Jakie auto na tor z automatem?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2302
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 kwie 2017, 21:09

Hej,
Próbuję nakłonić brata do jazdy na pojeżdżawkach, sęk w tym, że po wypadku na motocyklu nie może używać sprzęgła tak intensywnie jak to się robi na torze.

Prośba o poradę jakiego auta szukać, które miałoby automat lub sekwencje i które dałoby przy upalaniu przy w miarę niezabijających kosztach. Budżet do dopasowania ale raczej kilkadziesiąt niż kilkaset tysięcy więc Porsche raczej odpada ;)
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

17 kwie 2017, 21:27

Cokolwiek z DSG? Golf GTI?
Coś rasowego z dobrą skrzynię, zmianą łopatkami i napędem na tył będzie ciężko w tym budżecie, ale może:
Może E46 330ci z SMG udałoby się dorwać - ale nie jest to skrzynia tania w utrzymaniu (albo inaczej - w naprawie ;))
A teraz do głowy jeszcze przyszło mi: Nissan 350z - wydaje się być rozsądnym wyborem cena/osiągi.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

17 kwie 2017, 23:40

Czy brat ma jakieś preferencje w kwestii napędu (FWD, RWD, AWD)?
W budżecie 40-50kPLN polecam MX-5 NC / NCfl z automatem (Powershift). Skrzynia produkcji Aisin'a, może niezbyt szybka (szczególnie przy podbijaniu biegów, zbija bardzo sprawnie) ale uchodzi za pancerną. Nie jest to auto do wygrywania w klasie, ale daje bardzo dużo frajdy na torze.
Najskuteczniejszy w relacji osiągi/budżet będzie zapewne przytoczony Golf GTi, ale tu ewentualne naprawy silnika czy skrzyni mogą zaboleć.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 237
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

19 kwie 2017, 11:19

Hyundai Genesis Coupe 3.8 w automacie lub 2.0T ale tylko ten po lifcie. Automat przedliftowy w 2.0T to porażka.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

19 kwie 2017, 11:22

350z raczej bym odpusil, bo to ociezala krowa. Widzialem to w akcji na torze i nie sadze zeby dawala frajde. Fakt, tor byl maly, wrecz kartingowy, ale miata 1,6 spokojnie go objezdzala.
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 237
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

19 kwie 2017, 16:34

:D
Nie no jak na karting to zdecydowanie jednak polecam gokarta. Większość jest w automacie.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2302
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 kwie 2017, 20:52

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Hyundaia nawet nie znałem, poczytamy.

Więc preferencja jest na RWD lub ostatecznie AWD. BMW kusi, skrzynka jest genialna. Tylko jest jedno w garażu i na wspomnienie obróconej panewki w V10 jest taki lekki niesmak ;)

O MX-5 nawet nie pomyślałem :oops: i jak tylko wzrost 185cm nie będzie przeszkodą, to jest to bardzo ciekawa opcja! Zwykle ja dostawałem od niego a tym razem byłaby szansa złoić go w tej samej klasie... :mrgreen:
Pozdrawiam, Danillo
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

19 kwie 2017, 20:55

W NC 185cm to na pewno nie za dużo :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4754
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 kwie 2017, 21:47

Qbatron pisze:350z raczej bym odpusil, bo to ociezala krowa. Widzialem to w akcji na torze i nie sadze zeby dawala frajde. Fakt, tor byl maly, wrecz kartingowy, ale miata 1,6 spokojnie go objezdzala.

jechalem ostatnio na Jastrzebiu z kolesiem w 350Z w automacie i calkiem fajnie bylo. W trybie "manualnym" skrzynia sama wrzuca wyzszy bieg po dojsciu do odcinki, tylko redukowac trzeba recznie, z tego co obserwowalem bylo to nawet dosc sprawne. Jedyne ale ktore zauwazylem - trzeba popracowac nad chlodzeniem oleju w skrzyni, inaczej szybko przelacza sie na zwykly tryb "Drive" i koniec zabawy. Wlasciciel mowil ze ma zamiar to zaraz robic.

Jak dla mnie fajna opcja na daily (+ LPG do kompletu ;) ) - calkiem wygodne auto, ktorym czasem da sie na tor wyskoczyc.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

21 kwie 2017, 8:32

Może Audi TT R32 DSG. ;) Akurat posiadam takie ;) Fajna baza, śmieszna cena, wszystko pasuje od platformy VAG, śmieszne wręcz ceny części.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2302
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 maja 2017, 23:20

Można zamykać, z tej maki chleba nie będzie.
Pozdrawiam, Danillo
Zablokowany