Roztargnienie przy dystybutorze może kosztować

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 gru 2012, 18:53

Poznań. Wieczór. Stacja Orlen. Podjeżdżam do dystrybutora żeby zatankować Madzię.
Obok mnie chwilę wcześniej rozpoczyna tankować koleś swoje piękne Audi 80 Cabrio rocznik- bodajże 91-92. Rzucam spojrzenie na jego autko - lampy leksus looki - no wypasik :geeejj:
I patrzę co gość tankuje - Verva ON. Myślę sobie - hm... czy te auta w ogóle wychodziły w tamtych latach w dieslu ? :bang:
Gość wcześniej szarpał się przy wlewie - bo nie bardzo końcówka chciała mu wejść - co mnie skłoniło do zapytania ziomka :
- Hej, a te autka wychodziły w dieslu ?
- No ale ja przecież benzynę leję !
- No Verva ON to nie jest benzyna :nonono:
- O kurcze a coś mi nie pasowało ! wlałem za 50 zł - stanie się coś ?
- Dolej lepiej benzyny do pełna :wink:
- Tak zrobię, dzięki !

No i gość chciał sobie zatankować za 50 zł, ale ostatecznie wydał 280 zł na tankowanko.
Nie wiem jak się skończyła historia, prawdopodobnie po dolaniu beny będzie ok, nie wiem.

Także przy zalewaniu fury trzeba troszkę się skupić co wlewamy do baku :grraauu:
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, 14:03 przez Tomai, łącznie zmieniany 2 razy.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 gru 2012, 19:05

Oczywiście, że 80 w cabrio była w TDI ;) sam na taką czaiłem przed MXem :P

Jak wiesz, nasz warsztat jest obok stacji shell'a. Co najmniej raz w miesiącu mamy takiego "pacjenta". Przypadek opisany przez Ciebie to małe piwo. Nie raz się zdarzało, że babka zalała nowiutkiego TurboDiesla z wyższej półki benzyną... pod korek.
Kiedyś była Meganka 1.5 dci na sprawdzenie bo dziwnie silnik pracuje... nic dziwnego, zalany beną.
A najlepszy był młody szczon (nie umiem gościa inaczej nazwać), który chciał zatankować za 11zł! Tak, tak, za 11zł! (jedenaście) a pracownik stacji nie zrozumiał (był wtedy straszny wiatr i nie usłyszał) i zalał za stówę. Trza było wyssać.

Taka przygoda kosztuję, niestety bardzo często dużo...
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

21 gru 2012, 19:25

Z takich historii, mojej ukochanej zalali na Shellu V-Powerem 99 oktanów, Clio III 1.5dci też były fajne numery, dobrze, że pompa to zniosła, bo przejechane było tym autem jeszcze ze 25 kilometrów... - ale w porę dała znać, odpaliłem ten samochód, przejechałem się kawałek, coś na wzór niedomagającej pompy, bądź dławienia turbiny, masakrycznie wycierpiał Clio biedny. Korek pachniał benzyną, na szczęście był paragon - tam oczywiście potwierdziło się, że zalana była benzyna, i to do pełna... ;) Shell bezproblemowo pokrył koszt naprawy (wymieniony był wtedy filtr paliwa, sprawdzona pompa, ale bez wymiany + oczywiście spuszczenie całego paliwa) - nie był to żaden autoryzowany serwis, ale i tak 700, czy tam 800 na fakturę Shellowi wpisali - stacja zachowała się bardzo w porządku, oczywiście na nagraniach wszystko widać, w aucie na dekielku jak byk wielki napis DIESEL, także po prostu przeoczenie pracownika, które jak słyszałem zdarza się bardzo często zwłaszcza, wśród nowych pracowników - w ramach przeprosin stacja sprezentowała jeszcze pełen zbiornik oleju napędowego...

Także bardzo w porządku załatwione - stacja to Shell na Obornickiej.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 gru 2012, 19:38

Przy okazji Tomai, Achtzig Cabrio wychodził do 2000 roku ;)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 gru 2012, 19:51

DEXTER pisze:Przy okazji Tomai, Achtzig Cabrio wychodził do 2000 roku ;)


Widzę że temat Audi 80 Cabrio Tomku ogarnołeś :cool:
Człowiek całe życie się uczy :wink:

Jak tak pomyślę to klekot ( miałem 2 ) + przód napęd - :kciukdol: U mnie Mx-5 to już stadium chorobowe :kciuk:
Nie zamieniłbym :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 gru 2012, 19:59

Brałem pod uwagę kilka bezdaszników zanim kupiłem MX-5 ;)

Ostatnio na owej stacji koło warsztatu lałem do naszego Berlingo (diesel).
Rozmowa z dziewczyną ze stacji:
JA: Hej!
DZ: Cześć.
JA: Czwóreczka i fakturka
DZ: Na bene też bierzecie faktury?
JA:
Obrazek

po chwili:
DZ: a nie sory, diesel...

