W ogóle nie Mazda czyli zagwozdka z Astrą G

Może ktoś ma albo zna sie i się wypowie :)

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

18 sty 2017, 14:20

Hej,

Dlaczego tu piszę? Bo mam takiego Opla, a na forum Astry G mają jakieś wymagania, przez które nie mogę założyć nowego tematu.

Właściwie to problem już rozwiązany, bo zabrałem się ostatnio za czyszczenie zaworu EGR i Check Engine już się nie świeci. Natomiast zauważyłem przy okazji pewną rzecz. Pod monowtryskiem są dwie rurki, jedna z nich gdzieś tam prowadzi natomiast druga została przez jakiegoś mechaniora ucięta i zaślepiona... NITEM. :shock:

Jak wyciagnę nita to dmucha powietrze.

Oto obrazki:
http://imgur.com/a/YVHu4

Opel Astra G, 1999r, silnnik X16SZR, 1.6 16V, z LPG

I teraz pytanie: Co to jest, dokąd powinno prowadzić? Na zdjęciach z google znalazłem, że coś tam powinno być wetknięte:
http://i53.tinypic.com/15875tj.jpg

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Zagadka stulecia :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 sty 2017, 15:07

na moje oko to może być rurka która odprowadza opary paliwa do pochłaniacza (taka puszka z węglem aktywowanym zazwyczaj zlokalizowana w okolicy przedniego nadkola)

zgadłem?

z drugiej strony jak dmucha po wyjęciu nita to nie jestem do końca pewien. Ten plastik na górze to co to?
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

20 sty 2017, 11:10

mutra pisze:zgadłem?
Nie wiem, w sumie jeśli to odprowadza opary to nie powinno być zatkane.
mutra pisze:Ten plastik na górze to co to?

O który plastik chodzi? Ten z wtyczką? To zawór EGR. Zło wcielone. ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 sty 2017, 11:39

MikeyMike pisze:O który plastik chodzi? Ten z wtyczką? To zawór EGR. Zło wcielone.

ten drugi z tym grubym gumowym wężem. EGR rozpoznaje - walczyłem z nim w swojej starej astrze x16xel :bang:
MikeyMike pisze:Nie wiem, w sumie jeśli to odprowadza opary to nie powinno być zatkane.

racja, ja u siebie zostawiłem otwarty ale u mnie wyglądało to inaczej
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 sty 2017, 11:44

Mi się też wydaje że to evap czy jak to się zwie. Teoretycznie możesz to całe usunąć. Ja bym się tym w tym aucie nie przejmował.
White NA BP'95
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

20 sty 2017, 12:01

mutra pisze:ten drugi z tym grubym gumowym wężem.

Obrazek
To będzie ten monowtrysk - nie jest plastikowy tylko brudny :mrgreen:

I tu na zdjęciu z internetu jest wetknięta czarna rurka z brązowym zakończeniem w to miejsce o które pytam:
Obrazek

Evap, czyli to co powinno iść do jakiegoś filtra węglowego? A u mnie jest zatkane nitem?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 sty 2017, 12:16

Tak powinno isc do filtra węglowego jak kolega wcześniej napisał prawdopodobnie w nadkolu. U Ciebie jest jakaś dosztukowana rurka, ja bym się tym nie przejmowal, jak wyczysciles egr i problem znikł to proponuję "jeździć i obserwować" :P
White NA BP'95
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

20 sty 2017, 12:45

Ok, dzięki za pomoc :)
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

27 sty 2017, 17:35

Ogólnie. Olej to i zostaw zatkane. One tak lepiej dzialaja. Egr zaslep i lej jak nawet sie check zaświeci. Tam się nic wtedy nie dzieje. Ogólnie w tym silniku nawet odpinanie sondy itd nic nie zmienia.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

31 sty 2017, 13:04

Zlokalizowałem, gdzie ma iść ta rurka! Wraca z powrotem do plastikowej obudowy dolotu powietrza. Dokupiłem wężyk odpowiedniej grubości i odpowiednio go poprowadziłem. Czy jest różnica? Nie wiem, wydaje mi się, że mniej falują obroty, ale to może być efekt placebo, w każdym razie dzięki za pomoc :)
ODPOWIEDZ