Wysięgnik pasów bezpieczeństwa
Moderator: Moderatorzy
Taka "przedłużka" do pasa była w Renault Megane Cabrio I, może ją dało by się wykorzystać na wzór lub "porzeźbić", by przypasowała do Miaty?
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
Panowie takie pytanko odnośnie tego przedłużenia: czy pomoże to coś z pasami przy szerokim rollbarze?? Problem polega na tym że pas nie idzie w linii prostej na bark tylko lekko owija się wokół rollbara i zwija w rulonik w oczku zaraz przy śrubie co powoduje problemy ze swobodnym rozwijaniem i zwijaniem się pasa. Trzeba pomagać rączką
Nie mam możliwości w tej chwili porobienia fotek aby to zobrazować ale mam nadzieję że wyjaśniłem w miarę zrozumiale o so chozi. Jeżeli ktoś rozwiązał podobny problem innym ustrojstwem byłbym wdzięczny za podpowiedź.
EDIT:
Jedna fotka z wątku smerfety może pomoże:


EDIT:
Jedna fotka z wątku smerfety może pomoże:
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Johnson pisze:Odkopię. Myślicie, że coś takiego da rade ?<br abp="234"><br abp="235">http://www.modified.pl/honda-oem-podajnik-pasa-seatbelt-arm.html
Zamówiłem, za kilka dni dam znać jak to to pasuje - o ile w ogóle. Obecnie bez żadnego podajnika jest porażka, co drugie zapiinanie pasów kończy się u mnie otwieraniem drzwi i szukaniem pasa za siedzeniem.. Dramat. Najgorsza rzecz w MX5 ever. Nawet nie ma żadnej spinki, która by trzymała klamrę wysoko, tylko skubana leci na doł pasa i się klinuje za odsuniętym fotelem, a te niby uchwyty do odkłądania w nich klamry ja to ładnie pokazują w instrukcji obsługi to jakiś żart smutnego inżyniera..
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Z boku masz uchwyt na klamrę by nie latała i nie spadała nisko.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jak ktoś ma rozmiary gwintów (nie chce mi się szukać) to już mogę podesłać do kumpla całość. Mam projekt ale nie mam tego rozmiaru i nie mam czasu zejść do garażu:D
Generalnie kolega który ma się tym zajmować (karbon) właśnie się do mnie odezwał dwa dni temu, że ma już czas i może się bawić.
Generalnie kolega który ma się tym zajmować (karbon) właśnie się do mnie odezwał dwa dni temu, że ma już czas i może się bawić.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Ja powoli ogarniam z amelinium, ale bardzo obawiam się o bezpieczeństwo takiego rozwiązania.
Będę dzisiaj wcześniej w domu, pomyślę.
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
czester_ pisze:Z boku masz uchwyt na klamrę by nie latała i nie spadała nisko.
Właśnie o tym żarcie inżyniera pisałem - ergonomia tego rozwiązania jest ehm.. Już nie płynę dalej.
Przyszedł mi ten uchwyt, jest tylko w jedną stronę i do góry nogami zamontowany (to jest przedłużka dla pasażera na rynku japońskim

Kurak pisze:Będę dzisiaj wcześniej w domu, pomyślę.
Pomyślałem. Da się zrobić, ale w druku 3d to w najlepszym przypadku piękne nie będzie.
Ja dzisiaj wystrugam prototyp 3d. Nie będzie źle wyglądał w 3d, element jest prawie cały schowany, w mojej koncepcji jeszcze bardziej niż ten z top miaty, a na tej części która jest widoczna nad pasem można zrobić kilka wzorów, dzięki czemu warstwy nie będą tak się rzucać w oczy, a przy okazji będzie ciekawszy design.
Nie wiem jak Ty kurak myślałeś, ale ja po przeanalizowaniu modelu stwierdziłem że najlepiej rozbić go na dwie części i zrobić ich łączenie na zatrzask. Jedna część to ramię (wydruk na płask) a druga to ramka wokół pasa (wydruk w pionie), dzięki temu obejdzie się bez supportu.
Nie wiem jak Ty kurak myślałeś, ale ja po przeanalizowaniu modelu stwierdziłem że najlepiej rozbić go na dwie części i zrobić ich łączenie na zatrzask. Jedna część to ramię (wydruk na płask) a druga to ramka wokół pasa (wydruk w pionie), dzięki temu obejdzie się bez supportu.
