Czaterja

Kącik dużego spamera

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

04 lis 2011, 14:30

callum pisze:myślałem, że Ty, Spidi, zdajesz sobie sprawę, że nie ma sensu wchodzić na czerwone pole, bo najlepsze przyspieszenie jest mniej więcej od 5 do 6,5 tys. obrotów


Rozumiem co masz na myśli ale wasze wcześniejsze posty zabrzmiały(przynajmniej ja tak je odebrałem... widać błędnie :wink: ) jakby wychodzenie poza 4-5 tyś. obrotów było conajmniej zbrodnią. Stąd moje zdziwienie.
Ja z kolei mówiłem o świadomym wykorzystywaniu potencjału silnika i możliwości auta w tym korzystanie z pełnego zakresu obrotów jakie silnik oferuje, co nie jest równoznaczne z kręceniem każdego biegu aż "odetnie"... :wink:
Benzyna to nie diesel - większosć tego typu silników zwyczajnie lubi wysokie obroty, taka konstrukcja.

Co do samej zmiany - zmieniając bieg na wyższy gdy zobaczymy 6.5k RPM na obrotomierzu, de facto zmieniamy go dopiero przy jakichś 6.8-7.0k RPM. Nikt z nas nie jest cyborgiem i czy tego chcemy czy nie czas reakcji w połączeniu z samą akcją(zmianą biegu) trwa tyle, że obroty jeszcze przez ułamek sekundy rosną.
Dlatego błyski Shift Light'a(jeśli ktoś ma i korzysta) zwykle ustawia się minimalnie poniżej optymalnych obrotów do zmiany biegów.

pzdr
SPIDI
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

04 lis 2011, 14:51

hella_flush pisze:Hasło spadek obrotów i utrzymywanie zakresu? Coś Gdzieś? W skrócie - lepiej dokręcać niż potem budować obroty.


Najwyraźniej nie potrafisz wystarczająco szybko zmieniać biegów, skoro aż tak Ci spadają obroty, że musisz kręcić na czerwone, żeby je utrzymać ;-) Proponuję lekcje doszkalające technikę jazdy ;)

sebna pisze:myślałem, że wiecie po pierwsze, że "czerwone pola" to zwrot umowny.


Ależ hella_flush wyraźnie pisze, że trzeba kręcić do 7 tys., więc do jest jak najbardziej dosłownie rozumiane "czerwone pole".
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

04 lis 2011, 14:57

callum pisze:
sebna pisze:myślałem, że wiecie po pierwsze, że "czerwone pola" to zwrot umowny.


Ależ hella_flush wyraźnie pisze, że trzeba kręcić do 7 tys., więc do jest jak najbardziej dosłownie rozumiane "czerwone pole".

Nie widziałem, żeby kolega hella_flush pisał gdzieś, że trzeba. Widziałem jedynie post, w którym pisze, że nie uważa kręcenia do 7 za zarzynanie.

I właściwie trudno się z tym nie zgodzić. Skoro powyżej 7 jest czerwone pole, to znaczy że producent przewidział kręcenie do 7. A czy i i ile ma to sensu to już inna histeria ;)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2011, 15:00 przez Sigma, łącznie zmieniany 1 raz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

04 lis 2011, 14:58

Pitu Pitu... Za bardzo odchodzimy od tematu :) tak sobie tylko myśle.

Ale Zgadzam się z Callum :]
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
jasnoksieznik
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 2011, 21:58

04 lis 2011, 15:52

Panowie, zbaczacie z tematu. Tutaj chodzi o roznice miedzy NB i NC.

a sugerowanie komus kursu jazdy jest rownie produktywne, jak komentarze dotyczace czytania ze zrozumieniem.. Spotkajcie sie, pokazcie sobie wzajemnie style jazdy, wymiencie poglady na 1/4mili albo co... ale co to ma do rzeczy?
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

04 lis 2011, 20:40

callum pisze:Najwyraźniej nie potrafisz wystarczająco szybko zmieniać biegów, skoro aż tak Ci spadają obroty, że musisz kręcić na czerwone, żeby je utrzymać ;-) Proponuję lekcje doszkalające technikę jazdy ;)


A ja proponuję koledze kurs wiedzy o budowie i działaniu silnika spalinowego. Spadek obrotów po zmianie biegów jest przy poprawnej zmianie stały ;) Szczerze wątpie żebyś to ogarnął ale próbuj.

Jeżeli zmienisz mi tak bieg, że ja dokręcę pod odcinkę a Ty do 6500 i po zmianie będziesz miał wyższe obroty niż ja to stawiam 3 litrowego Walkera. Stoi?

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2011, 22:57

Podzielę wątek jak już skończycie to co robicie. :cool:

Ech... zima idzie... :bang:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

05 lis 2011, 14:52

hella_flush pisze:Spadek obrotów po zmianie biegów jest przy poprawnej zmianie stały ;) Szczerze wątpie żebyś to ogarnął ale próbuj.

