Arrinera: prawie jak Miata
Moderator: Moderatorzy
- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
http://moto.onet.pl/1649136,1,polski-supersamochod-arrinera-znamy-cene-i-osiagi,artykul.html?node=16
http://www.youtube.com/watch?v=UgN5n93r690
http://www.youtube.com/watch?v=G36AntlW2Z0
Pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=UgN5n93r690
http://www.youtube.com/watch?v=G36AntlW2Z0
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3433
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Terefere. 100 k funtów? Proszę Was.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Nie kojarzę z wyglądu czy to on, ale ogólnie nad tym samochodem pracuje niejaki Maverick z forum Cabrio-Clubu 

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Oryginalnie ten post miał treść:
Na skutek przesłanej mi za pośrednictwem jednego z kolegów z naszego forum wiadomości od wspomnianego wyżej m@verika, która ma treść:
z nieukrywanym rozbawieniem zmieniam treść tego postu na:
Uważam tak jak [URL=http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/06/13/polskie-superauto-arrinera-czyli-wystarczy-byc/]ZŁOMNIK - link[/URL], że jest to jeden wielki przekręt i drenowanie kieszeni inwestorów.
jeden wielki przekręt i drenowanie kieszeni inwestorów
Na skutek przesłanej mi za pośrednictwem jednego z kolegów z naszego forum wiadomości od wspomnianego wyżej m@verika, która ma treść:
Popros swojego kolege z klubu, Kitsona, aby usunal to co napisal gdyz strona jest juz zabezpieczona u notariusza i bedzie musial w sadzie udowodnic, ze to co napisal jest prawdą.
z nieukrywanym rozbawieniem zmieniam treść tego postu na:
Uważam tak jak [URL=http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/06/13/polskie-superauto-arrinera-czyli-wystarczy-byc/]ZŁOMNIK - link[/URL], że jest to jeden wielki przekręt i drenowanie kieszeni inwestorów.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2012, 9:40 przez Kim Son San, łącznie zmieniany 1 raz.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Wspominali o tym już kiedyś w top gearze. W tym budżecie powinni kupić designerowi od wnętrza więcej kredek, bo chyba mu brakowało przy projektowaniu.
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Edytowałem mój powyższy post, z powodów w tymże opisanych. Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to znaczy "zabezpieczyć stronę u notariusza", czy mogę się dalej śmiać? 

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
ale sobie reklamę robią
ale dobrze, niech przecierają szlaki dla większych producentów
może jeszcze Alfa Romeo oskarży jakieś 98% populacji za "niesłuszne stwierdzenia o awaryjności ich samochodów" 

ale dobrze, niech przecierają szlaki dla większych producentów



miatasm.com
Kitson pisze:Edytowałem mój powyższy post, z powodów w tymże opisanych. Czy ktoś może mi wytłumaczyć co to znaczy "zabezpieczyć stronę u notariusza", czy mogę się dalej śmiać?
Podejrzewam, że chodzi o notarialne potwierdzenie prawdziwości printscreenu czy innej formy zapisu tego co zostało opublikowane na forum, żeby w razie sprawy sadowej dało się udowodnić, że dany wpis miał miejsce.
Tak czy inaczej przykro mi czytać takie wypowiedzi. Każdy inny naród cieszyłby się, że ktoś w Polsce produkuje (albo próbuje czy tez ma zamiar) supersamochody, szczególnie, że polski przemysł motoryzacyjny praktycznie nie istnieje. Każdy inny naród by kibicował temu projektowi. W Polsce oczywiście zaraz wszyscy uważają, że to przekręt, ściema itd. To przykre, ale to część tej mentalności wytworzonej w polakach w poprzednich czasach o której pisałem już w innym wątku.
Mnie osobiście nie interesuje czy to przekręt czy tez nie dopóki a. nie jestem inwestorem, b. nie sięgają po pieniądze publiczne. Dopóki powyższe sytuacje nie zaistnieja dopóty kibicuje temu projektowi i życzę mu powodzenia.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Ruff, żyjemy w wolnym kraju i każdy ma prawo do wyrażenia własnej opinii. Jeden kibicuje, inny nie. Jeden woli miaty, inny barchetty.
Przekręt czy nie? Czas pokaże. Moim zdaniem samochód jest brzydki i wygląda jakby był projektowany w stodole. Poza tym prezes zapraszający ludzi na konferencję prasową powinien znać chociaż podstawowe parametry auta...
Przekręt czy nie? Czas pokaże. Moim zdaniem samochód jest brzydki i wygląda jakby był projektowany w stodole. Poza tym prezes zapraszający ludzi na konferencję prasową powinien znać chociaż podstawowe parametry auta...

miatasm.com
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ruff pisze:potwierdzenie prawdziwości printscreenu czy innej formy zapisu tego co zostało opublikowane na forum
Też tak sądzę. Btw nie szkoda im tych 2-3 stówek? Nieźle muszą być cięci na punkcie swojego wizerunku, skoro nie dość, że intensywnie monitorują fora, to na dodatek płacą pieniądze za każdego screena. Ciekawe czemu

Ruff pisze:. To przykre, ale to część tej mentalności wytworzonej w polakach w poprzednich czasach o której pisałem już w innym wątku
Musiałbym ją genetycznie/memetycznie odziedziczyć, bo w ustroju słusznie minionym przyszło mi żyć 3 lata. Przy czym bardziej jest mi przykro, kiedy odbiera się prawo krytykowania projektów chybionych, wykonywanych w mocno garażowy (jak pokazują zdjęcia w sieci) sposób. Nie zbudujesz silnej marki i nie przyczynisz się do rozwoju wspomnianego przemysłu motoryzacyjnego w Polsce jedynie żądając 100k dukatów.
Polecam też historię bloga http://venowatch.blogspot.com/
Tak się powinno postępować, budując polskie PKB?

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kitson pisze:Musiałbym ją genetycznie/memetycznie odziedziczyć, bo w ustroju słusznie minionym przyszło mi żyć 3 lata.
Tą mentalność wytworzyły w nas lata zaborów a potem komuny a teraz nabierają jej kolejne pokolenia poprzez wychowanie w tym duchu. Myślę, że musi minąć jeszcze kilka pokoleń, żeby całkiem zniknęła...
Kitson pisze:wykonywanych w mocno garażowy
Mocno garażowo a startowały Microsoft i Apple...
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ruff pisze:Mocno garażowo a startowały Microsoft i Apple...
...ale nie pozowały od razu na nie wiadomo jakie korporacje. Nie mam nic przeciwko takim początkom, pracuję w firmie wydającej serwis mamstartup.pl i całym sercem popieram mały biznes, ale litości - znakomita większość startupów internetowych to nieposiadające modelu biznesowego wydmuszki, które zbierają pieniądze w kolejnych rundach finansowania, po czym albo padają, albo kupują je inne wydmuszki, żeby zwiększyć swoją wycenę. Wszystkie znaki na niebie, ziemi i w internecie wskazują na to, że spółki odpowiedzialne za Arrinerę są dokładnie tym samym.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 1074
- Rejestracja: 23 cze 2010, 15:05
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Warszawa URS
http://moto.pl/Motodziennik/10,114402,11731138,Motodziennik__Arrinera__czyli_sciema_po_polsku__.html
2010-2011 NCFL Sport 2.0 PRHT '09 Papryka
2011-2016 NBFL MAZDASPEED Miata 1.8 Turbo '05 Filipek
2019 - ? NCFL Club 2.0 Powershift '13 Kolo
2011-2016 NBFL MAZDASPEED Miata 1.8 Turbo '05 Filipek
2019 - ? NCFL Club 2.0 Powershift '13 Kolo
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
znam osobiście właściciela/prezesa zwał jak zwał... w zwiazku z tym nie dziwię się, że jest jak jest
dla mnie troszkę porażka to wszystko...

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
zamiast astry audi jest? jest
projekt zakończony sukcesem 


-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
hehehe otóż to...
nie wiem, czy poznałeś na żywo... ja widywałem go rok w rok i serio dramat...

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
nie miałem tej wątpliwej przyjemności
poza tym na CC pozostała niewielka grupka normalnych ludzi 


- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Kitson pisze:Popros swojego kolege z klubu, Kitsona, aby usunal to co napisal gdyz strona jest juz zabezpieczona u notariusza i bedzie musial w sadzie udowodnic, ze to co napisal jest prawdą.
Ho, ho ... widzę że chłopakom pęcherz zaczyna puszczać i nie trzymają cisnienia.

Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3433
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
"Strona zabezpieczona u notariusza"
Chciałbym kitson dostać taką wiadomość jak Ty - wyśmiałbym jegomościa w odpowiedzi. 


2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Szkoda, że takie łajzy chodzą po świecie. Szkoda też, że przez jakiś czas podawano nam papkę dającą nadzieję na superauto z Polski. Ale kiedy pierwszy raz trafiłem na info, że maczał w tym palce Bojar Tuning - błagam, dla mnie to był przekręt od początku, wystarczy spojrzeć na tą kupę:
A wrzucanie do 'supercara' elektryki z koncernu VAG jest co najmniej żałosne. Niech projekt zdycha, a twórcy bankrutują!

