Skoda Rapid 1.2 TSI 2013

Wstrząsy przy zmianie biegu z 1 na 2 dziwne

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

JayJayJason428
Posty: 9
Rejestracja: 29 kwie 2024, 19:11
Model: Inny
Lokalizacja: Woj. Śląskie

05 lip 2024, 20:56

Hej wszystkim, prosiłbym o pomoc w ocenie czy dobrze główkuje.

Pacjent Skoda Rapid 1,2 Tsi 2013 rok 130k przelotu ble ble ble... nowy samochód w domu od 2 tygodni.
Ogólnie zauważyłem, że przy zmianie biegów z 1 na 2 czuć taki wstrząs jakby coś w biegach albo przy sprzęgle się lekko obijało.

Dziwi mnie to że jak jeździ samochodem tata tego zjawiska nie ma, tłumacze to tym że mamy nieco inne techniki jazdy. Tata zmienia bieg z 1 na 2 bardzo szybko 1200-1500 obrotów przyzwyczajenie z diesla i nie ma tych wstrząsów. Ja na co dzień jeżdżę benzyną i zmieniam bieg na 2 nieco wyżej 2000 obrotów i zawsze jest lekkie uderzenie po wciśnięciu sprzęgła. Wiem że to nisko jak na benzynę bo powinno być około 3000 obrotów przy normalnej jeździe ale to z powodu charakterystyki 1,2 tsi tak szybko zmieniam. Z kolei kiedy zmienię bieg np. przy 3000 obrotów takich wstrząsów nie ma, jedynie naturalne odczucie sklejenia sprzęgła i wbicia biegu. Też czasami jest tak że jak szybciej podjade do ronda, albo skrzyżowania i wciskam sprzęgło aby dać na jedynkę i po zatrzymaniu móc od razu ruszać to po tym wciśnięciu sprzęgła też czuć charakterystyczny wstrząs. Przy zmianach na inne biegi jest normalnie tylko z 1 na 2 bije.

W instrukcji skody jest napisane aby 2 bieg wbijać po przejechaniu długości odpowiadającej długości pojazdu czyli bardzo szybko. Ale szczerze to aż dziwnie mi się tak szybko zmienia 1,5k obrotów i 2 bieg i obroty spadają do 1,2k i czuć że silnik się dusi i dopiero od 1,5k jedzie bo ma odpowiedni niutonometr. Ale jak jeżdżę tak jak serce podpowiada i zmieniam przy około 2k i po zmianie na dwójce jest 1,5k obrotów to jest uderzenie...

Wszystko wskazuje na to, że albo coś z poduszką skrzyni biegów, albo warto wymienić olej w skrzyni, bo uszkodzenie sprzęgła wykluczam bo nie ślizga się i łapie od dołu, albo napęd luźny półośki czy cuś. Chyba że ja mam złe nawyki i nie potrafię zmieniać biegów, też możliwe xD (niecałe 3 lata prawko).

To co pisałem do sprawdzenia czy co myślicie?, a może ktoś z was ma Rapidke bo w sumie popularny samochód?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4630
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 lip 2024, 20:06

Zmiana biegów przy 1500 w tym silniku to sadyzm, 2000 też trochę nisko.

Specjalnie poobserwowalem jak jeżdżę.(też akurat jeżdżę rapidem 1.2tsi) i przy bardzo spokojnej jeździe zmieniam 1-2 w okolicach 2000, a wyższe biegi raczej 2500. Im bardziej dynamiczna jazda tym wyżej.

powered by RomDrop :-D


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
JayJayJason428
Posty: 9
Rejestracja: 29 kwie 2024, 19:11
Model: Inny
Lokalizacja: Woj. Śląskie

09 lip 2024, 12:14

Alex pisze:
08 lip 2024, 20:06

Specjalnie poobserwowalem jak jeżdżę.(też akurat jeżdżę rapidem 1.2tsi) i przy bardzo spokojnej jeździe zmieniam 1-2 w okolicach 2000, a wyższe biegi raczej 2500. Im bardziej dynamiczna jazda tym wyżej.

powered by RomDrop :-D
Taaak naturalnie że wyższe biegi to 2,5k obrotów się zmienia też tak jeżdżę, a nawet wyżej zależnie od jazdy.
Bardziej chodzi mi o tą zmianę z 1 na 2 i te wstrząsy dziwne. I kurde zuważyłem że dwójka tacie już trzy razy zgrzytnęła dość konkretnie więc coś z tą skrzynią jest chyba nie tak.
ODPOWIEDZ