Jeździłem S2000
Całkiem toto fajne
Moderator: Moderatorzy
Dzisiaj wreszcie miałem okazję przejechać się S2000. I całkiem mi się podobało Samochód jest bardzo sztywny (mam na myśli konstrukcję, nie zawias), jadąc później Mazdą wydawało mi się, że wygina się we wszystkie strony. Bardziej izoluje kierowcę od mechanizmów samochdu, przez co sprawia wrażenie auta wyższej klasy. Przy 150 prowadzi się znacznie pewniej niż Mazda. Pozycja za kierownicą dla osoby mojej postury jest idealna, siedzenia również. Za to cały czas słychać wydech, również przy w miarę spokojnej jeździe. IMHO nie bardzo jest sens w tym aucie włączać radio. Skrzynia bardzo precyzyjna, o skoku krótszym niż w Maździe, ale IMHO ta ostatnia nie ma się czego wstydzić. Przełożenie kierownicy wyraźnie bardziej bezpośrednie. I na koniec silnik. Auto nie sprawia wrażenia szybkiego. Nie ma kopa w plecy, nawet przy wysokich obrotach. Moc rozwijana jest tak płynnie, że nie bardzo ją czuć. Widać, że inne auta zostają szybciutko z tyłu, ale nawet przy przełączaniu na ostry wałek dupohamownia czuje niedosyt Poniżej 6 tys. auto jest szybsze od mojego, ale nie jakoś drastycznie. IMHO Mazda z doładowaniem byłaby w codziennej jeździe sporo szybsza. Magiczne zegary nie zdają egzaminu. Jeździłem w okularach słonecznych z otwartym dachem - nic na nich nie widziałem
tx
tx
tunix pisze:Przy 150 prowadzi się znacznie pewniej niż Mazda.
Hmm, jeździłem Zabą ponad 200 i poza odchylającą się ku górze o kilka cm pokrywą silnika (przypadłość aluminiowej maski) auto prowadziło się bardzo pewnie - na niemieckich autobahnach Nawet Brat (pies) nie był zaniepokojony.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
karol pisze:tunix pisze:Przy 150 prowadzi się znacznie pewniej niż Mazda.
Hmm, jeździłem Zabą ponad 200 i poza odchylającą się ku górze o kilka cm pokrywą silnika (przypadłość aluminiowej maski) auto prowadziło się bardzo pewnie - na niemieckich autobahnach Nawet Brat (pies) nie był zaniepokojony.
Ale ja nie jechałem autobahnem tylko wisłostradą w kierunku południowym na wysokości placu Wilsona. Specjalnie wybrałem miejsce gdzie solidnie buja
tx
tunix pisze:Ale ja nie jechałem autobahnem tylko wisłostradą w kierunku południowym na wysokości placu Wilsona. Specjalnie wybrałem miejsce gdzie solidnie buja
Aaaa, to co innego
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
HHHEEEE czekałem az sie przejdziesz zeby wygarnąć co myśle.
S2000 nie jest konstrukcyjnie sztywniejasza od Twojej mx-5. Wydawało ci sie. Oba auta pod tym względem są bardzo podobne.
Jest jedna rzecz która dla mnie jest w S2000 straszna -- żeby smigać, trzeba krecić. A jak sie kręci to brzmi OCHYDNIE PASKUDNIE. Nie jak silnik samochodu, muzyka, tylko jak 6 maszyn do szycia na pełnym gazie. koszmar. oczywiscie subiektywnie
Nazekałes na kierownice w miacie i problemy heel toe --> co sadzisz o s2000 ? Nie za nisko kierownica ?
mihau
S2000 nie jest konstrukcyjnie sztywniejasza od Twojej mx-5. Wydawało ci sie. Oba auta pod tym względem są bardzo podobne.
