Pomoc w diagnozie. Fiat Coupe.

Problem z "przyszłą ex" help!

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

29 sty 2016, 20:06

Witam wszystkich.
Po siarczystych mrozach chciałem odpalić swojego fiata coupe (który z resztą jest na sprzedaż)
Odpalam, wszystko ok, dodaje gazu a tutaj jakby cylinder jeden nie pracował. Kawałek się przejechałem, pow. 3000rpm zaczyna się ten problem, a auto nie ma mocy.
Przed mrozami wymieniłem świece, a raczej zrobił to mój znajomy (nie miałem na to czasu)
Specyfikacja auta:
2.0 16vt
ecu det3
LPG stag + hana
turbo holset
Czy powodem mogą być złe świece? Poprzednie były irydowe (zimniejsze) te prawdopodobnie są zwykłe.
Coś z wtryskami?
Coś z kompem? Przy odpalaniu przez parę sekund słychać jak pracuje ( a chyba nie powinno go w ogóle słychać)
Olej?

Piszę na tym forum, bo środowisko FCKP jest niemiłe, bo "kupione, a nie zrobione",a na tym się nie zawiodłem ;)
Pozdrówka!.
Hakuuna ma Miataaa!
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 sty 2016, 23:08

Kardyniak pisze:Przy odpalaniu przez parę sekund słychać jak pracuje ( a chyba nie powinno go w ogóle słychać)

Komputer słychać? :D

To samo masz na gazie i na benzynie? Sprawdź przewody WN w pierwszej kolejności, są bezpośrednio połączone ze świecami więc wymiana jednego może wpływać na drugie.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

30 sty 2016, 7:15

Wykręć świece, obejrzyj je, sprawdź czy jest iskra na każdym cylindrze/każdej świecy, do tego potrzebujesz drugiej osoby. Jeżeli iskra jest to czy paliwo (benzyna) jest podawana do cylindrów (świece powinny być mokre po kilkukrotnym kręceniu).

Skoro ktoś wymieniał świece to może np. odłączył cewkę czy jakieś złącze wiązki.
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

01 lut 2016, 21:31

Wyczyściłem układ, jeden z kabli WN miał dziurkę. Na ten moment po rozgrzaniu dalej przerywa, wymienie kable i myślę, że będzie w porządku ;).
Hakuuna ma Miataaa!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4619
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 lut 2016, 10:56

Nie wiem co nazywasz dziurka w kablu wn ale jesli to przebicie to masz winnego. Elektrony tak maja ze ida na latwizne i jak sobie raz znajda sciezke to beda nia isc zamiast np meczyc sie skokami z elektrody na elektrode swiecy w cylindrze
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

08 lut 2016, 1:22

Jezeli mam swiece zimniejsze to przewody mogą być zwykle fabryczne?
Hakuuna ma Miataaa!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2016, 1:47

Kardyniak pisze:Jezeli mam swiece zimniejsze to przewody mogą być zwykle fabryczne?

Tak, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, o ile świece są tego samego typu a różnią się tylko ciepłotą.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