Mam prototyp, jestem bardzo dumny z patentu połączenia obu elementów. Zasadniczo jest kilka problemów.
1. Po pierwsze długość wysięgnika, jeżeli ktoś ma fotel na maksa do tyłu to dłuższy będzie miał na ramieniu przy zapiętych pasach, jednak chyba jak ktoś jest wysoki to ma długie ręce i nie potrzebuje przedłużki do pasów, tak więc długość ustalam pod swoje ustawienie fotela (mam 176cm). Na zdjęciach jest pierwsza wersja wydłużyłbym ją jeszcze o 2-3 cm. Na pierszym zdjęciu z przedłużką fotel jest ustawiony tak jak jeżdżę na drugim na maxa do tyłu widać różnicę.
2. Mały problem jest z mocowaniem przedłużki, albo trzeba dotoczyć tulejkę albo wydrukować plasikową co zrobię do testów, ale zasadniczo to średni pomysł aby podkładką pod śrubę trzymającą pasy był plastikowy element.
Przy okazji reaktywowałem druk drift buttona, wykorzystując nową technikę umieszczania nakrętki samohamownej.
1. Po pierwsze długość wysięgnika, jeżeli ktoś ma fotel na maksa do tyłu to dłuższy będzie miał na ramieniu przy zapiętych pasach, jednak chyba jak ktoś jest wysoki to ma długie ręce i nie potrzebuje przedłużki do pasów, tak więc długość ustalam pod swoje ustawienie fotela (mam 176cm). Na zdjęciach jest pierwsza wersja wydłużyłbym ją jeszcze o 2-3 cm. Na pierszym zdjęciu z przedłużką fotel jest ustawiony tak jak jeżdżę na drugim na maxa do tyłu widać różnicę.
2. Mały problem jest z mocowaniem przedłużki, albo trzeba dotoczyć tulejkę albo wydrukować plasikową co zrobię do testów, ale zasadniczo to średni pomysł aby podkładką pod śrubę trzymającą pasy był plastikowy element.
Przy okazji reaktywowałem druk drift buttona, wykorzystując nową technikę umieszczania nakrętki samohamownej.
Spoko koncept.
Zrobiłem dzisiaj wersje finalną, niestety trzeba też zmienić tulejkę i wypadałoby ją wytoczyć z aluminium, długość ramienia poprawiona i dwa kolory.
Zasadniczo faktycznie jest dużo wygodniej z przedłużką sięgając po pas nie odrywa się pleców od oparcia.
Jeżeli ktoś jest bardzo chętny to mogę mu to wydrukować z tulejkami drukowanymi lub alu bo będę zamawiał. Aczkolwiek jest to zakup na własne ryzyko bo nie wiem ile ten mój diwajs wytrzyma, szczególnie obawiam się o upalne lato, PLA z którego drukuję elementy można wyginać już w temperaturze 80-100 stopni, nie jestem pewien czy jak w lecie w aucie będzie 50 stopni to czy z ramienia nie zrobi się banan, pasy dosyć mocno jednak naprężają ten element. Ogólnie zrobiłem kilka kompletów dla sekcji szczecińskiej i przekonam się czy mój projekt przejdzie test praktyczny przez jakiś czas.
Zasadniczo faktycznie jest dużo wygodniej z przedłużką sięgając po pas nie odrywa się pleców od oparcia.
Jeżeli ktoś jest bardzo chętny to mogę mu to wydrukować z tulejkami drukowanymi lub alu bo będę zamawiał. Aczkolwiek jest to zakup na własne ryzyko bo nie wiem ile ten mój diwajs wytrzyma, szczególnie obawiam się o upalne lato, PLA z którego drukuję elementy można wyginać już w temperaturze 80-100 stopni, nie jestem pewien czy jak w lecie w aucie będzie 50 stopni to czy z ramienia nie zrobi się banan, pasy dosyć mocno jednak naprężają ten element. Ogólnie zrobiłem kilka kompletów dla sekcji szczecińskiej i przekonam się czy mój projekt przejdzie test praktyczny przez jakiś czas.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Masz jakiś projekt w CAD?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Nie znam się, ale jak potrzeba to mogę spróbować to z ABSu zrobić.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Podeślesz na prv? Z karbonu będę kombinował
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