:mrgreen: ale schize mi zrobiła :P
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 gru 2012, 20:09

DEXTER pisze:po chwili:

DZ: a nie sory, diesel...



ale schize mi zrobiła


:mrgreen: :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Borgir
Posty: 145
Rejestracja: 20 lut 2011, 19:35
Lokalizacja: Olkusz

21 gru 2012, 20:47

Hehe, przy niepasującej do wlewu końcówce już powinno mrygać w głowie czerwone światełko... ale co tam :D Niektórzy to by zalali benzynę dieslem nawet jakby końcówki były jedna w kształcie X a druga Z :mrgreen:

Czasem słysząc o takich przypadkach tak sobie myślę - ludzie, jakie wy macie szczęście, że narządy płciowe pasują jedne do drugich bez kombinowania...
Jeśli diesel, to TDCi. Tylko Do Ciężarówki :mrgreen:
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

21 gru 2012, 20:49

gorzej jak ktoś jeździ kilkoma autami z różnymi silnikami.
Ja na stacji zanim nacisnę spust pistoletu to ze trzy razy muszę pomyśleć czy na pewno dobrze leję :)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

21 gru 2012, 20:53

Borgir pisze: ludzie, jakie wy macie szczęście, że narządy płciowe pasują jedne do drugich bez kombinowania...



:ryjezesmiechu: :turla: :ryjezesmiechu: :turla: :ryjezesmiechu: :winner:
buahahah! mistrz!

polokokt, no właśnie mam podobnie. Zanim zalałem Berlingo spojrzałem na splówę dwa razy, dlatego zonk był podwójny :mrgreen:

A to, że diesel ma większą średnicę, dla mieszkańca kraju Bolanda nie stanowi problemu. Wszak jak się popieści to się wszystko zmieści :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

21 gru 2012, 21:03

Sam kiedyś do 1.9tdi zalałem benzyny trochę - może tak z 5 litrów i potem do pełna ON. Żadnych skutków ubocznych na szczęście
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

21 gru 2012, 23:41

a wystarczy, jak ford, zrobić sprytny wlew który nie przyjmie końcówki z niewłaściwym paliwem
miata lov!
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 gru 2012, 1:32

Łukasz Kaszuba pisze:Z takich historii, mojej ukochanej zalali na Shellu V-Powerem 99 oktanów,


Jak mnie chcą zatankować to zawsze zaczynają od 98... i im trzeba tłumaczyć, że najlepiej to by 86 smakowało (:

Ja problemu z myleniem ON i benzyny nie mam, bo zazwyczaj i tak mi blokują dystrubutor jak podjeżdżam wieczorem albo w nocy na stację - nie mam tablicy z przodu. A tankuję tam ze 3 razy w tygodniu :P
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 gru 2012, 6:18

Borgir pisze:przy niepasującej do wlewu końcówce

Ale to działa tylko w jedną stronę, do większości aut benzynowych prosto nie wlejesz ON, Diesle mają duży wlew i benzyna zawsze da się nalać.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

22 gru 2012, 6:53

jednego dnia pojechałem mazdą i do pełna na lotosie tego lepszego. chwilę potem tdi, do pełna 65 litrów na lotosie też tego lepszego. Płacę, a sprzedawca\: Marek, robiłeś swapa w octavi?? A bo co? PB a nie ON? :onie: Laweta, opróżnienie baku, filtr paliwa, pełny bak on tej lepszej... popłynąłem wtedy na jakieś 500plnów. Na szczęście nie odpaliłem ustrojstwa.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

22 gru 2012, 9:13

to ja napisze co mi się wydarzyło tydzień temu:

podjeżdżam służbowym vectra C 1.6 benz. na stację 100m od mojego domu.
dzień dobry, dobry, do pełna, tak pełna pełna.
Płacę.
faktura.
dziękuję.
odpalam.
ruszam.
500m.
zdechł.
patrzę na fakturę:
45l Ropy wlanej do benzyny.

później już tylko reanimacja, spuszczanie paliwa, płukanie baku, płukanie przewodów, wypalanie świeć, płukanie cylindrów, kręcenie motorem, wymiana filtra paliwa, no i w końcu odpał po 3h pracy przy aucie i znowu do użytku.

Teraz czekam na właściciela stacji aż wróci z "wyjazdu" no i przedstawię mu fakturę za naprawę i tankowanie felernego paliwa.

Rzadko mam nerwicę, ale jak stanąłem będąc w trasie do czech w pilnej sprawie to myślałem że samemu zapcham samochód na stację i rzucę im go o ladę:/

Później na spokojnie wieczorem podjechałem na stację sprawdzić, jak można dokonać nie możliwego, no i co się okazuje.. można, z kombinacją włamywacza, odrobiną chęci "za duży" pistolet wchodzi do za małego wlewu, pozornie za małego, gratulacje dla debila który mi to zalał.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 gru 2012, 11:26

grzes pisze:gratulacje dla debila który mi to zalał.


Ostrożnie... takie rzeczy się zdarzają. Nikt nie jest nieomylny. Nie raz w pracy też "dałem dupy", trudno, życie. Mogłem tylko przeprosić i dość często ponieść słoną karę.

BTW Ja zawsze sam tankuje, po prostu.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3403
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

22 gru 2012, 12:10

Dlatego ja leję zawsze sam. Wolę uniknąć kłopotów :<
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

22 gru 2012, 13:54

grzes pisze:później już tylko reanimacja, spuszczanie paliwa, płukanie baku, płukanie przewodów, wypalanie świeć, płukanie cylindrów, kręcenie motorem, wymiana filtra paliwa, no i w końcu odpał po 3h pracy przy aucie i znowu do użytku.


No to jest właśnie to, niezły bajzel :kciuk:

DEXTER pisze:Ja zawsze sam tankuje, po prostu.


I to jest chyba najlepsze wyjście, ewentualnie patrzeć osobie tankującej na ręce :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2012, 14:11

Pomyłki nie zaliczyłem jakoś, ale kiedyś cała zimę (nie jedną) jeździłem w Audi 100 2.0 Diesel, lejąc 50/50 olej napędowy i benzynę - zdecydowanie lepiej palił, ale nie sadze żeby te nowe silniki to zniosły :)
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

22 gru 2012, 14:12

:shock:
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

22 gru 2012, 14:51

Haha, caly ten temat to kolejny argument za LPG :ryjezesmiechu:
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

22 gru 2012, 16:52

I ja miałem taką sytuacje, jeżdże w pracy kilko różnymi samochodami więc czasem w roztargnieniu..
Wakacje, 7 rano, słoneczko grzeje, podjeżdżam Kangurem(ON) na zaprzyjaźniony Orlen, i leeeje, po nalaniu za jakieś 30pln wyrwałem pistolet z wlewu i aż mi się zimno zrobiło. Pb95 :bang: Biegiem do pracownika, nie miałem przy sobie gotówki wiele, poradzili mi żebym zalał do pełna ropą więc tak też zrobiłem, warto mieć zaznajomioną stacje, mogłem zapłacić później :) na szczęście odpalił i nic się nie stało :D

Teraz zawsze z 4 razy sprawdzam czy na pewno dobre leje :bang:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 gru 2012, 22:04

rogI pisze:caly ten temat to kolejny argument za LPG

Tu się pomylić nie da.

Davey pisze:jeżdże w pracy kilko różnymi samochodami

Jeszcze mi się nie zdarzyło pomylić ale trzeba się pilnować i patrzeć na klapkę/wlew co do tego konkretnego pojazdu należy zalać. O ile stare diesle znosiły dodatek benzyny w paliwie to nowoczesne od tego szybko umierają, w drugą stronę to po prostu strata pieniędzy i czasu bez uszkodzenia silnika.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 gru 2012, 16:23

wróciłem właśnie z spotkania z właścicielem stacji na której zalano mi do pełna ropy do benzyny. Dowiedziałem się że na ochotnika, sam chciałem ropy SICK! kiedy nie mam ani jednego diesla, nikt w rodzinie też nie ma, a to zwyczajniej najprostsza linia obrony pracownika stacji, który na gwałt wcisnął pistolet z ropą.
Za 44l ropy + 450zł brutto z warsztatu który naprawiał, właściciel stacji zaproponował 30l benzyny... heh. komedia.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

27 gru 2012, 18:42

Łooo, a gdzie Cię tak potraktowali? (jaka stacja)

A gdybyś nalewajkowi kazał wskoczyć w ogień to też by wskoczył? :mrgreen:
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 gru 2012, 19:59

ted w rudzie slaskiej, nie grozi wam tankowanie na tej stacji. spoko, damy sobie rade z typem.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

27 gru 2012, 20:04

grzes pisze:ted w rudzie slaskiej, nie grozi wam tankowanie na tej stacji. spoko, damy sobie rade z typem.

Wiem, że nie grozi ;) Byłem tylko ciekaw jaka sieć tak traktuje klienta...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

28 gru 2012, 21:01

to prywatna stacja, dawniej petrochemia.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

28 gru 2012, 21:30

to ta kolo CIebie nie :P bede omijac szerokim łukiem :kciukdol:
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