Rozważam od jakiegoś czasu kupno kompresora do użytku własnego. Mam tylko dylemat jaką wielkość zbiornika wybrać i jaka powinna być moc i wydajność.
Okazjonalnie na pewno posłuży do przemalowania jakiegoś elementu lub do obsługi klucza pneumatycznego nie wiem tylko jakie parametry musi mieć żeby ogarnął w/w zadania.
Budżet do 1000zl. Pytanie czy w tej cenie w ogóle kompresor będzie w stanie odkręcić/odkręcić coś więcej niż tylko koła i jakiej wielkości element uda sie pomalować bez obawy że braknie ciśnienia.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Kompresor do garażu
Moderator: Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ja używam 50litrowego dwutłokowego i jest wystarczający, porobiliśmy nim zaprawki na tyrającym golfie jakiś czas temu (na szczęście już się pozbyliśmy tego auta) - dał radę, ostatnio rozkręcałem zawieszenie w miacie, też dał radę, gdybyś chciał malować całe auto to na pewno 50L to mało ale do użytku domowego jest w sam raz, szybko się nabija, nie grzeje się, nie zajmuje dużo miejsca. To, co będziesz w stanie odkręcić/dokręcić zależy bardziej od klucza niż od samego kompresora, na kluczach są podane max momenty z jakimi operują przy danym ciśnieniu, zwróć na to uwagę przy zakupie.
Znalazłem zdjęcie, na którym go widać:

Znalazłem zdjęcie, na którym go widać:

- pistenbully
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Kompresor mam, na oko pojemność 20-30l - musiałbym sprawdzić. Jako, że nic nie wiem o malowaniu, to służy on głównie do dmuchania i zanim zaczął mi jeden z zaworków przeciekać [po 10 latach] to pełen zbiornik był w stanie obsłużyć ~dwa samochody (sprawdzenie, regulacja ciśnienia w oponach) albo kilka minut czyszczenia czegoś powietrzem.
Za to do wymiany kół wystarcza elektryczny klucz udarowy - 8 razy mniejszy budżet.
Za to do wymiany kół wystarcza elektryczny klucz udarowy - 8 razy mniejszy budżet.

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja mam taki:
https://www.ukhs.tv/Sioux-50-2-5HP-9-5C ... Compressor jeden tłok, 50 l
wydatek powietrza ma wystarczający żeby obsłużyć wszystkie sprzęty które mam, poza szlifierką (ale ona chyba przepuszcza powietrze
)
klucz mam taki:
https://www.sipuk.co.uk/sip-07212-1-2-a ... -5cfm.html
do tej pory odkręca (albo urywa
) wszystko .
co do malowania to ja swoim robiłem element wielkości maski on emixa, podejrzewam że dużo większego byś nie ogarnął. Generalnie wydaje mi się że 50l to jest minimum jeżeli chodzi o narzędzia. Im większy zbiornik tym lepiej. Dwutłokowy lepszy niż jednotłokowy. Jak będziesz kupował taki jak ja (czyt. chiński badziew) to od razu kup butelkę oleju i po kilku godzinach pracy wymień olej - zdziwisz się ile opiłków bedzie w nim pływać
https://www.ukhs.tv/Sioux-50-2-5HP-9-5C ... Compressor jeden tłok, 50 l
wydatek powietrza ma wystarczający żeby obsłużyć wszystkie sprzęty które mam, poza szlifierką (ale ona chyba przepuszcza powietrze

klucz mam taki:
https://www.sipuk.co.uk/sip-07212-1-2-a ... -5cfm.html
do tej pory odkręca (albo urywa

co do malowania to ja swoim robiłem element wielkości maski on emixa, podejrzewam że dużo większego byś nie ogarnął. Generalnie wydaje mi się że 50l to jest minimum jeżeli chodzi o narzędzia. Im większy zbiornik tym lepiej. Dwutłokowy lepszy niż jednotłokowy. Jak będziesz kupował taki jak ja (czyt. chiński badziew) to od razu kup butelkę oleju i po kilku godzinach pracy wymień olej - zdziwisz się ile opiłków bedzie w nim pływać

- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tu masz identyczny jak mój, mieści się w budżecie:
https://allegro.pl/kompresor-dwutlokowy ... ml#thumb/1
Tylko pamiętaj żeby mieć instalację na 16A bo jak masz słabsze bezpieczniki to nawet nie odpali
No i ważna zasada - nie przedłużamy przewodu elektrycznego, przedłużamy przewód ciśnieniowy. Więc sobie zaplanuj czy masz go gdzie postawić.
Klucze:
https://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-z- ... 62249.html
mutra, jeśli w Twoim kluczu te 600Nm to prawda to rzeczywiście co nie odkręci to urwie
https://allegro.pl/kompresor-dwutlokowy ... ml#thumb/1
Tylko pamiętaj żeby mieć instalację na 16A bo jak masz słabsze bezpieczniki to nawet nie odpali

