Strona 1 z 4
Roadster dla ludu od Dacii - rywal Mazdy MX-5
: 23 gru 2012, 8:54
autor: scotch
Informacje szczątkowe, ale jak Dacia bierze się za roadstera ....
Artykuł na onecie [URL=http://moto.onet.pl/1672830,1,sportowe-auto-na-bazie-Dacii-logan,artykul.html?node=2]Roadster dla ludu od Dacii - rywal Mazdy MX-5[/URL]
Już samo zbudowanie auta "sportowego" na podłodze Logana ....

: 23 gru 2012, 9:11
autor: artur
[url]http://www.ecofriend.com/eco-cars-dacia-shift-a-hydrogen-powered-roadster-with-a-transparent-roof.html[/url]
onetu nie brałbym na poważnie, sukcesu takiemu autku też trudno życzyć, mimo że samej marce bardzo kibicuje - produkują zwykłe proste samochody, bez udziwnień, bez przerostu formy nad treścią
: 23 gru 2012, 9:13
autor: funky
jakby zrobili idealną kopię NA to biorę w ciemno

: 23 gru 2012, 9:16
autor: Hookie
: 23 gru 2012, 10:43
autor: offthe
funky pisze:jakby zrobili idealną kopię NA to biorę w ciemno
+1

: 23 gru 2012, 11:23
autor: Szczupak
dopóki nie będzie miał napędu na tył, to będzie raczej konkurencją dla fiata barchetty niż dla mx-5
a że z tego, co wiem to Logan ma napęd na przód to wielkiego sukcesu im nie wróżę

: 23 gru 2012, 11:44
autor: Mały Książe
Jeśli to ma bazować na Loganie, czyli na Renault Clio - to może być po prostu miłe, miejskie autko bez dachu...

: 23 gru 2012, 19:25
autor: Kurak
Ja przypuszczam że wątpię, projekt skończy jak tigra cabrio, 206cc czy (

) ford ka cabrio.
: 23 gru 2012, 19:34
autor: DEXTER
O ile w ogóle ujrzy światło dzienne. A tekst o "konkurencji dla MX-5" jest mocno przesadzony. No chyba, że Renault ogarnie w tej Daci klasyczny układ napędowy

w co nie wierzę

Więc nie ma jakiejkolwiek mowy o rywalizacji
Pozdr.
DEX
: 23 gru 2012, 19:40
autor: solt
to nie ma znaczenia, bo pismaki i tak beda stosowac te porownania

: 23 gru 2012, 19:45
autor: DEXTER
solt pisze:to nie ma znaczenia, bo pismaki i tak beda stosowac te porownania

Ci mniej rozgarnięci, owszem. Małe ze składanym dachem, wszystko jedno to samo przecież.
MX-5 nie ma bezpośredniego rywala na rynku. Takiego, który reprezentuje tę samą szkołę, ma podobną historię, kosztuje podobną kasę i oferuje mniej więcej to samo.
: 23 gru 2012, 19:51
autor: matpilch
DEXTER pisze:MX-5 nie ma bezpośredniego rywala na rynku. Takiego, który reprezentuje tę samą szkołę, ma podobną historię, kosztuje podobną kasę i oferuje mniej więcej to samo.
brzzzzzzzzzzzzzzz
: 23 gru 2012, 19:53
autor: Szczupak
matpilch pisze:brzzzzzzzzzzzzzzz
jakbyś nie naciągał toyobaru, to nie nazwiesz go "roadsterem" a już na pewno nie "najlepszym brytyjskim roadsterem"

: 23 gru 2012, 20:01
autor: matpilch
bycie roadsterem to tylko jedna z cech mx-5 i dla całkiem licznej grupy osób wcale nie najważniejsza. nie bez powodu brz jest rewelacją, nowa generacja mx-5 będzie miała trudne zadanie z przebiciem się do klientów.
: 23 gru 2012, 20:02
autor: Mały Książe
Moim zdaniem Mazda, to w chwili obecnej najtańszy nowy samochód "dla kierowcy".

: 23 gru 2012, 20:10
autor: matpilch
tak, jest conajmniej 20k zł tańsza od BRZ, ale ja będę się upierał, że toyobaru jest konkurencją dla mx-5

: 23 gru 2012, 20:15
autor: DEXTER
Łukasz Kaszuba pisze:Moim zdaniem Mazda, to w chwili obecnej najtańszy nowy samochód "dla kierowcy".

+1,
BRZ?
Chodzi mi o samochód stricte tej samej klasy, tego samego typu. Nie wiem jak to inaczej opisać, aby było jasne.
Auto, które od deski kreślarskiej było roadsterem.
BRZ/GT86/FR-S ok, fajne. Ale nie jestem zwolennikiem takich "łączonych" projektów.
Aż się boję co wyjdzie z tej współpracy Mazdy z Alfą...
Jeśli chodzi o fun z jazdy to może i jest konkurencją, ale jeśli pacjent idzie do salonu po bezdasznika to ...

