Opinie o 1.6 Pure Tech

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

19 wrz 2021, 22:11

Czy ktoś z was miał do czynienia z tym silnikiem?
Jak wygląda to pod względem awaryjności?
1.2 z tego co wiem to są to średnie jednostki (problemy z paskiem rozrządu)
Jest on montowany w DS i Peugeocie.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

20 wrz 2021, 8:11

Odradzam ten silnik, ma problem z rozrządem, a dokładnie z łańcuchem i napinaczem. W 2014 bardzo mocno zastanawiałem się nad zakupem Peugeota 508 kombii, tylko z silnikiem benzynowym. Oglądałem auto z ASO Częstochowa, które miało już wymieniane oba elementy przy 30k km, piszemy o 2 letnim samochodzie, od pierwszego właściciela. Na forum Peugeot bardzo dużo o tym jest, zwłaszcza w modelu RCZ z 200KM wersją tego motoru.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

20 wrz 2021, 15:21

W sumie niedoprecyzowalem, ze chodzi mi o ten nowy.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 wrz 2021, 18:08

Sun pisze:
20 wrz 2021, 15:21
W sumie niedoprecyzowalem, ze chodzi mi o ten nowy.
Ale to w dalszym ciągu Prince, co?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

20 wrz 2021, 19:18

Oj, to aż tak sie nie znam.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

20 wrz 2021, 20:37

Te nowe podobno są już OK, tzn. nie odbiegają słabością od innych producentów. Wczesne wersje to było zło.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2021, 18:53

pistenbully pisze:
Sun pisze:
20 wrz 2021, 15:21
W sumie niedoprecyzowalem, ze chodzi mi o ten nowy.
Ale to w dalszym ciągu Prince, co?
Pewnie że tak.

"On 25 June 2014 1.6-litre turbo Prince engine won its eighth consecutive International Engine of the Year Award in the 1.4 to 1.8-litre category."

Niby wszystko fajnie ale:

"There was a service bulletin issued in 2013 due to failing timing chains and timing chain tensioner, both designed by BMW, in the Prince engine."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

Jakieś max. 2 miesiące temu kupiłem felgi aluminiowe do Mazdy. Facet który mi je sprzedawał, emerytowany górnik, powiedział że wrócił do Mazdy 3 Mk3, a wcześniej miał DS5 z 1.6T i że brał mu olej na litry, nigdy więcej PSA, mówił Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

21 wrz 2021, 20:12

monkahead pisze:
21 wrz 2021, 18:53
pistenbully pisze:
Sun pisze:
20 wrz 2021, 15:21
W sumie niedoprecyzowalem, ze chodzi mi o ten nowy.
Ale to w dalszym ciągu Prince, co?
Pewnie że tak.

"On 25 June 2014 1.6-litre turbo Prince engine won its eighth consecutive International Engine of the Year Award in the 1.4 to 1.8-litre category."

Niby wszystko fajnie ale:

"There was a service bulletin issued in 2013 due to failing timing chains and timing chain tensioner, both designed by BMW, in the Prince engine."

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

Jakieś max. 2 miesiące temu kupiłem felgi aluminiowe do Mazdy. Facet który mi je sprzedawał, emerytowany górnik, powiedział że wrócił do Mazdy 3 Mk3, a wcześniej miał DS5 z 1.6T i że brał mu olej na litry, nigdy więcej PSA, mówił Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jeden z naszych miatowych kolegów z Trójmiasta bardzo lubi PSA na daily. Swego czasu miał jednocześnie Puga i Mini benzynowe. I Mini pochłonęło majątek, jak chodzi o naprawy (opowiadał szczegółowo, ale nie potrafię powtórzyć). Od niedawna twierdzi więc, że PSA, jak najbardziej, ale tylko 2.0 HDI.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

21 wrz 2021, 21:04

O HDI są jedynie bardzo dobre opinie. Kuzyn miał w C4 Picasso 1.6 HDI, żadnych problemów. Kolega teraz kupił nowego C4 1.2 PureTech za ponad 120k zł, także zobaczymy jak to się będzie sprawować.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

21 wrz 2021, 21:05

Ja słyszałem o problemach z paskiem w 1.2 Pure Tech.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 wrz 2021, 6:06

No to sam sobie odpowiedz teraz czy warto, skoro każdy PT ma problemy z głównym osprzętem silnika. Ja np. kupuję świadomie auta z rozrządem na łańcuchu, bo zapewnia mi to bezstresową i bezawaryjną eksploatację. Wszystkie moje auta od 2014 mają łańcuch rozrządu, zero problemów i minimalne koszta eksploatacji.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

22 wrz 2021, 10:59

monkahead pisze:
22 wrz 2021, 6:06
No to sam sobie odpowiedz teraz czy warto, skoro każdy PT ma problemy z głównym osprzętem silnika. Ja np. kupuję świadomie auta z rozrządem na łańcuchu, bo zapewnia mi to bezstresową i bezawaryjną eksploatację. Wszystkie moje auta od 2014 mają łańcuch rozrządu, zero problemów i minimalne koszta eksploatacji.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Z tymi łańcuchami to też już nie jest tak kolorowo jak dawniej. W Hyundaiu po 200 k km łańcuch naciągnięty o ok. centymetr w stosunku do nowego. Tak więc w pełną bezobsługowość współczesnych łańcuchów nie wierzę. No chyba, że ktoś robi przebieg 10-15 k km w rok, to wcześniej sprzeda samochód niż łańcuch padnie.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

22 wrz 2021, 12:21

Moim zdaniem to wciąż zależy od firmy, mam wrażenie że na łańcuchach polecieli wszyscy: VAG w słynnym 1.4 TFSI, PSA w Prince, teraz Hyundai-Kia, poza japońskimi producentami. Ja jako użytkownik japońskich aut, nie znam problemu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2021, 15:54

Ja tylko zasugeruję fora PSA + opinie kierowców na autocentrum.pl
Co my możemy wiedzieć poza zasłyszanymi opiniami? Ja nie chciałbym mieć do czynienia z PSA nigdy więcej, ale miałem używanego Citroëna, a nie nowego na gwarancji. Każdy też jeździ inaczej.
BTW kolega ma c5 suva z tym silnikiem w wersji 180KM, oczywiście jest zadowolony, ale jeździ spokojnie (nie zna nawet v maxa) i samochód ma 1.5 roku. Więc co się mogło stać?
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

23 wrz 2021, 9:27

Miałem nowego Citroena i nowego Renault. I stwierdzenie "nigdy więcej PSA" rozszerzam na "nigdy więcej auta francuskiego".
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

23 wrz 2021, 18:03

dudek_t pisze:
23 wrz 2021, 9:27
Miałem nowego Citroena i nowego Renault. I stwierdzenie "nigdy więcej PSA" rozszerzam na "nigdy więcej auta francuskiego".
A co było z Renault?

Popatrzę jeszcze na fora PSA, będzie to dobre odniesienie.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 wrz 2021, 10:21

dudek_t pisze:Miałem nowego Citroena i nowego Renault. I stwierdzenie "nigdy więcej PSA" rozszerzam na "nigdy więcej auta francuskiego".
Ja akurat bardzo dobrze wspominam Renault, żadnych problemów. W sumie to chyba najwięcej kasy utopiłem w VAGu Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

24 wrz 2021, 10:43

monkahead pisze:
24 wrz 2021, 10:21
dudek_t pisze:Miałem nowego Citroena i nowego Renault. I stwierdzenie "nigdy więcej PSA" rozszerzam na "nigdy więcej auta francuskiego".
Ja akurat bardzo dobrze wspominam Renault, żadnych problemów. W sumie to chyba najwięcej kasy utopiłem w VAGu Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Co to za vaga miales?
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 735
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2021, 14:17

