znalazłem taki artykulik:
http://motoryzacja.interia.pl/news/mlodzi-gina-przez-tylny-naped,1511804
trochę prawdy w tym jest
wypadki a RWD
Moderator: Moderatorzy
"Niestety, dotyczy to głównie młodych ludzi, którzy dając wiarę wychwalającym tylny napęd kolegom i dziennikarzom są przekonani, że dzięki tego typu rozwiązaniu zakręty przejeżdżać mogą o wiele szybciej niż inni, co jest - rzecz jasna - kompletną bzdurą. "
Zgadza się. Tylko, że takie wypadki są spowodowane nieumiejętną jazdą. Nieprzystosowaniem się do warunków jazdy i chęcią pokazania się. 200km/h w zakręcie, przed którym stało ograniczenie prędkości do 70km/h jest paranoją. Do tego chęć przejechania go bokiem... :neutral:
Zgadza się. Tylko, że takie wypadki są spowodowane nieumiejętną jazdą. Nieprzystosowaniem się do warunków jazdy i chęcią pokazania się. 200km/h w zakręcie, przed którym stało ograniczenie prędkości do 70km/h jest paranoją. Do tego chęć przejechania go bokiem... :neutral:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Samuel Johnson.
ja bym to ocenił tak:
pierwszy przypadek to slisko i gaz w zaciesniającym sie zakrecie
a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu
żeby to było tak proste na codzień - kiedyś w tunelu pod zachodnim obróciło mnie przednionapędową toyotą bo zapomniałem że wioze z tyłu 2 osoby:)
co do zasady to faktycznie tylni naped mniej wybacza ale nie powinno to stanowić problemu dla kogoś kto zna i swoje możliwości i możliwości samochodu....
pierwszy przypadek to slisko i gaz w zaciesniającym sie zakrecie
a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu
żeby to było tak proste na codzień - kiedyś w tunelu pod zachodnim obróciło mnie przednionapędową toyotą bo zapomniałem że wioze z tyłu 2 osoby:)
co do zasady to faktycznie tylni naped mniej wybacza ale nie powinno to stanowić problemu dla kogoś kto zna i swoje możliwości i możliwości samochodu....
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Nie najgorszy artykuł i sporo w nim racji. Ale uważam ze nie ma znaczenia jaki to jest naped kiedy ostatnimi slowami kierowniczki/kierownika przed poważnym dzwonem sa: "Chłopaki patrzcie na to!". 

AWD + RWD = ;D
yanik pisze:a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu
Mnie to bardziej wygląda na błąd w ocenie przyczepności. Spójrz jaką gość założył delikatną kontrę kierownicą, tak jakby się spodziewał że spokojnie wróci na tor... A leciał już wtedy przednią osią po (mokrej ?) trawie i było trochę późno na coś takiego...
Wyślijcie te filmy Wróblowi z prośbą o komentarz


Po
eM
tmx89 pisze:zastanawiajace ze wszystki wypadki byly z BMW
czemu ? jest ich pewnie statystycznie najwięcej z RWD, to i ilościowo wypadków jest najwięcej. Jak dołożysz do tego fakt, że w dużej części są to egzemplarze nie najmłodsze a ich "serwisowanie" przypomina bardziej druciarstwo, to masz odpowiedź.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:
yanik napisał/a:
a w drugim powodem była zmiana biegu w nieodpowiednim momencie moim zdaniem gośc powinien zrobić to delikatniej albo pociągnąć na biegu troszke dłużej i zmienić bieg na końcu wyjścia z zakretu
Mnie to bardziej wygląda na błąd w ocenie przyczepności.
oczywiście gdyby było przyczepniej to by mu zmiana biegu uszła na sucho.
PS dodali jeszcze jeden filmik:) klasyka:)
tmx89 pisze:chodzilo mi o wlascicieli ze sa mlodzi i porywczy ...
nie to co my

I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
To moze dla rownowagi cos o FWD ?
http://www.youtube.com/watch?v=iWubwMBUGjI fajnie zmontowana kompilacja

http://www.youtube.com/watch?v=iWubwMBUGjI fajnie zmontowana kompilacja

AWD + RWD = ;D
jak dla nie fajny artykuł.
Podpisuję się pod tym co napisał yanik
Z własnego doświadczenia wiem, że tylny napęd mniej wybacza, a już tym bardziej gdy jeździło się wcześniej tylko przednionapędowym autem. Ja tak miałem i czuje się jak bym uczył się jeździć od nowa
Na szczęście na razie nie przesadziłem tak żeby wylecieć z trasy
Średnio chyba z 2 lata trzeba poświecić na naukę prowadzenia samochodu lub często wybierać się na tor.
Jak ktoś jest w gorącej wodzie kompany to warto najpierw przejść się na jakiś kurs jazdy RWD
A poza tym RWD ma więcej zalet i frajdy z jazdy
Podpisuję się pod tym co napisał yanik
Z własnego doświadczenia wiem, że tylny napęd mniej wybacza, a już tym bardziej gdy jeździło się wcześniej tylko przednionapędowym autem. Ja tak miałem i czuje się jak bym uczył się jeździć od nowa

Na szczęście na razie nie przesadziłem tak żeby wylecieć z trasy

Średnio chyba z 2 lata trzeba poświecić na naukę prowadzenia samochodu lub często wybierać się na tor.
Jak ktoś jest w gorącej wodzie kompany to warto najpierw przejść się na jakiś kurs jazdy RWD

A poza tym RWD ma więcej zalet i frajdy z jazdy

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno......