Rejestracja samochodu z Niemiec
Moderator: Moderatorzy
Galazka pisze:Tylko 2 brify i umowa?
Tak. Potem oczywiście przed rejestracją cała ścieżka akcyza, badanie techniczne, VAT lub zwolnienie, ale to już u nas.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Galazka pisze:Wiesz może jakie ta są koszty od samochodu np za 2000 euro?
Jak samochód długo stoi bez rejestracji to też nie przeszkadza?
z głowy nie, może ktoś pamięta albo znajdź w google jakiś kalkulator.
bez rejestracji może sobie stać, natomiast po sprowadzeniu (przekroczeniu granicy RP) masz teoretycznie termin 7 lub 14 dni na zrobienie odprawy celnej i akcyzy. Chociaż jak się w tym terminie nie zrobi to nie strzelają, UC interesuje bardziej wartość aby się budżet zgadzał

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Jak się tablice tymczasowe skończą (mają nabity termin) to wiadomo - nie możesz jeździć, więc lepiej przegląd zrobić póki jeszcze są ważne, potem trzeba na lawecie ciągnąć.
Żeby być w zgodzie z prawem, trzeba jeszcze zapłacić akcyzę w ciągu 2 tygodni. Potem już samochód może stać nawet latami
Żeby być w zgodzie z prawem, trzeba jeszcze zapłacić akcyzę w ciągu 2 tygodni. Potem już samochód może stać nawet latami

A jak ktoś ssprowadził i nie zapłacił akcyzy i stoi te 2 lata.
Jeszcze się chciałbym dowiedzieć co z ubezpieczeniem. Liczą wstecz jak jest nie ubezpieczony?
Jeszcze się chciałbym dowiedzieć co z ubezpieczeniem. Liczą wstecz jak jest nie ubezpieczony?
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
jqb pisze:Jak się tablice tymczasowe skończą (mają nabity termin) to wiadomo - nie możesz jeździć, więc lepiej przegląd zrobić póki jeszcze są ważne, potem trzeba na lawecie ciągnąć.
To było już blisko dwa lata temu, ale dowiedziałem się wtedy w urzędzie komunikacji, że mając tablice niemieckie można wykonać na nich przegląd, nie trzeba się bawić w czerwone tablice tymczasowe. Ot, pozostaje kwestia legalnego dojazdu na ten przegląd, ale ... wiadomo.

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Osobiście miałem niemieckie tablice z usuniętymi celowo hologramami legalizacyjnymi (podczas wyrejestrowywania nie zawsze zabierają tablice, czasem je w ten sposób unieszkodliwiają). W Urzędzie Komunikacji powiedzieli mi, że bez problemu mogłem na nich zrobić przegląd i by to zaakceptowali.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Tablic nie ma z tego co zrozumiałem. Ten samochód jest wymeldowany/wyrejestrowany i nie wiem ile u niego stoi. Wiem za to że powinien opłacić akcyzę i jeżeli z Niemcem jest umowa do 31 grudnia 2015 to recykling też powinien być zaplacony
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
rrutek pisze:Osobiście miałem niemieckie tablice z usuniętymi celowo hologramami legalizacyjnymi (podczas wyrejestrowywania nie zawsze zabierają tablice, czasem je w ten sposób unieszkodliwiają).
Czyli tak naprawdę twoje tablice były już nieważne i nie mogłeś się na nich poruszać

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
jqb, dokładnie, dlatego pisałem, że ewentualne legalne dotarcie na tych tablicach na przegląd to osobna kwestia, zgodna z prawem wyłącznie na zasadzie "przywieź auto na lawecie".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
W listopadzie to przechodziłem. Wszystko zależy od tego, z kiedy jest umowa "na niemca" a znając życie ta umowa będzie z wczoraj. W takiej sytuacji robisz tłumaczenia, opłacasz akcyzę (na poczekaniu w odpowiednim UC), potem są 2 opcje czyli polskie tablice próbne (na 14 dni) za 60zł w WK, ubezpiecznie OC i na przegląd albo od razu przegląd i do WK po normalne tablice (283zł) i OC (albo przy opcji pierwszej zmiana nr rejestracyjnego w OC).