A wrzucanie do 'supercara' elektryki z koncernu VAG jest co najmniej żałosne. Niech projekt zdycha, a twórcy bankrutują!
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
krótki pościk na forum CC od kolegi M@verick:
Wyjaśnienia do materiału prasowego dotyczącego supersamochodu Arrinera
W związku z materiałem opublikowanym na portalu Moto.pl pod adresem:
http://moto.pl/MotoPL/10,90142,11731138 ... sku__.html
który to materiał godzi w dobre imię Emitenta oraz zawiera szereg nieprawdziwych informacji Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje jak poniżej.
1. Nieprawdą jest, że prototyp supersamochodu Arrinera nie został zbudowany samodzielnie przez Emitenta, a został jakoby zbudowany „w firmie Bojar”. Emitent współpracował z firmą Bojar. Współpraca ta została zakończona na długo ( w lutym 2009 roku ) przed prezentacją prototypu supersamochodu Arrinera. Firma Bojar przygotowała dla Emitenta elementy nadwozia z laminatów. Elementy te nie zostały jednak ostatecznie wykorzystane w prototypie supersamochodu Arrinera zaprezentowanym publicznie w roku 2011. W prototypie supersamochodu Arrinera, poza jednym (tylnym) fragmentem ramy nośnej nie ma elementów wykonanych „w firmie Bojar”. W szczególności w prototypie supersamochodu Arrinera nie ma jakichkolwiek elementów nadwozia wykonanych „w firmie Bojar”.
2. Nieprawdą jest, że „auto pokazywane dziennikarzom w 2011 roku to karoseria z kompozytów zaprojektowana przez Bojara”. Karoseria prototypu supersamochodu Arrinera nie została zaprojektowana „przez Bojara” tylko przez pracownika Emitenta, pana Pavlo Burkatsky’iego.
3. Nieprawdą jest, że prototyp supersamochodu Arrinera nie jeździł. Emitent przeprowadzał testy prototypu supersamochodu Arrinera w ruchu już w maju 2011 roku, a więc przed prezentacją prototypu. Emitent dysponuje materiałami, w tym materiałami filmowymi, dokumentującymi testy prototypu w ruchu.
4. Nieprawdą jest, że w momencie prezentacji prototypu supersamochodu Arrinera „nie było można zaglądać do środka”. Na materiałach filmowych z prezentacji, którymi dysponuje Emitent (umieszczone między innymi na koncie firmowym ARRINERA.com na YouTube), widać, że można było bez problemu zaglądać do środka prototypu.
5. Nieprawdą jest, że „spore fragmenty deski pochodzą z Opla Corsy”. Z wyjątkiem nawiewów powietrza, żaden inny fragment deski rozdzielczej prototypu supersamochodu Arrinera nie pochodzi z Opla Corsy. Emitent zwraca uwagę, iż nawiewy powietrza z Opla Corsy są zastosowane w wielu samochodach, np. w Noble M600, który kosztuje 225 tys GBP ( 1,2 mln zł ). Innym przykładem jest supersamochód Zenvo ST1, który w wersji produkcyjnej posiada seryjne zegary od Porsche, mimo że jego cena wynosi aż 770 tys. GBP ( 4,16 mln zł ). Na podobnej zasadzie część producentów supersamochodów wykorzystuje bardzo popularne części (np. przełączniki w kabinie) pochodzące z innych samochodów. Wymienione wcześniej Zenvo ST1, w wersji produkcyjnej, posiada także panel klimatyzacji od Corvette C6 i nawiewy od Seata Ibizy, która kosztuje 1/100 wartości tego supersamochodu:
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/ze ... r-wide.jpg
Emitent oświadcza, iż części deski rozdzielczej (m.in. część centralna, część środkowa, część pod kierownicą, wnęka wraz z panelem dostępu do bezpieczników), zainstalowane w prototypie supersamochodu Arrinera zostały przez Emitenta opatentowane i zostaną wykorzystane w wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
6. Nieprawdą jest, że „z tego samego auta, czyli z Opla Corsy pochodzi środkowo-górna część kokpitu”. Wskazana część nie pochodzi z Opla Corsy, ani z żadnego innego pojazdu. Kokpit został zaprojektowany, wykonany i opatentowany przez Emitenta.
7. Niezależnie od ocen odbiorców, co do ewentualnego podobieństwa do innych supersamochodów, zaprezentowany publicznie prototyp supersamochodu Arrinera nie jest repliką jakiegokolwiek samochodu. Replika to egzemplarz odtworzony celem odwzorowania oryginału z zamiarem jego możliwie wiernego odtworzenia. Prototyp supersamochodu Arrinera nie jest repliką jakiegokolwiek innego supersamochodu czy też samochodu. O spełnianiu kryteriów pozwalających za uznanie prototypu supersamochodu Arrinera za replikę na pewno nie rozstrzyga „rama stalowa, cytujemy: z rur o zróżnicowanym przekroju a nadwozie z włókna szklanego, czyli jednym słowem replika” (cytat: redaktor Jacek. Balkan; wszystkie kolejne cytaty w niniejszych wyjaśnieniach, oznaczone kursywą, pochodzą od redaktora Jacka. Balkana). Jednocześnie należy zauważyć, iż Emitent wielokrotnie informował, iż wersja produkcyjna supersamochodu Arrinera będzie miała udoskonalony wygląd nadwozia. Projektantem nadwozia, zarówno prototypu jak i wersji produkcyjnej, supersamochodu Arrinera jest pracownik Emitenta, pan Pavlo Burkatsky.
8. W wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera zostanie wykorzystana jednostka napędowa LS9 ( 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l, mocy maksymalnej wynoszącej 647 KM i momencie obrotowym równym 819 Nm). Będzie to jedyny silnik, który - na dzień dzisiejszy - Emitent planuje umieszczać w supersamochodzie Arrinera.
9. Ramę prototypu supersamochodu Arrinera stanowi kratownica wykonana z profili zamkniętych. Zestawiając i spajając poszczególne elementy Emitent uzyskał przy tym bardzo wysoką dokładność wykonania ramy. Dzięki bardzo precyzyjnemu wykonaniu punktów mocowania wahaczy, korekta w zakresie regulacji kątów ustawienia kół była minimalna. W efekcie, po zakończeniu regulacji i wykonaniu pomiarów wzajemnego położenia kół jezdnych w prototypie supersamochodu Arrinera, uzyskano wyjątkowy wynik - różnica przekątnych pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi, wynosi tylko 1 mm (jeden milimetr). Wskazuje to na wysokie kompetencje Emitenta w zakresie projektowania i budowania supersamochodów.
