wypadki a RWD

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

29 lip 2010, 7:58

znalazłem taki artykulik:

http://motoryzacja.interia.pl/news/mlodzi-gina-przez-tylny-naped,1511804

trochę prawdy w tym jest
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

29 lip 2010, 8:08

Proponuję omówić oba wypadki pokazane na filmikach.
Przyczyna - powód niepowodzenia - jak należało z tego wyjść.

jakieś pomysły?
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2010, 8:14

"Niestety, dotyczy to głównie młodych ludzi, którzy dając wiarę wychwalającym tylny napęd kolegom i dziennikarzom są przekonani, że dzięki tego typu rozwiązaniu zakręty przejeżdżać mogą o wiele szybciej niż inni, co jest - rzecz jasna - kompletną bzdurą. "

Zgadza się. Tylko, że takie wypadki są spowodowane nieumiejętną jazdą. Nieprzystosowaniem się do warunków jazdy i chęcią pokazania się. 200km/h w zakręcie, przed którym stało ograniczenie prędkości do 70km/h jest paranoją. Do tego chęć przejechania go bokiem... :neutral:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 lip 2010, 8:27

ja bym to ocenił tak:

pierwszy przypadek to slisko i gaz w zaciesniającym sie zakrecie
a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu
żeby to było tak proste na codzień - kiedyś w tunelu pod zachodnim obróciło mnie przednionapędową toyotą bo zapomniałem że wioze z tyłu 2 osoby:)

co do zasady to faktycznie tylni naped mniej wybacza ale nie powinno to stanowić problemu dla kogoś kto zna i swoje możliwości i możliwości samochodu....
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

29 lip 2010, 8:52

Nie najgorszy artykuł i sporo w nim racji. Ale uważam ze nie ma znaczenia jaki to jest naped kiedy ostatnimi slowami kierowniczki/kierownika przed poważnym dzwonem sa: "Chłopaki patrzcie na to!". :mrgreen:
AWD + RWD = ;D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2010, 11:26

yanik pisze:a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu

Mnie to bardziej wygląda na błąd w ocenie przyczepności. Spójrz jaką gość założył delikatną kontrę kierownicą, tak jakby się spodziewał że spokojnie wróci na tor... A leciał już wtedy przednią osią po (mokrej ?) trawie i było trochę późno na coś takiego...
Wyślijcie te filmy Wróblowi z prośbą o komentarz :mrgreen: W zeszłym roku w Ułężu bardzo fajnie interpretował ślady prowadzące w krzaki, pozostałe po jakiejś subarowej imprezie z poprzedniego dnia :mrgreen:

Po
eM
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

29 lip 2010, 11:48

zastanawiajace ze wszystki wypadki byly z BMW ... a swoja droga ludzie i tak mysla ze Miatki maja naped na przod :P
Obrazek
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2010, 11:53

tmx89 pisze:zastanawiajace ze wszystki wypadki byly z BMW

czemu ? jest ich pewnie statystycznie najwięcej z RWD, to i ilościowo wypadków jest najwięcej. Jak dołożysz do tego fakt, że w dużej części są to egzemplarze nie najmłodsze a ich "serwisowanie" przypomina bardziej druciarstwo, to masz odpowiedź.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 lip 2010, 12:33

majkel_c pisze:
yanik napisał/a:
a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu

Mnie to bardziej wygląda na błąd w ocenie przyczepności.


oczywiście gdyby było przyczepniej to by mu zmiana biegu uszła na sucho.
PS dodali jeszcze jeden filmik:) klasyka:)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

29 lip 2010, 14:00

z tym BWM chodzilo mi o wlascicieli ze sa mlodzi i porywczy ...
Obrazek
Obrazek
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

29 lip 2010, 14:12

tmx89 pisze:chodzilo mi o wlascicieli ze sa mlodzi i porywczy ...

nie to co my :mrgreen:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2010, 15:35

spilner pisze:nie to co my


Prawie zapaści ze śmiechu dostałam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

29 lip 2010, 15:43

spilner pisze:
tmx89 pisze:chodzilo mi o wlascicieli ze sa mlodzi i porywczy ...

nie to co my :mrgreen:


no ba :D
Obrazek
Obrazek
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

29 lip 2010, 16:05

To moze dla rownowagi cos o FWD ? :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=iWubwMBUGjI fajnie zmontowana kompilacja :)
AWD + RWD = ;D
Ferguson
Posty: 77
Rejestracja: 26 wrz 2009, 12:28
Lokalizacja: Rydułtowy

04 sie 2010, 14:46

jak dla nie fajny artykuł.

Podpisuję się pod tym co napisał yanik
Z własnego doświadczenia wiem, że tylny napęd mniej wybacza, a już tym bardziej gdy jeździło się wcześniej tylko przednionapędowym autem. Ja tak miałem i czuje się jak bym uczył się jeździć od nowa :mrgreen:
Na szczęście na razie nie przesadziłem tak żeby wylecieć z trasy :wink:

Średnio chyba z 2 lata trzeba poświecić na naukę prowadzenia samochodu lub często wybierać się na tor.

Jak ktoś jest w gorącej wodzie kompany to warto najpierw przejść się na jakiś kurs jazdy RWD :razz:

A poza tym RWD ma więcej zalet i frajdy z jazdy :mrgreen:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno......
ODPOWIEDZ