Ja miałem Yeti ze słynnym 1.4 tsi i zaczęły się problemy z wtryskami...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 wrz 2021, 15:32


Sun pisze: Co to za vaga miales?
Audi w Pb, bardzo stare czasy Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

25 wrz 2021, 10:56

W Renault? Wszystko :D Od stawania w środku nocy w polu po pękające sprężyny zawieszenia. W waginy też wsadzam więcej ale poza jednostkowym przypadkiem (pompa wody) - w trasie nie zawiodły. Teraz do kompletu kupiłem Alfę i jestem bardzo ciekaw "wrażeń" z eksploatacji. Ale jej to akurat dużo wybaczę.
W moim osobistym rankingu pod względem niezawodności i uniknięcia nieprzewidzianych wydatków... japonia a później długo nic.
GRL
Posty: 64
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: ND RF
Wersja: 2.0
Lokalizacja: zachodniopomorskie

25 wrz 2021, 11:37

Sun pisze:
21 wrz 2021, 21:05
Ja słyszałem o problemach z paskiem w 1.2 Pure Tech.
Kiedy szukałem małego autobusu, żeby żona woziła dzieci do swojej mamusi (z rowerkami, hulajnogami, trampoliną, złotym pociągiem, itd.) to brałem pod uwagę Berlingo 1.2.
Bo informacje o parciejących paskach to jedyna rzecz którą zarzucano temu silnikowi (no jeszcze, że ma słaby dół).
Bo tyczyło się to silników sprzed dokonanej jakiejś tam korekty (chyba inne paski zaczęli stosować).
Bo w jednym ASO powiedzieli, że sprzedają takich setki i przyjechał z problemem tylko jeden z nieznaną historią (oczywiście mogli mnie ściemniać).
Zasugerowali, że mógł być zalewany niewłaściwy olej, bo przecież niektórych się nie przekona, że może być wymagane coś innego jak 5W30.
A w ogóle to auto miało zostać z nami jakieś 50-60kkm, więc kto by się tym przejmował. ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

25 wrz 2021, 12:07

dudek_t pisze:
25 wrz 2021, 10:56
kupiłem Alfę
Chyba niedokładnie przeglądałem tematy w dziale "Nasze pojazdy zastępcze", bo żadnej Alfy na pierwszej stronie nie widać :bicz:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 wrz 2021, 16:50

Ja bym tam Giulią czy Stelvio Veloce pojeździł

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

26 wrz 2021, 9:57

Nadrobię w takim razie w wolnej chwili :) Niestety nie Veloce ale musiała być z jasnym wnętrzem a takie z silnikiem 280 koni nie występowało. Teraz zrobili wersję 6C Villa d'este z 280 konnym i jasnym środkiem ale cena w stosunku do mojej sztuki to jakies lekko licząć 70k zł więc jakoś przeboleje mniejszą moc. I tak wrażenia są lepsze niż z seryjnej ND.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

26 wrz 2021, 13:26

6C Villa d'este, dziwna wersja, bardzo podobna do Busines Edition, czyli jednej z tańszych. Mnie najbardziej podoba się w wersji Veloce Ti, oczywiście poza czterolistną koniczynką

Jednak zdrowo rozsądkowo, to za 250k zł warto też się zastanowić nad Stingerem, chyba będzie miał mniejszą utratę wartości i dostajemy za to "więcej" auta.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

26 wrz 2021, 14:21

monkahead pisze:
26 wrz 2021, 13:26
6C Villa d'este, dziwna wersja, bardzo podobna do Busines Edition, czyli jednej z tańszych. Mnie najbardziej podoba się w wersji Veloce Ti, oczywiście poza czterolistną koniczynką Obrazek

Jednak zdrowo rozsądkowo, to za 250k zł warto też się zastanowić nad Stingerem, chyba będzie miał mniejszą utratę wartości i dostajemy za to "więcej" auta.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ale raczej tego więcej jest na zewnątrz, a nie w środku.
A co Julki, przeżywałem na wiosnę sercowe rozterki poszukując wersji, która ma i jasne wnętrze i regulowane podparcie ud w siedzisku...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

26 wrz 2021, 17:05

Pistenbully, niestety nie ma takiej wersji. Dla nas to akurat nie problem bo fotele z wersji Veloce są bardzo upierdliwe przy wsiadaniu i podczas kilku dni testów kląłem na nie kilka razy dziennie. Za to te płaskie, z naszej sztuki, nie mają za grosz trzymania bocznego :D Coś za coś.

