Zmiana Mx-5 na inny samochod
co myslicie?
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wroniasty, ale czego Ty oczekujesz jako argument ? że w samochodach marki porsche model 911 nie ma znaczenia, czy masz automat, czy manual, bo te auta są konstruowane tak, by dawać maksymalnie poczucie satysfakcji osobie, która kupuje takie auto... łącząc w sobie luksus wraz ze sportowych charakterem/osiągami (w zależności od wersji) a może taki, że jest to ikona sportowej motoryzacji ? a może chcesz żebym podał argument niezawodności tych aut ? nie poruszam argumentu designu, gdyż o gustach się nie dyskutuje...
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Kubaaa, z mojego punktu widzenia jak na 911, jak na tradycje tej firmy i to co do tej pory stworzyła to to auto jest nędzne. Oczywiście porównując to auto do innych 911tek i aut z tego segmentu - nie porównuję 996 do Golfa III 1.9 TDI, bo jest to bezcelowe...
BTW - tak zachwalasz tipa - chciałbyś mieć Miatę w tiptronic'ku? Ja sobie tego kompletnie nie wyobrażam... to auto straciłoby cały swój urok. Owszem to niby wciąż jest to samo auto, ale ja bym takiego wozu nie chciał. I jestem w stanie zrozumieć to, że są Miaty w automacie - ludzie je kupują, najwyraźniej ich zdaniem są fajne, ale dla mnie nie są.
Podobnie jak rozumiem ludzi którym podoba się 996 (w końcu to kwestia gustu) - z pewnością mają ku temu jakieś przesłanki, ale mi się to auto po prostu nie podoba - w życiu bym go sobie nie kupił. Dla mnie to po prostu nie 911, a najgorsze 911 w historii
Taki przykład może, żeby było łatwiej zrozumieć o co mi chodzi:
Podobnie ma się sprawa z Astonem - to wspaniała marka, którą uwielbiam - podobnie jak Porsche - totalny motoryzacyjny top. Jest takie auto jak Aston Martin Lagonda - i mimo, że jest szybkie, bardzo nowoczesne jak na czasy w których powstało, bardzo luksusowe, drogie jak jasna cholera, a na jego masce widnieje magiczny napis Aston Martin. To uważam, że jest po prostu nędzne, że jest niewypałem, że firma powinna się go wstydzić.
I to by było na tyle. EOT
BTW - tak zachwalasz tipa - chciałbyś mieć Miatę w tiptronic'ku? Ja sobie tego kompletnie nie wyobrażam... to auto straciłoby cały swój urok. Owszem to niby wciąż jest to samo auto, ale ja bym takiego wozu nie chciał. I jestem w stanie zrozumieć to, że są Miaty w automacie - ludzie je kupują, najwyraźniej ich zdaniem są fajne, ale dla mnie nie są.
Podobnie jak rozumiem ludzi którym podoba się 996 (w końcu to kwestia gustu) - z pewnością mają ku temu jakieś przesłanki, ale mi się to auto po prostu nie podoba - w życiu bym go sobie nie kupił. Dla mnie to po prostu nie 911, a najgorsze 911 w historii
Taki przykład może, żeby było łatwiej zrozumieć o co mi chodzi:
Podobnie ma się sprawa z Astonem - to wspaniała marka, którą uwielbiam - podobnie jak Porsche - totalny motoryzacyjny top. Jest takie auto jak Aston Martin Lagonda - i mimo, że jest szybkie, bardzo nowoczesne jak na czasy w których powstało, bardzo luksusowe, drogie jak jasna cholera, a na jego masce widnieje magiczny napis Aston Martin. To uważam, że jest po prostu nędzne, że jest niewypałem, że firma powinna się go wstydzić.
I to by było na tyle. EOT
Piękna 911-tka....te fele, ten kolor, to wnetrze....boskie !!! Do jednej rzeczy mógłbym się przyczepić w każdej 911-tce, ta szkaradna wycieraczka tylnej szyby! Ale z pewnością się przydaje
Wroniasty zaraz się czepi napedu 4x4 itd.....ale nie przejmuj się.....bedziesz chciała zakupić Ferrari to też znajdzie zylion wad 


-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Co to tego konkretnego modelu muszę się zgodzić. Znam prawdziwego pasjonata marki i twierdzi, że przez te światła i brak wytłoczeń nad tylnymi kołami auto strasznie straciło. Najgorsza z 911 i stąd takie ceny.
Choć w cabrio mógłbym taką mieć. Ale tylko w cabrio.
Choć w cabrio mógłbym taką mieć. Ale tylko w cabrio.
irakleo, nie wiem po co ta złośliwość. Ogólnie Ferki są spoko, ale też są modele lepsze i gorsze, te które według mnie są rewelacyjne i te które w mojej ocenie są nędzne - szkoda, że masz problem ze zrozumieniem tego, że nie wszystko co opuściło bramy fabryk w Maranello i Zuffenhausen od razu wszystkim musi się bezsprzecznie podobać.
diablica, no tym razem manual:mrgreen: BTW ma strasznie wysiedziane fotel kierowcy jak na 85k km...
Wiesz - myślę, że najrozsądniej by było zalogować się na Porscheclub.pl - i tam ludzi pytać o konkretne egzemplarze - może coś o nich wiedzą, albo znają osoby które je sprzedają. Może znajdziesz jakiś fajny egzemplarz o pewnym pochodzeniu od jakiegoś klubowicza, itd.
diablica, no tym razem manual:mrgreen: BTW ma strasznie wysiedziane fotel kierowcy jak na 85k km...
Wiesz - myślę, że najrozsądniej by było zalogować się na Porscheclub.pl - i tam ludzi pytać o konkretne egzemplarze - może coś o nich wiedzą, albo znają osoby które je sprzedają. Może znajdziesz jakiś fajny egzemplarz o pewnym pochodzeniu od jakiegoś klubowicza, itd.
Kubaaa pisze:Wroniasty pisze:Pomijając kwestię 996 mam awersję do 911 pędzonych czterema kołami i do tego jeszcze tiptronic - fuj... żeby to chociaż była Carrera 2 z manualem.
Widzę, że mamy odmienne zdania na ten temat, ok, szanuję Twoje, ale miałem okazję jeździć np BMW 540i z tiptronikiem i taka skrzynia to rewelacja, jest szybsza i dokładniejsza, a co do napędu na 4 buty...dlaczego rezygnować z czegoś co daje większą przyczepność i pewniejsze prowadzenie?
Wroniasty pisze:w limuzynie tiptronic może i jest rewelacją, ale nie w sportowym aucie z wysokiej półki. To samo napęd na cztery koła - Twoim zdaniem auto z nim prowadzi się pewniej i ma lepszą przyczepność - zgoda, ale moim zdaniem jest cięższe i daje mniej frajdy z jazdy.
Wroniasty, naprawdę Ci zazdroszczę - bo przecież na pewno jeździłeś wszystkimi wymienionymi przez siebie modelami porsche, testowałeś je w zwykłej jeździe i na torze, w różnych warunkach, zarówno 4x4 jak i tylko tył, w kombinacji ze skrzynią manualną i tiptronikiem, i dlatego czujesz się upoważniony do wydawania takich opinii, że tiptronic to shit, podobnie jak 4x4 w porsche.
No bo na pewno nie ośmieszałbyś się próbując uchodzić za znawcę a tak naprawdę czerpiąc swoją wiedzę głównie z recenzji i testów w prasie motoryzacyjnej?
Zastanawia mnie tylko, że skoro wg Ciebie tiptronic jest niegodny auta sportowego bo za wolny, to czemu obecnie auta z tiptronikiem mają przyspieszenia takie same a nawet czasami szybsze niż z manualem? Pewnie pomiary były opłacone przez producentów skrzyń tiptronic, względnie Żydów, masonów czy nawet cyklistów...
I skoro auto z napędem 4x4 jest cięższe i daje mniej frajdy z jazdy, to czemu ludzie odczuwają jednak jakąś tam przyjemność jeżdżąc Evo i Imprezą? Pewnie coś z nimi nie tak...
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
callum, co do skrzyn, to pomimo tego ze nie mialem okazji jezdzic tiptronic'iem to smiem twierdzic, ze nie jest zbyt dobry. Otoz obecne skrzynie sa przewaznie dwusprzeglowe, sekwencyjne z oprogramowaniem zdolnym do przeksztalcenia je w automat (oprocz Mercedesa/AMG - i tutaj wielki szacun, chociaz zmienili to i tamto, zeby skrzynie usprawnic
). Zmiana przelozenia odbywa sie faktycznie szybciej, bo naped w zasadzie nie jest rozlaczany. Mialem okazje pojezdzic z DSG i uwazam ja za jedna z najlepszych skrzyn quasi-automatycznych. Zaryzykowal bym nawet stwierdzenie, ze Miatka z taka skrzynia byla by calkiem fajnym autem (i teraz pewnie mi wszyscy nawrzucaja
). Wracajac do tiptronic'a z Porsche, to jest to zwyczajny automat, w ktorym istnieje mozliwosc recznej zmiany przelozen. Jest jeden plus takiej skrzyni, ma ona hydrauliczny konwerter momentu czyli raczej silnika nie da sie przeciazyc.
Co do samego modelu 996, to moge sie zalozyc, ze jak by sie nim kazdy z nas przejechal to by bylo bardzo trudno go wyciagnac z auta. Mialem okazje jezdzic C4 i jest to swietne auto na szybkie trasy, troche mniej - z powodu masy - nadaje sie na bardzo szybkie partie ostrych zakretow (nie zrozumcie mnie zle, jezdzi swietnie, ale nie ma tej lekkosci co np. Miata w zakretach), jest genialnie stabilne przy wysokich predkosciach - i mam tutaj na mysli predkosci powyzej 250 km/h. Silnik, moze i pierwszy chlodzony ciecza i troche, ze tak powiem "eksperymentalny", ale jak juz siedzi sie w tym aucie to dzwiek (nawet na postoju) i to jak fajnie go telepie na niskich obrotach - niezapomniane.
Mialem tez okazje krotko jechac GT3 996 (po lifcie) i tez jestem bardzo pozytywanie nastawiony. Gdybym dysponowal dodatkowa gotowka
(w odpowiedniej ilosci oczywiscie) to mysle, ze bylby to moj nastepny samochod
Podsumowujac: 911 to 911, ale i tak najlepsza jest Miata turbo
P.S. Przepraszam, za tak dlugi wywod, ale nie moglem sie powstrzymac.


Co do samego modelu 996, to moge sie zalozyc, ze jak by sie nim kazdy z nas przejechal to by bylo bardzo trudno go wyciagnac z auta. Mialem okazje jezdzic C4 i jest to swietne auto na szybkie trasy, troche mniej - z powodu masy - nadaje sie na bardzo szybkie partie ostrych zakretow (nie zrozumcie mnie zle, jezdzi swietnie, ale nie ma tej lekkosci co np. Miata w zakretach), jest genialnie stabilne przy wysokich predkosciach - i mam tutaj na mysli predkosci powyzej 250 km/h. Silnik, moze i pierwszy chlodzony ciecza i troche, ze tak powiem "eksperymentalny", ale jak juz siedzi sie w tym aucie to dzwiek (nawet na postoju) i to jak fajnie go telepie na niskich obrotach - niezapomniane.
Mialem tez okazje krotko jechac GT3 996 (po lifcie) i tez jestem bardzo pozytywanie nastawiony. Gdybym dysponowal dodatkowa gotowka


Podsumowujac: 911 to 911, ale i tak najlepsza jest Miata turbo



P.S. Przepraszam, za tak dlugi wywod, ale nie moglem sie powstrzymac.

MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
callum pisze:Wroniasty, naprawdę Ci zazdroszczę - bo przecież na pewno jeździłeś wszystkimi wymienionymi przez siebie modelami porsche, testowałeś je w zwykłej jeździe i na torze, w różnych warunkach, zarówno 4x4 jak i tylko tył, w kombinacji ze skrzynią manualną i tiptronikiem, i dlatego czujesz się upoważniony do wydawania takich opinii, że tiptronic to shit, podobnie jak 4x4 w porsche.
No bo na pewno nie ośmieszałbyś się próbując uchodzić za znawcę a tak naprawdę czerpiąc swoją wiedzę głównie z recenzji i testów w prasie motoryzacyjnej?
a Ty jezdziles tymi wszystkimi autami i testowałes je na kazdej nawiezchni ? kazdy moze miec swoje zdanie to ze auto jest drogie nie znaczy zaraz ze jest bez wad i kazdy musi sie nim zachwycac, wiadomo ze z mazdy do takiego porsche kazdy chcialby sie przesiaść ale jezeli bym mial sie przesiaść np z c6 to bym nawet nie spojrzal na to porsche
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
thekingisback pisze:a Ty jezdziles tymi wszystkimi autami i testowałes je na kazdej nawiezchni ?
A czy Ty czytałeś w ogóle mojego posta? Bo nie pamiętam, żebym sugerował, że jeździłem. Oczywiście, że nie jeździłem tymi autami, i dlatego właśnie nie wypowiadam się z pozornym znawstwem na temat szczegółów tego jak się prowadzą. Natomiast Wroniasty, sądząc po jego wypowiedziach, albo nimi jeździł i je dokładnie testował i porównywał (czego bym mu zazdrościł), albo wypowiada się na podstawie tego, co gdzieś tam zasłyszał albo przeczytał w prasie (co by mnie rozśmieszało).
Jeśli jeszcze czegoś w moim poście nie rozumiesz, to chętnie Ci wytłumaczę.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
callum, nie kochałem się z Cheryl Cole, a mimo wszystko jestem pewien, że chciałbym to zrobić i że podobałoby mi się. Analogicznie nie jeździłem TVR Sagarisem, ale jestem pewien, że to cudowne auto.