Jest jedna rzecz która dla mnie jest w S2000 straszna -- żeby smigać, trzeba krecić. A jak sie kręci to brzmi OCHYDNIE PASKUDNIE. Nie jak silnik samochodu, muzyka, tylko jak 6 maszyn do szycia na pełnym gazie. koszmar. oczywiscie subiektywnie
Nazekałes na kierownice w miacie i problemy heel toe --> co sadzisz o s2000 ? Nie za nisko kierownica ?
mihau
mihau pisze:Nazekałes na kierownice w miacie i problemy heel toe --> co sadzisz o s2000 ? Nie za nisko kierownica ?
mihau
Nie wiem czy kierownica jest niżej, ale prześwit między fotelem a kierownicą jest większy w Hondzie. Naciskam hamulec bez dotykania nogą kierownicy a podczas skrętu w prawo ręka nie haczy mi o udo. Nie jestem do końca pewien czy to kwestia ustawienia kierownicy czy pedałów. W Maździe mam wrażenie, że gaz jest bliżej niż pozostałe dwa - chętnie bym cofnął fotel, ale nie sięgam do sprzęgła. Ty jesteś wyższy ode mnie i prawodpodobnie siadasz okrakiem. Mój brat tak robił w moim aucie i ponoć było mu wygodnie. Dla mnie jest to męczące. Mi w Hondzie było znacznie wygodniej. Miałem podobne wrażenia jak w Accordzie, którym kiedyś jeździłem.
Heel&toe w końcu wyćwiczyłem (w Maździe) inaczej układając stopę - na gaz naciskam czubkiem palców a nie piętą, co w gruncie rzeczy okazało się bardzo wygodne W Hondzie wydawało mi się, że pedały były szerzej i h&t udało mi się po staremu, to znaczy piętą. Nie próbowałem więcej by nie stresować sprzedawcy
Co do kręcenia. Jeśli nie kręcisz to S-ka i tak jedzie ciut lepiej niż moje. Ale nie ma co ukrywać, Mazda z doładowaniem w normalnej jeździe będzie szybsza. Ciężko w mieście poruszać się pod 9 tys. rpm.
A co do dźwięku. W Maździe wydech jest wyraźnie cichszy. W całym zakresie obrotów. Specjalnie pojeździłem sobie jeszcze wieczorem. Dźwięk Hondy powyżej 6 tys. ciężko z czymś porównać. Fakt, nie brzmi jak samochód Na pewno podnosi poziom adrenaliny. Mnie bynajmniej nie wkurzał.
IMHO Honda jest świetną propozycją auta szybkiego w serii. Ciężko podważyć fakt, że Twoje bądź moje auto plus jakieś sprawdzone doładowanie, komputer standalone, hamulce, zawias, mocniejsze sprzęgło daje cenę młodszej S2000, nie dając jakości OEM. Dla weekendowych przejażdżek pewnie nie ma to znaczenia, ale w przypadku codziennej eksploatacji już tak. Wszystko zależy od oczekiwań wobec samochodu. Jest jeszcze kwestia stylu, ale mnie to akurat grzeje, bo auta kupuję do jeżdżenia a nie do pozowania. Muszę jeszcze przespać się z tym tematem ale pewnie wkrótce coś mi się w głowie urodzi
tx
mihau pisze:Jest jedna rzecz która dla mnie jest w S2000 straszna -- żeby smigać, trzeba krecić. A jak sie kręci to brzmi OCHYDNIE PASKUDNIE. Nie jak silnik samochodu, muzyka, tylko jak 6 maszyn do szycia na pełnym gazie. koszmar. oczywiscie subiektywnie
w koncu to jest Honda a kazdą Hondę kręcić trzeba...
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Bartek - jasne Ja i tak wole Mazde Z doładowaniem czy bez. Poza doładowaniem zawsze jest jescze opcja stroker kit, zakucie totalne, wydech, dolot i standalone - też bedzie szybsza od s2000
Ale nie o to chodzi ktore szybsze. S4 robie s2000 jak chce i kiedy chce, ale jak mam rano wybrać auto to S4 ma szanse jak leje tylko
mihau
Ale nie o to chodzi ktore szybsze. S4 robie s2000 jak chce i kiedy chce, ale jak mam rano wybrać auto to S4 ma szanse jak leje tylko
mihau
mihau pisze:Ale nie o to chodzi ktore szybsze. S4 robie s2000 jak chce i kiedy chce, ale jak mam rano wybrać auto to S4 ma szanse jak leje tylko
I to jest to co nazywają MIATA ADDICTION
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ależ ja jestem ZŁEM Spaliłem sie tam tłumacząc wyższosć MX-5 nad audi S4
nie mogli zakumać co to za dziwny paramter "przyjemność z jazdy". Nie dawało sie przeliczyć ani na konie, ani na newtonometry, ani na funty na stope, ani na sekundy. Ni cholery.
