Mistrzowie excela i tak sobie poradzą :wink:
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 16:00

ad. 7 Moim zdaniem to zbyteczna kombinacja na torach typu Lublin, Biłgoraj, Radom. Ułęż - może tak.

Musimy sobie jednak odpowiedzieć chyba na podstawowe pytanie - czy gramy o złote kalesony, czy nie?

Tak jak ktoś napisał, wyniki są dostępne i każdy może ocenić, gdzie się znajduje mniej więcej w stawce, czy doszedł do maxa samochodu, czy potrzebuje podwyższać swoje umiejętności.

Jeśli jest w narodzie chęć gry o złote kalesony, to spoko, tylko, że takie 1.8 z NC chodzi raczej w klasie 1.8 z NA - moje wrażenia po przejechaniu się z Ignacym po torze, są takie, że może i nominalnie silnik jest słabszy, ale to jednak "inne konie są" - nawet jeśli 1.8 z NA jest zdrowe, to dzieli te silniki 20 lat.

A pojawiające się NABFL 1.8? Czy to jeszcze klasa NA/NB 1.8 NC 2.0, czy swap? Pytam, bo w sumie w koniach nominalnie robi się blisko (dla NA) ale masą idzie w kierunku jeszcze lepszym.

Chyba, że po prostu potrzeba jest w narodzie multiplikowania dyplomów :)no to wtedy przepraszam, I rest my case, ja i tak nie celuję wysoko.

Inaczej - dla mnie najważniejsze jest - KEEP IT FUN :)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 paź 2013, 16:18

klasa 1.6 NA/NB i 1.8 NC to jakieś 6-8 zawodników.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 paź 2013, 16:34

ciupas pisze:A pojawiające się NABFL 1.8? Czy to jeszcze klasa NA/NB 1.8 NC 2.0, czy swap?


Wg. mojego pomysłu to jest klasa II.

A 8 aut to nie tak mało, imho może być fajnie ciasno i mobilizująco w takiej grupie.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

22 paź 2013, 17:26

remik pisze:W sumie też mi się podoba ten podział , natomiast nie możemy sprowadzać wszystkiego do rywalizacji. Są ludzie (w tym ja) - którzy śmigają po prostu dla funu , a największym ich przeciwnikiem są oni sami dla siebie. Dla nich , formuła jak najbardziej otwarta jest Oki - a tabelki i klasyfikacje mniej istotne. Mistrzowie excela i tak sobie poradzą :wink:


Fun funem, rywalizacja rywalizacją. Jakby nie chodziło o rywalizację, to jeździlibyśmy w kółko bez mierzenia czasów. W rywalizacji też jest fun, przynajmniej dla mnie ;) Mnie by to bardziej zmobilizowało i pewnie wybrałbym się nawet na 2. koniec Polski na kilka imprez, a w przypadku gdy od razu stoję na straconej pozycji, to mi się nie chce jechać 400 km do Lublina, żeby dostać w tyłek, jak wiem że powalczę, to jest jakoś inaczej :kciuk:
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 paź 2013, 17:35

Edit: fifomaniak, pisaliśmy w tym samym czasie o kwestii rywalizacji ;)

KASK
Nie wiem co lepsze- kask i otwarty dach czy brak kasku i dach nad głową. Przy dachowaniu bez dachu ramka szyby się składa, a przy dachu zamkniętym jest to jakaś ochrona i mniejsze ryzyko zmiażdżenia. Bez dachu kask może się na niewiele zdać. Piszę o tym, bo jakiś wielki nie jestem (185), a w NB mieszczę się w miarę, a w NBFL włosami dotykam dachu mimo, że nie mam fotela całkiem pionowo. Kask w takiej sytuacji nie wchodzi w grę jadąc z dachem, bo fizycznie się nie zmieści.