Czy żeby stwierdzić, że wolałbym 996 Carrerę 2 MT, od 996 Carrery 4 Tiptronic, koniecznie muszę jeździć jedną i drugą? Może dopiero zejście poniżej jakiegoś czasu na nurburgringu tymi autami uprawni mnie do powiedzenia, które z tych aut bardziej mi się podoba? Nie uważasz, że to nonsens? To o czym piszę to są moje subiektywne wrażenia poparte tym, że miałem okazję przejechać się 5 modelami Porsche w tym dwoma 911tkami, akurat 996 i 964, na tej podstawie wyrobiłem sobie jakieś opinie o tych autach.
To, że coś ma lepszy czas do setki nie oznacza, że daje więcej frajdy z jazdy. Chyba, że dla kogoś frajdę z jazdy sprawia leczenie swoich kompleksów startując spod świateł... Od dziesięcioleci najlepsze czasy do setki robią dragowe automaty - czy to oznacza, że najwięcej frajdy z jazdy dają auta wyposażone w dragowy automat?
Jak słusznie zauważył kocioł - tiptronic w Porsche to ZWYKŁY AUTOMAT z możliwością elektronicznego włączenia któregoś biegu. To nie jest skrzynia dwusprzęgłowa, ani tym bardziej sekwencyjna.
Kto mówi, że auto z napędem na cztery buty nie daje frajdy z jazdy? Daje, tyle że mniej niż RWD, dlatego właśnie gdybym miał wybór to wolałbym RWD.
Po prostu w klasie aut w której znajduje się Porsche 996 w podobnych rocznikach, za podobne pieniądze jest co najmniej kilka aut, które wolałbym od 996, a już szczególnie od Carrery 4 Tiptronic.
Czy żeby stwierdzić, że wolałbym 996 Carrerę 2 MT, od 996 Carrery 4 Tiptronic, koniecznie muszę jeździć jedną i drugą? Może dopiero zejście poniżej jakiegoś czasu na nurburgringu tymi autami uprawni mnie do powiedzenia, które z tych aut bardziej mi się podoba? Nie uważasz, że to nonsens? To o czym piszę to są moje subiektywne wrażenia poparte tym, że miałem okazję przejechać się 5 modelami Porsche w tym dwoma 911tkami, akurat 996 i 964, na tej podstawie wyrobiłem sobie jakieś opinie o tych autach.
To, że coś ma lepszy czas do setki nie oznacza, że daje więcej frajdy z jazdy. Chyba, że dla kogoś frajdę z jazdy sprawia leczenie swoich kompleksów startując spod świateł... Od dziesięcioleci najlepsze czasy do setki robią dragowe automaty - czy to oznacza, że najwięcej frajdy z jazdy dają auta wyposażone w dragowy automat?
Jak słusznie zauważył kocioł - tiptronic w Porsche to ZWYKŁY AUTOMAT z możliwością elektronicznego włączenia któregoś biegu. To nie jest skrzynia dwusprzęgłowa, ani tym bardziej sekwencyjna.
Kto mówi, że auto z napędem na cztery buty nie daje frajdy z jazdy? Daje, tyle że mniej niż RWD, dlatego właśnie gdybym miał wybór to wolałbym RWD.
Po prostu w klasie aut w której znajduje się Porsche 996 w podobnych rocznikach, za podobne pieniądze jest co najmniej kilka aut, które wolałbym od 996, a już szczególnie od Carrery 4 Tiptronic.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
ravestation pisze:dzieciak jeszcze z Ciebie
Chciałem się powstrzymać ale chyba tego nie zrobię.

Twoja uwaga jest naprawde "na poziomie".

Napisałeś na tym forum dopier 17 postów więc chyba nie zdążyłeś zauważyć że wśród użytkowników panuje obyczaj poszanowania każdego użytkownika i opinii - forum ma służyć wymianom doświadczeń i poglądów a nie uwag z podwórka . A co do wieku to faktycznie Ty to dopiero stary jesteś

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Postawię każdemu karton wódki kto bedzie w Miacie zmieniał begi szybciej ni zrobi to tiptronik w Porsche
Jeździłem tylko VW z tiptronikiem oraz DSG i było naprawdę spoko, zwłaszcza DSG. Gdybym dzisiaj mógł mieć taką przekładnię w Miacie to nie zastanawiałbym się nawet sekundę. Jedyna skrzynia jaka mnie mocno rozczarowała to selespeed w Alfie Romeo 147, gdzieś czytałem że podobne skrzynie są w Ferrari i Audi R8, ale nie jestem tego pewien.

Wroniasty pisze:callum, nie kochałem się z Cheryl Cole, a mimo wszystko jestem pewien, że chciałbym to zrobić
Chciałem coś napisać na temat tego, że uroda kobiety nie zawsze przekłada się na jakość kochania się z nią, ale nie będę wtykał kija w mrowisko, bo to już totalny off-topic i temat raczej na obgadanie przy piwie w męskim towarzystwie

A co do meritum: możesz być tego pewny, ale to że miałbyś ochotę się z nią kochać nie uprawnia Cię do pisania, że kochanie się z Cheryl Cole jest na pewno lepsze niż kochanie się z Sheryl Crow



Wroniasty pisze:miałem okazję przejechać się 5 modelami Porsche w tym dwoma 911tkami, akurat 996 i 964
A to już jest konkretny argument. Po prostu za dużo widziałem na różnych forach takich "speców", którzy wypowiadają się niczym znawcy, ale swoją wiedzę czerpią z czasopism o motoryzacji, żeby od razu wierzyć w takie opinie. Ale skoro jeździłeś to po pierwsze, jak pisałem wyżej, zazdroszczę


irakleo pisze:Postawię każdemu karton wódki kto bedzie w Miacie zmieniał begi szybciej ni zrobi to tiptronik w Porsche
No właśnie, tez jestem przekonany, że tak to jest... Więc, irakleo, ja dorzucę jeszcze skrzynkę piwa

kociol pisze:Podsumowujac: 911 to 911, ale i tak najlepsza jest Miata turbo
Amen, mate!