10. Celem uzyskania możliwości oferowania klientom supersamochodu Arrinera ze znakiem „Chassis by Lee Noble” (ang. chassis - rama / podwozie samochodu), rama na potrzeby wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera zostanie przygotowana od nowa przez Exile Automotive Limited (wcześniej: Lee Noble Design Limited) to jest firmę, której dyrektorem jest Lee Noble, przy zachowaniu jednak parametrów ramy prototypu, takich jak rozstaw osi i rozstaw kół oraz umiejscowienie kabiny pasażerskiej i komory silnikowej. Po dostarczeniu Emitentowi jeżdżącej ramy, polski zespół Emitenta zainstaluje następnie na niej nadwozie oraz wnętrze wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
11. Dzięki przygotowaniu jeżdżącego prototypu supersamochodu Arrinera Emitent uzyskał możliwość weryfikacji dynamicznych parametrów supersamochodu. Prowadzona obecnie weryfikacja (testy) rozwiązań zastosowanych w prototypie mają przy tym kluczowe znaczenie dla trwających prac nad wersją produkcyjną supersamochodu Arrinera. Jest to ten etap prac, w trakcie, którego dokonuje się ostatecznych prób dopuszczających testowane rozwiązania do zastosowania w wersji docelowej (produkcyjnej). Dzięki posiadaniu prototypu Emitent zweryfikował parametry dynamiczne większości kluczowych układów supersamochodu Arrinera, a uzyskiwane rezultaty na bieżąco wpływają na kierunek prac nad wersją produkcyjną supersamochodu Arrinera.
12. Nawiązując do wypowiedzi redaktora Jacka Balkana „z rur o zróżnicowanym przekroju a nadwozie z włókna szklanego, czyli jednym słowem replika” Emitent oświadcza, że posiadanie ramy z rur i nadwozia z włókna szklanego nie kwalifikuje danego samochodu do miana repliki. Część producentów samochodów sportowych oraz supersamochodów stosuje takie nadwozia. Ponadto samochody z nadwoziami wykonanymi w całości z włókna węglowego kosztują znacznie więcej niż 100 tys. GBP (zakładana cena wyjściowa supersamochodu Arrinera). Ceny takich samochodów przeważnie zaczynają się od 170-200 tys. GBP. Jednocześnie samochody z widoczną strukturą włókna węglowego, tak jak to jest w przypadku kilkunastu elementów prototypu supersamochodu Arrinera, kosztują przeważnie, co najmniej 4 mln PLN. Brak jest uzasadnienia technicznego i ekonomicznego dla wykorzystywania w prototypie supersamochodu włókien węglowych we wszystkich elementach nadwozia.
13. W związku z twierdzeniem redaktora Jacka Balkana „pytaliśmy w GM. Nikt nic nie wie o sprzedaży kompletnych silników polskiej spółce” Emitent oświadcza, iż jest w kontakcie z przedstawicielem koncernu GM (OEM Sales GM Powertrain z siedzibą w Pontiac, Michigan, USA), z którym rozmawia o możliwości bezpośredniego nabywania od GM silników LS9 z osprzętem. Jednocześnie Emitent dysponuje możliwością nabywania silników LS9 u dostawców Lee Noble’a.
14. Panel klimatyzacji pochodzący z Audi S6 C5 jest zastosowany tylko w prototypie supersamochodu Arrinera. W wersji produkcyjnej planowane jest użycie innego panelu. Należy wskazać, iż firmy takie jak Audi czy GM nie produkują własnych paneli klimatyzacji. Elementy te wykonują dla nich firmy takie jak Delphi, Denso czy Valeo. Podobnie rzecz ma się z wieloma podzespołami używanymi w dostępnych na rynku samochodach. Warto zauważyć, że taki sam panel sterowania klimatyzacją był stosowany do niedawna w modelu Rover 45 (cena auta nowego wynosiła kilkadziesiąt tysięcy złotych), w Lamborghini Diablo (cena auta nowego wynosiła ponad milion złotych) i Pagani Zonda (cena auta nowego wynosiła nawet kilka milionów złotych).
http://www.km77.com/marcas/mg/zs_04/0primera/gra/06.asp
http://wowallpaper.com/walls/lamborghin ... normal.jpg
http://turbolane.files.wordpress.com/20 ... terior.jpg
15. Zegary z samochodu Audi zostały zastosowane tylko w prototypie supersamochodu Arrinera. Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem w wersji produkcyjnej wyświetlania danych na panelu typu OLED.
16. Wiele znanych firm projektuje, produkuje i sprzedaje samochody oraz supersamochody korzystając z gotowych podzespołów innych producentów. Ma to uzasadnienie ekonomiczne. Trudno bowiem na potrzeby produkcji małoseryjnej ponosić koszty prac rozwojowych i badawczych, niezbędnych do przygotowania własnych podzespołów. Jednocześnie trudno mówić o takich firmach, że budują repliki. W takiej sytuacji należałoby bowiem uznać, iż samochody takich firm jak Lamborghini (podzespoły Audi), Pagani (podzespoły Mercedesa), Wiessmann (podzespoły BMW), Noble (podzespoły Volvo/Yamaha, poprzednio Forda), Artega (podzespoły VW), Gumpert (podzespoły Audi) są replikami innych aut.
17. Emitent informuje, iż istotna część podzespołów supersamochodu Arrinera w wersji produkcyjnej będzie rozwiązaniami własnymi Emitenta, przygotowanymi przez zespół pracowników i współpracowników Emitenta.
18. Emitent wyjaśnia, że przy projektowaniu i produkcji supersamochodów decydujące znaczenie ma posiadanie doświadczenia i kompetencji niezbędnych do właściwego i nowatorskiego skonfigurowania poszczególnych podzespołów supersamochodu. W tym zakresie kluczowe znaczenie ma posiadanie odpowiednio doświadczonego zespołu pracowników i współpracowników.
19. Zespół Emitenta tworzą specjaliści od mechaniki, elektryki i budowy nadwozia (w tym także z włókien węglowych). Zespół liczy obecnie 5 osób zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz 5 osób stale współpracujących z Emitentem na podstawie umów cywilnoprawnych. Przez ostatnie 3 lata przy projekcie pracowało w sumie, w Polsce i za granicą, ponad 30 osób.
