
Gwint czy fele? Co pierwsze?
Moderator: Moderatorzy
Cześć wszystkim
Przymierzam się do zmian w swoim mx-5 nbfl. Na chwilę obecną mnie stać na gwint albo fele. Co kupić pierwsze by później nie mieć problemów ze spasowaniem wszystkiego? Co do kół obecnie siedzą oryginalne enkei 195/50 r15 i na taki sam rozmiar chce zmienić felgę z et25. Czy jak kupię felgi to potem nie będzie problemu ze spasowaniem gwintu, nie będę potrzebował dystansów itp? Jesteście w stanie coś zasugerować?

-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 lut 2019, 15:59
- Model: Inny
- Lokalizacja: WD
nie wiem jak przy et25, ale ogólnie przy tym rozmiarze koza się nie zrobi, możesz zacząć od felg. A co do kolejności, to nie ma większego znaczenia, byle jedno pasowało do drugiego, tutaj mam nadzieję że ktoś bardziej oblatany w temacie podpowie, czy z tym et nie będzie obcierać jak skręcisz gwint. gwint później jest o tyle wygodniej, że ustawisz sobie wysokość na docelowej feldze, chociaż i tak do gwintu będziesz zdejmował kółka i dopiero po założenie kręcił. tak to raczej nic tutaj nie przemawia za kolejnością.
edyta:
pytanie co się Tobie bardziej podoba, od tego zacznij. A jeśli chodzi o walory nie tylko estetyczne, ale również o obniżenie środka ciężkości żeby poprawić prowadzenie, to ładuj gwint
edyta:
pytanie co się Tobie bardziej podoba, od tego zacznij. A jeśli chodzi o walory nie tylko estetyczne, ale również o obniżenie środka ciężkości żeby poprawić prowadzenie, to ładuj gwint
Trochę otworzyłeś mi umysł, jakieś wskazówki są. Cały czas się zastanawiam, ale w chwili obecnej jestem bliżej felg. Nie chcę robić też niesamowitej gleby, chce poprawić prowadzenie i obniżyć tak by korzystać w miarę przyzwoicie z auta, ponieważ służy mi często jako daily. Ale dzięki!
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Felga obstawiam, że 15x7 - czyli szerokość jak najbardziej na miejscu dla 195/50.
Co do offsetu: 25 to dość bezpieczna wartość. Zarówno w NA jak i (tym bardziej) w NB.
Nie będzie idealnie z budą (chyba, że masz felgę 15x8), ale będzie dobrze...
Problem polega na seryjnej wysokości. Gdy koło jest schowane (ori felgi to - o ile mnie pamięć nie byli - 15x6 z ET w okolicach 40) nie widać tak strasznie wysokości budy względem koła ... natomiast gdy zaczynasz przesuwać koło bliżej karoserii (czy to dystansem, czy zmieniając właśnie felgę na taką z niższym ET) zaczyna to wyglądać trochę gorzej.
Nie twierdzę, byś tak nie robił - ale uprzedzam, że może się początkowy efekt nie spodobać.
Je definitywnie zacząłbym od zawieszenia.
W przypadku NBFL'a niezłym rozwiązaniem jest B6 lub (jeszcze lepiej) B8 i sprężyny obniżające. Fakt, że nie masz wpływu na wysokość auta, ale te -25/30 mm. robi robotę, a cena używanych jest zbliżona do najtańszego, nowego, gwintu.
Chyba, że masz około 3k, to zupełnie inna historia i możesz zacząć rozglądać się za całkiem zacnymi używanymi albo podstawowa półka GAZ / Tein.
Najważniejsze jest to, byś nie oszczędzał na tym elemencie.
Co do offsetu: 25 to dość bezpieczna wartość. Zarówno w NA jak i (tym bardziej) w NB.
Nie będzie idealnie z budą (chyba, że masz felgę 15x8), ale będzie dobrze...
Problem polega na seryjnej wysokości. Gdy koło jest schowane (ori felgi to - o ile mnie pamięć nie byli - 15x6 z ET w okolicach 40) nie widać tak strasznie wysokości budy względem koła ... natomiast gdy zaczynasz przesuwać koło bliżej karoserii (czy to dystansem, czy zmieniając właśnie felgę na taką z niższym ET) zaczyna to wyglądać trochę gorzej.
Nie twierdzę, byś tak nie robił - ale uprzedzam, że może się początkowy efekt nie spodobać.
Je definitywnie zacząłbym od zawieszenia.
W przypadku NBFL'a niezłym rozwiązaniem jest B6 lub (jeszcze lepiej) B8 i sprężyny obniżające. Fakt, że nie masz wpływu na wysokość auta, ale te -25/30 mm. robi robotę, a cena używanych jest zbliżona do najtańszego, nowego, gwintu.
Chyba, że masz około 3k, to zupełnie inna historia i możesz zacząć rozglądać się za całkiem zacnymi używanymi albo podstawowa półka GAZ / Tein.
Najważniejsze jest to, byś nie oszczędzał na tym elemencie.

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Fatalnie trafiłeś, bo ja uwielbiam dużo opony
.
Ale tak, moim zdaniem 195 na 8 calach będzie dobrze. Co prawda 205 by wyglądało kapkę lepiej, ale 195/50 będzie dobrze.

Ale tak, moim zdaniem 195 na 8 calach będzie dobrze. Co prawda 205 by wyglądało kapkę lepiej, ale 195/50 będzie dobrze.

Na tej stronie możesz sobie posprawdzać jak będzie leżeć opona na feldze:
https://tyrestretch.com/
https://tyrestretch.com/
EX
Redster

@Arvi @ Robbi Wracam jeszcze z pytaniem
Dorwałem dwa przednie bilki b6. Czy opłaca się wstawiać je od razu na przód, a z tyłu zostawić serię? Szukam na tył bilków i pewnie zainwestuje w nowe ale czy warto montować na przód te co mam czy wstrzymać się do czasu aż będę miał komplet?

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Z tego co rozumiem, to chcesz kupić Bile i na nie wsadzić seryjne sprężyny... bo wsadzanie na przód B6 z obniżającymi sprężynami i na tył na seryjne amory też obniżające sprężyny to nie jest najlepszy pomysł - dyplomatycznie ujmując 
Rozumiem, że decyzja zapadła i mają być B6 - w takim razie szukaj tyłu i (ja bym tak zrobił) oddaj nowo stworzony komplet do kogoś, kto zajmuje się sprawdzaniem i ewentualną regeneracją. Te zestawy mogą być różnej jakości i z różnym przebiegiem...

Rozumiem, że decyzja zapadła i mają być B6 - w takim razie szukaj tyłu i (ja bym tak zrobił) oddaj nowo stworzony komplet do kogoś, kto zajmuje się sprawdzaniem i ewentualną regeneracją. Te zestawy mogą być różnej jakości i z różnym przebiegiem...

- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Zerkopol takie tematy ogarnia.Arvi pisze: ↑12 paź 2019, 10:35Z tego co rozumiem, to chcesz kupić Bile i na nie wsadzić seryjne sprężyny... bo wsadzanie na przód B6 z obniżającymi sprężynami i na tył na seryjne amory też obniżające sprężyny to nie jest najlepszy pomysł - dyplomatycznie ujmując
Rozumiem, że decyzja zapadła i mają być B6 - w takim razie szukaj tyłu i (ja bym tak zrobił) oddaj nowo stworzony komplet do kogoś, kto zajmuje się sprawdzaniem i ewentualną regeneracją. Te zestawy mogą być różnej jakości i z różnym przebiegiem...
603 858 501
Numer do takiego sympatycznego gościa, który zna się na rzeczy.
Na pewno jeden amortyzator mam do naprawy, drugi nie wiem ale też może być średnio. Kwestia tego czy warto się bawić w regeneracje ale mam chęć zaryzykować. Na pewno po waszych sugestiach zamontuje to dopiero jak będę miał komplet przód i tył :
) Dzięki za kontakt do Zerkpolu
) Dzięki za kontakt do Zerkpolu