"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
callum pisze:Chciałem coś napisać na temat tego, że uroda kobiety nie zawsze przekłada się na jakość kochania się z nią, ale nie będę wtykał kija w mrowisko, bo to już totalny off-topic i temat raczej na obgadanie przy piwie w męskim towarzystwie
e tam ja bym sobie nie żalował;)
irakleo pisze:Postawię każdemu karton wódki kto bedzie w Miacie zmieniał begi szybciej ni zrobi to tiptronik w Porsche
przyjmuje wyzwanie, pod warunkiem że Wroniasty bedzie mierzył czas heheheh:)callum pisze:Więc, irakleo, ja dorzucę jeszcze skrzynkę piwa
irakleo pisze:Jeździłem tylko VW z tiptronikiem oraz DSG i było naprawdę spoko, zwłaszcza DSG.
Tiptronik to jedno, DSG to drugie... DSG to bajka - fakt, ale by chwalić Tiptronik to lekka przesada - to przecież najzwyklejsza skrzynia automatyczna - czasem jakiś bajer jak łopatki przy kierownicy ale to nic nie zmienia. Wszystko zależy od ustawień ale w przypadku cywilnego tiptronika jest po prostu źle! Pod domem stoi samochód z Tiptornikiem, w którym zmiana biegu trwa zdecydowanie ponad pół sekundy. Tiptronik to zwykła skrzynia ze standardowymi przełożeniami ( jak w manualnu ) ale sterowana elektroniką, zazwyczaj hydraulicznie.
Zrozumiałbym ewentualnie pochwalenie Multitronika za bezstopniową przekładnie ( często pasek ) ale tiptronik ?!
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
To co karton wódki i skrzynka piwa dla mnie? Sorry, ale naprawdę nic na to nie poradzę, że nawet oficjalne dane Porsche podają dla 996 Carrery 4 Tiptronic o ponad 0.5 sekundy gorszy czas do setki niż dla 996 Carrery 4 w skrzyni manualnej. Czyżby inżynierowie Porsche nie byli świadomi jak szybko zmieniającą biegi skrzynię spłodzili? Może uświadomcie ich, że się mylą:lol:
callum, jasne, że nie przekłada się - tyle, że mimo wszystko z pewnymi kobietami bym nie chciał jakby dobre nie były, bo odrzucają mnie z różnych powodów - często mimo tego, że są ładne, zgrabne, podobają się innym itd... i tak właśnie jest z 996, po prostu nie podchodzi mi. I nie zmieni tego nawet ten "super-szybki" Tiptronic:wink:
Tym razem naprawdę kończę, bo ta dyskusja nie prowadzi do niczego i nudzi mnie już. To co miałem napisać dawno już napisałem - jak na razie to widzę tutaj kilka osób, które starają mi się narzucić swoje, jedyne słuszne, poglądy. Jeszcze jedną osobę, której argument za 996 brzmi "dzieciak jesteś". I jeszcze kilka osób wmawiających mi i sobie chyba też (co śmieszniejsze - gotowych się założyć), że tiptronic w 996 C4 zmienia biegi szybciej niż człowiek, dzięki czemu czasy do setki są lepsze niż z manualem - nic to, że nawet dane fabryczne temu stanowczo zaprzeczają...
callum, jasne, że nie przekłada się - tyle, że mimo wszystko z pewnymi kobietami bym nie chciał jakby dobre nie były, bo odrzucają mnie z różnych powodów - często mimo tego, że są ładne, zgrabne, podobają się innym itd... i tak właśnie jest z 996, po prostu nie podchodzi mi. I nie zmieni tego nawet ten "super-szybki" Tiptronic:wink:
Tym razem naprawdę kończę, bo ta dyskusja nie prowadzi do niczego i nudzi mnie już. To co miałem napisać dawno już napisałem - jak na razie to widzę tutaj kilka osób, które starają mi się narzucić swoje, jedyne słuszne, poglądy. Jeszcze jedną osobę, której argument za 996 brzmi "dzieciak jesteś". I jeszcze kilka osób wmawiających mi i sobie chyba też (co śmieszniejsze - gotowych się założyć), że tiptronic w 996 C4 zmienia biegi szybciej niż człowiek, dzięki czemu czasy do setki są lepsze niż z manualem - nic to, że nawet dane fabryczne temu stanowczo zaprzeczają...
Myślę że tiptronic w aucie dla ludu może być ciut bardziej ospały niż w rasowym sportowym aucie jakim jest 911-tka, to moje przypuszczenia. Niestety nie jeździłem żadnym Porsche z taką przekładnią, ale mimo nabytego obrzydzenia do niemieckich aut jakoś ufam bardziej temu producentowi niż opowieściom z kory drzewa sandałowego, mchu i paproci jakie snuje Wroniasty, który zakładam także nie jeździł 911-tką z tiptronikiem i jak zwykle odgrywa rolę forumowej, wszechwiedzącej szklanej kuli . Z szacunku do osoby która założyła ten wątek i ma zamiar za chwilę cieszyc się nowym nabytkiem, daleki jestem od jakiejkolwiek krytyki co do jej wyborów, opartej wyłacznie na wygooglowanej wiedzy...zwłaszcza jeśli chodzi o markę Porsche.
Diablica ! Ubolewamy że zamierzasz opuscić nasze grono, ale przesiadka z Miaty do jakiegokolwiek Porsche, nawet Boxtera w tiptroniku
bedzie olbrzymim przeżyciem i ogromną zmianą na plus.Ja jestem przekonany że po pokonaniu pierwszych kilometrów taką legendą motoryzacji jaką jest 911-tka powrócisz na chwilę na to forum i potwierdzisz że było warto.
Diablica ! Ubolewamy że zamierzasz opuscić nasze grono, ale przesiadka z Miaty do jakiegokolwiek Porsche, nawet Boxtera w tiptroniku