Klucze:
https://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-z- ... 62249.html
mutra, jeśli w Twoim kluczu te 600Nm to prawda to rzeczywiście co nie odkręci to urwie

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
pirul pisze:Tu masz identyczny jak mój, mieści się w budżecie:
https://allegro.pl/kompresor-dwutlokowy ... ml#thumb/1
Tylko pamiętaj żeby mieć instalację na 16A bo jak masz słabsze bezpieczniki to nawet nie odpaliNo i ważna zasada - nie przedłużamy przewodu elektrycznego, przedłużamy przewód ciśnieniowy. Więc sobie zaplanuj czy masz go gdzie postawić.
Klucze:
https://allegro.pl/klucz-udarowy-1-2-z- ... 62249.html
mutra, jeśli w Twoim kluczu te 600Nm to prawda to rzeczywiście co nie odkręci to urwie
szczerze wątpie w te 600nm

- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki Panowie za porady
W takim razie zaczynam sie rozglądać za jakąś 50. Myślałem nad 100, ale jak 50 daje rade to szkoda mi miejsca w garażu skoro i tak będę tylko od czasu do czasu korzystał.
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Najwazniejszy jest wydatek - pojemnosc mozesz zwiekszyc dajac w dowolnym punkcie instalacji drugi zbiornik. Ja mialem cos takiego:
https://allegro.pl/sprezarka-kompresor- ... 38041.html
I moglem naprawde dlugo tluc sie kluczem, ale jeden tlok i duza butla powodowaly ze jak juz spadlo cisnienie to dlugo trzeba bylo czekac zeby moc wrocic do akcji.
https://allegro.pl/sprezarka-kompresor- ... 38041.html
I moglem naprawde dlugo tluc sie kluczem, ale jeden tlok i duza butla powodowaly ze jak juz spadlo cisnienie to dlugo trzeba bylo czekac zeby moc wrocic do akcji.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1764
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Podpowiedzcie czy taki kompresor będzie OK:https://www.tagred.pl/kompresor-olejowy ... r-639.html. Jak dobrać klucz udarowy?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Każde narzędzie pneumatyczne będzie miało podany pobór powietrza w litrach na minutę albo w stopach szesciennych (CFM) Musisz mieć taki kompresor który będzie z zapasem pokrywał to zapotrzebowanie (niektórzy mówią że powinien mieć dwa razy większy wydatek).Morfi pisze: ↑08 lis 2018, 11:03Podpowiedzcie czy taki kompresor będzie OK:https://www.tagred.pl/kompresor-olejowy ... r-639.html. Jak dobrać klucz udarowy?
Kompresor z twojego linka spokojnie pociągnie wiekszość kluczy udarowych.
Z mojego (dosyć nikłego

1. Ten kompresor da radę, choć do komfortowej pracy będzie trochę brakować. Te kompresory są głośne i to byłby powód przez który bym go odrzucił.
2. Oryginalny reduktor nie nadaje się do pneumata- spadek ciśnienia jest zdecydowanie za duży przy wydatku powietrza jakiego potrzebuje pneumat.
3. 8mm to też za mało. 12mm czy 1/2 cala jest sensownym kompromisem pomiędzy spadkami ciśnienia i wygodą pracy.
4. Klucze z metalowym korpusem to zło, bo są ciężkie. Z tego co jest dostępne spoko jest Yato yt-0953 (około 600pln). Tańsze klucze (te po 300pln też działają, np https://sklep.skleptechniczny.pl/klucz- ... 6382,19750) Chociaż gdybym teraz kupował, to pewnie kupiłbym Yato.
2. Oryginalny reduktor nie nadaje się do pneumata- spadek ciśnienia jest zdecydowanie za duży przy wydatku powietrza jakiego potrzebuje pneumat.
3. 8mm to też za mało. 12mm czy 1/2 cala jest sensownym kompromisem pomiędzy spadkami ciśnienia i wygodą pracy.
4. Klucze z metalowym korpusem to zło, bo są ciężkie. Z tego co jest dostępne spoko jest Yato yt-0953 (około 600pln). Tańsze klucze (te po 300pln też działają, np https://sklep.skleptechniczny.pl/klucz- ... 6382,19750) Chociaż gdybym teraz kupował, to pewnie kupiłbym Yato.