Roadster dla ludu od Dacii - rywal Mazdy MX-5

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 gru 2012, 20:19

Szczupak pisze:no i sprawa sportowych samochodów na prąd - nie zgodzę się ;] a tesla roadster?


Też byłem fanem Tesli. Ale polecam czasem pooglądać nasze polskie TVN Turbo :wink:
W programie Moto On Adam Kornacki pomęczył ją trochę na torze. Auto po kilku okrążeniach - wywaliło komunikat że baterie są przegrzane i przechodzi w tryb awaryjny - czyli koniec ostrzejszej jazdy.
Póki co MX-5 Ci tego nie zrobi a jest duużo tańszym autem od Tesli. Co z tego że moment obrotowy jest dostępny od początku obrotów - skoro po kilku ostrzejszych startach - auto przechodzi w tryb awaryjny ?
Nędza ! i to nędza za spore pieniądze. Także Tesla rasowym roadsterem - nie jest :kciukdol:
To jeszcze nie ten poziom !
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

25 gru 2012, 20:41

Tomai to wszystko to i tak nic przy ~1400kg masy Tesli vs. ~750kg Elise... :mrgreen:
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

25 gru 2012, 20:50

Wyszedł niedawno SLS "na baterię" ciekawe jak to będzie brykać. Ja jestem gorącym zwolennikiem elektryków, jednak jeszcze czekam chwilę aż akumulatory będą wydajniejsze, wtedy przerobię rx-8 na prąd:D
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 gru 2012, 8:31

rogI pisze:1400kg masy Tesli vs. ~750kg Elise...


He He, masz rację rogI to już inna bajka :grraauu:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 gru 2012, 15:22

offthe pisze:Wyprodukowanie prądu przecież kosztuje, składowanie akumulatorów również


Do tego pierwszego są eko metody, a składowanie akumulatorów nie jest problemem jako że przerabia się je na nowe.

Szczupak pisze:no i sprawa sportowych samochodów na prąd - nie zgodzę się ;] a tesla roadster? kto nie chciałby mieć auta z małym, lekkim silnikiem, w którym maksymalny moment obrotowy jest dostępny od początku, w całym zakresie? dziwi mnie tylko posunięcie porsche, które kiedyś zapowiedziało samochód z silnikiem elektrycznym o chrakterystyce spalinowego... toż to strzał w stopę


Jak dla mnie właśnie dlatego te samochody mają sens - tj dostępność mocy zawsze. ww. Tesla Roadster np. nie posiada w ogóle skrzyni biegów (albo posiada dwubiegową, nie pamiętam teraz). Jeż też Fisker Karma, który jest sportowym sedanem i jest przepiękny. Jest też kilka mniejszych projektów, ostatnio widziałem Mitsubishi iMiev Sport (wyglądał raczej jak bolid f1 a nie jak autobus z poprzedniej wersji) czy produkty mniejszych producentów. U nas w kraju nawet można za 20-25k przerobić dowolne auto na elektryczne. Trudne to nie jest (:

No ale problem jest z wagą tego dziadostwa. No ale spokojnie, wszystko się ogarnie. Ja mam w laptopie baterię z której mogę odpalić samochód i na dobrą sprawę mógłbym z niej korzystać zamiast akumulatora a waży to mniej niż kilo (:
ODPOWIEDZ