: 23 gru 2012, 20:22
autor: Szczupak
matpilch, ale ja niczego toyobaru nie odejmuję. każdy ma inne wymagania, życzenia, gust, itp. dlatego jest tyle różnych modeli, bo niektórzy wolą 2 miejsca, inni 5. nawiązuję tylko do tego, do czego się odnosisz, czyli cytatu
DEXTERa: BRZ to inna szkoła, inna historia, inne cele i założenia projektu. dlatego też jest takim samym konkurentem dla mx-5 co nowa Dacia

: 23 gru 2012, 20:32
autor: matpilch
dobra, ujmę to tak. jeśli brz nie miałoby dachu to by było bezpośrednim i poważnym konkurentem. tak czy nie?
: 23 gru 2012, 20:37
autor: DEXTER
Wtedy tak

ale jest czapka, jest konserwa
Idąc tym tropem można by do porównania dorzucić Hyu Genesisa Coupe

: 23 gru 2012, 20:38
autor: solt
matpilch pisze:brz nie miałoby dachu to by było bezpośrednim i poważnym konkurentem. tak czy nie?
alez to luj przeciez.. znaczy ze wielki w porownaniu z madziom.... gdyby ktos sie zajal MG to moze... taki BRZ to formatem z innymi celicami czy tiburonami niech sie pasie.
: 23 gru 2012, 20:42
autor: matpilch
solt pisze:alez to luj przeciez.. znaczy ze wielki w porownaniu z madziom
mx-5 jest 20cm krótsza, 5cm węższa i 4 cm niższa
DEXTER pisze:Wtedy tak ale jest czapka, jest konserwa
no ale mi właśnie chodzi o to, że nie dla wszystkich 'bezdach' to zaleta (albo: główna 'zaleta')

: 23 gru 2012, 20:43
autor: DEXTER
MG! MG TF
Zapomniałem o nim, wszak też był w gronie kandydatów do kupna przed Miatą

: 23 gru 2012, 20:49
autor: Kurak
MG? Przecież oni to z trocin budują! Ja się zgodzę że BRZ jest konkurentem dla MX-5, bo selling-point mx-5 jest fun z jazdy i GT86 ma właśnie to dostarczać.
Pomyślałem przez chwilę o boxsterze ale potem sprawdziłem ceny i się rozmyśliłem.
: 23 gru 2012, 20:50
autor: solt
matpilch pisze:mx-5 jest 20cm krótsza, 5cm węższa i 4 cm niższa
ha! nie sprawdzilem tylko fotki obejrzalem i od razu mi sie z tiburonem skojarzylo, a ten jest wiekszy... zreszta jest tez kwesti aproporcji... u nas dluga komra silnika, mala buda i seksowny zadek. Tamte to po porstu coupe..jakby im dach urznac, to przepraszam..ale widzialem tez lanosa cabrio

: 23 gru 2012, 20:50
autor: matpilch
Pomyślałem przez chwilę o boxsterze ale potem sprawdziłem ceny i się rozmyśliłem.
haha

solt pisze:u nas dluga komra silnika, mala buda i seksowny zadek.
no a tam (teoretycznie) 4 miejsca, wiekszy bagaznik i imo tez całkiem seksi sylwetka. jest bliżej niż można by sądzić na pierwszy rzut oka
: 23 gru 2012, 20:52
autor: DEXTER
Ale MX-5 ma taki atut jak historia, tradycja. Która w dodatku trwa nadal

: 23 gru 2012, 20:54
autor: matpilch
DEXTER pisze:MX-5 ma taki atut jak historia, tradycja
o której, obawiam się, mało kto kupując nowy samochód w salonie wie. zauważcie jak mało właścicieli NC jest na forum w stosunku do poprzednich generacji
: 23 gru 2012, 21:01
autor: DEXTER
matpilch pisze:DEXTER pisze:MX-5 ma taki atut jak historia, tradycja
o której, obawiam się, mało kto kupując nowy samochód w salonie wie. zauważcie jak mało właścicieli NC jest na forum w stosunku do poprzednich generacji
Tu się z Tobą zgodzę, faktycznie. Ale chyba jednak muszą mieć te ludki trochę pojęcia skoro wybierają MX-5 z gąszcza innych CC masowo klepanych z innych miejskich wozów.
EDIT: dobra przemyślałem, na ulicach i tak więcej jest tego syfu CC i spółki.
Czyli wracamy do sedna, te nieliczne ogarnięte ludki, które kupują MX-5 chyba jednak wiedzą czemu ją kupują
Ale nakręciłem
Dodatkowo, nie możemy porównywać rynków zagranicznych z naszym Bolandowym...
: 23 gru 2012, 21:04
autor: Szczupak
nie dla tradycji kupuję samochód
ale dalej uważam - konkurencja to jest np. wśród miejskich hatchbacków - masz kilka aut w podobnej cenie różniących się marką i nieznacznymi duperelami. w kategorii tanich, niezawodnych roadsterów nie ma konkurencji. a szukając tanich aut sportowych już poszerzamy kategorię
mx-5 nie ma konkurencji
P.S. tak, też kiedyś rozważałem MG F... no. just no.