Ktoś pisał, że te zawody to nie jest walka o złote kalesony tylko zabawa, więc po co klasyfikacje, podział ze wzgl. na moc. Zgoda, że nie ma co się zbytnio napinać, ale ta zabawa polega zarówno na jeździe jak i rywalizacji z innymi. To jest przecież ważna część tej zabawy. Każdy chce być jak najlepszy, chciałby wygrać i dostać pucharek na pamiątkę ;) Fajniej jest ścigać się i mieć tą szansę na zajęcie jakiegoś miejsca. Słabo gdy walczysz z samochodami, które nie dają Ci takich szans nawet jeśli dobrze jeździsz. Jeśli ktoś uważa, że to nie ma znaczenia to można iść dalej i nie robić żadnej klasyfikacji, bo przecież wywalczona pozycja nie ma znaczenia ;)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

22 paź 2013, 18:57

Co do kasku - jeździłem w kasku w imprezach PZMOT przy zamkniętym dachu (bo taki jest wymóg) i ja przy jakichś 178 cm wzrostu wbijałem się kaskiem w dach. Nie chcę być na miejscu osób, które mają 190 cm wzrostu np., bo to niewykonalne z założonym dachem. Kask powinien być, ale tylko przy topdown. Jak zacznie padać i zakładamy dachy, to rezygnujemy z kasków.
Obrazek
Marr
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 18 kwie 2008, 17:08
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 19:09

skoro to wątek z propozycjami to ja proponuję:
- żebyście zabrali mnie ze sobą! też chce się karnąć! :D

a poza tym, jak dla mnie to:
- podział na klasy flusha helli jak dla mnie klawy
- kask - na moje oko - rozsadni wezma, nierozsadni nie. po co komplikowac, nikt za nikogo odpowiadac nie musi

- reszta typu swapy na silniki z okrętów, opony posmarowane superglue czy sterowanie za pomocą pada komputerowego - kogo to obchodzi =] Żeby się nie zrobiła z tego walka o złote kalesony i teksty typu "Proszę Pani, ale piotrek to miał lepsze opony!"
Obrazek
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 paź 2013, 19:27

Marr pisze:- kask - na moje oko - rozsadni wezma, nierozsadni nie. po co komplikowac, nikt za nikogo odpowiadac nie musi


Mylisz się, niestety dla nas wszystkich.

Zakładamy hipotetycznie, że podczas pojeżdżawki następuje dzwon w wyniku którego kierowca i/lub pasażer trafiają do szpitala na hospitalizację dłuższą niż 7 dni. Wtedy prokurator (a przed nim w zasadzie przy postępowaniu przygotowawczym Policja) zwraca się do właściciela obiektu na którym doszło do zdarzenia z pytaniem - co tam się działo? Na co właściciel pokaże umowę z organizatorem pojeżdżawki, skonstruowaną przez 3 prawników wedle której organizator bierze na siebie całkowity ciężar i odpowiedzialność za przeprowadzenie imprezy. Więc organizator dostaje wezwanie, jest przesłuchany no i potem w zależności od tego jaki dzień ma prokurator i co tam się nazeznaje (inni uczestnicy imprezy mają duże szanse być wezwani, przynajmniej część) będzie on rozpatrywał sobie różne za i przeciw i może mu się skleić w główce taka myśl:

- Hmmm kasków nie było? Ścigają się na czas a organizator nie wymaga kasków? Ale go zaraz dupne!

Sprawa idzie do sądu, 100 biegłych, tysiąc ekspertyz, kupa kasy na dobrego prawnika, 2 lata z życiorysu. Wynik kompletnie nieprzewidywalny.

Brak karetki może jakoś wybronisz, ale takie zaniedbania (w rozumieniu prawa) jak brak kasków, gaśnic, łączności ze służbami ratunkowymi to dawanie w razie W, argumentów do ręki drugiej stronie.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

22 paź 2013, 19:40

Mi by się podobał wymóg Rollbara na zawody :kciuk:
Kupię ładną Mx5
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 paź 2013, 19:51

Nie żartuj, to poważny wątek a przynajmniej próbuje być poważnym wątkiem ;). Chodzi o to żeby frekwencja była a nie zabawę dla 15 osób.

