Jaki samochód do 20k

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

29 sty 2017, 23:30

Witam,
natchniony podobnym tematem postanowiłem założyć swój topic z bliźniaczym problemem ;)

Szukam nieco praktyczniejszego samochodu na co dzień/do pracy, który odciąży trochę Madzię i może przy okazji będzie nieco oszczędniejszy?
Budżet około 20k PLN, który dałbym radę trochę naciągnąć choć wolałbym nie.
Przebiegi około 1,5-2,5k km miesięcznie, niemal tylko w trybie miejskim i często na krótkich odcinkach.
W grę wchodzą raczej tylko benzyniaki, które dobrze się gazują (choć jeszcze się waham czy się w to pakować) i fajnie jakby przy okazji miały trochę koni, bo też nie chcę żeby to był jakiś totalnie nudny tyłkowóz :P
Generalnie dobrze żeby był tani w utrzymaniu i nie sprawiał większych problemów (tj. żeby nie musiał częściej stać w warsztacie tylko ma jeździć).
Raczej hatchback, 3 czy 5-drzwiowy nie robi mi większej różnicy.

Typy, które do tej pory przeszły mi przez myśl albo polecali mi znajomi:
- Audi A3 8L 1.8T - niby ok ale trochę już starawy (zwłaszcza wnętrze), z kolei w nowszym i imho dużo ładniejszym 8P chyba jedynym sensownym silnikiem jest mułowaty 1.6.
- Ford Focus MK2 - ciężka kobyła, więc jak wyżej 1.6 będzie lipny, a o mocniejszych nie wiem jak się sprawują. Do tego zaprzyjaźniony mechanik twierdzi, że "jak chcesz problem to kup sobie forda", i że strasznie rdzewieją od spodu. Nie wiem ile w tym prawdy, bo autko w sumie mi się podoba i rzekomo nieźle się prowadzi.
- Opel Astra H - 3-drzwiowa wersja GTC wygląda nawet ciekawie i wszystko byłoby pięknie gdyby nie ponoć tragiczne skrzynie M32 w silnikach 2.0T, ew. zostaje opcja 1.8 125KM

Co sądzicie o tych samochodach? A może macie jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2017, 1:25

Audi bym sobie darował bo w tym budżecie może być ciężko znaleźć rozsądny egzemplarz. Ogólnie darowałbym sobie sillniki z turbiną. Astra H 1.8/focus 1.6. Astra powinna byc tańsza w utrzmaniu (części) ale więcej łyknie paliwa. Focus ma rdzewiejące zawieszenie ale IMO nie w stopnniu który go dyskwalifikuje. Z silnikiem 1.6 nie pośmigasz ale powinno być. Plus za prowadzenie w stosunku do astry, minus za delikatniejsze zawieszenie.

BTW nie słyszałem o problemach ze skrzyniami w 2.0T. co dokładnie się psuje?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 sty 2017, 5:10

Na forach stary wszyscy odradzają skrzynię M32. Kiedyś znalazłem o co dokładnie chodzi ale nie pamiętam. Przy zakupie astry trzeba zwrócić uwagę czy ma zawieszenie IDS. Jeżeli tak w razie wymiany amortyzatora koszt jednego to 1000 zł :) aczkolwiek żony astrą śmigam tylko z włączonym trybem sport :D

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

30 sty 2017, 10:24

Chyba chodzi o jakieś łożyska w tej skrzyni, które fabrycznie są kijowej jakości/źle montowane (niepotrzebne skreślić ;p) i jest loteria, bo jedna skrzynia wytrzyma 250k km a inna rozsypie się po 50k. W skrajnych przypadkach w momencie awarii pęka nawet obudowa skrzyni.

