Płukanki :)

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 sty 2023, 19:43

Raczej zawsze byłem sceptyczny co do płukanek , ale patrzyłem na YouTube debesciakow którzy podnoszą kompresję płukanką....
I tak sobie myślałem że to tylko taki zabieg żeby kupić płukankę....a tu natknąłem się na taki prosty test...

Moje wnioski takie , że terminowo wymieniany dobry olej nie potrzebuje płukanki....:)

https://youtu.be/thVsgIgVpeI
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 sty 2023, 20:00

ale czego oczekujesz? wzrostu mocy? spadku poboru oleju? lepszego samopoczucia?


Ja sie bawilem gdy jeszcze mialem 1.8 w plukanke, naftę, antykoks i takie tam. Nie zaszkodzilo i nie pomoglo. Moze niewiele brakowalo do sukcesu bo jak pozniej ten silnik rozbieralem to pierscienie nie byly jakos mocno pozakleszczane. A moze jest jak twierdza niektorzy ze plukanka nie ma szans dobrze dojsc do pierscieni a nawet gdyby doszla to i tak sie to juz dobrze nigdy nie uszczelni?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 sty 2023, 20:32

Alex pisze:
12 sty 2023, 20:00
ale czego oczekujesz? wzrostu mocy? spadku poboru oleju? lepszego samopoczucia?


Ja sie bawilem gdy jeszcze mialem 1.8 w plukanke, naftę, antykoks i takie tam. Nie zaszkodzilo i nie pomoglo. Moze niewiele brakowalo do sukcesu bo jak pozniej ten silnik rozbieralem to pierscienie nie byly jakos mocno pozakleszczane. A moze jest jak twierdza niektorzy ze plukanka nie ma szans dobrze dojsc do pierscieni a nawet gdyby doszla to i tak sie to juz dobrze nigdy nie uszczelni?
Ja nie używam płukanek , to nic nie oczekuje:)

Chodzi o to co napisałem , bo np.nie tylko na YouTube, ale też na TVN turbo , Grzesiu Duda reklamuje TEC2000 która to płukanka podniosła kompresje....a na filmiku panowie pokazali że kompresję podniosła sama wymiana oleju bez płukanki :(

Rozumiem Alex że dla Ciebie temat jak dbasz tak masz jest nie do przyjęcia, bo już to pisałeś :), bo można trafić na auto , o które poprzedni właściciel nie dbał , i przyjmuje to do wiadomości.

U mnie raczej poprzedni właściciel dbał , a był tylko jeden :)

3 lata temu mało wiedziałem o NC , teraz mogę mówić na podstawie mojego egzemplarza , bo już 4 razy zmieniłem olej co 10 tys.
Zużycie oleju spadło , żeby było śmieszniej szczególnie po wizycie na torze .

Na początku brała 300 g/1000 km

Teraz bierze 100 g/ 1000km.

Współczesne oleje zawierają dodatki czyszczące.

Czyli po co mi płukanki.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 sty 2023, 22:22

Myślałem że chcesz użyć.

Przyznaje że nie chciało mi się oglądać całego filmu wiec go przewijalem. Myślałem że coś tam wlali do przepłukania

Ja nie neguje że "jak dbasz tak masz" ale nie lubię generalizowania. Stan zastany jest bardzo istotny zwłaszcza w naszej rzeczywistości gdzie znajomość auta zaczynamy gdy ma nascie lat i 200+ tys km za sobą. A nie oszukujmy się, w miarę upływu lat większość właścicieli - a są nawet tacy którzy mx5 traktują dość uzytkowo - coraz mniej sie o nią starają a kolejnym uzyszkodnikiem nie przejmują się wcale. Poza tym są ewidentne fakapy konstrukcyjne, każda generacja nawet naszej ukochanej mx5 ma swoje.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 sty 2023, 22:34

Alex pisze:
12 sty 2023, 22:22
Myślałem że chcesz użyć.

Przyznaje że nie chciało mi się oglądać całego filmu wiec go przewijalem. Myślałem że coś tam wlali do przepłukania

Ja nie neguje że "jak dbasz tak masz" ale nie lubię generalizowania. Stan zastany jest bardzo istotny zwłaszcza w naszej rzeczywistości gdzie znajomość auta zaczynamy gdy ma nascie lat i 200+ tys km za sobą. A nie oszukujmy się, w miarę upływu lat większość właścicieli - a są nawet tacy którzy mx5 traktują dość uzytkowo - coraz mniej sie o nią starają a kolejnym uzyszkodnikiem nie przejmują się wcale. Poza tym są ewidentne fakapy konstrukcyjne, każda generacja nawet naszej ukochanej mx5 ma swoje.

przy użyciu Tapatalka
No właśnie nic nie wlali. Na tym cały dowcip polega.

Nie lubisz generalizowania ....ale sam generalizujesz :))))) No nie każdy kupuje Miate z przebiegiem 200 tyś....

Moja miała 96 tyś przy kupnie, jest trochę ludzi na forum ktorzy posiadają eNCeki poniżej 100 tys.

Ale wracając do tematu to uważam że płukanki są przereklamowane.

Osobiście sens ich użycia widzę po kupnie diesla z przebiegiem 300 tys+
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 sty 2023, 6:08

Gdyby był duży wybór aut do kupna to pewnie większość kupowałaby te perełki ponizrj 100tys przebiegu. Nie ma jednak tak dobrze. 15 lat to trochę czasu nawet jeśli ktoś mało jezdzi to są inne rzeczy. Dodając kolejne wymagania do poszukiwań auta typu nieposkladany z przystanku wybór szybko się z zmniejsza, w pewnej chwili do zera. Zresztą auta z dużym przebiegiem siłą rzeczy mają dłuższe odcinki pracy, są częściej rozgrzane co im raczej pomaga niż szkodzi. Dlatego świadomie kupiłem moja NC z 200tys bo oszacowałem że ma szansę jeszcze pożyć bez problemów. A te 200tys bylo u źródła czyli prywatnego właściciela a nie turka czy innego Janusza z komisu który robi korektę przebiegu równocześnie z polerka lakieru. Więc jest szansa że to było naprawdę 200tys. I silnik był już wczesniej otwierany. Pewnie dla sportu bo się komuś nudziło albo miał za dużo siana.

Anyway ty chyba ciagle jesteś zdania że silniki MZR są super i to że komuś żrą olej albo przekręcają panewki to ewenement albo efekt totalnego braku dbałości. Ok, to może zdefiniujmy ta dbałość? Wymieniać olej zgodnie z zaleceniami co rok /15tys i nie pałować na zimno wystarczy czy trzeba robić coś jeszcze?

Moim zdaniem wczesne MZRy mają problem z poborem oleju - w Mazdach 3 5 6 problem też jest częsty - a katastrofom sprzyja kreatywny bagnet na którym malo widać. Dodatkowo te silniki są wrażliwe na niedobór oleju poniżej min. Może bagnet powinien być inaczej wyskalowany? sam kiedyś zapomniałem sprawdzić poziom w innym aucie i okazało się że było z 0.5L do minimum dolalem i jeździł i jezdzi dalej a to było z 7 lat temu. znam uzyszkodnika który pojechał że świecąca kontrolka ciśnienia (pęknięta miska olejowa olej sciekl prze noc) 5km do pracy i silnik to przeżył (to już rok jeśli nie dwa). Zrób to w NCku. I nie że pochwalam jazdę bez oleju ale zachodzie w głowę jak to możliwe. Te silniki powinny zakończyć żywot a tego nie zrobiły.

Zresztą nie jedna Mazda winna. Np toyota też zrobiła fakap który owocował poborem oleju w 1.8vvti, są żrące olej silniki grupy VW itd.

100tys jako graniczny przebieg bezproblemowosci to słaby wynik. Owszem silniki w maluchach i polonezach gdzieś tyle robiły do remontu. Ale nowoczesne silniki zrobione z o niebo lepszych materiałów i z o niebo lepszych w tolerancji części? Heloł, król jest nagi.

Btw ile silników w życiu rozebrales? Ja chyba tylko 5 ale było to całkiem pouczające.Te różne zakamarki w których olej sie gromadzi i wylatuje na podłogę w komórce gdy przekrecam silnik na bok a już przecież dawno miał być suchy bo robiłem to kilka razy. Więc ja uważam że płukanki mają sens, jeśli nie w podnoszeniu kompresji to dają poprawę czystości bebechów motorowni. Nie oczekujmy cudów że płukanka naprawi silnik w stanie tuż przed remontem gdzie tłoki kolebia się w cylindrach pierścienie stoją itepe

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 sty 2023, 6:51

Hehe, dobra dyskusja , dobrze sprowokowałem :)

Patrząc na badania próbek właściwości oleju nowego i przepracowanego, próg kiedy olej traci swoje właściwości to max 10 tys. , wtedy wymieniam, przy 15 to już nie trzyma parametrów.
U mnie to wypada co mniej więcej 9 miesięcy.

Więc jest to częściej niż 15 tys/ raz na rok.
Nigdy nie pałuje na zimnym , gdyż jest to bez sensu.
Więc może jest to klucz, bo najwyraźniej działa w moim słabym przedliftowym MZR.

Ludzie z filmiku na codzień otwierają silniki w różnych BMW i podważyli sensowność płukanki, skoro podniosła się kompresja po samej wymianie oleju.

Kilka razy widziałem wypowiedzi " specjalistów" że najlepiej używać płukanki przy każdej wymianie oleju.

Ja nikomu nie bronię, kto chce niech używa.
Nie spinaj się Alex , to OFFTOPIC - luz !
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 sty 2023, 9:33

Tomai pisze:
13 sty 2023, 6:51
Nie spinaj się Alex , to OFFTOPIC - luz !
ja sie nie spinam, to moj sposob reagowania :diablo:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