Hybrydy - co i jak
Laickie pytania
Moderator: Moderatorzy
Hej, ostatnio zorientowalem sie ze mozna calkiem tanio kupic hybryde. Dlatego tez pomyslalem sobie ze moze warto by to kupic do miasta... Tylko ze jak wczytalem sie np w civia IMA, to wychodzi na to ze tam zawsze pracuje silnik spalinowy i jest on tylko wspomagany elektrykiem. A mnie interesowalo by auto, ktorym po naladowaniu z gniazdka moge pojechac do miasta, i jesli wracajac zabraknie pradu, to dopiero wtedy awaryjnie odpalic spalinowke. W zwiazku z tym pytanie: Czy ktores z najtanszych uzywanych aut hybrydowych daje taka mozliwosc? Mowie tu o autach za 10-20k.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
mszczyrek pisze:Nie ma szans. Może jakiś typowy elektryk typu Leaf ale też chyba za tanio...
+1
Ostatnio dużo podróżuję hybrydą peugeota 508 i baterie są ładowane wyłącznie podczas jazdy i odzyskiwania energii. Co ciekawe można włączyć wyłącznie tryb elektrycznego auta (fantastyczna jest cisza, tylko opony ciut za głośne), ale nie ma nawet zasięgu wskazanego. Spalanie w trasie za to na poziomie 3.5-4 litry.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
A w mieście dużo wyższe?
Ewelina bardzo zainteresowała się tym wątkiem, bo:
https://www.google.pl/search?q=hybrydy& ... oQ_AUIBygB

Ewelina bardzo zainteresowała się tym wątkiem, bo:
https://www.google.pl/search?q=hybrydy& ... oQ_AUIBygB

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
W mieście jeszcze mniej, często gęsto spaliniak się wyłącza.
Ewelina made my day
Ewelina made my day

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wymagania Kuby spełniła by hybryda plug in, z dostępnych w Polsce jest chyba tylko Prius - ale jest na rynku około 2 lata, więc napewno nie mieści się w budżecie. Sam myślałem o zwykłym Priusie z motoryzacyjnej ciekawości ale ze względu na to, że okresowo jeździmy w szybsze trasy zrezygnowałem. Znajomy jezdzi i jest bardzo zadowolony, srednie spalanie poniżej 5 w lecie, w zimie wiecej. Kiedyś może wrócimy do tematu, na razie przerabiamy 3 cylindry 

Do usług Panowie:)
- Załączniki
-
- image.jpeg (98.48 KiB) Przejrzano 1546 razy
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Qbatron, luknij sobie na Clio pierwszej generacji w wersji na baterie 

- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
A jak obecnie wygląda sytuacja ze sprowadzaniem Tesli ze Skandynawii? Można to zrobić, czy są jakieś ograniczenia? W Norwegii są do nich jakieś kosmiczne dotacje. Taka Tesla jest podobno dużo tańsza, niż zwykły samochód. Do tego mają zniżki na ubezpieczenia, podatki i zdaje mi się, że prąd na stacjach kompletnie za friko. No i mogą wjeżdżać w miejsca, gdzie inne auta mają zakaz. Poza strefami z ograniczeniem ruchu dla spalinówek (w Krakowie jest taka na Rynku Głównym), Norwegowie mają chyba jeszcze prawo do używania buspasów i jakichś miejsc parkingowych. Nie wiem, ile z tych reguł faktycznie w tej chwili funkcjonuje, ale taki informacje obiły mi się o uszy w Norwegii.
A to przecież bardzo wszechstronne auta. Rodzinny sedan z przyspieszeniem supersamochodu, tańszy od innych, prosty w budowie, podobno praktycznie bezawaryjny, a do tego niemal bezkosztowy w utrzymaniu (mówię oczywiście o warunkach w Skandynawii).
A to przecież bardzo wszechstronne auta. Rodzinny sedan z przyspieszeniem supersamochodu, tańszy od innych, prosty w budowie, podobno praktycznie bezawaryjny, a do tego niemal bezkosztowy w utrzymaniu (mówię oczywiście o warunkach w Skandynawii).
-
- Donator
- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
nickesh v2.0 pisze:tańszy od innych
O jakim modelu tesli mówisz?
Na co dzień dużo jeżdżę Leafami a lada dzień do firmy trafią kolejne e samochody (i3 oraz e golfy i wspomniana Tesla) z tym,że każdy z nich to wydatek około 150tyś. Poza Teslą bo ta to koszt około 500tyś.
Mówię o nowych autach.
Trzeba pamiętać o tym,że tak naprawdę to jeszcze nie wiadomo jak długo są w stanie wytrzymać ogniwa zasilające e auta a każde z tych ogniw to kilkadziesiąt tyś złotych.
Realny zasięg w Nissanie to około 100km a np.włączona klima znacznie go ogranicza.
Plusem jest jego przyspieszenie (tak do 80-90 km/h) a bezcenne są miny kierowników w naprawdę fajnych autach,którzy często nie są w stanie dogonić gościa w dziwnym aucie o wątpliwej urodzie

W 3mieście póki co prąd jest za free a badania wykazały,że koszt naładowania Leafa (np.w domu bo masz do niego przejściówkę na 230V) do fula to wydatek 10 złotych.

Pozdro
Marcin
Marcin
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Miałem na myśli Testę S. W Norwegii to było chyba najczęściej spotykane przez nas auto. Nasłuchałem się o dopłatach i "super" cenie, ale teraz widzę, że Norwegowie jednak postrzegają pieniądze w trochę inny sposób, niż my. Nówka kosztuje $110. Natomiast inne, podobne auta są ze 3 razy droższe.
http://forsal.pl/artykuly/804948,limuzy ... wegii.html
http://forsal.pl/artykuly/804948,limuzy ... wegii.html
Fiat miał kiedyś Cienkusza i Seicento w wersjach wyłącznie elektrycznych, można czegoś takiego poszukać i ładować sobie z gniazdka, jak przebiegi mają być nieduże
Until 2005 Fiat also produced a battery-electric version of the Seicento called the Seicento Elettra. Originally produced in serial quantities in Italy from 1996 to 1998, production moved to Poland for the remaining years where it was built on order. The Seicento Elettra featured a 30 kW three-phase asynchronous electric motor powered by 18 12V lead-acid batteries in the engine bay and beneath the rear seats. The Seicento Elettra's top speed was 100 km/h (62 mph) and its range was 90 kilometres (56 mi).
za wikipedią
Until 2005 Fiat also produced a battery-electric version of the Seicento called the Seicento Elettra. Originally produced in serial quantities in Italy from 1996 to 1998, production moved to Poland for the remaining years where it was built on order. The Seicento Elettra featured a 30 kW three-phase asynchronous electric motor powered by 18 12V lead-acid batteries in the engine bay and beneath the rear seats. The Seicento Elettra's top speed was 100 km/h (62 mph) and its range was 90 kilometres (56 mi).
za wikipedią