Strona 1 z 1

Dealer odmawia gwarancji

: 14 maja 2015, 14:59
autor: jrk1
Witam Panowie,

sprawa nie dotyczy mx-5, a mojego codziennego auta. Otóż mam C4 z 2012 roku, na który producent daje 3 lata gwarancji lakierniczej. Jakiś czas temu zauważyłem purchle na rantach maski oraz odchodzący lakier od spodu, więc pojechałem to zgłosić do dealera. W odpowiedzi dostałem informację, że maska owszem nadaje się do naprawy na gwarancji ALE drugi przegląd zrobiłem w nieautoryzowanym warsztacie. Moje pytanie jest takie: co do ch... ma wspólnego przegląd z lakierem? :shock: Czy ktoś z Was się spotkał z czymś takim? Generalnie wiem, że ASO to największe spychacze na świecie, więc myślicie że warto z nimi walczyć?

Jeszcze jako ciekawostkę dodam, że jak zapytałem w takim razie ile by chcieli za pomalowanie tej maski to powiedzieli, że wycena kosztuje 150 zł, no chyba, że od razu się zgodzę żeby to robić to wycenę mam gratis :ryjezesmiechu:

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 14 maja 2015, 15:10
autor: Myszon

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 14 maja 2015, 15:14
autor: maciek01
Dzisiaj bez publicznej awantury na facebooku i wykopie ciężko się załatwia takie sprawy. Nagłaśniaj to, nic cię to nie kosztuje.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 14 maja 2015, 15:31
autor: jrk1
Myszon pisze:http://www.smartdriver.pl/auto-na-gwarancji-czy-mozna-je-serwisowac-poza-aso

WALCZ :!:

Dzięki. Problemem będzie tylko teraz wykazanie, że użyte części są zgodne ze specyfikacją i bla bla bla (jakby w ogóle np. filtr oleju miał coś wspólnego z lakierem). Zgłosiłem jeszcze sprawę bezpośrednio do Citroen Polska- jak mnie oleją to i tak się będę jeszcze próbował na to powołać.

Normalna paranoja, w tym kraju jak nie zrobisz awantury i gównoburzy to nic nie załatwisz :evil:

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 14 maja 2015, 19:16
autor: marcin.klan
A przegląd powłoki lakierniczej w tym nieaso był wykonywany? Jest to odnotowane w książce? Producent (Citroen) w ogóle drukuje w książce rubrykę na taką inspekcję?

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 14 maja 2015, 20:28
autor: jrk1
Z tego co pamiętam to nie był wykonywany taki przegląd. Nie ma z resztą nawet na coś takiego miejsca w książce serwisowej.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 15 maja 2015, 11:08
autor: turbo pchała
W moim forcie focusie gwarancja na blachę jest 12lat pod warunkiem wykonywania corocznych przeglądów powłoki lakierniczej. Nie mam miejsca w książce na takie zapisy. Jest to zapisane w ogólnych warunkach gwarancji samochodu, a co roku otrzymuję kwitek z odbytej kontroli.
IMO jeśli nie robiłeś takich przeglądów, a masz to zapisane w gwarancji ciężko będzie Ci wygrać.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 15 maja 2015, 21:00
autor: marcin.klan
Teraz musiałbyś udowodnić, że w zakresie przeglądu w nieaso był wykonywany przegląd powłoki lakierniczej (a zapewne nie był). Wystarczy jakaś lista czynności inspekcyjnych z tego serwisu. Faktura na wymianę oleju i filtrów to za mało.
Prawo dopuszcza możliwość serwisowania auta poza aso, jednak nie można po prostu wstawić auta do warsztatu "u Henia" i uzyskać od niego szczątkową fakturę. Konieczne jest udokumentowanie czynności inspekcyjnych zgodnych z wytycznymi producenta, w tym diagnostyka komputerowa odpowiednim sprzętem z odpowiednim oprogramowaniem (a tu polegnie większość warsztatów).
Jednym słowem - zapomnij o gwarancji.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 17 maja 2015, 19:58
autor: calzone
jrk1 przegląd mechaniczny nijak ma się do oceny gwarancyjnej części nadwozia. chyba że Citroen ma zapisane inaczej w książce gwarancyjnej ;)

czester_ nie masz gwarancji "na blachę" a na występowanie korozji perforacyjnej, co zdarza się baaaaaaaaardzo rzadko (chyba że jeździsz dziesięcioletnim focusem).

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 17 maja 2015, 20:38
autor: wojteks
calzone pisze:nie masz gwarancji "na blachę" a na występowanie korozji perforacyjnej

Co nie zmienia potrzeby "przeglądu" lakierniczego czy jak go zwać żeby ją utrzymać.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 17 maja 2015, 20:58
autor: turbo pchała
Hahahaha chyba Fordem nie jeździsz. Maska mego Focusa z 2012 i mondeo szefa juz była naprawiana przez rdzę :)

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 17 maja 2015, 23:35
autor: calzone
fakt nie jeżdżę fordem, może dlatego że w nim pracuję :roll:

oczywiście poprzedni post - bez agitacji, kłopoty z korozją nadal duże. Ale nie mylmy gwarancji podstawowej (ewentualnie rozszerzonej) z tą dwunastoletnią :bang:

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 17 maja 2015, 23:47
autor: turbo pchała
Grunt, że naprawiają bez żadnego ale. Znam gościa który ma Focusa pierwszej generacji bez rdzy bo aso mu wszystko zrobiło dzięki tym corocznym kontrolą
nadwozia.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 17 maja 2015, 23:51
autor: calzone
oby i Tobie naprawiali bez żadnego ale do końca, a nawet dłużej! choć z tym z doświadczenia wiem że bywa różnie ;)

Jak by trzeba było coś w Fiordzie to śmiało pisz, a tymczasem z niecierpliwością czekam jak rozwiąże się sprawa Citroena.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 18 maja 2015, 5:25
autor: turbo pchała
Jeszcze tylko miesiąc i kto inny będzie się martwił, ja przechodzę na vw;)

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 18 maja 2015, 14:52
autor: jrk1
Generalnie zgłosiłem sprawę bezpośrednio do Citroena Polska, nie przez dealera. Zobaczymy.

Co do przeglądu lakierniczego to w książce gwarancyjnej (przeczytałem całą - porywająca lektura) nie ma żadnej wzmianki o takowych, więc już w ogóle nie rozumiem problemu :bang:

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 18 maja 2015, 15:34
autor: polokokt
Jak mój tata miał problem kilka lat temu z nową Laguną tydzień o wyjechaniu z salonu, to Renault Polska się wypięła na sprawę i powiedziała, że to sprawa między nami a dealerem. Pół roku później dealer wypłacił równowartość zakupu auta + odsetki + straty moralne, ale trzeba było angażować sąd i środki pieniężne na prawnika i wadium.... A 2-3 miesiące po całej sprawie, wystawił nasz samochód w przysalonowym komisie, z czystą książką gwarancyjną, jak gdyby nigdy nic :)
Także czekam również z ciekawościa, jak się sprawa zakończy, bo to w sumie powszechny temat tych wieloletnich gwarancji.

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 09 lip 2015, 14:01
autor: jrk1
Cześć Wam, dawno sie nie odzywałem w temacie.

Generalnie zarówno ASO jak i Citroen Polska ma wszystko w d... Zaproponowali mi, że w ramach gestu handlowego zrobią mi super zniżkę na nową maskę - 1500 zł. Mówie ..uj, trudno zapłacę już za tę maskę, zwłaszcza, że dziewczyna mi zaczęła robić lament, że łomatkobosko teraz to już będzie koniec świata, rdza i w ogóle kasacja na złomowisku. Jednak w momencie kiedy dostałem do podpisu zlecenie naprawy, na którym było magiczne słowo LAKIEROWANIE zamiast WYMIANA to stwierdziłem, że już bez przesady, aż tak się nie dam dymać... Jeżdze tak jak jest, najwyżej opuszcze przy sprzedaży nowemu nabywcy, a on niech sobie robi z tym co chce. W każdym razie jedna wielka lipa :lipa:

Re: Dealer odmawia gwarancji

: 09 lip 2015, 14:48
autor: Myszon
ja bym już dla zabawy (jeśli masz trochę wolnego czasu) napisał np do tvn turbo tam był taki program "turbo kamera" oni bardzo lubują się w takich sprawach. Po emisji programu to już sam citroen się do Ciebie odezwie i za darmo naprawi maske :twisted: