Z3 vs MX-5

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

18 paź 2009, 21:00

irakleo pisze:Wracając do tematu - jesli chcemy sprawiedliwie porównywać Miatę to raczej z Z3 o pojemności 1,8 lub 1,9, zaś dla wersji o pojemności 2,8 trzebaby poszukac bardziej godnego konkurenta o zbliżonej pojemności.....hmm....może Supra albo Skyline hehe


Co będziesz tak daleko szukał ... Miata Fajfa się nada akurat.

:mrgreen:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2009, 21:06

pmcomp pisze:Co będziesz tak daleko szukał ... Miata Fajfa się nada akurat.


Stanowczo za szybka - miatka na 0,5bara sobie poradzi :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

19 paź 2009, 17:18

Mayk pisze:Stanowczo za szybka - miatka na 0,5bara sobie poradzi


hmmmm, ciekawe czyja niech pomyślę :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

20 paź 2009, 10:16

irakleo pisze: Myślę że najlepszym odniesieniem do tej kwestii jest porównanie ilości aut japońskich vs niemieckich biorących udział w popularnych rajdach samochodowych. Nawet dziecko kojarzy ze sportem samochodowym marki takie jak Subaru Impreza czy Evo Lancer....


Tu mały update irakleo od kilku lat subaru zdecydowanie kiepsko wypada w kwestii rajdów samochodowych (mowa oczywiście o WRC), na przedzie są europejskie konstrukcje (citroen, ford), w tym roku subaru wycofało się z WRC, a mitsubishi już nie ma kilka ładnych lat jako fabryczny team.
Swego czasu bmw odnosiło sukcesy z modelem e30 w rajdach samochodowych.


irakleo pisze:BMW kojarzone są głównie z autami codziennego użytku, które ze sportem nie wiele mają do czynienia.

Tu bym nie do końca się z Tobą zgodził. Nie zapominajmy o F1 :mrgreen: haha gdzie bmw sobie świetnie radzi (to była taka złośliwa dygresja).
Również w serialu WTCC bmw model 320si
Obrazek
jest jednym z najlepszych samochodów liczących się w stawce (co prawda w tym roku szala przechodzi na rzecz Seata). Niestety w tym serialu samochody japońskie nie biorą udziału więc trudno porównać.
To tyle w kwestii sportów samochodowych.

Co do Z3 vs Mx-5
- co do właściwości jezdnych nie mogę nic powiedzieć -
Miata rewelacja, Z3 nigdy nie jechałem,

- co do wyglądu bmw to typowe bmw przynajmniej przodem ciężko odróżnić od innych modeli -
Miata samochód z charakterem o niepowtarzalnym wyglądzie.

- co do MX-5 lifestyle nie będę nawet pisał Save the wave :mrgreen: i wszystko jasne
co do bmw przytoczę anegdotę usłyszaną (by Sek- jeśli coś źle przytoczyłem to popraw)

stoi z3 na światłach, kierowca patrzy w lusterko, widzi zbliżające się drugie z3 - banan na twarzy, super pogadamy sobie :mrgreen:
Z3 zatrzymuje się opuszcza prawą szybę bzzzz.
- " Jaki masz motor?"
- "1,9" :mrgreen:
- "pssss" szyba bzzzzz wrrruuum :arrow:
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

20 paź 2009, 14:34

noveek poprawka:
znajomy ma 2.8L , a to które podjechało było 3.0L.
fakt faktem, że zamiast pozdrowienie było pytanie o pojemność a potem parsknięcie z pogardą i szyba w górę. :mrgreen:

a wracając do tematu to najlepiej sprawdzić auta na torze. jeśli znajomy nie sprzeda z3 na wiosnę to przetestujemy je na torze. z moich doświadczeń wynika że sam mocny silnik to 50% sukcesu. nie będę już oczerniał z3, ale nawet toyotka mr2 ( żeby tylko nie powstał drugi temat mx5 vs mr2 ) wykazuje tendencje do uciekania przodem w zakrętach co było dla mnie zaskoczeniem( silnik central, masa równo rozłożona - testowaliśmy wersje 156ps i 240ps). w miatce jest inaczej - dlaczego nie wiem.
gwoli wyjaśnienia : byłem przeciwny zakupowi mx5, ale moja ładniejsza połowa się uparła , po zakupie pierwszy drive z leszkiemMX5 i konradem - i ..... przepadłem.
według mnie te auta mają dostarczać frajdy z jazdy a osiągi są sprawą drugorzędną
( zresztą droga ewolucji mx5 też pokazuje że mazda poszła w tę stronę, a nie jak konkurencja w osiągi).
podsumowując:
miata - ogromny fan z jazdy, inne autka jak dla mnie lepsze: osiągi, komfort, wyposażenie itd. itp. , ale fan mniejszy i oto w tym wszystkim chodzi.


pozdr
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

20 paź 2009, 15:11

Sek, co do MR2 - to jak większość aut z centralnym motorem do pewnego momentu jest podsterowna - jak przekroczysz pewną prędkość w zakręcie jest już nadsterowna. Tyle, że ten moment przejścia z podsterowności w nadsterowność jest dosyć gwałtowny i np. w egzemplarzach SW20 sprzed liftu bardzo łatwo zrobić bączka. Generalnie wymaga to po prostu jaj i umiejętności, np. moje próby driftu MR-2 nagminnie kończyły się wyprzedzeniem przodu przez tył :lol:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

20 paź 2009, 18:46

Sek pisze:miata - ogromny fan z jazdy, inne autka jak dla mnie lepsze: osiągi, komfort, wyposażenie itd. itp. , ale fan mniejszy i oto w tym wszystkim chodzi.


O tak tak, pięknie to ująłeś FUN Fun fun...... :mrgreen:

O to w tym wszystkim chodzi. :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

20 paź 2009, 18:55

wroniasty, nie mam nic do MR2 (broń Boże) chodziło mi tylko o to że jedne auta na papierze wyglądają zajefajnie a już podczas jazdy nie jest tak różowo, a inne odwrotnie.
tak jak napisałeś prowadzenie MR2 wymaga jaj i umiejętności, a w miacie masz to w serii :mrgreen:
nie znam się szczegółowo na MR2, te które testowałem były z lat 92 i 93 obie w serii bez modów i obie miały problemy z latającym przedem. co prawda problemy te były dokuczliwe dopiero na szutrze. moja wiedza o autach tego typu jest "średnia krajowa" i dlatego patrzę na nie jak laik: biorę prospekt producenta a tam nic tylko wsiąść i rajdować, a jak wyjadę z salonu to przy pierwszym dodaniu gazu dzwon.
ale wracając do tematu. ja ze swoją opinią o z3 poczekam do wiosny i toru (może też i ta 240konna MR2 z nami się wybierze), i po organoleptycznych testach zawyrokuje.
na razie jest tak że: mocne auto ( poza 1.8L), z zewnątrz wygląd auta ok, wewnątrz stylizacja przedpotopowa (rzecz gustu oczywiście), a jakość jazdy to zobaczymy wiosną.

pozdr
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

22 paź 2009, 15:25

skoro temat zboczył na MR2 to i ja nie mogę się powstrzymać:

http://allegro.pl/item791116954_toyota_mr2.html
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

22 paź 2009, 18:56

piękna sztuka
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

22 paź 2009, 19:32

Swietny kanciak, podobnie jak Nissan s12 :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 paź 2009, 21:07

A mnie się z3 bardzo podoba z wyglądu :smile: Nie wiem jak jeździ, ale wygląd ma super. Jedno z najładniejszych BMW.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

22 paź 2009, 21:27

Max89 pisze:Jedno z najładniejszych BMW.

Zgadza się, ale "jedno z najładniejszych BMW" nie znaczy "ładne na tle innych samochodów" :D Tak jak "ładna Skoda" niekoniecznie oznacza "ładny samochód" :D

A tak serio - od początku strasznie mi się podobały te wyloty z boków (nie wiem, czy to atrapy, czy jakąś funkcję pełnią), przypominają mi myśliwce z II Wojny Światowej typu Spitfire, one tam miały rury wydechowe z silników zdaje się :) I chyba o takie skojarzenie chodziło projektantom - jak w myśliwcu: długi przód, kabina pośrodku czy wręcz bliżej tyłu.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

23 paź 2009, 3:04

Mnie tam się z3 podoba z wyglądu :)
Oglądając któryś z Zakupów Kontrolowanych zgrzeszyłem nawet myślą że chciałbym takie :D
Potem jednak przyszła refleksja że Miatą jeździ się łatwo i przyjemnie i nie wiem czy chciałbym roadstera którego bym się bał. Jednak frajda z jazdy jest ważna a nie martwienie się przed każdym zakrętem czy nie przedobrzę? A może odrobinkę zwolnić? Nie, Miata to Miata :)

Przyznam jednak że też podobają mi się wyloty po bokach - do tego auta bardzo pasują, w Miacie wyglądałoby to brzydko. Wykończenie wnętrza wygląda świetnie w porównaniu z NA no ale z3 to też konstrukcja dużo młodsza.

Moje zdanie jest więc takie że autko naprawdę ładne i szanuję ten model (jak i wiele innych) ale odnalazłem już swoją filozofię :) Zoom-Zoom :D
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

23 paź 2009, 6:26

Akar.Zaephyr podzielam twoje zdanie odnośnie z3. jeśli dobrze pamiętam to nawet w top gear padło stwierdzenie, że niemcy robią dobre auta, mocne ale ... tylko do jazdy na wprost.
co do wlotów to też mi się podobają i skojarzenia z miśliwcami z II w.ś. to mają chyba wszyscy ( a jak dla mnie to +).
sylwetka auta z boku jest ładna, mnie tylko jakoś nie pasują szerokie błotniki z tyłu w mocniejszych wersjach (tak jakoś kojarzą mi się z szerokimi błotnikami własnej roboty w 126p :mrgreen: - sam nie wiem dlaczego), ale to rzecz gustu.

pozdr
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

23 paź 2009, 7:05

Sek, a podobają Ci się te "muskularne" nadkola w NC? Mi akurat tak, ale ktoś mówił, że to takie pójście w stronę BMW (!!), nie rozumiem tego stwierdzenia, teraz większość aut tak ma, jeśli chcą wyglądać dynamicznie i "sportowo".
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Kubaaa

23 paź 2009, 11:47

callum pisze:
Max89 pisze: A tak serio - od początku strasznie mi się podobały te wyloty z boków (nie wiem, czy to atrapy, czy jakąś funkcję pełnią), przypominają mi myśliwce z II Wojny Światowej typu Spitfire, one tam miały rury wydechowe z silników zdaje się :) I chyba o takie skojarzenie chodziło projektantom - jak w myśliwcu: długi przód, kabina pośrodku czy wręcz bliżej tyłu.



Dobrze Ci przypominają bo BMW właśnie zaczęło swoją działalność w 1916 roku produkując świetne silniki lotnicze (min do kultowego trójpłatowego Fokkera z I wojny światowej), a sam znaczek BMW nawiązuje do tej lotniczej historii marki, przypominając białe płaty śmigła na niebie :)
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

23 paź 2009, 12:01

callum w NC mi się podobają. być może dlatego, że moim zdaniem są wpasowane w całą linię auta. w z3 jest tak jakby były doklejone do wersji z silnikiem 1.8.
w miatce są takie same we wszystkich wer. silnikowych i jest ok. dla mnie bmw wygląda tak jakby projektańci zaprojektowali fajne auto ( a takim z3 jest) dla silnika 1.8 , a potem inżynierowie stwierdzili że silnik za słaby i trzeba większego, a to znowu pociąga za sobą zmianę trakcji i szerokości gum... i trzeba było zrobić szersze błotniki.
z regóły takie zabiegi producenci stosują tylko w topowych wersjach, a bmw zrobiło coś w rodzaju zwężenia auta w wersji podstawowej.
ale to jest moje zdanie odnośnie wyglądu, co przy innych + i - z3 nie zmienia mojego zdania że jest to nadal fajne autko, ale nie aż tak jak MX5


pozdr
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

23 paź 2009, 12:57

Kubaaa, warto też wspomnieć o tym co kryje się pod skrótem BMW. :wink:

Bayerische Motoren Werke - Bawarskie Zakłady Silnikowe
Początki działalności firmy związane są właśnie z lotnictwem, auta przyszły z czasem...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

23 paź 2009, 18:22

Kubaaa pisze:(min do kultowego trójpłatowego Fokkera z I wojny światowej)

To ten, którym latał von Richthofen?
Sek, w ogóle wg mnie NC jest ładna, ale wolę ją po FL, dlatego, że wcześniej do jej raczej sportowej i lekko muskularnej sylwetki nie pasowały mi reflektory, które były takie... sympatyczne i poczciwe. Wiesz, to tak jakby koleś starał się grać twardziela i "gangsta", ale miał pucułowatą, rumianą buzię :D Niby się da, ale nie jest łatwo ;)
Dżunior, co do BMW masz rację - przecież ich produkty nie dotarły do Polski na masową skalę dopiero po 1989 roku, mieliśmy okazję dobrze zapoznać się z nimi we wrześniu 1939 :/
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Kubaaa

25 paź 2009, 13:36

Dżunior pisze:Kubaaa, warto też wspomnieć o tym co kryje się pod skrótem BMW. :wink:

Bayerische Motoren Werke - Bawarskie Zakłady Silnikowe
Początki działalności firmy związane są właśnie z lotnictwem, auta przyszły z czasem...


A jeszcze wcześniej nazwa brzmiała Bayerische Flugzeug Werke Bawarkie Zakłady Lotnicze (Samolotowe..?) ;)
Kubaaa

25 paź 2009, 13:42

callum pisze:To ten, którym latał von Richthofen?


Dokładnie ten :D
ODPOWIEDZ