Przy projekcie supersamochodu Arrinera w zespole Arrinera Automotive S.A. pracują obecnie następujące osoby:
L.p. Imię i nazwisko Zakres odpowiedzialności Doświadczenie
1. Łukasz Tomkiewicz Prezes Zarządu, pomysłodawca stworzenia pierwszego polskiego supersamochodu (tj. Arrinera) 14 lat związany z branżą motoryzacyjną
2. Lee Noble Odpowiedzialny za stworzenie tzw. jeżdżącej ramy do Arrinery Światowej sławy inżynier, posiada 30 lat doświadczenia w tworzeniu supersamochodów, których wyprodukował ponad 2.000 egzemplarzy
3. Witold Witkowski Główny inżynier. Odpowiedzialny za bieżącą współpracę z Lee Noble 31 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy, gdzie pracował nad rozwojem i badaniem pojazdów oraz testowanie pojazdów na torach wyścigowych, takich jak. Applus IDIADA. Posiada także bogate doświadczenie w prowadzaniu badań prehomologacyjnych i nadzorowaniu jakości produkcji
4. Zygmunt Trąbiński Zajmuje się elektryką i elektroniką samochodową 36 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy
5. Krzysztof Stelmaszczyk Inżynier-konstruktor Posiada doświadczenie w pracy w dziale Rozwoju i Wdrożeń firmy Volvo w Polsce i we Francji. Posiada również bogate doświadczenie w przygotowywaniu modeli 3D w programie Solid Edge
6. Pavlo Burkatskyy Stylista odpowiedzialny za stworzenie ogólnej bryły nadwozia, kilkudziesięciu poszczególnych detali oraz kompletnego wnętrza supersamochodu Arrinera Posiada bogate doświadczenie w projektowaniu nadwozi samochodowych w programach 2D i 3D
7. Jacek Łukaszewicz Odpowiedzialny za projekty konstrukcyjne oraz wzornicze w programach 3D CAD wraz z dokumentacją techniczną oraz wizualizacje na modelu Posiada bogate doświadczenie w programach 3D CAD
8. Darek Bereda Wykonywanie modeli, form i części z laminatów oraz włókien węglowych 17 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy
9. Andrzej Pohorecki Odpowiedzialny za projekty konstrukcyjne i nadzór na bieżącymi pracami. Były kierownik działu kompozytów w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy, 32 lata doświadczenia
10. Magdalena Jarek Odpowiedzialna za biuro i kontakty z mediami Posiada kilkuletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej.
Zespół Emitenta posiada wieloletnie doświadczenie oraz może poszczycić się znacznymi osiągnięciami w zakresie projektowania i produkcji samochodów i supersamochodów. Dotychczasowy dorobek członków zespołu Emitenta obejmuje między innymi:
• tworzenie systemu testów dla badań trakcyjnych oraz rozwój i badanie pojazdów;
• testowanie pojazdów na drogach publicznych oraz na torach wyścigowych, np. Applus IDIADA;
• przygotowywanie programów badawczych i raportów z badań oraz opiniowanie projektów dotyczących norm;
• przeprowadzanie badań prehomologacyjnych i udział w nadzorowaniu jakości produkcji;
• projektowanie i budowa części do elektronicznego systemu diagnostyki;
• projektowanie i badanie podzespołów oraz wykonywanie i badanie prototypowych instalacji;
• zarządzanie działem budowy samochodów prototypowych;
• konfigurowanie torów pomiarowych;
• opracowanie projektu i wykonanie z kompozytów nadwozia do Audi R8;
• próby nowych technologii w oparciu o najnowsze systemy epoksydowe;
• realizację produkcji wyrobów z włókien węglowych, kewlaru i vectranu;
• przygotowywanie modeli 3D w programie Solid Edge;
• przygotowanie pełnej dokumentacji technicznej dla projektów;
• uczestnictwo w modelowaniu brył zewnętrznych i wewnętrznych samochodów osobowych;
• udział w projektach z zakresu akustyki i elektrotechniki, trwałościowych i funkcjonalnych oraz zakłóceń elektrotechnicznych.
---
Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że autor komentowanego materiału, pan Jacek Balkan nie kontaktował się z Emitentem celem uzyskania jakichkolwiek informacji mogących potwierdzić lub zaprzeczyć posiadanym przez niego informacjom, na podstawie których przygotował komentowany materiał.
Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że autor komentowanego materiału, pan Jacek Balkan oparł się w dużej części na informacjach i materiałach z przed prawie roku (data prezentacji prototypu supersamochodu Arrinera) i nie podjął próby weryfikacji tych wiadomości u Emitenta. W szczególności pan Jacek Balkan nie podjął u Emitenta próby uzyskania informacji o efektach prowadzonych w tym czasie prac rozwojowych zmierzających do uzyskania wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że w związku z naruszeniem w komentowanym materiale dóbr osobistych Emitenta oraz w związku z podaniem w tym materiale wielu nieprawdziwych informacji, w szczególności w okresie bezpośrednio przed terminem ewentualnego podjęcia przez Zarząd GPW uchwały w sprawie wprowadzenia akcji Emitenta do obrotu na rynku NewConnect, Emitent zlecił w dniu 16 maja 2012 roku kancelarii prawnej podjecie działań niezbędnych do (1) uzyskania sprostowania nieprawdziwych informacji podanych w komentowanym materiale; (2) podjęcia działań prawnych niezbędnych do ochrony dóbr osobistych Emitenta i interesów jego akcjonariuszy.
Wyjaśnienia do materiału prasowego dotyczącego supersamochodu Arrinera
W związku z materiałem opublikowanym na portalu Moto.pl pod adresem:
http://moto.pl/MotoPL/10,90142,11731138 ... sku__.html
który to materiał godzi w dobre imię Emitenta oraz zawiera szereg nieprawdziwych informacji Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje jak poniżej.
1. Nieprawdą jest, że prototyp supersamochodu Arrinera nie został zbudowany samodzielnie przez Emitenta, a został jakoby zbudowany „w firmie Bojar”. Emitent współpracował z firmą Bojar. Współpraca ta została zakończona na długo ( w lutym 2009 roku ) przed prezentacją prototypu supersamochodu Arrinera. Firma Bojar przygotowała dla Emitenta elementy nadwozia z laminatów. Elementy te nie zostały jednak ostatecznie wykorzystane w prototypie supersamochodu Arrinera zaprezentowanym publicznie w roku 2011. W prototypie supersamochodu Arrinera, poza jednym (tylnym) fragmentem ramy nośnej nie ma elementów wykonanych „w firmie Bojar”. W szczególności w prototypie supersamochodu Arrinera nie ma jakichkolwiek elementów nadwozia wykonanych „w firmie Bojar”.
2. Nieprawdą jest, że „auto pokazywane dziennikarzom w 2011 roku to karoseria z kompozytów zaprojektowana przez Bojara”. Karoseria prototypu supersamochodu Arrinera nie została zaprojektowana „przez Bojara” tylko przez pracownika Emitenta, pana Pavlo Burkatsky’iego.
3. Nieprawdą jest, że prototyp supersamochodu Arrinera nie jeździł. Emitent przeprowadzał testy prototypu supersamochodu Arrinera w ruchu już w maju 2011 roku, a więc przed prezentacją prototypu. Emitent dysponuje materiałami, w tym materiałami filmowymi, dokumentującymi testy prototypu w ruchu.
4. Nieprawdą jest, że w momencie prezentacji prototypu supersamochodu Arrinera „nie było można zaglądać do środka”. Na materiałach filmowych z prezentacji, którymi dysponuje Emitent (umieszczone między innymi na koncie firmowym ARRINERA.com na YouTube), widać, że można było bez problemu zaglądać do środka prototypu.
5. Nieprawdą jest, że „spore fragmenty deski pochodzą z Opla Corsy”. Z wyjątkiem nawiewów powietrza, żaden inny fragment deski rozdzielczej prototypu supersamochodu Arrinera nie pochodzi z Opla Corsy. Emitent zwraca uwagę, iż nawiewy powietrza z Opla Corsy są zastosowane w wielu samochodach, np. w Noble M600, który kosztuje 225 tys GBP ( 1,2 mln zł ). Innym przykładem jest supersamochód Zenvo ST1, który w wersji produkcyjnej posiada seryjne zegary od Porsche, mimo że jego cena wynosi aż 770 tys. GBP ( 4,16 mln zł ). Na podobnej zasadzie część producentów supersamochodów wykorzystuje bardzo popularne części (np. przełączniki w kabinie) pochodzące z innych samochodów. Wymienione wcześniej Zenvo ST1, w wersji produkcyjnej, posiada także panel klimatyzacji od Corvette C6 i nawiewy od Seata Ibizy, która kosztuje 1/100 wartości tego supersamochodu:
http://www.hdcarwallpapers.com/walls/ze ... r-wide.jpg
Emitent oświadcza, iż części deski rozdzielczej (m.in. część centralna, część środkowa, część pod kierownicą, wnęka wraz z panelem dostępu do bezpieczników), zainstalowane w prototypie supersamochodu Arrinera zostały przez Emitenta opatentowane i zostaną wykorzystane w wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
6. Nieprawdą jest, że „z tego samego auta, czyli z Opla Corsy pochodzi środkowo-górna część kokpitu”. Wskazana część nie pochodzi z Opla Corsy, ani z żadnego innego pojazdu. Kokpit został zaprojektowany, wykonany i opatentowany przez Emitenta.
7. Niezależnie od ocen odbiorców, co do ewentualnego podobieństwa do innych supersamochodów, zaprezentowany publicznie prototyp supersamochodu Arrinera nie jest repliką jakiegokolwiek samochodu. Replika to egzemplarz odtworzony celem odwzorowania oryginału z zamiarem jego możliwie wiernego odtworzenia. Prototyp supersamochodu Arrinera nie jest repliką jakiegokolwiek innego supersamochodu czy też samochodu. O spełnianiu kryteriów pozwalających za uznanie prototypu supersamochodu Arrinera za replikę na pewno nie rozstrzyga „rama stalowa, cytujemy: z rur o zróżnicowanym przekroju a nadwozie z włókna szklanego, czyli jednym słowem replika” (cytat: redaktor Jacek. Balkan; wszystkie kolejne cytaty w niniejszych wyjaśnieniach, oznaczone kursywą, pochodzą od redaktora Jacka. Balkana). Jednocześnie należy zauważyć, iż Emitent wielokrotnie informował, iż wersja produkcyjna supersamochodu Arrinera będzie miała udoskonalony wygląd nadwozia. Projektantem nadwozia, zarówno prototypu jak i wersji produkcyjnej, supersamochodu Arrinera jest pracownik Emitenta, pan Pavlo Burkatsky.
8. W wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera zostanie wykorzystana jednostka napędowa LS9 ( 8-cylindrowy silnik o pojemności 6,2 l, mocy maksymalnej wynoszącej 647 KM i momencie obrotowym równym 819 Nm). Będzie to jedyny silnik, który - na dzień dzisiejszy - Emitent planuje umieszczać w supersamochodzie Arrinera.
9. Ramę prototypu supersamochodu Arrinera stanowi kratownica wykonana z profili zamkniętych. Zestawiając i spajając poszczególne elementy Emitent uzyskał przy tym bardzo wysoką dokładność wykonania ramy. Dzięki bardzo precyzyjnemu wykonaniu punktów mocowania wahaczy, korekta w zakresie regulacji kątów ustawienia kół była minimalna. W efekcie, po zakończeniu regulacji i wykonaniu pomiarów wzajemnego położenia kół jezdnych w prototypie supersamochodu Arrinera, uzyskano wyjątkowy wynik - różnica przekątnych pomiędzy kołami przedniej i tylnej osi, wynosi tylko 1 mm (jeden milimetr). Wskazuje to na wysokie kompetencje Emitenta w zakresie projektowania i budowania supersamochodów.
10. Celem uzyskania możliwości oferowania klientom supersamochodu Arrinera ze znakiem „Chassis by Lee Noble” (ang. chassis - rama / podwozie samochodu), rama na potrzeby wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera zostanie przygotowana od nowa przez Exile Automotive Limited (wcześniej: Lee Noble Design Limited) to jest firmę, której dyrektorem jest Lee Noble, przy zachowaniu jednak parametrów ramy prototypu, takich jak rozstaw osi i rozstaw kół oraz umiejscowienie kabiny pasażerskiej i komory silnikowej. Po dostarczeniu Emitentowi jeżdżącej ramy, polski zespół Emitenta zainstaluje następnie na niej nadwozie oraz wnętrze wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