Mutra czemu radzisz odpuścić auta z turbiną? Wyższe koszty eksploatacji związane z turbiną? Z gazem spalanie by było do przeżycia, pytanie jak z resztą.
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

30 sty 2017, 12:59

Chodzi o to że M32 to jest zmora GM i Fiata. Fabryka lałatwo za mało oleju i łożyska górnego walka nie były smarowane. Przerabiania ten temat w 156 1.9 i Grande Punto 1.9.W Alfie zjadło szósty bieg i synchroni zator szóstego biegu. Do tego jeszcze te skrzynie miały problem z dyferencjalem - chodzi o twardosc zębów.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2017, 15:29

tomos pisze:Mutra czemu radzisz odpuścić auta z turbiną? Wyższe koszty eksploatacji związane z turbiną? Z gazem spalanie by było do przeżycia, pytanie jak z resztą.

większa awaryjnośc - jeżeli auto ma być jako daily to IMO im prostsze tym lepsze. Mniejsze nakłady na daily - więcej kasy na mody w miacie :mrgreen:
Łukasz pisze:Chodzi o to że M32 to jest zmora GM i Fiata. Fabryka lałatwo za mało oleju i łożyska górnego walka nie były smarowane. Przerabiania ten temat w 156 1.9 i Grande Punto 1.9.W Alfie zjadło szósty bieg i synchroni zator szóstego biegu. Do tego jeszcze te skrzynie miały problem z dyferencjalem - chodzi o twardosc zębów.

Dzięki za info. Dobrze wiedzieć
mrmc
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2015, 18:29
Model: Inny

01 lut 2017, 18:02

IS300 SC z 2JZ, chociaż to trochę powyżej 20k, ale okazje się trafiają.
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

27 mar 2017, 20:36

A co możecie powiedzieć o Volvo S40 II? Konkretnie z silnikiem 2.4 140 lub 170KM, podobno ładnie śmiga z LPG i jest pancerny. Pod spodem to Focus MK2 więc z częściami nie powinno być źle, pytanie czy podobnie jak Focus ma problemy z korozją?
Wczoraj jakoś mnie coś naszło żeby spojrzeć na Volvo i cenowo da się coś znaleźć do 20k z początków produkcji ('04-'05) a stylistyka, wnętrze i osiągi imho ciekawsze niż w takiej np. Astrze. Koszty utrzymania pewnie nieco wyższe, ale czy aż tak wyższe, skoro ma sporo wspólnego z Focusem/Mazdą3?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
kubulus
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2017, 15:53
Model: NB

31 mar 2017, 0:15

BMW 118i? Auto tanie w eksploatacji, silnik gaz toleruje, palic bedzie malo, zwinne i nienudne :)
Moze Seat Leon II 1.6-1.8?
Golf V?
Cos wygodniejszego e39 520i polift z silnikiem M54B22 170km, mam taki w e60 po miescie pali 14l gazu automat przy dynamicznej jezdzie, na trasie schodzi do 10-11. silnik bezobslugowy, zmieniasz oleje i jezdzisz.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

31 mar 2017, 8:01

To ja podrzucę nietypową propozycję samochodu do którego sam się przymierzam. Toyota Prius II. Samochód w czołówce rankingów niezawodności, automat, bogate wyposażenie pod każdym względem, dobry system audio, mało pali i do tego bez problemu można go zagazować. Mnie ciągnie w kierunku tego samochodu chęć spróbowania czegoś nowego, ciekawego, a dodatkowo można się fajnie pobawić w osiąganie jak najniższego spalania. Poza tym uważam, że taki samochód jako drugi obok mx-5 to fajna odmiana, bo to dwa różne światy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

31 mar 2017, 18:03

Golf V jakos niezbyt mi się widzi.
Leon hmm.. fajnie wyglądał w BTCC :P Ale z tego co wiem to jedyny silnik do LPG z całej tej grupy to 1.6 102KM (trochę muł), bo 1.8 to już TSI = problemy. Szczerze mówiąc bardziej mi się podobała 1 generacja i tam 1.8T był jeszcze 'normalny', ale to już znowu trochę leciwe auto.
BMW 118i mnie zaciekawiło, bo był czas kiedy bardzo mi się podobały. Może zgłębię temat, ale już zdążyłem wyczytać, że w przypadku LPG jedyne miejsce na butlę to bagażnik - trochę średnio.
A Prius niee, po prostu nie :D Nie pasuje mi do "nienudnego" auta, zwłaszcza automat ;)
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
kubulus
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2017, 15:53
Model: NB