mihau
nie mogli zakumać co to za dziwny paramter "przyjemność z jazdy". Nie dawało sie przeliczyć ani na konie, ani na newtonometry, ani na funty na stope, ani na sekundy. Ni cholery.
mihau
mihau pisze:Ależ ja jestem ZŁEM Spaliłem sie tam tłumacząc wyższosć MX-5 nad audi S4
Audi S4 - 400 K PLN
Mazda MX-5 - 100 K PLn
Usmiech na twarzy kierowcy podczas jazdy Mazda MX-5 w gwiezdną, pogodną, letnią noc - niezapomniany .... za resztę zapłacisz MasterCard (Platinum)
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
mihau pisze:Ale nie o to chodzi ktore szybsze. S4 robie s2000 jak chce i kiedy chce, ale jak mam rano wybrać auto to S4 ma szanse jak leje tylko
mihau
hmmm
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Bezduszny admin zakończył fajną dyskusję w wątku yanika więc odgrzewam stary temat...
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=KUFFudEJnjk&feature=fvst]Moooocna S2000[/URL]
dmk pisze: swoją drogą z S2000 wiele już nie zrobisz
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=KUFFudEJnjk&feature=fvst]Moooocna S2000[/URL]
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dżunior pisze:dmk pisze: swoją drogą z S2000 wiele już nie zrobisz
To jest wyjęte z kontekstu, prawie jak w tych stenogramach z afery hazardowej
Pisałem też o fajnych aspektach S2000:
1) Przycisk startu jak przycisk katapulty w F16
2) Kręcenie silnika do 9tys. obr. jak w motocyklu albo wiertarce
3) Fabryczne 240KM
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
karol pisze:jeździłem Zabą ponad 200 i poza odchylającą się ku górze o kilka cm pokrywą silnika (przypadłość aluminiowej maski)
Możesz przybliżyć temat?
Wstyd się przyznać ale Mizią śmigałem "tylko" 180 km/h (i to po niemieckiej autobanie) i nic niepokojącego nie zauważyłem.
A ponieważ soon zamierzam po nuerburgringu śmignąć grubo ponad 200 to wolałbym iwedzieć na co patrzeć .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Możesz przybliżyć temat?
Część NB/NBfl ma problem latającej góra dół maski przy większych prędkościach. Najprawdopodobniej ze względu na jakieś przygody natury blacharskiej w swojej historii i złe spasowanie/wyregulowanie zamków maski, albo brak osłony/osłon pod silnikiem/skrzynią - to moje domysły... Moja wyłamuje się ze schematu, maska nawet przy znaczących prędkościach ani drgnie.
pmcomp pisze:ponieważ soon zamierzam po nuerburgringu śmignąć grubo ponad 200
Kiedy jedziesz na Ring? To jest jakaś zorganizowana akcja? Chętnie bym się przejechał...
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
dmk pisze:Pisałem też o fajnych aspektach S2000:
1) Przycisk startu jak przycisk katapulty w F16
2) Kręcenie silnika do 9tys. obr. jak w motocyklu albo wiertarce
3) Fabryczne 240KM
Dorzucę wygląd bo niesamowicie mi się to auto podoba
Z wad, to nie wybaczę tego licznika Po co ten kosmos
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
po 1 do 9 tysięcy zakrecisz tylko wersję 2.0; 2.2 zakręcisz do 8 tysięcy
po 2 240 KM to tylko na papierze mają... średnio dysponuja mocą ok 200 KM z małym plusem
po 2 240 KM to tylko na papierze mają... średnio dysponuja mocą ok 200 KM z małym plusem
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Tak, eSy na hamowni baaardzo rzadko wypluwają katalogowe 240KM. Zazwyczaj jest to (tak jak napisał ravestation ) ~210-220KM. I nie zależy to od wieku/przebiegu auta.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
producent zawyza dane... tak samo sprawa wyglada w Civiku TypeR, zamiast katalogowych 200 KM, ma ich "tylko" 185 i mniej...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
A silniki są dotarte dopiero przy 90tys. km:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
ravestation, [URL=http://img503.imageshack.us/i/wykres1ui2.jpg/]TU[/URL] masz wykres seryjnego CTR. Raptem 6PS mniej w stosunku do tego co podaje fabryka, a nie tak jak mówisz 15PS i więcej... Widziałem jeszcze co najmniej jeden wykres serii na 196, czy 197 PS.