Brak rollbarów można akurat w razie W łatwo wybronić - Panie prokuratorze, przecież auto dopuszczono na rynek europejski, posiada homologację i spełnia normy bezpieczeństwa! Na amatorskie śmiganie to przejdzie. Zresztą umówmy się, że Miatę wydachować nie jest łatwo a rollbary służą do mocowania szelek i usztywniania budy ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Marr
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 18 kwie 2008, 17:08
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 20:04

@hella_flush - może i masz racje, nie wziąłem trochę luzacko pod uwagę wszelkich umów cywilno-wojskowo-medycznie-prawnych. Zawsze lepiej uniknąć kłopotów jeżeli można. Anyway w takim razie bardzo interesuje mnie kwestia soft-topu up i kasku. Oba rozwiazania jednoczesnie u mnie na przyklad beda ciezkie a wrecz niemozliwe do zrealizowania - jakies 188cm i nbfl na seryjnych stołkach ;/ ale jeżeli topdown z kaskiem przejdzie to tylko parasolke należy zabrać i dla mnie coś takiego jest :kciuk:
Obrazek
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 paź 2013, 20:11

Top down i kask. Przecież jak się jeździ szybko to nie pada do środka. Daszek można w razie D jak deszcz założyć na parkingu ;).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

22 paź 2013, 20:16

Ok. jako że nie byłem z Wami na torach to nie znaczy że nie mam przeszłości torowej-jeździłem Corollą po torach jak i Ibizą-> no ale tutaj to były zawsze wyścigi na 1/4 co akurat tutaj nie ma znaczenia...więc kilka moich spostrzeżeń:

- dla mnie to akurat czysta zabawa i zamierzam w przyszłym roku na kilku czy ogólnie jak
największej liczbie imprez sie pojawić w zależności od posiadanego czasu i pieniedzy

- podziała na klasy powinien oczywiście być jak przy każdych zawodach-> jak to
podzielić? niech zdecyduje "starszyzna" myślę że tak będzie najlepiej bo tak naprawdę
zawsze coś może komuś nie pasować i ciężko będzie wybrać optymalne wyjście...

-rollbar-to co napisałem mimo wszystko nie jest żartem bo jak bawimy się poważnie to
przygotowane też powinno być odpowiednie a akurat nie jest to jakiś wielki wydatek, każdy wie że seryjnie NA/ NB nie ma tutaj żadnego przygotowanie w razie rolki co akurat jest możliwe przy jeździe torowej (oby nigdy sie nie zdarzyło ale możliwe jest...)
-> co do kasku to też by się przydał no ale sam nie wie jak rozwiązać tą sprawę, że w
kasku wysokie osoby nie mieszczą się przy sofcie złożonym

- opony: moim zdaniem powinna byc dowolność bez ograniczeń i każdy nich dobiera sobie
co chce

- dobrze by było zorganizować zmianę kół -> ciężko jest jechać na pełnym slicku przez np.
200 km na tor....
- co do klas to byłbym za dodaniem klasy "pierwszaków"-> czyli osób które piewrszy raz
jeżdżą w tej imprezie-> to po pierwsze da im szanse bo ciężko walczyć ze starymi
wyjadaczami a po 2-gie zmotywuje to walki

- nagrody: fajnie by było coś przygotować-tu sie oczywiscie pojawia pytanie skąd na to
budzet-> tutaj przydałoby sie pogadać ze sponsorami ->

- kasa, kasa, kasa.............dobrze by było dużo wczesniej podać terminy imprez oraz
koszty bo jaki sie chce pojechac na kilka imprez to budżet robi sie spory i dla wielu osob
ciezki to wygospodarowania na szybko...wiecie żona, dziecko, pies, kot,
kochanka.... :wink:

- sponsorskie naklejki->jestem za dowolnoscia bo co to komu przeszkadza a jak komus
pomoze w startach finansowo to jestem absolutnie za! sam bede chcial swoja okleic
barwami Yapa :wink:

hella_flush pisze:Top down i kask. Przecież jak się jeździ szybko to nie pada do środka. Daszek można w razie D jak deszcz założyć na parkingu ;).


i mamy rozwiązanie ... :grin:
Kupię ładną Mx5
Marr
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 18 kwie 2008, 17:08
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 20:40

+1 za klasą niepełnosprytnych :winner:
Obrazek
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

22 paź 2013, 20:46

ApAcHoS pisze:dobrze by było zorganizować zmianę kół -> ciężko jest jechać na pełnym slicku przez np.
200 km na tor....


A co tu organizować? Podnośnik z bagażnika, klucz i można zmienić w 15 minut koła. Gorzej z transportem jak już.
Obrazek
Zablokowany