Kolejne auto...
czyli gdy przychodzi czas rozstania
Moderator: Moderatorzy
Witam, Zastanawiam się nad kupnem nowego samochodu. Uwielbiam moją mx-5 ale chyba czas na zmianę. Tak się złożyło że mam teraz 2 auta, mx-5 i nissana qashqaia, po ewentualnej sprzedaży obydwu i dołożeniu ok 40tys mógłbym próbować celować w coś do ok 100tys pln. Przyznam że zdecydowanie wolałbym by było to auto nowe. Do jazdy na co dzień, zatem bardziej praktyczne od mx-a ale jednak z odrobiną sportowego ducha skoro ma mi zastąpić obydwa posiadane obecnie auta. Nie musi być też duże ale na pewno większe od dajmy na to golfa. Myślę trochę o BMW serii 1 118 136 km. Chociaż to mały silnik 1.5 i tylko 3 cylindry w tych obecnie wprowadzanych autach. Volvo v40 w podobnej cenie miałby ponad 150 km (ale chyba trochę mniej mi się podoba. A3 w podobnej cenie będzie mieć słabszy silnik. Generalnie w tym budżecie z nowych aut mam wybór między zakupem : A) niedużego auta (w rodzaju powyższych) droższej marki (czyli bmw, volvo, audi) lub
B) dużej limuzyny z silnikiem ok 140 km tańszej marki (mazda 6, opel insygnia itp.)
Może jakieś sugestie, pomysły co wybrać ? Jak wspomniałem auto nie musi być wielkie ale cos przewozić czasem będę, 2 pary drzwi, mile widziane nieco sportowego ducha i odrobine ponadprzeciętne osiągi.
B) dużej limuzyny z silnikiem ok 140 km tańszej marki (mazda 6, opel insygnia itp.)
Może jakieś sugestie, pomysły co wybrać ? Jak wspomniałem auto nie musi być wielkie ale cos przewozić czasem będę, 2 pary drzwi, mile widziane nieco sportowego ducha i odrobine ponadprzeciętne osiągi.
- Kamien
- Donator
- Posty: 977
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
michal78 pisze:Do jazdy na co dzień, zatem bardziej praktyczne od mx-a ale jednak z odrobiną sportowego ducha skoro ma mi zastąpić obydwa posiadane obecnie auta.
Skoro tak to ja mam dwie.
1. Toyota Gt86
2. Subaru BRZ
- szy
- Donator
- Posty: 748
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Zrobiłem odwrotną zamianę niż Ty rozważasz w opcji B: z insignii przesiadłem się do dwóch aut, miaty i tyłkowozu kombii segmentu C. Jestem zadowolony ze zmiany 
Nie idź tą drogą. Serio. Miałem przez jakieś 3 lata insignię z benzynowym silnikiem o pojemności 1.8 140KM - to auto nie jeździ - jak na tę masę ma dużo za mało mocy/momentu. Żeby w miarę dynamicznie jeździć po mieście, trzeba je kręcić wysoko. Efekt u mnie był taki, że po mieście miałem średnie spalanie rzędu 15l/100km. I nie mówię tu o ściganiu się z każdych świateł - wystarczy nie jeździć emerycko i od czasu do czasu zaliczyć jakiś korek. Przy podobnym stylu jazdy i podobnej ilości korków miacie wystarcza 10 - 11l. Poza niedostatkami silnika i ilości połykanego paliwa, miło wspominam to auto. Całkiem przyjemny autostradowy ponton. Wsiadasz do auta, po 1 000 km wysiadasz i możesz spokojnie iść na spotkanie z klientem. Choć z korpo-rep-mobili wolałem mondeo i s-maxa. Niestety, cennik nowego mondeo to jakaś pomyłka.
Z pomysłów pójdę inną drogą niż poprzednicy: a może miniacz cooper s? Bo obawiam się, że na nowe JCW nie starczy budżetu.

Nie idź tą drogą. Serio. Miałem przez jakieś 3 lata insignię z benzynowym silnikiem o pojemności 1.8 140KM - to auto nie jeździ - jak na tę masę ma dużo za mało mocy/momentu. Żeby w miarę dynamicznie jeździć po mieście, trzeba je kręcić wysoko. Efekt u mnie był taki, że po mieście miałem średnie spalanie rzędu 15l/100km. I nie mówię tu o ściganiu się z każdych świateł - wystarczy nie jeździć emerycko i od czasu do czasu zaliczyć jakiś korek. Przy podobnym stylu jazdy i podobnej ilości korków miacie wystarcza 10 - 11l. Poza niedostatkami silnika i ilości połykanego paliwa, miło wspominam to auto. Całkiem przyjemny autostradowy ponton. Wsiadasz do auta, po 1 000 km wysiadasz i możesz spokojnie iść na spotkanie z klientem. Choć z korpo-rep-mobili wolałem mondeo i s-maxa. Niestety, cennik nowego mondeo to jakaś pomyłka.
Z pomysłów pójdę inną drogą niż poprzednicy: a może miniacz cooper s? Bo obawiam się, że na nowe JCW nie starczy budżetu.
michal78 pisze:Nie musi być też duże ale na pewno większe od dajmy na to golfa.
A wymieniasz w następnym zdaniu BMW 1, A3, V40 czyli samochody tej samej wielkości

Szczerze mówiąc za 100tys nie kupisz chyba nic co będzie nowe, większe niż kompakt i ze sportowym duchem. Zostają hot hatche typu golf GTI, bo gt86 nie jest dużo bardziej praktyczny od mx-5. Dodatkowa mini ławeczka za fotelami to chyba tylko na torby z zakupami/ średniego psa

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2692
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Wczoraj pojeździłem nową Mazdą 3 w full wypasie 165 KM i szczerze polecam..... Chyba, że chcesz uciec od Mazdy całkowicie..... A Full opcja jest w Twoim budżecie i daje frajdę z jazdy....
Zreszta sporo osób wczoraj przetestowało i Mazdę 3 i 2 a wisienką oczywiście były MX-5 ND.... Ale to juz nie ten temat.....
Zreszta sporo osób wczoraj przetestowało i Mazdę 3 i 2 a wisienką oczywiście były MX-5 ND.... Ale to juz nie ten temat.....