31 mar 2017, 19:59

Pod auto chyba istnieje mozliwosc zamontowania, przynajmniej w e90.
Obadaj temat e39, polift w M-pakiecie bardzo sympatycznie wyglada, a wygoda jazdy jest spora :)
Masz bardzo nietypowe wymagania, oszczednosc i dobry but rzadko ida w parze, ja bym celowal w 1.8T VAGa. Jak sie jezdzi pomalu to jest oszczedny ;)
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

31 mar 2017, 21:47

Szczerze mówiąc VAG'owy 1.8T (T, nie TSI/TFSI) to był mój pierwszy typ, ale niestety w modelach, których produkcja zaczęła się po 2000 (Audi A3 8P czy owy Leon II) już ich nie montowali a jednak w takie celuję. Wiadomo, że jak coś było zbyt dobre to musieli to z... no zepsuć ;)

Co do wymagań to nie mówię tu o oszczędności rzędu 7l lpg/100km z jakichś motorków 1.2/1.4 ani o 200 koniach pod maską ;)
Takie optimum to by było te 140-150KM przy spalaniu w granicach 12l lpg. To jest do zrobienia, ale im dłużej szukam tym bardziej zauważam, że wybór będzie albo lepszy/mocniejszy silnik i stara buda, albo słabszy i nowsza.

Odnośnie BMW to w sumie wolałbym już E46, 5-tka za duża na moje potrzeby. Anyway raczej na pewno koszty utrzymania beemki będą większe niż choćby VAG'ów, nie mówiąc o Oplu.

Volvo S40 już sobie darowałem, wszystkie poniżej 20k to ponoć padaki, a szkoda bo już siebie w czymś takim widziałem :P

Jest jeszcze Fiacior Grande Punto albo Bravo II z ponoć niezłym 1.4 T-jet 120-150KM, ale sam nie wiem co o nich myśleć.
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 mar 2017, 22:50

tomos pisze:Takie optimum to by było te 140-150KM przy spalaniu w granicach 12l lpg


Jeszcze raz powiem: astra H 1.8 VVT, ma tyle koni ile chcesz, na pprostej zbiera się porównywanlnie do MX5. części tanie, używek mnóstwo. Jak chesz żeby dobrze wyglądało to szukaj trzydrzwiowej z pakietem irmschera
kubulus
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2017, 15:53
Model: NB

31 mar 2017, 23:26

e46 nie jest drogie w utrzymaniu. Polecam model 320i po 2000r.
mialem model e39 z silnikiem 2.8 i palila 12l gazu. e39 jest teoretycznie drozsza w utrzymaniu od e46 ale powiem szczerze ze tragedii nie ma. Polecam poszukac info na forach bmw, tresci jest mnostwo, tylko trzeba szukac w miare swiezych postow bo 10 lat temu jednak sytuacja byla zupelnie inna :)
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

01 kwie 2017, 11:39

mutra pisze:
tomos pisze:Takie optimum to by było te 140-150KM przy spalaniu w granicach 12l lpg


Jeszcze raz powiem: astra H 1.8 VVT, ma tyle koni ile chcesz, na pprostej zbiera się porównywanlnie do MX5. części tanie, używek mnóstwo. Jak chesz żeby dobrze wyglądało to szukaj trzydrzwiowej z pakietem irmschera

No i ten samochód jak na razie pozostaje moim faworytem, przy czym znowu niestety lepsze do LPG jest starsze 1.8 125KM niż VVT 140KM (brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych). Ten 140KM byłby idealny tylko trochę boję się potencjalnych problemów przy gazie.
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

01 kwie 2017, 16:05

kubulus pisze:e46 nie jest drogie w utrzymaniu. Polecam model 320i po 2000r.
mialem model e39 z silnikiem 2.8 i palila 12l gazu. e39 jest teoretycznie drozsza w utrzymaniu od e46 ale powiem szczerze ze tragedii nie ma. Polecam poszukac info na forach bmw, tresci jest mnostwo, tylko trzeba szukac w miare swiezych postow bo 10 lat temu jednak sytuacja byla zupelnie inna :)