11. Dzięki przygotowaniu jeżdżącego prototypu supersamochodu Arrinera Emitent uzyskał możliwość weryfikacji dynamicznych parametrów supersamochodu. Prowadzona obecnie weryfikacja (testy) rozwiązań zastosowanych w prototypie mają przy tym kluczowe znaczenie dla trwających prac nad wersją produkcyjną supersamochodu Arrinera. Jest to ten etap prac, w trakcie, którego dokonuje się ostatecznych prób dopuszczających testowane rozwiązania do zastosowania w wersji docelowej (produkcyjnej). Dzięki posiadaniu prototypu Emitent zweryfikował parametry dynamiczne większości kluczowych układów supersamochodu Arrinera, a uzyskiwane rezultaty na bieżąco wpływają na kierunek prac nad wersją produkcyjną supersamochodu Arrinera.
12. Nawiązując do wypowiedzi redaktora Jacka Balkana „z rur o zróżnicowanym przekroju a nadwozie z włókna szklanego, czyli jednym słowem replika” Emitent oświadcza, że posiadanie ramy z rur i nadwozia z włókna szklanego nie kwalifikuje danego samochodu do miana repliki. Część producentów samochodów sportowych oraz supersamochodów stosuje takie nadwozia. Ponadto samochody z nadwoziami wykonanymi w całości z włókna węglowego kosztują znacznie więcej niż 100 tys. GBP (zakładana cena wyjściowa supersamochodu Arrinera). Ceny takich samochodów przeważnie zaczynają się od 170-200 tys. GBP. Jednocześnie samochody z widoczną strukturą włókna węglowego, tak jak to jest w przypadku kilkunastu elementów prototypu supersamochodu Arrinera, kosztują przeważnie, co najmniej 4 mln PLN. Brak jest uzasadnienia technicznego i ekonomicznego dla wykorzystywania w prototypie supersamochodu włókien węglowych we wszystkich elementach nadwozia.
13. W związku z twierdzeniem redaktora Jacka Balkana „pytaliśmy w GM. Nikt nic nie wie o sprzedaży kompletnych silników polskiej spółce” Emitent oświadcza, iż jest w kontakcie z przedstawicielem koncernu GM (OEM Sales GM Powertrain z siedzibą w Pontiac, Michigan, USA), z którym rozmawia o możliwości bezpośredniego nabywania od GM silników LS9 z osprzętem. Jednocześnie Emitent dysponuje możliwością nabywania silników LS9 u dostawców Lee Noble’a.
14. Panel klimatyzacji pochodzący z Audi S6 C5 jest zastosowany tylko w prototypie supersamochodu Arrinera. W wersji produkcyjnej planowane jest użycie innego panelu. Należy wskazać, iż firmy takie jak Audi czy GM nie produkują własnych paneli klimatyzacji. Elementy te wykonują dla nich firmy takie jak Delphi, Denso czy Valeo. Podobnie rzecz ma się z wieloma podzespołami używanymi w dostępnych na rynku samochodach. Warto zauważyć, że taki sam panel sterowania klimatyzacją był stosowany do niedawna w modelu Rover 45 (cena auta nowego wynosiła kilkadziesiąt tysięcy złotych), w Lamborghini Diablo (cena auta nowego wynosiła ponad milion złotych) i Pagani Zonda (cena auta nowego wynosiła nawet kilka milionów złotych).
http://www.km77.com/marcas/mg/zs_04/0primera/gra/06.asp
http://wowallpaper.com/walls/lamborghin ... normal.jpg
http://turbolane.files.wordpress.com/20 ... terior.jpg
15. Zegary z samochodu Audi zostały zastosowane tylko w prototypie supersamochodu Arrinera. Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem w wersji produkcyjnej wyświetlania danych na panelu typu OLED.
16. Wiele znanych firm projektuje, produkuje i sprzedaje samochody oraz supersamochody korzystając z gotowych podzespołów innych producentów. Ma to uzasadnienie ekonomiczne. Trudno bowiem na potrzeby produkcji małoseryjnej ponosić koszty prac rozwojowych i badawczych, niezbędnych do przygotowania własnych podzespołów. Jednocześnie trudno mówić o takich firmach, że budują repliki. W takiej sytuacji należałoby bowiem uznać, iż samochody takich firm jak Lamborghini (podzespoły Audi), Pagani (podzespoły Mercedesa), Wiessmann (podzespoły BMW), Noble (podzespoły Volvo/Yamaha, poprzednio Forda), Artega (podzespoły VW), Gumpert (podzespoły Audi) są replikami innych aut.
17. Emitent informuje, iż istotna część podzespołów supersamochodu Arrinera w wersji produkcyjnej będzie rozwiązaniami własnymi Emitenta, przygotowanymi przez zespół pracowników i współpracowników Emitenta.
18. Emitent wyjaśnia, że przy projektowaniu i produkcji supersamochodów decydujące znaczenie ma posiadanie doświadczenia i kompetencji niezbędnych do właściwego i nowatorskiego skonfigurowania poszczególnych podzespołów supersamochodu. W tym zakresie kluczowe znaczenie ma posiadanie odpowiednio doświadczonego zespołu pracowników i współpracowników.
19. Zespół Emitenta tworzą specjaliści od mechaniki, elektryki i budowy nadwozia (w tym także z włókien węglowych). Zespół liczy obecnie 5 osób zatrudnionych na podstawie umów o pracę oraz 5 osób stale współpracujących z Emitentem na podstawie umów cywilnoprawnych. Przez ostatnie 3 lata przy projekcie pracowało w sumie, w Polsce i za granicą, ponad 30 osób.
Przy projekcie supersamochodu Arrinera w zespole Arrinera Automotive S.A. pracują obecnie następujące osoby:
L.p. Imię i nazwisko Zakres odpowiedzialności Doświadczenie
1. Łukasz Tomkiewicz Prezes Zarządu, pomysłodawca stworzenia pierwszego polskiego supersamochodu (tj. Arrinera) 14 lat związany z branżą motoryzacyjną
2. Lee Noble Odpowiedzialny za stworzenie tzw. jeżdżącej ramy do Arrinery Światowej sławy inżynier, posiada 30 lat doświadczenia w tworzeniu supersamochodów, których wyprodukował ponad 2.000 egzemplarzy
