Strona 5 z 11

: 13 cze 2011, 8:04
autor: kammich
chyba trzeba sie w 2012 roku wybrac na GP Wegier, to moze byc ostatni wyscig na ktorym bedzie mozna posluchac dzwieku prawdziwych bolidow ;)

: 13 cze 2011, 8:26
autor: Don Corleone
Dla mnie razem z Chinami najlepszy wyścig sezonu i tak jak w tamtym Vettel nie stracił prowadzenia przez DRS, ale w walce na torze :mrgreen:
Takie wyścigi mógłbym oglądać zawsze. 9/10 za okresy neutralizacji ;)

Co do DRSu to nie wydaje mi się żeby wypaczał wyniki. Ma go każdy samochód i każdy może tak samo używać. A czy jest potrzebny? Przy oponach pirelli, nie.

: 13 cze 2011, 9:07
autor: artur
nie wierzę, że wprowadzą 4-cylindrówki do F1 bo to zabije ten sport, chyba że dodadzą do tego kilka głośników i symulator dźwięku V8 - inaczej bolidy będą brzmiały jak odkurzacze a sport straci na elitarności - jak mówię, trochę mi się w to nie chce wierzyć, obym się nie mylił :)

: 13 cze 2011, 9:26
autor: Don Corleone
Pierwsze zdjęcia Roberta po wypadku:
http://www.fakt.pl/Kubica-wraca-do-zdrowia-Pierwsze-zdjecia-po-wypadku,artykuly,106167,1.html

Fakt na coś się przydaje ;)

: 13 cze 2011, 9:40
autor: kammich
strasznie wyglada ta jego reka, nadgarstek jakos dziwnie wykrecony :neutral:

: 13 cze 2011, 12:45
autor: Yaskier
Fotel w końcu klęknął, Guzik w końcówce mistrzostwo, choć popsuł zabawę Szynce i Alonso. Alonso szkoda mi bardzo, choć Masa i tak lepiej jechał, ale najbardziej to szkoda Schumiego.. Powinien się załapać na podium, pokazał młodym jak się jeździ w trudnych warunkach. No ale nie był w stanie się długo bronić, choć i tak nieźle dawał radę. Szacun dla Guzika za fair play. Kobe Boski Wiatr lubię, ale mam wątpliwości czy odpuszczenie na wyjściu z zakrętu nie było celowe. Heidfeld miałby dobre P. Petrov się jakoś dotoczył. Nie mogę zrozumieć dlaczego Weber ma aż P3.
Generalnie wyścig pod każdym względem wyjątkowy.

: 21 lip 2011, 7:59
autor: LubMich
Zanim rozpocznie się kolejny wyścig.. drobne dwa pytania techniczne.. może ktoś zna odpowiedzi.. Dlaczego używa się tak wysokiego profilu opony? tj. tylko sprawa regulacji, jakaś historyczna czy jednak są powody techniczne do takich rozwiązań?
Dużo słyszałem o magicznym zawieszeniu mclarena.. jest może gdzieś to opisane/pokazane jak to działa? Czy to tylko sprawa perfekcyjnej regulacji? (drogowy mclaren też podobno ma świetne zawieszenie.. info: Top Gear :D )

: 21 lip 2011, 9:48
autor: Don Corleone
LubMich pisze:Dlaczego używa się tak wysokiego profilu opony?

Ciężko mi odpowiedzieć dlaczego. Jak dla mnie nie ma to żadnego sensownego uzasadnienia. Jak napisałeś sprawa historyczna. Tak już jest od długiego czasu, ale przy zmianach regulaminu na 2013 były informacje o zmianie felg na 17 lub 18 cali.

: 21 lip 2011, 10:49
autor: dragunov
Tak wysoki profil nie ma przypadkiem związku z amortyzacją? i przełożeniem mocy na drogę?
Bolidy są przecież bardzo sztywne a amortyzacja mechaniczna prawie nie istnieje.

wydaje mi się, że tak to może wyglądać. może ktoś poprawi?

: 21 lip 2011, 11:38
autor: LubMich
amortyzacja jest - jaki skok tego nie wiem - ale coś tam tłumiącego dość sprawnie pracuje.. natomiast jak już masz balonowe opony to zawieszenie robisz z ich uwzględnieniem, jak dostali by niski profil opony to zawieszenie trzeba by zrobić z innymi założeniami - taka moja dedukcja.

: 21 lip 2011, 13:09
autor: artur
Znalezione gdzieś na sieci:

Despite their size, a typical rear wheel and tyre weighs only around 10kg. F1 regs still mandate a 13in wheel, which necessitates a high-profile tyre, so about half the total suspension movement is in the tyre.

Potwierdzałoby to teorię dragunova ale pytanie czy to prawda. Oficjalne źródła nie podają przyczyn takiej a nie innej wysokości profilu:

[url]http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5283.html[/url]

: 21 lip 2011, 13:17
autor: matpilch
bodajze michelin walczac o prawa (kontrakt?) na dostarczanie ogumienia chcial zeby wprowadzic 18' czy nawet 19' koła, ale jak widac kicha.

poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy

: 21 lip 2011, 13:55
autor: LubMich
13 calowa felga jest ograniczeniem dla wielkości tarcz.. ale sama średnica tarczy też podlega regulacjom - więc teoretycznie można zezwolić na większe fele - przy utrzymaniu małych tarcz...

matplich pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
hm.. o czym piszesz?