Monkahead, przecież 6c... to praktycznie najbardziej wypasiona wersja, na bazie Ti, gdzież business do niej porównywać. Ona zwyczajnie nie ma nic z dodatków sportowych ale cała reszta... no nie ma porównania. Ja chciałem włoskie auto więc Stinger nawet przez sekundę nie był brany pod uwagę. Zresztą uważam że był dobrą propozycją kiedy V6 można było wyjąć za 170k a nie za 250. A z R4 turbo to KIA jak każda inna.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

26 wrz 2021, 17:23


dudek_t pisze:Monkahead, przecież 6c... to praktycznie najbardziej wypasiona wersja, na bazie Ti, gdzież business do niej porównywać.
Rzuciłem okiem jedynie na zdjęcia i jak zobaczyłem te taborety to pomyślałem, o jak w business edition. Mnie się to nie podoba, brak sportowego ducha. W środę jadę do Katowic oglądać GTAm.
dudek_t pisze:Ja chciałem włoskie auto więc Stinger nawet przez sekundę nie był brany pod uwagę. Zresztą uważam że był dobrą propozycją kiedy V6 można było wyjąć za 170k a nie za 250. A z R4 turbo to KIA jak każda inna.
Smutna prawda. Niestety ceny aut w UE to są jaja. Dzisiaj oglądałem u Łysego test Jaguara F-Type, producent doliczył do tego modelu tylko 15k Euro kary za emisję spalin Obrazek A za naszą wschodnią granicą już kar nie ma, to samo w USA, a atmosferę mamy przecież jedną, powietrze nie stoi w miejscu...



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 wrz 2021, 20:38

No więc byłem i widziałem. Auto prezentuje się bardzo dobrze, pewnie te 10 szt. oferowanych na Polskę będą stanowić fury kolekcjonerskie, 6 szt. już podobno sprzedanych. Jednak za te pieniądze skierowałbym się zdecydowanie do salonu Porsche.

Przy okazji posiedziałem w Giulii i Stelvio Veloce ... no po prostu poezja! Już wiem co będzie moim kolejnym samochodem. Sportowe fotele fantastyczne! Zaskakująco dużo miejsca z tyłu, nawet w sedanie.

Na koniec dzisiejszej objazdówki, salon Lexus'a w Katowicach, przymiarka do IS300. Auto fajne, dosyć wąskie, mniejsze od Giulii ale również pozytywnie zaskoczyła mnie ilość miejsca, bez problemu siadłem z tyłu, za przednim fotelem ustawionym pod siebie (186cm/83kg). Bardzo dobrze wyciszony, bagażnik do zaakceptowania ale jednak to jest zupełnie inny samochód niż Alfa ... bez porównania do "La Meccanica Delle Emozioni".
Załączniki
20210929_160627.jpg
20210929_160627.jpg (589.62 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_160727.jpg
20210929_160727.jpg (663.21 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_160809.jpg
20210929_160809.jpg (716.71 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_160856.jpg
20210929_160856.jpg (699.91 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_161036.jpg
20210929_161036.jpg (595.62 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_161124.jpg
20210929_161124.jpg (535.71 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_161314.jpg
20210929_161314.jpg (558.81 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_161340.jpg
20210929_161340.jpg (583.75 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_161537.jpg
20210929_161537.jpg (587.4 KiB) Przejrzano 1723 razy
20210929_161559.jpg
20210929_161559.jpg (603.72 KiB) Przejrzano 1723 razy
ODPOWIEDZ