Elektryczny Lotus

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2007, 9:53

Elektryczny pocisk http://moto.onet.pl/1399398,druk.html
Niektórzy nazywają go milcząca rakietą. Potrafi osiągnąć prędkość ponad 200 km/h. Napędza go elektryczna jednostka o mocy 250 KM.
Piotr Rejowski, 2007-03-19 12:51
Firma Tesla Motors została założona na początku lat 90, jej siedziba znajduje się w słonecznej Kaliforni w mieście San Carlom. Zajmuje się produkcją sportowych samochodów osobowych o napędzie elektrycznym.
Nazwa firmy została zaczerpnięta od nazwiska serbskiego inżyniera elektryka Nikola Tesli, który wynalazł między innymi silnik elektryczny. Obecnie z pod skrzydeł firmy wychodzi jeden model samochodu: Tesla Roadster. Bolid z wyglądu przypomina Lotusa Europa i nie ma w tym nic dziwnego ponieważ jest zbudowany na jego podzespołach.
Roadster jest szybki i cichy. Trójfazowy silnik elektryczny o mocy 185 kW, co odpowiada około 250 KM jest w stanie rozpędzić go do 100 km/h w czasie 4 sek. Prędkość maksymalna wynosi 209 km/h.
Oferta Tesla Motors wypełniła lukę na rynku samochodów elektrycznych. Klienci są w stanie zapłacić 100 tys. dolarów i czekać rok na nową elektryczną zabawkę. Zaletą Roadstera jest to, że stanowi propozycję stosunkowo inną niż dostępna jest na rynku. Toyota, Honda i inni producenci proponują swoje pojazdy o napędzie hybrydowym (silnik spalinowy połączony z elektrycznym). Tesla Motors oferuje pojazd z czystym napędem elektrycznym.
Ponieważ Tesla Motors nie miała doświadczenia w produkcji samochodów, była zmuszona do nawiązania współpracy z doświadczonym partnerem. Wybór padł na Lotusa, który konstruował już wcześniej auta na zlecenie innych firm. Roadster wytwarzany jest w angielskiej fabryce Lotusa w Norwich, silniki montowane są w Tajwanie.
Zasięg samochodu wynosi 250 mil przy maksymalnej prędkości na autostradzie. Czas ładowania baterii przy wykorzystaniu 220 V sieci domowej wynosi 3,5 godziny. Żywotność baterii jest określona na 170 tys. kilometrów.
Podstawowa wersja pojazdu kosztuje 92 tys. dolarów, przy dodatkowym wyposażeniu ponad 100 tys.
W przyszłości TM planuje rozpoczęcie produkcji cztero drzwiowego sedana zasilanego oczywiście prądem elektrycznym. Cana auta jest szacowana na 50 do 65 tys. dolarów.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

21 mar 2007, 19:46

Tesla Roadster ;-) ciekawe czy w koncu go zaczną produkować ;)
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

22 mar 2007, 0:02

Bez sensu... z całym szacunkiem dla myśli technicznej. Aby wyprodukować samochód należy przetworzyć ok 300 ton surowców pierwotnych (brzmi to kosmicznie ale to prawda). Dla samej tej baterii kolejne 100-200. Żywotność 170k km. Ale przecież bateria słabnie liniowo (a raczej krzywą..ale..). Czyli po jeździe przez dwa lata zasięg skróci się do ..100km? A utylizacja takiego sprzętu to prawdziwa gratka... Bilans technologiczny "from cradle to cradle" (od kołyski do kołyski- czyli pełen cykl tech. opisujący faktyczny wpływ na środowisko) będzie tak samo szkodliwy jak jakieś paliwożerne V8. Jedynym plusem to szalona linia nadwozia;) i wkład w przszłość motoryzacji.
ODPOWIEDZ