W 2009 roku Mazda otwiera więcej salonów dealerskich w Europie niż kiedykolwiek
Liczba nowych salonów dealerskich Mazdy podwaja się co roku
Obecni dealerzy samochodowi i rekrutacja nowych
Przodująca w branży oferta finansowania zapasów i sprzedaży detalicznej
Partnerskie podejście do współpracy z dealerami, mniejszy nacisk na kosztowne standardy
Mazda Motor Europe nawiąże w bieżącym roku współpracę z większą liczbą dealerów niż kiedykolwiek wcześniej.
Mazda stale przyciąga nowych dealerów w całej Europie, zaś liczba przedsiębiorców przystępujących do współpracy podwaja się z każdym rokiem. W 2007 roku Mazda rozpoczęła współpracę z 28 nowymi dealerami, zaś w 2008 już z 56. Firma jest na najlepszej drodze do tego, aby w 2009 roku zwiększyć liczbę nowych dealerów o ponad 100, ponieważ w pierwszym kwartale rozpoczęła współpracę już z 25. Oznaczać to będzie 5-procentowy rozwój europejskiej sieci Mazdy, w skład której wchodzi obecnie 2 000 punktów dealerskich.
Dzięki sukcesowi młodej gamy samochodów, obejmującej m.in. Mazdę2, Mazdę6 i nową, kompaktową Mazdę3, firma i jej dealerzy zwiększyli udział w rynku europejskim z 0,9 % w 2001 roku do 1,6 % w 2008.
„Jesteśmy coraz częściej wybieranym partnerem przez dealerów w całej Europie, w tym również tych najlepszych w branży”, mówi Philip Waring, główny dyrektor operacyjny Mazdy Motor Europe. „Duża sieć dealerska zapewnia nam konkurencyjną przewagę w sprzedaży większej liczby samochodów. Sami ich nie sprzedajemy, robią to współpracujący z nami dealerzy”.
Mazda zwiększa swoją obecność w całej Europie zarówno na obszarach wiejskich, jak i w lokalizacjach w centrach miast.
Zródło: MMP