: 21 lip 2011, 14:14
autor: hella_flush
matpilch pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało


Mniej, więce tak:
Obrazek

: 21 lip 2011, 15:51
autor: matpilch
LubMich pisze:
matplich pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
hm.. o czym piszesz?


że plan jest taki zeby te 18'-19' wprowadzic, qbatron juz o tym pisał :)

: 21 lip 2011, 20:42
autor: LubMich
ale pirelli jest chyba do 2013 już wykupione - więc to chyba trochę jeszcze potrwa..

: 22 lip 2011, 16:37
autor: dragunov
Wydaje mi się, że Michelin chciał większe felgi by opony bardziej rozmiarami i wyglądem pokrywały się z oponami w normalnych dupowozach. Ale czy chodzi o marketing czy bardziej o transfery technologii na linii sport-cywil nie mam pojęcia.

ed. a zahaczając o temat wielkości tarcz to chyba nie potrzebują większych

: 23 lip 2011, 8:46
autor: LubMich
jest kilka rozmiarów, które nigdy nie wydają się 'za małe' i czegoś takiego jak za duże tarcze w sporcie też na pewno nie ma.. ograniczenie na pewno ma wpływ na długość dohamowań. No i Hamilton jak ktoś by mu dał takie hamulce rzadziej by do mety z całymi oponami dojeżdżał.

: 23 lip 2011, 12:05
autor: matpilch
a ja zmienie nieco temat, gdyz dzisiaj i jutro jest okazja do fajnego porownania (ha, w sumie to nie ma co porownywac.....)

otoz F1 na polsacie jak zwykle komentowac bedzie borówa i małrycy, natomiast w tym samym czasie na eurosporcie Wyrzykowski&Jaroński dają czadu na Tour de France :mrgreen:

: 23 lip 2011, 12:46
autor: Blade
matpilch pisze:otoz F1 na polsacie jak zwykle komentowac bedzie borówa i małrycy,


"Jest z nami Karolina Czapka - Borowczyk ma nową kurteczkę" :kciuk: padłem po tym stwierdzeniu Zientarskiego

: 23 lip 2011, 12:51
autor: rafal
a ktos sie wybiera moze za tydzien do Budapesztu?

: 23 lip 2011, 14:22
autor: Don Corleone
Właśnie zbieram szczękę z podłogi po informacji o kwalifikacjach na Nurburgringu do Porsche Supercup.
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi.
Rewelacja. Brawa dla obu panów :winner:

Może jutro będzie Mazurek na TV4/Eurosport :mrgreen:
Początek wyścigu 11:45

: 23 lip 2011, 15:18
autor: Spidi
Don Corleone pisze:Właśnie zbieram szczękę z podłogi po informacji o kwalifikacjach na Nurburgringu do Porsche Supercup.
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi.
Rewelacja. Brawa dla obu panów :winner:


Na Północnej pętli też kwalifikacje wyglądąły doskonale ale sam wyścig bardzo kiepsko... :cry:
Trzymam kciuki, żeby tym razem było lepiej!

: 31 lip 2011, 11:52
autor: Don Corleone
Przed tygodniem się nie udało, ale teraz był Mazurek :winner:
Brawa dla Giermaziaka za wygraną. Klasa. 19s przewagi nad drugim kierowcą :mrgreen:


Teraz jestem tylko ciekaw czy Vettel obroni start, bo tor na Węgrzech jest bardzo mokry.

: 25 wrz 2011, 13:39
autor: artur
wiecie może czemu zawdzięczamy szczęście nieobecności borowczyka i zientarskiego w studiu, połączonej z brakiem komentatorskiego kunsztu tego pierwszego podczas całego weekendu? wyjątek, czy może ich obu w końcu zwolnili?

: 25 wrz 2011, 15:40
autor: matpilch
ja wiem tylko, że właśnie obejrzałem wyścig na bbc i teraz ciezko bedzie mi wytrzymywac gadanine naszych ekspertów.....

: 25 wrz 2011, 15:46
autor: Don Corleone
Z Zientarskim nie wiem co się dzieje, ale Borowczyk jest konferansjerem na jednym z Rajdów z tego co słyszałem.
Mam szczerą nadzieję, że to stała zmiana.

matpilch pisze:właśnie obejrzałem wyścig na bbc

Szczęściarz :wink:
Niestety nie mam na swojej platformie BBC, a darmowe przekazy internetowe są w tragicznej jakości.

: 25 wrz 2011, 16:48
autor: matpilch
sa tu w akademiku brytyjki, ktore sobie za 5 funtow miesiecznie wykupily abonament w BBC i maja wszystkie programy. jakosc byla ok, ale bez szału

: 26 wrz 2011, 19:32
autor: sebna
Jakość jakością ale komentarz i ogólnie poziom jak się już przegryzie przez skrzywienie w kierunku wszystkiego co jest UK albo przynajmniej anglojęzyczne :mrgreen: to naprawdę transmisja jest na najwyższym poziomie.

Ja nie oglądam na żywo ostatnio bo zawsze coś ważniejszego jest do zrobienia ale ściągam w HD dzień później i oglądam wieczorkiem :)

Tylko trzeba uważać, żeby się nie zapędzić z czytaniem wiadomości ze świata :)

Pozdro

: 11 sty 2012, 18:39
autor: Tomai
http://www.tvn24.pl/0,1731100,0,1,wloskie-media-kubica-w-szpitalu-poslizgnal-sie,wiadomosc.html

To się nazywa pech :sad: