Mazda RX-8

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

21 lis 2011, 12:36

Witam,

Pierwszy raz od pół roku przeglądałem ogłoszenia i zauważyłem straszny spadek wartości u RX-8. Co sie z nimi dzieje? Ktoś miał doświadczenie ze starszą siostrą Emiksa? :mrgreen: chodzi o problemy z serwisem i apetyt na paliwo czy awaryjność?
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 lis 2011, 12:39

właściwie są 2 powody...
1. apetyt na paliwo niewspółmierny do osiągów
2.jest jeden człowiek w PL, który jest w stanie naprawiać wankla
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

21 lis 2011, 13:21

20 L za 230 koni ... jak dla mnie wszystko ok . spalanie proporcjonalne jest do osiagow
Obrazek
Obrazek
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2011, 13:31

tmx89 pisze:20 L za 230 koni ... jak dla mnie wszystko ok . spalanie proporcjonalne jest do osiagow


Zdecydowanie nie. Mam podobną moc i w codziennej jeździe pali 10 :kciuk:
110@???KM
134@???Nm
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

21 lis 2011, 13:37

RX-8 w normalnej, codziennej jeździe nie pali 20, tylko około 13 :roll:
Każde auto 200+ można zmusić żeby spaliło ponad 20. No chyba, że wliczamy diesle. Kwetia nogi kierującego.


Bio pisze: 2.jest jeden człowiek w PL, który jest w stanie naprawiać wankla
:kciuk:
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 13:37 przez Don Corleone, łącznie zmieniany 1 raz.
.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 lis 2011, 13:37

tmx89 pisze:20 L za 230 koni ... jak dla mnie wszystko ok . spalanie proporcjonalne jest do osiagow

a) 20l w rx-8 przy baaardzo ciężkiej nodze ;)
b) te 230 niestety tylko na papierze :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 lis 2011, 13:49

Z drugiej strony - mamy 3.5 V6 od nissana (350Z), które pali podobnie (przy spokojnej jeździe), a jedzie znacznie lepiej...

Dodajmy do tego wątpliwą trwałość Wankla (100 000km i remont?) i już mamy komplet powodów, dla których RX-8 jest bardzo mało popularne w PL.
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

21 lis 2011, 13:57

Bio pisze:Dodajmy do tego wątpliwą trwałość Wankla (100 000km i remont?)


Poważnie tak jest?
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 lis 2011, 14:06

nie znam żadnej, która by bez remontu, lub zbliżającego się remontu nie wytrzymała 150kkm... Silnik po prostu lubi gubić szczelność ;)
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lis 2011, 14:09

tmx89, ale Ty chyba żartujesz ?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

21 lis 2011, 14:15

Bio pisze:nie znam żadnej, która by bez remontu

A zajmujesz sie tymi samochodami na co dzień ? Tylko pytam, żeby nie było, że jestem złośliwy czy coś :razz:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 lis 2011, 15:06

Pawulon pisze:A zajmujesz sie tymi samochodami na co dzień ? Tylko pytam, żeby nie było, że jestem złośliwy czy coś :razz:

Znajomości w 2 Aso mazdy + paru właścicieli wystarczą, czy mam listę RX-8 przedstawiać?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 15:07 przez Bio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lis 2011, 15:06

RX-8 jest nielubiana z powodu apetytu na paliwo i totalnej niepraktyczności. Z grubsza patrząc - pali sporo. Ale to w jaki sposób generuje moc silnik wankla w porównaniu z takim uturbionym MX-em jest totalnie nieporównywalne. A dołożenie sprężarki do wankla pozwala bardzo szybko podwoić moc. Ogólnie RX-8 jest rewelacyjnym autem, da się nawet zagazować, ale trzeba wiedzieć jak, żeby nie stracić mocy i nie wypluć silnika.