3. Witold Witkowski Główny inżynier. Odpowiedzialny za bieżącą współpracę z Lee Noble 31 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy, gdzie pracował nad rozwojem i badaniem pojazdów oraz testowanie pojazdów na torach wyścigowych, takich jak. Applus IDIADA. Posiada także bogate doświadczenie w prowadzaniu badań prehomologacyjnych i nadzorowaniu jakości produkcji
4. Zygmunt Trąbiński Zajmuje się elektryką i elektroniką samochodową 36 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy
5. Krzysztof Stelmaszczyk Inżynier-konstruktor Posiada doświadczenie w pracy w dziale Rozwoju i Wdrożeń firmy Volvo w Polsce i we Francji. Posiada również bogate doświadczenie w przygotowywaniu modeli 3D w programie Solid Edge
6. Pavlo Burkatskyy Stylista odpowiedzialny za stworzenie ogólnej bryły nadwozia, kilkudziesięciu poszczególnych detali oraz kompletnego wnętrza supersamochodu Arrinera Posiada bogate doświadczenie w projektowaniu nadwozi samochodowych w programach 2D i 3D
7. Jacek Łukaszewicz Odpowiedzialny za projekty konstrukcyjne oraz wzornicze w programach 3D CAD wraz z dokumentacją techniczną oraz wizualizacje na modelu Posiada bogate doświadczenie w programach 3D CAD
8. Darek Bereda Wykonywanie modeli, form i części z laminatów oraz włókien węglowych 17 lat doświadczenia w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy
9. Andrzej Pohorecki Odpowiedzialny za projekty konstrukcyjne i nadzór na bieżącymi pracami. Były kierownik działu kompozytów w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Osobowych w Falenicy, 32 lata doświadczenia
10. Magdalena Jarek Odpowiedzialna za biuro i kontakty z mediami Posiada kilkuletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej.
Zespół Emitenta posiada wieloletnie doświadczenie oraz może poszczycić się znacznymi osiągnięciami w zakresie projektowania i produkcji samochodów i supersamochodów. Dotychczasowy dorobek członków zespołu Emitenta obejmuje między innymi:
• tworzenie systemu testów dla badań trakcyjnych oraz rozwój i badanie pojazdów;
• testowanie pojazdów na drogach publicznych oraz na torach wyścigowych, np. Applus IDIADA;
• przygotowywanie programów badawczych i raportów z badań oraz opiniowanie projektów dotyczących norm;
• przeprowadzanie badań prehomologacyjnych i udział w nadzorowaniu jakości produkcji;
• projektowanie i budowa części do elektronicznego systemu diagnostyki;
• projektowanie i badanie podzespołów oraz wykonywanie i badanie prototypowych instalacji;
• zarządzanie działem budowy samochodów prototypowych;
• konfigurowanie torów pomiarowych;
• opracowanie projektu i wykonanie z kompozytów nadwozia do Audi R8;
• próby nowych technologii w oparciu o najnowsze systemy epoksydowe;
• realizację produkcji wyrobów z włókien węglowych, kewlaru i vectranu;
• przygotowywanie modeli 3D w programie Solid Edge;
• przygotowanie pełnej dokumentacji technicznej dla projektów;
• uczestnictwo w modelowaniu brył zewnętrznych i wewnętrznych samochodów osobowych;
• udział w projektach z zakresu akustyki i elektrotechniki, trwałościowych i funkcjonalnych oraz zakłóceń elektrotechnicznych.
---
Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że autor komentowanego materiału, pan Jacek Balkan nie kontaktował się z Emitentem celem uzyskania jakichkolwiek informacji mogących potwierdzić lub zaprzeczyć posiadanym przez niego informacjom, na podstawie których przygotował komentowany materiał.
Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że autor komentowanego materiału, pan Jacek Balkan oparł się w dużej części na informacjach i materiałach z przed prawie roku (data prezentacji prototypu supersamochodu Arrinera) i nie podjął próby weryfikacji tych wiadomości u Emitenta. W szczególności pan Jacek Balkan nie podjął u Emitenta próby uzyskania informacji o efektach prowadzonych w tym czasie prac rozwojowych zmierzających do uzyskania wersji produkcyjnej supersamochodu Arrinera.
Zarząd Arrinera Automotive S.A. informuje, że w związku z naruszeniem w komentowanym materiale dóbr osobistych Emitenta oraz w związku z podaniem w tym materiale wielu nieprawdziwych informacji, w szczególności w okresie bezpośrednio przed terminem ewentualnego podjęcia przez Zarząd GPW uchwały w sprawie wprowadzenia akcji Emitenta do obrotu na rynku NewConnect, Emitent zlecił w dniu 16 maja 2012 roku kancelarii prawnej podjecie działań niezbędnych do (1) uzyskania sprostowania nieprawdziwych informacji podanych w komentowanym materiale; (2) podjęcia działań prawnych niezbędnych do ochrony dóbr osobistych Emitenta i interesów jego akcjonariuszy.
- Błaszczykowski
- Posty: 1013
- Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Nie kumam tego ciągłego grożenia sądami
Są ku temu jakieś podstawy prawne, czy to tylko bełkot?

Są ku temu jakieś podstawy prawne, czy to tylko bełkot?
nie wiem, nie chciało mi się tego bełkotu czytać 

kub pisze:Nie kumam tego ciągłego grożenia sądami![]()
Zakładając, że faktycznie chcą sprzedawać ten samochód jako supersamochód więc klienteli elitarnej, muszą bardziej niż o jego jako0s dbać o dobre imię marki. Bo człowiek który ma Koenigsega czy Paganii nie kupi do kolekcji Arrinery jeśli będzie podejrzana o to, że jest "repliką"... Podobni nowobogacki, który będzie chciał zaszpanować i pokazać, że już się dorobił nie kupi takiego samochodu jeśli marka nie będzie gwarantować prestiżu. Stąd te wszystkie groźby i reakcjie nawet na jakies drobne pociski w niszowych portalach...
- Hookie
- Donator
- Posty: 3433
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
To już wiemy jak chcą na produkcję samochodu zarobić



2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Hookie pisze:To już wiemy jak chcą na produkcję samochodu zarobić![]()
![]()
Dokładnie to samo pomyślałem

.