Podczepię się trochę pod temat ;)
Widzę że kolega siedzi trochę w temacie bmw, za jakim silnikiem w E90/91 warto się rozglądać :?:
Z diesli chyba bardziej polecany 3.0 w porównaniu do 2,0 :?:
A w benzynie która najodporniejsza i tolerująca lpg :?:
kubulus
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2017, 15:53
Model: NB

01 kwie 2017, 17:23

Peter pisze:
kubulus pisze:e46 nie jest drogie w utrzymaniu. Polecam model 320i po 2000r.
mialem model e39 z silnikiem 2.8 i palila 12l gazu. e39 jest teoretycznie drozsza w utrzymaniu od e46 ale powiem szczerze ze tragedii nie ma. Polecam poszukac info na forach bmw, tresci jest mnostwo, tylko trzeba szukac w miare swiezych postow bo 10 lat temu jednak sytuacja byla zupelnie inna :)

Podczepię się trochę pod temat ;)
Widzę że kolega siedzi trochę w temacie bmw, za jakim silnikiem w E90/91 warto się rozglądać :?:
Z diesli chyba bardziej polecany 3.0 w porównaniu do 2,0 :?:
A w benzynie która najodporniejsza i tolerująca lpg :?:


Ciężko mi cokolwiek powiedzieć, bo nie wiem czy zależy Ci na oszczędności czy na niskim spalaniu, ile rocznie robisz km.
Na pewno odradzam wszystkie czterocylindrówki benzynowe czyli od 316 do 320i włącznie, nie są to zbyt udane konstrukcje, nie mówię od razu że to bubel, ale w porównaniu do R6 są jednak dużo bardziej awaryjne no i sporo słabsze.

Jeżeli masz budżet to oczywiście 330i 257KM, zagazować się da ;) jest jeszcze wersja 272KM ale ona jest już na bezpośrednim wtrysku i tutaj ciężko z gazem.
Jeżeli chcesz trochę taniej to 325i będzie bardzo optymalna, 218KM oczywiście przedlift na wtysku EFi
Jak koniecznie chcesz czterocylindrówkę w benzynie to tylko wersja 150KM, będzie nieco oszczędniejsza od w/w i sporo tańsza w zakupie.

Co do diesli to ciężko powiedzieć który silnik, 320d będzie mniej paliła, ale nie da tyle frajdy z jazdy co 330d, z awaryjnością podobnie, na pewno serwis będzie droższy od silników benzynowych (turbo, wtryski, dwumas), 330d po mieście też lubi sobie łyknąć ropy, w koncu to 6 cylindrów. Z 320d wybrałbym 163KM i ewentualny program, bez poblemu można ją podkręcić pod 190KM :) Niepchałbym się w wersje 177KM, gdzieś mi się obiło o uszy, że niezbyt to udane.

Diesel czy benzyna+lpg? Temat rzeka, ja osobiście wole benzyny, swoją zrobiłem już 25 tyś km i na razie tylko filterek gazu wymieniłem :) no i olej oczywiście ;)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

01 kwie 2017, 23:22

tomos pisze:Szczerze mówiąc VAG'owy 1.8T (T, nie TSI/TFSI) to był mój pierwszy typ, ale niestety w modelach, których produkcja zaczęła się po 2000 (Audi A3 8P czy owy Leon II) już ich nie montowali a jednak w takie celuję. Wiadomo, że jak coś było zbyt dobre to musieli to z... no zepsuć ;)


Popatrz sobie na Seaty Exeo, zdaje się że jeszcze roczniki 2008 mozna było dostać ze starym dobrym 1.8T :)
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

02 kwie 2017, 13:12

kubulus pisze:Ciężko mi cokolwiek powiedzieć, bo nie wiem czy zależy Ci na oszczędności czy na niskim spalaniu, ile rocznie robisz km.
Na pewno odradzam wszystkie czterocylindrówki benzynowe czyli od 316 do 320i włącznie, nie są to zbyt udane konstrukcje, nie mówię od razu że to bubel, ale w porównaniu do R6 są jednak dużo bardziej awaryjne no i sporo słabsze.