Co do tego "jednego człowieka" to fakty i mity trochę. Jest kilka osób, które potrafią rozebrać i złożyć to auto do kupy. Choć jest jeden Pan, która w świecie wankli jest najpopularniejsza w Polsce.

RX-8 ma wpisane w konstrukcję silnika branie oleju, więc najczęstszą awarią jest niekontrolowanie jego poziomu przez właściciela i zażynanie silnika, który kręci się znacznie wyżej niż w MXie.

Ogólnie gdyby spalanie było o 2-3 litry niższe przy spokojnej jeździe pewnie bym wymienił MX-a na tego popierdalacza.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 lis 2011, 15:10

Bio pisze:nie znam żadnej, która by bez remontu, lub zbliżającego się remontu nie wytrzymała 150kkm... Silnik po prostu lubi gubić szczelność ;)

Na forum mazdaspeeda ludzie twierdzą, że dociąga do 200k.
Nie znam się więc, pewności nie mam, ale... wankle chyba konstrukcyjnie palą olej? :)
Na naszym forum jest zarejestrowany Pit, jeżdżący rx-7. Silnik co prawda inny, ale też wankiel - może on mógłby coś powiedzieć :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2011, 15:33

dmk pisze:RX-8 ma wpisane w konstrukcję silnika branie oleju,


Nie prawda, no bez jaj. Wankle biorą olej ponieważ rolę pierścieni spełniają uszczelnienia przypominające trochę skrobaczki (nie wiem jak to poprawnie określić). Kiedy są w dobrym stanie silnik oleju nie bierze, problemem jest szybkie zużywanie się tego uszczelniacza.
110@???KM
134@???Nm
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

21 lis 2011, 15:46

We wszystkim co koledzy piszą jest 100% racji ale jest jeszcze jeden IMO poważny minus - bardzo ciężko kupić przyzwoity, używany, egzemplarz RX-8.
Blachy blachami - to da się w miarę pewnie zweryfikować ale z silnikiem gorzej a jak wspomniał dmk, nie jest to konstrukcja idiotodporna. :roll:
Kiedyś myślałem nad tym samochodem ale im więcej się tamatem interesowałem tym szybciej studziłem swój entuzjazm.

Bio pisze:Z drugiej strony - mamy 3.5 V6 od nissana (350Z), które pali podobnie (przy spokojnej jeździe), a jedzie znacznie lepiej...

Nissanowski Z pali mniej. Przy normalnej dynamicznej jeździe w mieście(ale bez upalania i wielkich szaleństw) 350tka spokojnie zadowala się 13-15L/100km, RX-8 przy podobnej jeździe potrzebuje 17-20L/100 no i do tego jeszcze oliwa znika w oczach.
RXa żeby dawał dość mocy trzeba mocno kręcić a to się bardzo odbija na spalaniu. W Zecie mocy i momentu jest więcej i dostępne są niżej.

Sigma pisze:b) te 230 niestety tylko na papierze

Sporo jest o tym w necie. Nie pamiętam nawet czy czasem u hamburgerów nie było o to jakiejś jazdy, że silniki nie trzymają parametrów a w miarę jak przybywa przebiegu mocy strasznie szybko ubywa.
Jest nawet dość obszerny temat na racingforum - gość napalił się na RXa, długo szukał perełki, w końcu kupił, euforia była wielka ale trwała bardzo krótko, potem zaczęły się poszukiwania zaginionej i ciągle ubywającej mocy, jakieś komedie z aktualizacją softu... a finalnie gość szybko stracił cierpliwość i sprzedał furę dalej.
Jak znajdę to wkleję później link.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 15:48 przez Spidi, łącznie zmieniany 1 raz.
SPIDI
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

21 lis 2011, 15:47

Bio pisze:Dodajmy do tego wątpliwą trwałość Wankla (100 000km i remont?)