GT86/BRZ bardzo mi się podoba ale musi to być jednak auto mające odrobinę więcej miejsca z tyłu (siedziałem w niej, tylne siedzenia mogłyby nie istnieć bo nikt tam nie wsiądzie poza dzieckiem lub karłem).
Ze względu na prowadzoną działalność gosp auto jednak powinno być nowe... Dziękuje za rady, ciągle jednak najbardziej ciągnie mnie jakoś do tego BMW F20 (118I) 1.5 136KM, może dlatego że nigdy nie miałem auta tej marki, tylko ten fakt 3 cylindrów trochę mnie zniechęca
Ze względu na prowadzoną działalność gosp auto jednak powinno być nowe... Dziękuje za rady, ciągle jednak najbardziej ciągnie mnie jakoś do tego BMW F20 (118I) 1.5 136KM, może dlatego że nigdy nie miałem auta tej marki, tylko ten fakt 3 cylindrów trochę mnie zniechęca

A nie szukałeś jakiś poflotowych z salonów albo centrali danej marki? Można wyrwać fajne egzemplarze dobrych aut za śmieszne pieniądze, a wciąż możesz normalnie rozliczać czy brać w leasing
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Odgrzebie temat, MX-5 sprzedana, Nissan Q. po nowym roku również idzie pod młotek, ale budżet zmalał do 80-85 (tak będzie jednak ciut rozsadniej). Myslę o Mazdzie 3 w wersji z dość mocnym silnikiem wolnossącym 2.0 165km, co myślicie ? W sumie bym ją chyba wziął jedyne co mnie troche powstrzymuje to że gdzieś czytałem że w 2016 ma przejśc facelifting. Tak średnio byłby kupić w salonie nową trójkę i po kilku miesiącach mieć egzemlarz w wersji już nieprodukowanej :/
- Alex
- Donator
- Posty: 4753
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
michal78 pisze:Odgrzebie temat, MX-5 sprzedana, Nissan Q. po nowym roku również idzie pod młotek, ale budżet zmalał do 80-85 (tak będzie jednak ciut rozsadniej). Myslę o Mazdzie 3 w wersji z dość mocnym silnikiem wolnossącym 2.0 165km, co myślicie ?
imho 3ka 2.0 165 jest dobra opcja, lepsza niz wykastrowane 3-cylindrowe bmw. Zreszta mozna kupic tez M3 2.0 120KM, maja z reguly bonusy a do 165km+ podciaga sie bez problemu samym softem.
michal78 pisze:W sumie bym ją chyba wziął jedyne co mnie troche powstrzymuje to że gdzieś czytałem że w 2016 ma przejśc facelifting. Tak średnio byłby kupić w salonie nową trójkę i po kilku miesiącach mieć egzemlarz w wersji już nieprodukowanej :/
podchodzac w ten sposob to mozna nigdy niczego nie kupic

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
No nie, co innego kupić w salonie nowe auto na pół roku przed wejściem zmienionej wersji a co innego na dwa lata przed 
Pytanie gdzie można uzyskać takowe info (co do terminu wejscia tego liftu), napisałem do mazdy polska ale "nic im na ten temat nie wiadomo". Podeżewam że taka odpowiedź ma mnie zachęcić by kupić teraz auto w obecnej wersji.

Pytanie gdzie można uzyskać takowe info (co do terminu wejscia tego liftu), napisałem do mazdy polska ale "nic im na ten temat nie wiadomo". Podeżewam że taka odpowiedź ma mnie zachęcić by kupić teraz auto w obecnej wersji.
mazda 6 weszła do sprzedaży w jesień 2012, wersja po liftingu na początku 2015. ok. 2.5 roku różnicy.
cx5 wszedł do sprzedaży pod koniec 2012, wersja po liftingu pojawiła się w 2015. ok. 2.5 roku różnicy
mazda 3 weszła do sprzedaży w wakacje 2013.
serio, to nie jest raket sajens.
cx5 wszedł do sprzedaży pod koniec 2012, wersja po liftingu pojawiła się w 2015. ok. 2.5 roku różnicy
mazda 3 weszła do sprzedaży w wakacje 2013.
serio, to nie jest raket sajens.
miata lov!
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
michal78 pisze:Byłem dziś w salonie i dziewczę tam pracujące powiedziało mi że mazda 3 miała lift w tym roku równocześnie z szóstkąPierwsze słyszę...
Potwierdzam

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
arturo_ga pisze:ciekawa propozycja to Renault MÉGANE GRANDTOUR GT silnik dysponujący mocą 220 KM i momentem obrotowym 340 Nm
strasznie twardy zawias a wnętrze jest niższej jakości niż w Maździe.
ale silnik robi miły przeciąg

miata lov!