Jeżeli masz budżet to oczywiście 330i 257KM, zagazować się da ;) jest jeszcze wersja 272KM ale ona jest już na bezpośrednim wtrysku i tutaj ciężko z gazem.
Jeżeli chcesz trochę taniej to 325i będzie bardzo optymalna, 218KM oczywiście przedlift na wtysku EFi
Jak koniecznie chcesz czterocylindrówkę w benzynie to tylko wersja 150KM, będzie nieco oszczędniejsza od w/w i sporo tańsza w zakupie.

Co do diesli to ciężko powiedzieć który silnik, 320d będzie mniej paliła, ale nie da tyle frajdy z jazdy co 330d, z awaryjnością podobnie, na pewno serwis będzie droższy od silników benzynowych (turbo, wtryski, dwumas), 330d po mieście też lubi sobie łyknąć ropy, w koncu to 6 cylindrów. Z 320d wybrałbym 163KM i ewentualny program, bez poblemu można ją podkręcić pod 190KM :) Niepchałbym się w wersje 177KM, gdzieś mi się obiło o uszy, że niezbyt to udane.

Diesel czy benzyna+lpg? Temat rzeka, ja osobiście wole benzyny, swoją zrobiłem już 25 tyś km i na razie tylko filterek gazu wymieniłem :) no i olej oczywiście ;)

Miało być chyba na osiągach czy na niskim spalaniu :?: ;)
Przebiegi roczne koło 15000 km (50% miasto, 50% trasa).
Po lifcie któryś z tych silników benzynowych występuje, polift byłby trochę świeższy :)
Czy po lifcie już nowe "lepsze" konstukcje?

Muszę się chyba bardziej wczytać w temat, dieslem teraz jeżdżę i tragedii nie ma tyle, że z vaga stare poczciwe 1,9 tdi.
320d mógłby być w sumie dobrą opcją, ale tak jak mówisz do puki nie zacznie się sypać, potem koszty już się robią sporę.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

02 kwie 2017, 22:19

tomos pisze:
mutra pisze:
tomos pisze:Takie optimum to by było te 140-150KM przy spalaniu w granicach 12l lpg


Jeszcze raz powiem: astra H 1.8 VVT, ma tyle koni ile chcesz, na pprostej zbiera się porównywanlnie do MX5. części tanie, używek mnóstwo. Jak chesz żeby dobrze wyglądało to szukaj trzydrzwiowej z pakietem irmschera

No i ten samochód jak na razie pozostaje moim faworytem, przy czym znowu niestety lepsze do LPG jest starsze 1.8 125KM niż VVT 140KM (brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych). Ten 140KM byłby idealny tylko trochę boję się potencjalnych problemów przy gazie.


Po prostu będziesz musiał częściej regulować ;) A tak to w każdym aucie z pośrednim wtryskiem paliwa gaz będzie działał i tyle ;)
kubulus
Posty: 5
Rejestracja: 13 mar 2017, 15:53
Model: NB

03 kwie 2017, 12:35

Peter pisze:Miało być chyba na osiągach czy na niskim spalaniu :?: ;)
Przebiegi roczne koło 15000 km (50% miasto, 50% trasa).
Po lifcie któryś z tych silników benzynowych występuje, polift byłby trochę świeższy :)
Czy po lifcie już nowe "lepsze" konstukcje?

Muszę się chyba bardziej wczytać w temat, dieslem teraz jeżdżę i tragedii nie ma tyle, że z vaga stare poczciwe 1,9 tdi.
320d mógłby być w sumie dobrą opcją, ale tak jak mówisz do puki nie zacznie się sypać, potem koszty już się robią sporę.

Tak tak, pomylilem sie :)
Przy takich przebiegach celowalbym w benzyne+lpg. Tyle ze poliftowych benzyn nie zagazujesz niestety (chyba ze droga instalacja ktora sie bedzie dlugo zwracala). Jezeli koniecznie chcesz polifta to bierz diesla. Ja mimo to celowalbym w przedlifta z koncowych wypustow, 325i bedzie optymalne. Generalnie wg. mnie im starsze BMW tym mniej awaryjne :D Kiedys nie bylo sraczki na ekologie, dpfow i innych pierdół. Wlasnie co do diesli to niestety sa problemy z dpfami, w sumie jak we wszystkich autach.
ODPOWIEDZ