irakleo pisze:Myślę że tiptronic w aucie dla ludu może być ciut bardziej ospały niż w rasowym sportowym aucie jakim jest 911-tka, to moje przypuszczenia. Niestety nie jeździłem żadnym Porsche z taką przekładnią, ale mimo nabytego obrzydzenia do niemieckich aut jakoś ufam bardziej temu producentowi
To co myślisz, Twoje przypuszczenia, etc nie mają w tej kwestii żadnego znaczenia. Producent (któremu jak zaznaczasz ufasz) podaje, że Tiptronic w 996 jest wolniejszy niż manual, więc tak jest i basta. Nie ja to wymyśliłem, ani nawet nie wywróżyłem tego ze szklanej kuli

Śmieszy mnie tylko, że nie potrafisz się przyznać do błędu - popełniłeś błąd to powiedz "faktycznie, masz rację, myliłem się", a Ty bronisz się rękami i nogami, niedługo pewnie będziesz twierdził, że to nie Ty powiedziałeś, że tiptronic jest szybszy...

Żeby była pełna jasność - również daleki jestem od krytyki czyjegoś wyboru i jeśli ktoś tak odebrał moje posty to dziwi mnie to. Jeśli ktoś chce jeździć Yugo Koral to jeździ Yugo Koral - nic mi do tego. Jeśli ktoś marzy o 996 to jego święte prawo. Po pierwsze nie mam tendencji do narzucania swoich wyborów innym, bo jestem świadom, że mam bardzo specyficzny gust i rzadko komu podoba się to samo co dla mnie. Po drugie każdy oczekuje czego innego i też wspaniale to rozumiem. I tak jeden będzie wolał spartańskiego roadstera, ktoś inny terenówkę, a jeszcze ktoś inny będzie chciał mieć auto klasy kompakt, znam też ludzi którzy twierdzą, że najlepszym środkiem komunikacji jest komunikacja miejska - i szanuję to.
Nie piszę, że 996 jest moim zdaniem fe, żeby podważyć czyjś wybór - piszę to dlatego, że osoba, która założyła wątek zastanawia się nad tym autem i pytała "co o tym sądzicie" - ja sądzę, że to najgorsze 911 w historii firmy. To mój prywatny osąd - oczywiście nikt nie ma obowiązku zgadzania się ze mną. Jeśli bardziej podoba się jej 996 niż inne 911tki, albo woli je z jakiegokolwiek innego powodu - to świetnie. Przecież to kwestia gustu i naszych oczekiwań. Również życzę jej wszystkiego najlepszego - przyczepności, bezawaryjności, braku korków i samych miłych chwil za kółkiem - bez względu na to, czy będzie to Porsche, Dacia, Aston Martin, Renault, czy Smart.
Oj Panowie, czy ktos wogole dojrzal moje pare postow w tym temacie i je przeczytal? JA przesiadam sie w BMW 320i CABRIO 2007r -> http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/3series/convertible/2007/introduction.html uwazam ze to swietny samochod i nie ma go co z MX-5 porownywac bo to zupelnie inne samochody ,ojciec przesiada sie w Porsche 911, jak dobrze pojdzie w to(manual) -> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9814925
