Drugi samochód

Do kompletu z mx5

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

30 gru 2017, 16:41

Zaczynam się rozglądać powoli za drugim samochodem do jazdy całorocznej w budżecie mniej więcej 80.000
Co do wymagań to przede wszystkim najbardziej zależy mi na prowadzeniu, a na drugim miejscu na niezawodności. Posiadanie mx5 zrobiło swoje i teraz nie bardzo chce mi się jeździć czymkolwiek co nie wywołuje emocji w czasie jazdy. Napęd raczej na tył lub awd.

Niepotrzebne mi jakieś rodzinne samochody, bagażnik jak będzie trochę większy niż w mx5 to już będzie bardzo dobrze, najchętniej pewnie brałbym jakieś coupe, ale innych typów nadwozia nie skreślam.
Mam już kilka typów na oku, ale chętnie posłucham opinii na tym forum, bo gdzie jak gdzie, ale Wy będziecie wiedzieli najlepiej jakiego samochodu szukam.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2187
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 gru 2017, 16:47

Ja to bym poszedł w BMW, z 6 cylindrowa rzędówka brzmi soczyście i prowadzi sie jak to BMW- na sportowo.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3525
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

30 gru 2017, 16:59

NC PRHT :)
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

30 gru 2017, 17:30

Danillo pisze:Ja to bym poszedł w BMW, z 6 cylindrowa rzędówka brzmi soczyście i prowadzi sie jak to BMW- na sportowo.

A które to bmw konkretnie polecasz?
Ale faktycznie, szóstka rzędowa to szóstka rzędowa.
tomasz01 pisze:NC PRHT :)

Wiadomo. Fajny samochód, ale lubię sobie urozmaicać.
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

30 gru 2017, 18:39

Golf GTI , Leon cupra :)
Bukos
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

30 gru 2017, 18:46

Bukos pisze:Golf GTI , Leon cupra :)

tudzież RS :)
każden jeden spośród tych trzech ma atuty
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

30 gru 2017, 19:21

Myśmy weszli w S-Type 4.0 V8.

Drogie w jeżdżeniu. Drogie w utrzymaniu. Drogie w naprawianiu.

... ale jedno z tańszych V8 obecnie na rynku.

Pięknie się prowadzi, cudownie brzmi i jest niesamowicie wygodne.

Myśleliśmy na XK8 (najlepiej w eRce), ale przestaliśmy się oszukiwać i weszliśmy w PRHT (wbrew pozorom różnica między NA a NCFL jest spora - niestety na plus eNCeka).

Miata Is Always The Answer :)
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 gru 2017, 21:25

D4C pisze:Zaczynam się rozglądać powoli za drugim samochodem do jazdy całorocznej w budżecie mniej więcej 80.000
Co do wymagań to przede wszystkim najbardziej zależy mi na prowadzeniu, a na drugim miejscu na niezawodności. Posiadanie mx5 zrobiło swoje i teraz nie bardzo chce mi się jeździć czymkolwiek co nie wywołuje emocji w czasie jazdy. Napęd raczej na tył lub awd.

Niepotrzebne mi jakieś rodzinne samochody, bagażnik jak będzie trochę większy niż w mx5 to już będzie bardzo dobrze, najchętniej pewnie brałbym jakieś coupe, ale innych typów nadwozia nie skreślam.
Mam już kilka typów na oku, ale chętnie posłucham opinii na tym forum, bo gdzie jak gdzie, ale Wy będziecie wiedzieli najlepiej jakiego samochodu szukam.


mam podobny dylemat. póki co wybór oscylują wokół
abartha 500
swifta sport
mini JCW

z powyższych trzech na razie najbardziej pasuje mi swift.

ciekawą opcja jest też na pewno
BMW 1 coupe (rzędowa szóstka, tylny napęd)
audi TT
wv up - po remapie ma około 110 kunia. Ponoć wystarczy założyć gwint i wrażenia niesamowite

jak lubisz dreszczyk emocji (odpali/nie odpali) to jeszcze clio sport :mrgreen:
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

30 gru 2017, 22:01

M135 :twisted:
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

30 gru 2017, 23:59

Infinity M37 / G37
LanEvo X
Volvo S60 z 4WD
E92 z końcówki produkcji
Mustang, skoro miata na zakręty już jest
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2655
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

31 gru 2017, 12:04

Może Audi S/A5 - polecam, bardzo przyjemna odmienność od MX-5 ewentualnie sam tez o tym myśle BMW Z4
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

31 gru 2017, 14:53

A ja zaproponuję Forda Mustanga. Wrażenia z jazdy super, obszerne coupé ze sporym bagażnikiem. W tym budżecie możesz znaleźć 3,7 V6 z roczników 2013/14 lub GT 5,0 V8 2011. V6 jest zaskakująco oszczędny i na codzień świetnie się nadaje, ale V8 daje o wiele więcej frajdy niewiele wyższym kosztem.
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

07 sty 2018, 14:01

Serdecznie dziękuję wszystkim za propozycję.
Tak sobie teraz czytam więcej o tych samochodach i zamiast mieć rozjaśnią sytuację to jestem jeszcze mniej zdecydowany co tu brać. Eh, ta dzisiejsza motoryzacja.

Arvinski pisze:Myśleliśmy na XK8 (najlepiej w eRce), ale przestaliśmy się oszukiwać i weszliśmy w PRHT (wbrew pozorom różnica między NA a NCFL jest spora - niestety na plus eNCeka).

To zależy dla kogo. Wiesz, gdyby to była prawda absolutna to bym teraz NC (albo ND) jeździł ;)
Jak dla mnie roadster powinien cechować się surowością która mazdzie gdzieś na przestrzeni lat uleciała. Zresztą tyczy się to ogólnie wszystkich producentów.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

07 sty 2018, 19:04

D4C pisze:Jak dla mnie roadster powinien cechować się surowością która mazdzie gdzieś na przestrzeni lat uleciała. Zresztą tyczy się to ogólnie wszystkich producentów.


Amen :)

Nim kupiliśmy NC na liście zakupów 'na już' był gwint z EDFC, bo ledwo, ledwo mój krzyż wytrzymywał te wszystkie studzienki, koleiny i dziury. Wsiadłem do NC i od razu przejechałem się po pobliskich wertepach i ulicach, których unikam jak ognia ze względu na ich jakość. Było idealnie. Cudownie cicho, ekstremalnie wygodnie, kierownica nie uciekała z dłoni, a ja nie wypluwałem z paszczy wszystkich plomb.

(Oba samochody stoją na B6 + ProKit odpowiednio do generacji.)

... i wtedy zdałem sobie sprawę, że to zupełnie nie to.

Dokładnie jak piszesz. Roadster to i dla mnie - samochód, w granicach rozsądku, pozbawiony wszelkich wygód i udogodnień. Każdy kamyk, każdą nierówność i każdy minimalny uślizg koła tutaj winno się czuć. W NA jest idealny balans między pierwotnością i wygodą. Ale myślałem, że tylko ja jestem tak spaczony :)

(Przyznaję, że by mój starzejący się kręgosłup posłużył mi dłużej - przenoszę się na 14'' z 15''. Brak gąbki w fotelu, B6/ProKit i 15'' z twardymi ściankami to troszku za dużo jak na typa zbliżającego się do 40stki.)


Skoro lubisz surowość, to może jakąś fajną E21/E30?
Obie doskonale porozumiewają się z kierowcą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 sty 2018, 7:08

A może warto poszukać czegoś, co daje frajdę z jazdy w zupełnie inny sposób? Mercedes C124, najlepiej 320CE. Można też się pokusić o Jaguara XJR. Może własnie coś maksymalnie komfortowego. W tym budżecie można szukać też Mercedesa C140. CL500, czy królewski CL600 ma moc, zapewnia niesamowity komfort i prezentuje się na drodze obłędnie.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
ozon
Posty: 38
Rejestracja: 10 lis 2014, 8:12
Model: NC
Lokalizacja: Wa-wa

11 sty 2018, 8:42

Jak kiedyś będzie mnie stac na drugie auto, to zapewne będzie to coś z napędem 4x4.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

01 mar 2018, 12:27

Pomyśl o BMW 135.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

01 mar 2018, 12:56

To proste! Bierz zadbanego RX-8 za 25-30 tysięcy albo szukaj RX-8 R3 za 40-50, a 30 - 55 000 złotych odłóż sobie na benzynę. :D :D :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Spyder
Donator
Donator
Posty: 83
Rejestracja: 05 gru 2016, 11:13
Model: NA
Wersja: 1.8 Base, rok '94
Lokalizacja: Kraków

01 mar 2018, 17:09

Jeśli faktycznie wystarczy Ci coupe i nie potrzebujesz wielkiego bagażnika, zastanów się nad Audi TTS (w standardzie jest Quattro) i wierz mi, nie będziesz się nudził. Za 15-17 kEur dostaniesz bardzo zadbany egzemplarz drugiej generacji.
Pozdrawiam i życzę, aby Wasze drogi były kręte!
Paris
Posty: 7
Rejestracja: 18 lut 2018, 10:56
Model: NA
Wersja: 90
Kontakt:

23 mar 2018, 7:09

Ja bym poszedł w cos z napędem 4x4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