Jakie koło do jazdy na co dzień?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

01 kwie 2013, 19:48

Chciałem przeprowadzić małą sondę - jakie opony macie w swoich codziennych "dupowozach"? Stoję przed wyborem letniego kompletu kół i zastanawiam się między standardowym 205/55r16 a 225/45r17... Będę wdzięczny za wasze opinie na temat zachowania tego rozmiaru na naszych drogach - bo wiadomo, że 17 będzie wyglądała lepiej ale ...

Michał
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

01 kwie 2013, 21:03

zależy w jakim samochodzie, ciężar 17' w nc czuć dużo bardziej niz 16' (obie 205/45), a np w mondeo 17' wydaje mi sie optimum.

anyway, ja na codzien polecam 16, zwłaszcza jeśli chodzi o Twoją NB
miata lov!
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

01 kwie 2013, 21:28

Koła będą jeździły na DD, do MX-a NA/NB nie założył by niczego większego niż 15:-)
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2013, 21:37 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 kwie 2013, 21:34

BMW E46 Touring 320d, waga auta to 1550kg (waga elektroniczna), wyjściowo było 225 R17 profilu nie pamiętam, było do kitu rzucało na koleinach i zmulało auto. Teraz mam 205 R16, auto ładnie trzyma się drogi (nie upalam nią po torze), o niebo lepiej jedzie się po kiepskiej nawierzchni i koleinach, lepsza dynamika, mniejsze spalanie. Przy dobrze dobranym wzorze felgi wcale nie musi być kiepskiego wyglądu.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

01 kwie 2013, 21:58

Też obecnie jeżdżę na takim rozmiarze (E46 compact) i sobie chwalę, ale samochody są już w większości projektowane z myślą o większym kole co niekorzystnie odbija się na później na estetyce...
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2013, 23:49 przez mszczyrek, łącznie zmieniany 1 raz.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 kwie 2013, 22:16

Faktem jest, że dmuchają te nadkola teraz do przesady i przy 17" jest jak kiedyś przy 15", ale ja uważam że koło powinno być tylko 1-2 cale większe niż minimalne wymagane przez hamulce.
Tzn do miaty max 16 (i to już jest trochę przesada, ale to nie dupowóz, więc można przeboleć dla lepszego wyglądu).
Warto pokombinować z różnymi wzorami i jasnymi kolorami (optycznie powiększają felgę), do tego jakiś dystans i może być całkiem nieźle.

Mnie to zawsze śmieszy jak ktoś ma maleńkie hamulce i srogie koło, np. clio II 1,2 i 17", wygląda to jak tarczowe hamulce od roweru.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

02 kwie 2013, 4:13

Dla komfortu na naszych drogach 205/55/16.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

02 kwie 2013, 7:59

A o jakie auto pytasz? Bo szczerze to kliknąłem, ale myślałem, że chodzi o MX. Pytasz o koła do tej beemki? Nie wiedząc do jakiego auta te koła to trochę bezsensu pytanie. Kiedyś Astra wyjeżdżała z fabryki na 13" a teraz na 16". Czasu się zmieniają. I tak jak przedmówcy pisali, że teraz dużo większą felgę wsadzisz w nadkole.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

02 kwie 2013, 11:12

Chodzi o Golfa - najmniejsze kolo jakie moge zalozyc to 16 (standard), w opcji sa 17 i 18 ktorych nie biore pod uwage. Sytuacje dodatkowo komplikuje fakt ze 17 sa zwiazane ze "sportowym" zawieszeniem - 10mm nizszym i podobno sporo twardszym. Boje sie jak taka kombinacja sprawdzi sie na lubelszczyźnie... Z drugiej strony auto na 16 wyglada bardzo słabo, ewidentnie projektant myslal o czyms wiekszym - wszystkie zdjęcia na stronie sa na 18...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 kwie 2013, 11:14

fashion over function ??
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2013, 11:47

Obecnie ganiam na 245/45/18, co prawda zbyt krótko, żeby określić to jako setup komfortowy. Druga sprawa jest taka, że lubię jak jest twardo, więc może dla kogoś innego byłoby to zbyt hardcorowe rozwiązanie.

Jeśli chcesz wsadzać 16tki i mieć wygodne auto do przemieszczania czterech liter to 205/55/16 jest wystarczająco baloniasta :mrgreen: w focusie jeździłem na takich zimą i latem i było git :kciuk:
Obrazek

miatasm.com
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

02 kwie 2013, 23:23

ree pisze:fashion over function ??


To by byly 18:-)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 kwie 2013, 23:38

18 to już zdecydowanie przerost formy nad treścią, ale fashion over function tyczy się moim zdaniem większości nowo projektowanych aut - wielkie nadkola, w których ginie każde koło poniżej 17, a 18 dopiero zaczyna wyglądać, hamulce małe i poza wyglądem niema w ogóle potrzeby robić takich wielkich nadkoli.
wojteq
Posty: 351
Rejestracja: 18 sty 2013, 6:31
Lokalizacja: Katowice

03 kwie 2013, 6:20

W jednym dupowozidle mam 205/55r16, a w drugim 225/45r17 i do jazdy na co dzień polecam jednak te pierwsze. Inna sprawa to oczywiście zwieszenie, z jakim to koło ma współpracować
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

03 kwie 2013, 7:45

ree pisze:18 to już zdecydowanie przerost formy nad treścią


18' były założone w volvo którym niedawno jeździłem i powiem wam, że jakby mi nie powiedzieli to bym się nie zorientował :mrgreen:
miata lov!
ODPOWIEDZ