Jesli facet go nie sprzeda to w przyszlym tygodniu jedziemy obejrzec do Katowic , zrobic przeglad w Porsche(termin dopiero na czwartek za tydz na przeglad wolny maja) no i sie okaze.
Jako ze dalej bede jedzic Cabrio mam nadzieje ze na forum nie zostane zbanowana:P co prawda nie Miata ale coz nie mozna miec wszystkiego, na dniach moja Miatka bedzie miala nowego wlasciciela:)
pozdrawiam Asia
Jesli facet go nie sprzeda to w przyszlym tygodniu jedziemy obejrzec do Katowic , zrobic przeglad w Porsche(termin dopiero na czwartek za tydz na przeglad wolny maja) no i sie okaze.
Jako ze dalej bede jedzic Cabrio mam nadzieje ze na forum nie zostane zbanowana:P co prawda nie Miata ale coz nie mozna miec wszystkiego, na dniach moja Miatka bedzie miala nowego wlasciciela:)
pozdrawiam Asia
Dzizus dyskusja się rozwinęła nieziemska aż się boję pisać, ale jako że zacząłem temat 996 skończę go jeśli można:
i
bo
a że
to...

irakleo pisze:Postawię każdemu karton wódki
i
callum pisze:dorzucę jeszcze skrzynkę piwa
bo
Wroniasty pisze:najlepszym środkiem komunikacji jest komunikacja miejska
callum pisze:I nie zmieni tego nawet ten "super-szybki" Tiptronic
diablica pisze:co prawda nie Miata ale coz nie mozna miec wszystkiego
a że
revestation pisze:o gustach się nie dyskutuje...
to...
kociol pisze:i tak najlepsza jest Miata turbo




callum pisze:Amen, mate!
AroJano pisze:A może by tak ten temat "ad kosz" ??
Nic chyba twórczego z tego nie wyniknie...
![]()
![]()
![]()
Czy ktoś pogodzi towarzystwo??
Spoko kupić im po samochodzie zdanie sterowanym - możliwość jazdy do przodu i do tyłu bez zmiany biegów







Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Wroniasty pisze:znam też ludzi którzy twierdzą, że najlepszym środkiem komunikacji jest komunikacja miejska
To się akurat zgadza - na trasie Mokotów-Centrum nigdy nie osiągnąłem takich czasów miatką, co metrem

AroJano pisze:A może by tak ten temat "ad kosz" ??
Nic chyba twórczego z tego nie wyniknie...
Ależ tu nie chodzi o to, żeby coś wynikało



"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
To ja Was pogodzę
Poniżej link z onet.pl z sesją zdjęciową z zajęć szkoły jazdy sygnowanej przez Porsche... a wśród pojazdów uczestniczących ładna, niebieska Miatka
link: [url]http://moto.onet.pl/133421,5626750,2,zdjecie.html[/url]



link: [url]http://moto.onet.pl/133421,5626750,2,zdjecie.html[/url]
citizendog pisze:To ja Was pogodzęPoniżej link z onet.pl z sesją zdjęciową z zajęć szkoły jazdy sygnowanej przez Porsche... a wśród pojazdów uczestniczących ładna, niebieska Miatka
![]()
[url=http://m.onet.pl/_m/5011d175ca09488fb0df9bac9e86ee8c,21,1.jpg]Obrazek[/url]
link: [url]http://moto.onet.pl/133421,5626750,2,zdjecie.html[/url]
Spór wygrywa poczciwa NA !!!! Jest najlepsza...
Nareszcie...




Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6