Jak dobrze pamiętam, to po zmianie przy 6500 obroty spadają do 4700. Czyli analogicznie, przy zmianie przy 7000 pewnie dostaniemy trochę ponad 5000 ;)

I prawdę mówiąc nic z tego nie wynika. Musielibyście się ustawić na 1/4 mili, jeden kręci do odcinki, drugi do 6500 i można by było porównywać :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

05 lis 2011, 16:50

Sigma pisze:Jak dobrze pamiętam, to po zmianie przy 6500 obroty spadają do 4700. Czyli analogicznie, przy zmianie przy 7000 pewnie dostaniemy trochę ponad 5000


Proponuję odpalić furę i się przejechać :cool: . Po zmianie biegu obroty spadają o 1000 ale nie więcej.

Sigma pisze:I prawdę mówiąc nic z tego nie wynika. Musielibyście się ustawić na 1/4 mili, jeden kręci do odcinki, drugi do 6500 i można by było porównywać


Nie robię tego często ale temat przerobiony, ten który będzie kręcił do odcinki wygrywa.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

05 lis 2011, 20:13

Tomai pisze:
Sigma pisze:Jak dobrze pamiętam, to po zmianie przy 6500 obroty spadają do 4700. Czyli analogicznie, przy zmianie przy 7000 pewnie dostaniemy trochę ponad 5000


Proponuję odpalić furę i się przejechać :cool: . Po zmianie biegu obroty spadają o 1000 ale nie więcej.

Na każdym biegu? Ale może i masz rację, od miesiąca się tłukę tylko w korkach, więc już nie pamiętam jak to jest :P
Tomai pisze:
Sigma pisze:I prawdę mówiąc nic z tego nie wynika. Musielibyście się ustawić na 1/4 mili, jeden kręci do odcinki, drugi do 6500 i można by było porównywać


Nie robię tego często ale temat przerobiony, ten który będzie kręcił do odcinki wygrywa.

No i problem rozwiązany :)
Ostatnio zmieniony 06 lis 2011, 11:51 przez Sigma, łącznie zmieniany 1 raz.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

05 lis 2011, 22:16

Sigma pisze:Na każdym biegu?


Tak, na każdym biegu :cool:

Ruff pisze:Wy się tu sprzeczacie a ja się dziś przejechałem pierwszy raz MXem! 1.6 i 1.8! Topdown! Jejejejejejejejeje Banana miałem na twarzy przeogromnego Teraz tylko muszę znaleźć ta moja wymarzoną


Nie sprzeczamy tylko wymieniamy poglądy :lol:
Gratuluję, trafiony zatopiony, czyli już zarażony , powodzenia w poszukiwaniach :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
oktis
Posty: 119
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

16 lis 2011, 16:04

Zwabiło mnie nawiązanie do mx-5 w tytule newsa na gazecie :)

Trzeba przyznać, że alfa potrafi robić piękne samochody.

[URL=http://moto.pl/MotoPL/1,88389,10645133,Alfa_Romeo_szykuje_nowego_Spidera.html]link[/URL]

edit :
Doczytałem, że wersja studyjna ma już ponad rok ale i tak warto obejrzeć :D
Ślivkens
Posty: 69
Rejestracja: 04 sie 2011, 9:58
Lokalizacja: Mysłowice

16 lis 2011, 16:32

Damn! najpiękniejszy roadster jaki widziałem... z wnętrzem w stylu giulietty byłaby dobra
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

16 lis 2011, 20:08

http://www.damnjdm.com/apps/blog/show/6218238-homebrew-eunos-kit...ma swój urok
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

11 gru 2011, 14:16

kojarzy ktoś taki "art" w sieci, gdzie koleś pokazywał postępy z swojego projektu z furą, gdzie modelował samemu graty, jarzma pod swap hamulców i wiele wiele ogólnie gratów, kojarzę coś w myślach że na forum było ale nie umiem za nic przypomnieć sobie z czym to skojrzyć żeby odnaleźć w sieci.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

11 gru 2011, 14:49

australijczyk ktory do NC swapowal rotora?

http://mx5cartalk.com/forum/viewtopic.php?f=57&t=30796
miata lov!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

11 gru 2011, 15:18

o właśnie tak! dzięki Maćku!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

05 sty 2012, 11:48

jechalem jako pasazer i polecam :) idzie bestia :D
Obrazek
Obrazek
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

05 sty 2012, 11:57

haryyy pisze:Diegorx ide w pezota 307 cc. Lepszy komfort, wyciszenie, 4 miejsca no i hdi pod maska...


to już nawet wiem który Ci się spodobał :lol: :lol: :
http://moto.allegro.pl/peugeot-307-cc-kabrio-rieger-tuning-i2032188717.html
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

05 sty 2012, 12:00

haryyy pisze:4 miejsca
:poklony: chyba ze z tyłu bedzie z Tobą podróżował Frodo i Zgredek :wink:
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

05 sty 2012, 12:38

rafik14 pisze:haryyy napisał/a:
4 miejsca
:poklony: chyba ze z tyłu bedzie z Tobą podróżował Frodo i Zgredek :wink:

przesada, nawet do 206cc zmieszczą się z tyłu dwie dorosłe osoby i w formie nieco poskładanej spokojnie pokonają z 10, no może 15 km ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

05 sty 2012, 12:44

haryyy pisze:no i hdi pod maska...