To samo auto po wydechu/dolocie/kolektorze dolotowym i Hondacie [URL=http://img503.imageshack.us/i/wykres3yg3.jpg/]WYKRES[/URL]. +20% mocy w wolnossaku nie ruszając nawet silnika...
F20C faktycznie mocy nie trzymają, ale też są wykresy serii na 225 - 230 PS shamowane, więc to też nie jest jakieś tragiczne nietrzymanie mocy, chociaż faktycznie są też egzemplarze, które mają po 215 - 220 PS
Czy chcemy tego, czy nie silniki Hondy są genialne już w serii i przy tym niesamowicie podatne na wszelkie modyfikacje. Mazda jeśli chodzi o silniki nie ma podejścia do Hondy... Niestety, bo chciałbym mieć w MX-5 z fabryki chociaż 160 konne 1.6 jak B16A2
To samo auto po wydechu/dolocie/kolektorze dolotowym i Hondacie [URL=http://img503.imageshack.us/i/wykres3yg3.jpg/]WYKRES[/URL]. +20% mocy w wolnossaku nie ruszając nawet silnika...
F20C faktycznie mocy nie trzymają, ale też są wykresy serii na 225 - 230 PS shamowane, więc to też nie jest jakieś tragiczne nietrzymanie mocy, chociaż faktycznie są też egzemplarze, które mają po 215 - 220 PS
Czy chcemy tego, czy nie silniki Hondy są genialne już w serii i przy tym niesamowicie podatne na wszelkie modyfikacje. Mazda jeśli chodzi o silniki nie ma podejścia do Hondy... Niestety, bo chciałbym mieć w MX-5 z fabryki chociaż 160 konne 1.6 jak B16A2
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
to wyjątki potwierdzające regułę... i napiszę to z pełną świadomością -> niestety
fakty nie kłamią, dlatego nie będę więcej dywagował nad tą kwestią, gdyz nie ma ona najmniejszego sensu...
s2k to fajne auto, super design i....w sumie tyle, jesli chcesz auto stockowe na co dzień... jak chcesz modzić, dłubać i mieć więcej mocy to tylko doładowanie, wszelkie bolt on'y nie mają w tym modelu żadnego zastosowania, sorry takie są fakty...
nie jest to też temat, by porównywać silniki hondy do silników mazdy... zaraz można zająknąć się o silnikach wankla, gdzie moc wychodzi z magicznej pojemności 1.3 i dyskusja będzie wygladała, jak kilka innych na tym forum...
fakty nie kłamią, dlatego nie będę więcej dywagował nad tą kwestią, gdyz nie ma ona najmniejszego sensu...
s2k to fajne auto, super design i....w sumie tyle, jesli chcesz auto stockowe na co dzień... jak chcesz modzić, dłubać i mieć więcej mocy to tylko doładowanie, wszelkie bolt on'y nie mają w tym modelu żadnego zastosowania, sorry takie są fakty...
nie jest to też temat, by porównywać silniki hondy do silników mazdy... zaraz można zająknąć się o silnikach wankla, gdzie moc wychodzi z magicznej pojemności 1.3 i dyskusja będzie wygladała, jak kilka innych na tym forum...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
ravestation pisze:to wyjątki potwierdzające regułę... i napiszę to z pełną świadomością -> niestety
fakty nie kłamią
Tak na szybkiego znalazłem kolejne trzy wykresy z krajowego podwórka:
[URL=http://ecu-performance.com.pl/wp-content/gallery-ng/galerie-civic-typer-no51/hondata%20vs%20seria_resize.jpg]Pierwszy wykres[/URL]
[URL=http://ecu-performance.com.pl/wp-content/gallery/galerie-civic-typer-no36_wykresy/hiszpania.gif]Drugi wykres[/URL]
[URL=http://ecu-performance.com.pl/wp-content/gallery/galerie-civic-typer-no25_wykresy/CTR_FAT_SERIAMADMIKE.JPG]Trzeci wykres[/URL]
Strasznie dużo tych wyjątków potwierdzających regułę...
Co do "nietuningowalności" silnika S2000, wiesz jak coś w serii ma 110-120PS z litra pojemności skokowej to ciężko wymagać żeby się łatwo tuningowało w N/A. 1.8 z naszych Miat też się ciężko moduje w N/A mimo niecałych 80PS z litra...