No nie mogę :turla:
Może 10.000 i remont? Przepraszam, ale co słucham to przebiegi w wanklach cały czas się zmniejszają :roll:
Z tego co wiem Mazda przewiduje remont silnika na mniej więcej 160kkm, a aktualnie największy przebieg od nowości bez remontu w Polsce to 235.000km.
Prawda jest taka, że większość problemów z RX powodują nieznający się właściciele lub mechanicy. Niezależnie czy to ASO czy nie...


Mayk nie masz racji. O ile dobrze pamiętam RX-8 ma w książce obsługi wpisane, że należy dolewać oleju co 3 tankowanie ;)


kub, jak chcesz jakiekolwiek sensowne informacje poczytaj na www.rxklub.pl

Tu masz nawet temat człowieka stękającego na RXa: http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=553
Warto poczytać. Jest tam obalanych sporo miejskich mitów dotyczących tego silnika.



Spidi pisze:nie jest to konstrukcja idiotodporna

Piękny tekst :mrgreen:
.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lis 2011, 16:22

kub pisze:2.jest jeden człowiek w PL, który jest w stanie naprawiać wankla

Dwóch.
b) te 230 niestety tylko na papierze :)

Legenda. Pomiary sa zle wykonywane. Nie wystarczy wcisnac przycisku DSC.
Dodajmy do tego wątpliwą trwałość Wankla (100 000km i remont?)

Jak sie nie dba to wszystko mozna zajedzic w 100 000 km.
Mayk pisze:Nie prawda, no bez jaj. Wankle biorą olej ponieważ rolę pierścieni spełniają uszczelnienia przypominające trochę skrobaczki (nie wiem jak to poprawnie określić). Kiedy są w dobrym stanie silnik oleju nie bierze, problemem jest szybkie zużywanie się tego uszczelniacza.

dmk ma racje. Kazyd silnik wankala ma wtryskiwacze oleju do rotorów. Dlatego pali olej bo w ten sposob sa smarowane apexy uszcelniajace rotory.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 lis 2011, 16:30

Fiveopac pisze:dmk ma racje. Kazyd silnik wankala ma wtryskiwacze oleju do rotorów. Dlatego pali olej bo w ten sposob sa smarowane apexy uszcelniajace rotory.


Dla poparcia polecam sprawdzić numer seryjny 14-631A-N3H1 - wtryskiwacz oleju.

A że niemcy auta traktują tak: zalać, zalać, zalać, przegląd, zalać, zalać, zalać itd. to zajeżdżają silniki nie tankując oleju (najwyraźniej Mazda pokpiła sprawę informowania użytkowników o brakach oleju podchodząc do tematu tak, jakby na całym świecie żyli skrupulatni Japończycy) :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

21 lis 2011, 21:56

Tak się kiedyś zastanawiałem czemu nie zrobili w rx-ie jakiegos zbiornika wyrównawczego z olejem zapasowym i jakimś oczojebnym komunikatem na desce kiedy jego zapasy się kończą.
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 lis 2011, 22:02

bo na sprzedaży wozów się nie zarabia, tylko na serwisach ;)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lis 2011, 22:22

Dizajer pisze:Tak się kiedyś zastanawiałem czemu nie zrobili w rx-ie jakiegos zbiornika wyrównawczego z olejem zapasowym i jakimś oczojebnym komunikatem na desce kiedy jego zapasy się kończą.

Jest duzo latwiejsze rozwiazanie tej kwestii. Wystaczy lac mixol do paliwa przy tankowaniu i wtryskiwacze oleju nie bylyby potrzebne. Niemnie bylby to strzal w kolano dla wizerunku mazdy (jak to wlewac mixol do auta z xxi wieku?!) wiec wybrano bardziej bezobslugowy wariant i mnie idiotoodporny (pod warunkiem ze uzytkownik czyta instrukcje).
Btw. robie wielka roznice, jaki olej jest wtryskiwany do rotorow i o tym tez nie kazdy uzytkownik rx8 wie....
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