A co takie dobre ?
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Ruff
Posty: 788
Rejestracja: 19 paź 2011, 16:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: KRK

05 sty 2012, 13:34

"jakis bydlak przejechał nade mna tuaregiem" :P :P :P
http://bez-wypadkowe.net/showthread.php/4269-O-czym-si%C4%99-rozmawia-na-innych-forach-samochodowych
Pzdr
-----
Ruff
Obrazek
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

05 sty 2012, 16:03

O kurde, GRUBO! :shock:

Czarna Miracle - jedynie 280 egzemplarzy w tym kolorze, silnik, skrzynia, wyposażenie, magia tej wersji...

...ale Peugeot diesel jest lepszy! :kciuk:

Oczywiście zrobisz, co będziesz uważał - ale ta wersja jest maksymalnie zbliżona swoją formą do samochodów, na których MX-5 w ogóle była wzorowana, mowa o małych, brytyjskich roadsterach. Przy czym kierownica robi Ci się mokra zimą, skóry są słabe, w ogóle irytująca wersja... :mrgreen:

Przepraszam, że jestem bezczelny, zwłaszcza że młodszy, w dodatku nawet się nie znamy - ale przy takim podejściu do TAKIEGO samochodu, faktycznie przednionapędowy, bezduszny diesel będzie prawdopodobnie najwłaściwszym wyborem. MISTRZ ŚWIATA ! :mrgreen:

Cena 22 tysiące to naprawdę okazja, jak za to co dostajemy, i jakie są ceny tych samochodów za granicą - zakładam, że sprzedawane auto oczywiście nie jest jakimś rozpadem... :wink:

Pozdrawiam i przepraszam (ale jak mając taki samochód może podobać się Peugeot? :turla: ),
musiałem.
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

05 sty 2012, 16:22

Eee no co ty Łukasz. Ja tam jestem zachwycony tym slicznym francuskim lwiątkiem. A ten silnik. Chodzi jak pszczoleczka. Masuje nereczki wybornie i to spalanie 4,5 l/100 km. Bajka.
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

05 sty 2012, 17:16

Podoba mi sie ze mx-5 jest taka bezposrednia, glosna i ciasna .Wlasnie tak powinno wygladac kazde auto.


Zgadnijcie kto taki to napisał? ;)

haryyy
Jeżdzę 307 (htb nie cabrio) z HDI 130KM od 5 lat i zrobiłem nim już ponad 110 tys. km - fajne auto. Moje, odpukać, praktycznie bezawaryjne (dwumasa, FAP - to przerabiałem, reszta, oprócz drobiazgów, bezawaryjna - ma już w sumie nalatane 197 tys.). Ale o spalaniu 4,5l/100 zapomnij.

No ciszej od MX5 jest - to fakt, ale to akurat żadna sztuka :)

Pozdrawiam
Robert
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 sty 2012, 17:46

Czy Wy wszyscy naprawdę uwierzyliście w tego peugeota??? :lol: :bang:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

05 sty 2012, 18:11

Ja nie wierzę.

Nie wierzę, jak po obcowaniu z NB Miracle może podobać się Peugeot 307... :roll:

Dla mnie istnieje jeszcze kilka samochodów oprócz niej, ale to bardziej auta pokroju Porsche 911, czy Jaguara X308... :razz:

22 tysiące to chyba wymarzona wręcz cena, dla kogoś, kto akurat takiego samochodu szuka.

BTW. Oprócz tej, i drugiej, najwspanialszej stojącej pod moim domem - jest jeszcze jakaś czarna Miracle na forum?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 sty 2012, 18:26

haryyy pisze:Tutaj link:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3051

[ Dodano: 05-01-2012, 12:47 ]
Diegorx ide w pezota 307 cc. Lepszy komfort, wyciszenie, 4 miejsca no i hdi pod maska...


Zawieszenie - porażka na maxa. Istny kartofel (edit: tzn. jak byś wór kartofli na pace wizł).
Miałem od nowości, nie polecam.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
diegorx
Posty: 391
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:22
Lokalizacja: Kraków

05 sty 2012, 18:42

hhahahaaa, niezła komedia!!! :lol: :lol:
ODPOWIEDZ